YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Net nog even gecheckt: de witte kleurstelling heeft dus nog het oude scherm..
Behoorlijke blunder als je het mij vraagt
 
tja en de 9GT+ zou zo maar eens richting 18 of 19K kunnen gaan....(is een schatting...) ... daar ga je dan met je "betaalbare" sport-tour-motor"
 
Alle connectiviteit op het nieuwe tft scherm, van wifi tot bluetooth... Maar geen woord over Android auto of apple CarPlay :( ??
 
....De Ducati Multistrada V2 S daarentegen, vind ik qua uiterlijk verreweg de mooiste (zeker de rode :} ) en qua technische snufjes, zoals cornering ABS, de skyhook suspension, de solide knoppen om door het menu te scrollen, de Brembo remmen, etc. etc. De prijs is natuurlijk ook wel behoorlijk hoog. Donderdag ga ik daar een proefrit op maken......
Kijk uit met een proefrit.:] Je bent zomaar verkocht.😋
 
Geuren en kleuren waarschijnlijk, donderdag heb ik een testrit geboekt met een Tracer 9 GT, net omdat ik niet direct verkocht was aan de Multistrada *D
 
tja en de 9GT+ zou zo maar eens richting 18 of 19K kunnen gaan....(is een schatting...) ... daar ga je dan met je "betaalbare" sport-tour-motor"
Dat was voor mij de reden om vorig jaar mijn 2016 Kawasaki Versys 1000 in te ruilen op een nieuwe Tracer 9gt en niet te gaan voor een nwe Versys1000. Die Versys liep qua prijs ook al zo uit de klauwen, vooral door de nwe elektronica. Mooi hoor of ik daar nou op zit te wachten.....over een jaartje of 3 maar weer eens kijken wat er dan op de markt is om nieuw te kopen.
 
Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat de GT+ automatisch afremt als het systeem denkt dat je te snel op een bocht afkomt... Dit zou ik NIET willen, ik wil zelf wel bepalen hoe snel ik een bocht neem. Misschien kan je het wel uitschakelen. Ik vind de nieuwe kleurtjes wel mooi, vooral de gewone GT in het wit of zwart met goudkleurige wielen is mooi.
 
Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat de GT+ automatisch afremt als het systeem denkt dat je te snel op een bocht afkomt... Dit zou ik NIET willen, ik wil zelf wel bepalen hoe snel ik een bocht neem. Misschien kan je het wel uitschakelen. Ik vind de nieuwe kleurtjes wel mooi, vooral de gewone GT in het wit of zwart met goudkleurige wielen is mooi.
Tja, smaken verschillen. De witte doet mij denken aan een politiemotor..
 
tja en de 9GT+ zou zo maar eens richting 18 of 19K kunnen gaan....(is een schatting...) ... daar ga je dan met je "betaalbare" sport-tour-motor"
Tja, dat is ie ook.. Moet je de gewone nemen.. overigens niks mis mee hoor. We zijn best verwend met zijn allen..
 
Net nog even gecheckt: de witte kleurstelling heeft dus nog het oude scherm..
Behoorlijke blunder als je het mij vraagt
Ik heb de GT met het dubbele scherm. De afleesbaarheid van de linkerzijde is niet super (vooral vanwege sommige kleine lettertjes). Maar wees eens eerlijk? Hoe erg is het? En hoe bepalend is het voor de aanschaf van een motor? Op de motor hoor je meestentijds voor je te kijken, het display heeft een ondersteunende functie. BMW heeft dat beter voor elkaar (met bijkomende prijs), maar die 3 cilinder blijft een gave powerplant waar de rest maar moeilijk aan kan tippen..

Ik vind de 2 displays wel kek ogen, maar eigenlijk de oude 900GT TFT beter..
 
Iemand nog iets vernomen van 95 dB? Ik vermoed dat model 2023 onder dezelfde typegoedkeuring loopt...
 
Ik heb de GT met het dubbele scherm. De afleesbaarheid van de linkerzijde is niet super (vooral vanwege sommige kleine lettertjes). Maar wees eens eerlijk? Hoe erg is het? En hoe bepalend is het voor de aanschaf van een motor? Op de motor hoor je meestentijds voor je te kijken, het display heeft een ondersteunende functie. BMW heeft dat beter voor elkaar (met bijkomende prijs), maar die 3 cilinder blijft een gave powerplant waar de rest maar moeilijk aan kan tippen..

Ik vind de 2 displays wel kek ogen, maar eigenlijk de oude 900GT TFT beter..
Het is inderdaad niet onoverkomelijk. Ik vind het wel echt outdated voor de prijs van de motor en het tijdperk waarin we leven. En de Tracer 7 krijgt wel een mooi nieuw scherm.. dus aan de kostprijs kan het niet liggen.

de Tracer GT kost (hier) evenveel als een Africa Twin, of meer dan een F900XR. Beide mijlenver (zeg maar lichtjaren) voor op het display van de GT. Van de rest ben ik fan :Y
 
Leverbaarheid zal een groter probleem zijn dan 1 of 2 schermpjes... Volgens mij zitten er hier nog een paar te wachten op hun 'over de datum' 2022 model...

Zou het voor die nieuwe motoren net zo zijn als met nieuwe auto's? Dat je em nu mag bestellen (en aanbetalen) zonder zekerheid wanneer die komt, maar ook pas moet afrekenen tegen de prijs die bij aflevering geldt.. dus tussentijdse verhogingen voor jouw rekening?
 
Ik ben aan 't kijken voor een nieuwe motor voor komend seizoen, maar de Tracer 9 GT viel helaas af, vanwege het gesplitste tft scherm, het knullige scrollwieltje, de lelijke koffers en de fantasieloze kleuren. Kanshebbers voor mij zijn de Triumph Tiger 900 GT, maar die vind ik qua kleuren en looks niet echt fantastisch. De Ducati Multistrada V2 S daarentegen, vind ik qua uiterlijk verreweg de mooiste (zeker de rode :} ) en qua technische snufjes, zoals cornering ABS, de skyhook suspension, de solide knoppen om door het menu te scrollen, de Brembo remmen, etc. etc. De prijs is natuurlijk ook wel behoorlijk hoog. Donderdag ga ik daar een proefrit op maken en misschien ook nog op de Triumph. De nieuwe 9 GT+ is vanwege de vele verbeteringen wat mij betreft weer terug in de race, alleen de kleur vind ik dan weer helemaal niks. Alleen in 't grijs, hoe verzinnen ze het |(Ik ben benieuwd of de levertijden een beetje redelijk zijn. Ik wil er natuurlijk wel eerst op gereden hebben voordat ik hem aanschaf, maar als hij pas in mei 2023 uitkomt.......

Edit: ik zie dat hij er ook in de Icon Performance uitvoering komt. Hmmm...ik weet het niet, had graag wat nieuwe, sprankelender kleuren gezien.
Die ducati trekt mij ook wel voor volgend jaar. Ik ben verder geen ducati liefhebber maar die multistrada is toch een mooie machine.
 
Die ducati trekt mij ook wel voor volgend jaar. Ik ben verder geen ducati liefhebber maar die multistrada is toch een mooie machine.
Ik ben ook bang dat de Tracer slecht leverbaar zal zijn. Hij komt sowieso pas in mei, dan wil ik nog proefrijden en dan bestellen, dus dat wordt wel 2024 dan |(De Multistrada kan ik nu bestellen en over een paar maanden rijden. Dat vind ik eigenlijk al lang genoeg B| Eerst maar eens kijken of die proefrit morgen me kan overtuigen.
 
Ik ben ook bang dat de Tracer slecht leverbaar zal zijn. Hij komt sowieso pas in mei, dan wil ik nog proefrijden en dan bestellen, dus dat wordt wel 2024 dan |(De Multistrada kan ik nu bestellen en over een paar maanden rijden. Dat vind ik eigenlijk al lang genoeg B| Eerst maar eens kijken of die proefrit morgen me kan overtuigen.
Wellicht komt de demo al eerder naar de dealers? Kan ik me zomaar voorstellen. Ik denk dat mensen die er nu (of één dezer dagen) 1 bestellen een verwachte levertijd hebben van mei 2023..
 
Terug
Bovenaan Onderaan