YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Wat is een USP?
En ik vermoed eerder dat ze de huidige Tracer nog maar 1 jaar gaan behouden,en daarom alleen de + met het nieuwe dashboard uitrusten,en er buiten de kleuren niets verandert is aan de bestaande modellen.
Het eerste model hebben ze ook na 2 jaar een kleine update gegeven,en het model vanaf 2018 is ook 3 jaar gebleven voor het nieuwe model in 2021 verscheen.
De Tracer zit in een heel belangrijk segment,en moet dus up to date blijven tegenover de concurrentie.

En ik heb ook de indruk dat de leveringsproblemen stilaan opgelost raken,ofwel is er plots een grote levering uit Japan aangekomen.
Bij mijn plaatselijke Yamaha dealer zijn er op korte tijd 4 Tracers geleverd,en ook bij andere dealers zie ik dat ze Tracers gewoon op voorraad hebben,die direct leverbaar zijn.
Unique Selling Point... welke motor heeft nu zo'n origineel dashboard? 8-)

Misschien heb je gelijk v.w.b. de opvolger. Maar ze lanceren nu wel een 'nieuw model' (onder water, qua elektronica/software is er best wat veranderd denk ik), en het lijkt me sterk dat ze dat maar voor 1 jaar doen. Dat in het achterhoofd genomen, kan ik me niet voorstellen dat ze de 9 en de 9GT volgend jaar gaan redesignen, en de 9GT+ daarin niet meenemen....

Ik las over de 'meest geavanceerde Sport-Tourder die ooit door het bedrijf is geproduceerd'... kan me niet voorstellen dat je die maar 1 jaar voert... Maar misschien zit ik ernaast ;)
 
Denk dat Yamaha nog veel duikbril schermen in het magazijn had liggen en deze komend jaar eerst de voorraad opmaakt. Heb misschien niet alle details van de plus versie gezien, maar denk dat verschil met name aantal sensoren / scherm / software is. Dus mechanisch zowat niets.
 
Mooi uitgebreid met extra's. In het rijtje Ermax, MRA, Givi, herken ik dit scherm niet direct. Van welk merk & type is deze?
Givi
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220819-210815_Photos.jpg
    Screenshot_20220819-210815_Photos.jpg
    83,8 KB · Weergaven: 24
De 2018 is technisch voor een groot deel gelijk aan de vorige generatie.
Zoiets kunnen ze dan in 2024 ook weer doen t.o.v. 2021-2023,maar dat zullen we toch gewoon moeten afwachten.
Ik heb kort geleden een bijna nieuwe 2021 gekocht,dus ik kan weer even verder en zal wel zien wat ze er in de toekomst van maken.
 
Vandaag een flinke proefrit (75 km) op de Triumph Tiger 900 GT Pro gemaakt, maar dat is toch ook wel een hele fijne fiets hoor :} Heerlijk motorblok, mooi geluid en de zit is ook heel fijn voor mij. Stuur moet wel dichterbij komen, maar dat heb ik met elke motor en dat kan ook gewoon. Ook de vering bevalt me heel goed en de motor stuurt heel licht de bochten in, net even soepeler dan mijn Tracer, maar ik moet dat natuurlijk wel vergelijken met de nieuwere Tracer, want die van mij is van 2019. De dealer zit hier ook niet zo ver vandaan en ik heb er een goed gevoel bij. Inruil is bij dit bedrijf ook veel interessanter.
 
Vandaag een flinke proefrit (75 km) op de Triumph Tiger 900 GT Pro gemaakt, maar dat is toch ook wel een hele fijne fiets hoor :} Heerlijk motorblok, mooi geluid en de zit is ook heel fijn voor mij. Stuur moet wel dichterbij komen, maar dat heb ik met elke motor en dat kan ook gewoon. Ook de vering bevalt me heel goed en de motor stuurt heel licht de bochten in, net even soepeler dan mijn Tracer, maar ik moet dat natuurlijk wel vergelijken met de nieuwere Tracer, want die van mij is van 2019. De dealer zit hier ook niet zo ver vandaan en ik heb er een goed gevoel bij. Inruil is bij dit bedrijf ook veel interessanter

Ja dat kan.

Heb dat ook direct gedaan en voor mij is het zo goed. Heb nu alleen geen groot licht meer maar ik vind dit veel beter ogen.

Bekijk bijlage 1822078
Dat ziet er goed uit. Ga eens kijken hoe ik dat doe...
 
Dat ziet er goed uit. Ga eens kijken hoe ik dat doe...
Het is heel eenvoudig. Je ziet onder de lamp een stel schroefje. Een kleine ratel met dopje 8 en klaar is kees.

Vergis je niet in de lamp ;)

Ik heb ook nog van langere afstand gekeken en dan ziet het er ook nog prima uit. Je verblind ook niemand.
20221112_153604.jpg
 
Ik heb kort geleden met een F900XR gereden,maar buiten het mooie dashboard komt die op geen enkel vlak in de buurt van een Tracer.
En dat is dan nog vergeleken met een 2018-2020 Tracer.
 
Het is heel eenvoudig. Je ziet onder de lamp een stel schroefje. Een kleine ratel met dopje 8 en klaar is kees.

Vergis je niet in de lamp ;)

Ik heb ook nog van langere afstand gekeken en dan ziet het er ook nog prima uit. Je verblind ook niemand.Bekijk bijlage 1822089
Heb ik destijds kort na aanschaf ook gedaan. Die éne lamp vond ik geen gezicht. En telkens de opmerkingen; hé, er is 1 koplamp kapot.
Toen ik hem vorige maand inleverde, e.e.a. weer hersteld.
 
Het is heel eenvoudig. Je ziet onder de lamp een stel schroefje. Een kleine ratel met dopje 8 en klaar is kees.

Vergis je niet in de lamp ;)

Ik heb ook nog van langere afstand gekeken en dan ziet het er ook nog prima uit. Je verblind ook niemand.Bekijk bijlage 1822089
Motor komt natuurlijk nog wel achterover als ie op de wielen staat .
 
Heb even gekeken (had de kappen er toch af liggen)... inderdaad zijn ze afzonderlijk verstelbaar. Maar de stelweg is volgens mij ook heel groot. Heb even met de schuifmaat de axiale afstand gemeten, daar zit ca. 1,5 [mm] verschil in. Dus je kunt inderdaad op het niveau komen van het dimlicht.

Dimlicht:
IMG_20221113_120338.jpg


Groot licht:
IMG_20221113_120221.jpg
 
Ik heb hem helemaal ingedraaid, dus op zijn laagste stand.
De gehele lamp unit is anders als het dimlicht, ik denk dat bij gelijke hoogte je alsnog de tegenligger verblind.
 
Dat is correct, ik heb het zojuist ook geprobeerd. Ik geloof dat ik ze nu redelijk gelijk heb staan, 5 slagen...
 
Ik heb kort geleden met een F900XR gereden,maar buiten het mooie dashboard komt die op geen enkel vlak in de buurt van een Tracer.
En dat is dan nog vergeleken met een 2018-2020 Tracer.
Kun je kort eens je bevindingen neerpennen? Tov de Tracer.
 
Iemand die stuurverhogers heeft op zijn of haar Tracer 9? Die van Yamaha verhogen het stuur 'maar' 1.5 cm, lijkt we wat weinig? 😅
 
Iemand die stuurverhogers heeft op zijn of haar Tracer 9? Die van Yamaha verhogen het stuur 'maar' 1.5 cm, lijkt we wat weinig? 😅
Ik heb ze op mijn 900 GT uit 2019 en mijn stuur komt niet alleen omhoog, maar vooral ook naar voren, wat voor mij 't belangrijkst is. Scheelt mij heel wat schouderklachten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan