YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Ik kom nooit aan de display als deze droog is. Ik spoel bij het wassen van de moto eerst met de tuinslang alle stof weg, daar poets ik met een microvezeldoek eerst voldoende nat, daarna droog. Ik heb zo goed als geen krassen. Er bestaat wel zo'n schermfolie als je dat zou willen...

Doe ik ook nooit, heb de afgelopen maand de Tracer 2x een wasbeurt gegeven... Telkens speciale reiniger voor displays en een zachte doek, nog steeds krassen. 🤔
 
Zo, 1000km beurt gepland. Nog bij monteur gevraagd of hij nog adviezen mbt inrijden; ‘na 1000km beurt per iedere 100km het toerenbereik ophogen met 1000rpm tot aan 11000, dan is ie perfect ingereden’ :)
Fortnine is wat dat aangaat prima overeenkomstig met hun advies (zie enkele posts geleden)
 
Voor volgend seizoen ben ik aan het uitkijken voor een nieuwe helm. Waarschijnlijk wordt het een Shoei, maar ik twijfel tussen een Neotec2 (systeemhelm) of een GT-AIR2. Iemand die ervaring heeft met één van deze of beide helmen, meer bepaalt het gebruik op een Tracer 9 (GT)?
 
Zo, 1000km beurt gepland. Nog bij monteur gevraagd of hij nog adviezen mbt inrijden; ‘na 1000km beurt per iedere 100km het toerenbereik ophogen met 1000rpm tot aan 11000, dan is ie perfect ingereden’ :)
Fortnine is wat dat aangaat prima overeenkomstig met hun advies (zie enkele posts geleden)
Ik heb gewoon gedaan wat er in de handleiding stond... snap niet waarom je daaraan twijfelt en afgaat op 1 individu of bedrijf..

Er is ook een 'break-in methode' waarin men stelt dat je het beste flink volgas kunt gaan en de motor na een paar honderd km al in de begrenzer jaagt... Het zal allemaal wel, maar ik heb de engineers van Itawa iets hoger zitten dan die 'domme Amerikanen'.
 
Ik heb gewoon gedaan wat er in de handleiding stond... snap niet waarom je daaraan twijfelt en afgaat op 1 individu of bedrijf..

Er is ook een 'break-in methode' waarin men stelt dat je het beste flink volgas kunt gaan en de motor na een paar honderd km al in de begrenzer jaagt... Het zal allemaal wel, maar ik heb de engineers van Itawa iets hoger zitten dan die 'domme Amerikanen'.
Ben het met je eens hoor, ik volg ook de handleiding. Ik ben echter ook wel nieuwsgierig geraakt nadat ik enkele filmpjes zag waarbij ‘ride it like you stole it’ tegenover ‘voorzichtig aan’ werd gezet en waarbij er geen verschil werd gezien nadat de motoren weer uit elkaar waren gehaald. Los daarvan denk ik dat je met het volgen van de handleiding ook veel beter went aan de motor: meer rust=meer controle.
 
Voor volgend seizoen ben ik aan het uitkijken voor een nieuwe helm. Waarschijnlijk wordt het een Shoei, maar ik twijfel tussen een Neotec2 (systeemhelm) of een GT-AIR2. Iemand die ervaring heeft met één van deze of beide helmen, meer bepaalt het gebruik op een Tracer 9 (GT)?
Ik rijd sinds begin 2021 met de GT-air2 (en dus ruim 1,5 jaar daarmee op een 900 GT gereden) en vind het een erg fijne helm.

Plus punten:
- Erg goede ventilatie, in meerdere standen af te stellen
- Goede aerodynamica
- Goede pasvorm
- Mogelijkheid om communicatiesset te integreren in de helm (Sena SRL-2)
- Geïntegreerd zonnevizier

Min punt:
- Toch wel luidruchtig voor een helm waarvan wordt beweerd dat het een stille helm is.

Al met al een erg goede helm.
 
Voor volgend seizoen ben ik aan het uitkijken voor een nieuwe helm. Waarschijnlijk wordt het een Shoei, maar ik twijfel tussen een Neotec2 (systeemhelm) of een GT-AIR2. Iemand die ervaring heeft met één van deze of beide helmen, meer bepaalt het gebruik op een Tracer 9 (GT)?
Ik heb al vele jaren een Shoei en de laatste jaren de Neotec 2 systeemhelm. Voor mij als brildrager is hij erg fijn, omdat ik mijn (kwetsbare) bril op kan houden wanneer ik de helm op en af zet. Verder sluit hij perfect aan rond mijn hoofd (maat XS) en minder herrie krijg je niet op een Tracer, dan moet je echt aan een andere motor }) Ik heb 4 verschillende windschermen voor mijn Tracer 900 uit 2019 en de Puig raceruit is de enige die de minste herrie geeft. Overigens vindt mijn man de Neotec 2 vreselijk. Hij heeft een lang smal hoofd en ervaart veel druk op zijn voorhoofd. Ik heb al gezegd dat hij die personal fitting moet laten doen, maar hij is gestopt met motorrijden, dus dat hoeft niet meer. Mijn volgende helm wordt weer een Shoei Neotec.
 
