YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Dat is €2500 meer dan wat een GT nu kost,dat is toch wel stevig. 😲
Ze staan intussen veraf van de hele betaalbare eerste versie uit 2015.
Je kan ook altijd nog de 9, of desnoods 9 GT overwegen toch. Hoeft niet persé de 9 GT+ te zijn.
Uiteindelijk is het gewoon marktwerking. Als Yamaha er meer voor kan vragen geef ik ze groot gelijk
 
De 'gewone' kost nu €13.899,-. Serieus geld als je het mij vraagt, maar als de gehele markt omhoog gaat wel te begrijpen. Ik vond de vorige prijsverhoging (n.a.v. corona en alle supply-chain perikelen) nog meevallen (van €12.799,- naar €12.999,-), maar dit is een forse.
 
Is de 2023 GT in NL duurder dan de 2022?
Op de B website staan nog geen 2023 prijzen.
In NL is de GT+ €2000 duurder dan de GT,in B zou hij volgens de post van Grimo €2500 duurder zijn dan de huidige GT.
Dan lijkt het er op dat de GT ook weer duurder zou worden,en dat terwijl ze al 2 keer veel duurder geworden zijn zonder dat er iets aan veranderd is. 🙁
 
Is de 2023 GT in NL duurder dan de 2022?
Op de B website staan nog geen 2023 prijzen.
In NL is de GT+ €2000 duurder dan de GT,in B zou hij volgens de post van Grimo €2500 duurder zijn dan de huidige GT.
Dan lijkt het er op dat de GT ook weer duurder zou worden,en dat terwijl ze al 2 keer veel duurder geworden zijn zonder dat er iets aan veranderd is. 🙁
Jup, €500,- duurder.. prijzen staan er nog gewoon op..
 
Dat is €2500 meer dan wat een GT nu kost,dat is toch wel stevig. 😲
Ze staan intussen veraf van de hele betaalbare eerste versie uit 2015.Ja amaai! Ik heb mijn Tracer in 2015 nieuw gekocht voor €
De officiële prijs van de Tracer 9GT+ in Belgie is 16999€
Ik kocht mijn eerste Tracer in 2015 nieuw voor de prijs van €9560, wat een verschil!!​
Mijn T9GT van dit jaar was ook €4000 duurder, maar die GT+ dat is van nog een andere prijsorde!​
Ik vermoed dat een eventuele korting ook max €500 zal bedragen... De Tracers worden duur.​
 
Als ik enkele dealers moet geloven is deze prijsverhoging geen echt issue. Ze blijven (nog steeds) als warme broodjes verkopen.
 
Zoals met vrijwel alle luxe producten op dit moment, iedereen klaagt over de enorm gestegen prijzen, maar de vraag blijft onveranderd hoog.
Dus voorlopen zal de prijs alleen maar doorstijgen.
 
Toen ik mijn 9GT bestelde in November (2021) was de prijs €15299
Tegen de tijd dat deze geleverd werd eind Maart was de prijs met €200 verhoogd.
Niet veel later werd de prijs verder verhoogd naar €15999, dat was in een paar maanden €700.
Nu zie ik op Yamaha site dat de prijs weer verhoogd is naar €16499 en de GT+ €18499.
Begint nu aardig een hoger segment prijs te worden.
Dit zijn de prijzen in NL.
 
Vandaag heb ik, na een aantal proefritten op verschillende motoren (KTM 1290 Super Adventure S, Triumph Tiger 900 GT Pro, Ducati Multistrada V2 S) en honderden filmpjes op Youtube te hebben bekeken, een proefrit gemaakt op de Triumph Tiger 1200 GT Pro en de knoop doorgehakt. Ik heb gekozen voor een nieuwe Triumph Tiger 1200 GT Pro :} Wat een fantastische fiets! Ze hebben al die zwaardere machines een stukje toegankelijker gemaakt door ze te verlagen en het zwaartepunt te verplaatsen. Ook qua gewicht scheelt het een heel stuk met hun voorgangers. Ook die dikke KTM rijdt geweldig, maar voor mij gaat de voorkeur toch uit naar de Triumph qua looks en feel. Mijn mooie Trees, bomvol met accessoires, zal vanaf januari bij de Triumph dealer in Noord-Scharwoude te koop staan, maar ik denk niet voor lang *D
 
Vandaag heb ik, na een aantal proefritten op verschillende motoren (KTM 1290 Super Adventure S, Triumph Tiger 900 GT Pro, Ducati Multistrada V2 S) en honderden filmpjes op Youtube te hebben bekeken, een proefrit gemaakt op de Triumph Tiger 1200 GT Pro en de knoop doorgehakt. Ik heb gekozen voor een nieuwe Triumph Tiger 1200 GT Pro :} Wat een fantastische fiets! Ze hebben al die zwaardere machines een stukje toegankelijker gemaakt door ze te verlagen en het zwaartepunt te verplaatsen. Ook qua gewicht scheelt het een heel stuk met hun voorgangers. Ook die dikke KTM rijdt geweldig, maar voor mij gaat de voorkeur toch uit naar de Triumph qua looks en feel. Mijn mooie Trees, bomvol met accessoires, zal vanaf januari bij de Triumph dealer in Noord-Scharwoude te koop staan, maar ik denk niet voor lang *D
wow...mooie fiets maar wel ff een pakkie duurder dan zelfs de nieuwe GT+ ... veel plezier ermee!
 
Je kan ook altijd nog de 9, of desnoods 9 GT overwegen toch. Hoeft niet persé de 9 GT+ te zijn.
Uiteindelijk is het gewoon marktwerking. Als Yamaha er meer voor kan vragen geef ik ze groot gelijk
Het lijkt mij gewoon een gevolg van de inflatie... Alles wordt flink duurder. Lijkt mij dat de concurrenten ook duurder worden.. (alhoewel ik dat niet gecheckt heb..)
 
Iemand trouwens ervaringen/reviews betreffende windschermen? Dat het OEM scherm ruk is weet ik al van de testrit :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan