YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Gisteren heb ik mijn tracer 900gt uit 2018 opgehaald. Donderdag had ik een proefritje gemaakt en was overtuigd dat dit is wat ik zoek. Ik had een Honda CB600 hornet maar de zit daarvan is net te sportief voor mijn touring ambities. Een week lang de grens van nederland volgen was echt wat te veel voor mijn billen en schouders ;-)
Ben zeer tevreden met de uitrusting tot nu toe. Enige waar ik over nadenk is toch wat (val)doppen te gaan zoeken en monteren. Maar ze mogen natuurlijk niet te veel opvallen O-) Iemand tips toevallig?

Helaas is mijn geluk met 2e hands auto's en motoren niet 100%. Dus ook deze keer een 'klein detail' dat niet goed werkt, de accu wil vandaag niet helpen de motor aan te slingeren. Straks denk ik maar een reserve accu regelen. Dan kan ik altijd nog proberen onder garantie een nieuwe te ontvangen.
#nuWachtenOpDeOplader en dit topic verder doorlezen.Bekijk bijlage 1688697
Mooie motor, hoop op veel rijplezier voor je. Ik heb van die driepoten, zitten op je motorblok. Ook heb ik as beschermers, bij mijn vorige motor is bij een val de onderkant van een veerpoot beschadigd.
 

Bijlagen

  • B5U-211D0-00-00-Side-Slider-Tracer9-Studio-001_Mobile.jpg
    B5U-211D0-00-00-Side-Slider-Tracer9-Studio-001_Mobile.jpg
    18,8 KB · Weergaven: 11
  • B7N-FFAXP-00-00-FRONT-AXLE-PROTECTOR-Studio-001_Mobile.jpg
    B7N-FFAXP-00-00-FRONT-AXLE-PROTECTOR-Studio-001_Mobile.jpg
    5,7 KB · Weergaven: 11
Mooie motor, hoop op veel rijplezier voor je. Ik heb van die driepoten, zitten op je motorblok. Ook heb ik as beschermers, bij mijn vorige motor is bij een val de onderkant van een veerpoot beschadigd.
Hoi Math, mooie spulletjes. Echter heb ik het idee dat aan de rechterzijde het koppelingsdeksel verder uitsteekt dan de slider... Misschien kun jij dit bevestigen of ontkennen?
 
Aanvulling op de OP:

De connector is van Sumitomo en heeft onderdeelnummers 6180-2321 & 6187-2311

Lastig te krijgen in NL , in UK zijn ze verkrijgbaar (via eBay) maar dat is sinds Brexit ook niet meer zo aantrekkelijk.

Nu geprobeerd via Ali, over 10 dagen maar kijken wat er in de brievenbus ligt.
Er zijn meerdere mensen die ze aanbieden op marktplaats, daar heb ik de mijnen ook vandaan 😊
 
Met de zoekterm: Tracer stekker vind je er twee. Bij 1 van die 2 heb ik er laatst 2 besteld :)
Gevonden... Maar ik denk dat ik zelf nooit op die zoekterm was gekomen.
- Yamaha auxiliary power connector was mijn beginpunt bij Google

Trouwens wel oplichters ambitieuze prijsstelling. €4,90 en €5,75 per stuk voor alleen een mannetje...

Het setje van Ali is nog geen 11€ voor 20 stuks mannetje en vrouwtje..
Had zelf bedacht om het restant, als ze goed zijn, voor hooguit €3,00 per setje incl. verzenden in enveloppe zonder track en trace weg te doen voor de liefhebbers op het forum
 
Laatst bewerkt:
De koppelingsdeksel van de 9GT komt verder naar buiten, maar omdat de bescherming lager zit, zal deze de koppelingsdeksel wel beschermen. Is op de foto’s helaas niet goed te zien.
 

Bijlagen

  • C0E9948B-A3FA-4CD8-A683-8B8B90258D92.jpeg
    C0E9948B-A3FA-4CD8-A683-8B8B90258D92.jpeg
    176,4 KB · Weergaven: 63
  • 54A89FFA-28C9-439A-A316-69EAA156BE82.jpeg
    54A89FFA-28C9-439A-A316-69EAA156BE82.jpeg
    190,3 KB · Weergaven: 66
De koppelingsdeksel van de 9GT komt verder naar buiten, maar omdat de bescherming lager zit, zal deze de koppelingsdeksel wel beschermen. Is op de foto’s helaas niet goed te zien.
Jij hebt ze gewoon :), bedankt voor je foto's! Je mag de motor wel ff een keer poetsen ;)
 
Gevonden... Maar ik denk dat ik zelf nooit op die zoekterm was gekomen.
- Yamaha auxiliary power connector was mijn beginpunt bij Google

Trouwens wel oplichters ambitieuze prijsstelling. €4,90 en €5,75 per stuk voor alleen een mannetje...

