YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Ja dat kan ik begrijpen het probleem is dat ik 195 ben en zelfs met het scherm op de hoogste stand het nog steeds allemaal op mn helm terecht komt. Maar misschien juist een korter scherm is geen gek idee. Ik zag dat die van Puig niet eens heel duur zijn nieuw dus misschien daar even naar kijken.

Ik heb de kleurstelling nimbus grey weet niet of het je wat zegt maar anders zal je even op de foto moeten wachten :D
Ik ben 1,94 en heb hetzelfde probleem. Ik heb een touringscherm aangeschaft. Nu komt de wind geleidelijk op mijn hoofd ipv alle kanten op mijn hoofd. Ik heb denk ik nog wel een opzet ruitje nodig om helemaal uit de wind te zitten. Het standaard scherm is in ieder geval nutteloos.
 
Hallo allemaal, in juni trotse bezitter geworden van een Tracer 9GT. Hiervoor een MT-09 uit 2018 gehad.

Ik heb nog een navigatiesteun te koop voor de Tracer 900 en 9. Heb deze eenmalig gemonteerd maar mijn voorkeur gaat uit naar montage op het stuur.

Die van is inmiddels zwart gespoten.

Bij belangstelling graag een PB sturen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210624-132354_Gallery.jpg
    Screenshot_20210624-132354_Gallery.jpg
    74,9 KB · Weergaven: 69
  • Screenshot_20210624-132255_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20210624-132255_Samsung Internet.jpg
    58,8 KB · Weergaven: 70
Ik rij zelf met het tourscherm, met daar een opzetruitje op, lengte 1,76 op de rijksweg geheel uit de wind, wel iets wind bovenop mn helm, maar dat is wel fijn met de ventilatie open op warme dagen.
Ik heb nog een 2e exemplaar als spare liggen, als in de buurt van alkmaar bent, woont, mag die die best eens testen.
Ik ben elke dag in de Boeklemeer en wil ook ooit nog eens een flipruitje testen.

Wellicht wil ik ook van je aanbod gebruik maken, als hij nog geldt.
 
Werkt bij mij (1m95, zadel hoog)
De oplettende lezer ziet dat de ruit veel "platter" ligt dan std. Dat maakt (voor mij) veel uit qua turbulentie.

Ruit plat.jpg
 
Ik ben elke dag in de Boeklemeer en wil ook ooit nog eens een flipruitje testen.

Wellicht wil ik ook van je aanbod gebruik maken, als hij nog geldt.
vanavond heb ik het 2e ruitje terug, had hem even aan iemand geleend om te testen.
nog 1 week vakantie, dus spreek maar af, kun je lekker proberen. of het voor jouw ook werkt.
 
De eerste Tracer 9 in het wild gespot vandaag.
Groene kleurtje staat hem goed!
Iemand van hier?
Bekijk bijlage 1647099
Haha, ja wat toevallig dat waren wij :) Eerste duo-ritje, twee uur heerlijk gereden (Utrecht langs de Vecht naar Breukelen, de Meije, Nieuwkoop en weer terug naar Utrecht).
Wat rijdt het fijn, je kunt één zijn met deze motor. Dat had ik al bij mijn eerste ritje.
 
Haha, ja wat toevallig dat waren wij :) Eerste duo-ritje, twee uur heerlijk gereden (Utrecht langs de Vecht naar Breukelen, de Meije, Nieuwkoop en weer terug naar Utrecht).
Wat rijdt het fijn, je kunt één zijn met deze motor. Dat had ik al bij mijn eerste ritje.
Haha wat leuk, wij zaten 2 dagen in Breukelen.
 
Hallo,
Ik lees al een tijdje mee omdat ik me aan het orienteren was op een andere motor.
2 weken geleden kreeg ik onverwacht een goeie deal aangeboden bij Motoport Echt.
Onverwacht snel heb ik dus m'n fijne FZ1S ingeruild op een Tracer 900 2018.
Tot nu toe ben ik zeer tevreden, ondanks de ingeleverde pk's rijd hij heerlijk.
Daar komt mijn Tracer GT ook vandaan. Aardige gasten.
 