Ik heb ook nog de onderdelen liggen om het zadel van de Tracer aan de voorzijde met 8 mm te verhogen. Je schuift daardoor minder tegen de tank aan.
Prijs hiervoor is € 25,-- ex verzendkosten.
Is verkocht.
 
Afgelopen zondag de Herfstrit in Hamme gereden. Mooi rit, wel druk (+ 4200 deelnemers)! Hier nog wat sfeerbeeldjes...
 

Bijlagen

  • Herfsrit2022(3).jpeg
    Herfsrit2022(3).jpeg
    16,8 KB · Weergaven: 70
  • Herfstrit2022(5).jpeg
    Herfstrit2022(5).jpeg
    25,7 KB · Weergaven: 70
  • Herfstrit2022(1).jpeg
    Herfstrit2022(1).jpeg
    22,6 KB · Weergaven: 67
Afgelopen zondag de Herfstrit in Hamme gereden. Mooi rit, wel druk (+ 4200 deelnemers)! Hier nog wat sfeerbeeldjes...
Heb je een plaatje van de rit? Of een gpx bestand? Ik ben altijd op zoek naar leuke rit om te rijden. Deze tijd van het jaar is daar ideaal voor om er nu tijd in te steken.
 
Laatst bewerkt:
Ik kom nooit aan de display als deze droog is. Ik spoel bij het wassen van de moto eerst met de tuinslang alle stof weg, daar poets ik met een microvezeldoek eerst voldoende nat, daarna droog. Ik heb zo goed als geen krassen. Er bestaat wel zo'n schermfolie als je dat zou willen...
ik heb een hondenföhn waarmee ik de hele motor droogblaas na het wassen krijg je mooi ook al het water uit de kiertjes hoekjes en tussen de radiatorvinnen vandaan. eigenlijk de eigen huis & tuin versie van de laatste stap in een wasstraat voor je auto. blaas je ook prima het water mee van je scherm af
 
Zo te zien zelfde scherm en joystick als van de TMax. Denk dat het automatisch remsysteem bij mij regelmatig zou ingrijpen, als je ergens langsaf rijdt. Wel makkelijk als je zelf niet meer hoeft te remmen en alleen gasgeven!
 
Mooie versie. Vooral het ‘nieuwe’ dashboard. Is volgens mij vergelijkbaar met de uitvoering van de MT10 en Tracer900GT, maar dan iets groter. Benieuwd wat de Garmin navigatie behelst en wat dat abonnement gaat kosten.
Zag overigens op de site van Yamaha dat ook de Niken dit dashboard heeft gekregen alsook dezelfde koffers.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben aan 't kijken voor een nieuwe motor voor komend seizoen, maar de Tracer 9 GT viel helaas af, vanwege het gesplitste tft scherm, het knullige scrollwieltje, de lelijke koffers en de fantasieloze kleuren. Kanshebbers voor mij zijn de Triumph Tiger 900 GT, maar die vind ik qua kleuren en looks niet echt fantastisch. De Ducati Multistrada V2 S daarentegen, vind ik qua uiterlijk verreweg de mooiste (zeker de rode :} ) en qua technische snufjes, zoals cornering ABS, de skyhook suspension, de solide knoppen om door het menu te scrollen, de Brembo remmen, etc. etc. De prijs is natuurlijk ook wel behoorlijk hoog. Donderdag ga ik daar een proefrit op maken en misschien ook nog op de Triumph. De nieuwe 9 GT+ is vanwege de vele verbeteringen wat mij betreft weer terug in de race, alleen de kleur vind ik dan weer helemaal niks. Alleen in 't grijs, hoe verzinnen ze het |(Ik ben benieuwd of de levertijden een beetje redelijk zijn. Ik wil er natuurlijk wel eerst op gereden hebben voordat ik hem aanschaf, maar als hij pas in mei 2023 uitkomt.......

Edit: ik zie dat hij er ook in de Icon Performance uitvoering komt. Hmmm...ik weet het niet, had graag wat nieuwe, sprankelender kleuren gezien.
 
Laatst bewerkt:
Wat rijden betreft hoef je niet te wachten. Het enige wat verandert is de Active Cruise Controll. Verder blijft het rijgedeelte gelijk. De koffers vind ik ook lelijk maar zijn, zeker met binnentassen, goed bruikbaar.
 
Dus enkel de Tracer 9 GT+ krijgt het nieuwe scherm? De gewone Tracer 9 (GT) nog steeds die dubbele TFT’s. Terwijl de Tracer 7 het wel krijgt.. wat een gemiste kans :r
 
Waar zie jij dat dit zo is? Meestal loopt de Yamaha site achter, dus kan volgens mij goed zijn dat alle Tracers 9 het nieuwe scherm krijgen. Overigens zie ik op YouTube ook een witte uitvoering.
Edit: zie het op hun eigen site nu ook👿
 
Waar zie jij dat dit zo is? Meestal loopt de Yamaha site achter, dus kan volgens mij goed zijn dat alle Tracers 9 het nieuwe scherm krijgen. Overigens zie ik op YouTube ook een witte uitvoering.
Nou, dan kan het kloppen. Ik volgde de Yamaha motors website. Bij de GT+ en 7 (GT) staat er info over het nieuwe scherm. 9 (GT) spreekt van de nieuwe kleurstelling maar wel de dubbele 3,5 TFT monitor
 
Terug
Bovenaan Onderaan