Het setje van Ali is nog geen 11€ voor 20 stuks mannetje en vrouwtje..
Had zelf bedacht om het restant, als ze goed zijn, voor hooguit €3,00 per setje incl. verzenden in enveloppe zonder track en trace weg te doen voor de liefhebbers op het forum
Als er goederen in de envelop zitten betaal je ook voor brievenbuspakjes al 4,10 verzendkosten bij PostNL tegenwoordig volgens mij.

In je profiel staat Rotterdam ik kom zelf uit Ridderkerk dus als je er 2 overhebt kan ik ze t.z.t wel op komen halen :)
 
Als er goederen in de envelop zitten betaal je ook voor brievenbuspakjes al 4,10 verzendkosten bij PostNL tegenwoordig volgens mij.

In je profiel staat Rotterdam ik kom zelf uit Ridderkerk dus als je er 2 overhebt kan ik ze t.z.t wel op komen halen :)
Nooit geweten van Postnl.. denk dat ik het toch gewoon in een dikke enveloppe met een postzegel erop zou doen..
 
Tracer 9 GT: wie kan mij vertellen welke maat moer er op de achteras zit?

Lijkt er namelijk op dat ie wat groter is dan waar ik op dit moment gereedschap voor heb :@
 
Als er goederen in de envelop zitten betaal je ook voor brievenbuspakjes al 4,10 verzendkosten bij PostNL tegenwoordig volgens mij.

In je profiel staat Rotterdam ik kom zelf uit Ridderkerk dus als je er 2 overhebt kan ik ze t.z.t wel op komen halen :)
alleen als je het als brievenbuspakje verstuurd... enige voordeel is dan een t&t code.. je kunt het ook gewoon als brief versturen hoor mits er maar voldoende porto op zit...
 
  • Eens
Waarderingen: JAMF
Tracer 9 GT: wie kan mij vertellen welke maat moer er op de achteras zit?

Lijkt er namelijk op dat ie wat groter is dan waar ik op dit moment gereedschap voor heb :@
Bij mijn 2015 gewone tracer, dus zonder GT is het dopje 28 27 en de luchtsleutel (want 150 Nm aanhaal is >> 150 Nm losbreekmoment en dat gaat nou eenmaal makkelijker met de Rodac Luftwaffe)

Verwacht niet dat dit door de jaren heen een andere maat moer zal zijn geworden
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn 2015 gewone tracer, dus zonder GT is het dopje 28 en de luchtsleutel (want 150 Nm aanhaal is >> 150 Nm losbreekmoment en dat gaat nou eenmaal makkelijker met de Rodac Luftwaffe)

Verwacht niet dat dit door de jaren heen een andere maat moer zal zijn geworden
28 is het sowieso niet...(geen gebruikelijke maat) volgens mij is het 27 uit mijn hoofd.. de as is wel degelijk aangepast voor meer draagvermogen.
 
Tracer 9 GT: wie kan mij vertellen welke maat moer er op de achteras zit?

Lijkt er namelijk op dat ie wat groter is dan waar ik op dit moment gereedschap voor heb :@
Toevallig heb ik van het weekend bij een 9 GT gestaan om hier ff de rolmaat bij te houden, ik dacht 32 mm. De as is groter in diameter geworden, met de rolmaat kwam ik vluchtig op 22 mm (oude as was 20).
 
Laatst bewerkt:
28 is het sowieso niet...(geen gebruikelijke maat) volgens mij is het 27 uit mijn hoofd.. de as is wel degelijk aangepast voor meer draagvermogen.
Je hebt gelijk.. en aangepast
links van dop 30 staat dop 27 in de koffer

Gisteren ketting gespannen dus wel vrij recente ervaring.. 1 dop links van 30 dus
 
. 1 dop links van 30 dus
Moet je er wel bij vermelden welk merk / type koffer ;)
Ik geloof dat er bij mij nog een paar maten tussen zitten.

Bij mijn 2015 gewone tracer, dus zonder GT is het dopje 28 27 en de luchtsleutel (want 150 Nm aanhaal is >> 150 Nm losbreekmoment en dat gaat nou eenmaal makkelijker met de Rodac Luftwaffe)

Die luchttol is wel gevaarlijk, de nokken van de as slaan erg makkelijk beschadigingen in het alu.
 
Terug
Bovenaan Onderaan