Hallo allemaal,

Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een tracer 900 GT uit 2018. (sorry de foto volgt nog :P) Maar het eerste wat mij opviel tijdens de wat langere snelweg rit, is dat het "hoge" windscherm zorgt voor een hoop turbulentie langs mij helm wat ik erg vervelend vind. Heeft iemand tips om dit te verbeteren. Ik kwam van een nakedbike af (zie foto) en ik vind rijwind zelf niet eens heel erg maar die turbulentie is wel een beetje vervelend.
Ik heb een opzetruitje van 15,- gekocht op Aliexpress om uit te proberen en dat werkt ech prima. Kan het aanraden. Heb nu een Puig race ruitje erop zitten. Wel vol in de wind maar vind het goed smoelen. Volgende week naar Italie dus met de warmte wel lekker denk ik. 4 boutjes en je wissel weer easy.
 
Ik heb een opzetruitje van 15,- gekocht op Aliexpress om uit te proberen en dat werkt ech prima. Kan het aanraden. Heb nu een Puig race ruitje erop zitten. Wel vol in de wind maar vind het goed smoelen. Volgende week naar Italie dus met de warmte wel lekker denk ik. 4 boutjes en je wissel weer easy.
Die zit er bij mij ook op, gaat prima. Ik heb wel alle scharnierpunten vast gelijmt, hij wiebelde eng boven de 100... :P
 
Ik heb een opzetruitje van 15,- gekocht op Aliexpress om uit te proberen en dat werkt ech prima. Kan het aanraden. Heb nu een Puig race ruitje erop zitten. Wel vol in de wind maar vind het goed smoelen. Volgende week naar Italie dus met de warmte wel lekker denk ik. 4 boutjes en je wissel weer easy.
zon ruitje heb ik nu ook, bevalt uitstekend, van herrie en een helm die op je kop staat te shaken, naar stilte, je hoort de uitlaat lekker, rustige helm en net een beetje wind op de bovenkant van de helm net genoeg om lekker door te waaien als de ventilatie openstaat.
 
Ik heb HAD nog een set NIEUWE Michelin Road5 liggen.
Verkocht ondertussen.
 
Laatst bewerkt:
@ Roadrad - 247€ de verzending valt weg.
Of had u soms een ander bedrag in gedachten.
 
Laatst bewerkt:
Als je wil versturen van B naar NL,check DPD,die prijzen vallen heel goed mee.

Ja graag!
Ben wel benieuwd naar het onderdeelnummer.

Het klopt dat de standaard handkappen iets kleiner zijn. Op de foto zit nog een extra onderdeel wat de handkap nog iets groter maakt en dus beter tegen de wind beschermd.
Zo zien mijn handkappen er uit.

IMG_20210624_192158.jpg

Art. nr. HPR.00.220.85100/B
 
Als je wil versturen van B naar NL,check DPD,die prijzen vallen heel goed mee.


Zo zien mijn handkappen er uit.

Bekijk bijlage 1648177
Art. nr. HPR.00.220.85100/B
GEWELDIG!
Dus die kappen passen gewoon op de Tracer!
(dan zal het 'probleem' zijn dat de 2-punts bevestigin niet compatible is met de tracer, maar een 1-punts bevestiging (zoals jij hebt) gewoon wel. Jammer dat de fabrikant dat niet aangeeft op zijn site.)

Ik was ook een beetje bang voor trillingen tijdens het rijden met een 1-punts bevestiging maar daar heb jij dan (helemaal?) geen last van?


Waar heb je deze kappen gekocht? Of misschien betere vraag... Voor welke type motor zijn de kappen eigenlijk/zoals de fabrikant opgeeft (is dat de XSR900 wellicht)?
Op de site van sw-motech kan ik dat onderdeelnummer niet meer vinden... ;(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze tweedehands gekocht,en gebruikt op mijn 2016 en nu op mijn 2019 Tracer.
In de zomer gebruik ik ze niet maar ik voel geen verschil in trillingen met of zonder.
Er zitten wat verschillende bouten bij,ik gebruik een M8,die past gewoon in de bestaande bus in het stuur.
Als ik alle foto's en tekeningen bekijk vermoed ik dat die kappen en beugels allemaal gelijk zijn,behalve de steun die nabij de hendels op het stuur komt.
Misschien eens informeren of ze nog een vergelijkbaar type maken met de bevestiging alleen op het stuureinde?
 
Terug
Bovenaan Onderaan