YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Ik denk dat je die best laat zitten.
Een Arrow of Akra zijn losse pijpjes die je makkelijk uit mekaar kan halen,dat werkt makkelijk.
Die kun je in een bankschroef zetten of tegen een polijstborstel houden.
Maar bij een originele lukt dat niet,en dan lig je met een groot lomp losliggend ding te worstelen.
Nou, ondertussen is tie eraf. Nu moet ik wel beginnen.

Was wel een geklooi om hem eraf te halen, de middenbok zit flink in de weg.

Zal als ik er denk wat foto's posten.
 
Via deze link zou je de Tracer 9 2021 service manual moeten kunnen downloaden van Wetransfer : TRACER 9GT 2021 service manual.pdf
Ik denk dat dit maar een beperkte tijd werkt.

Edit :
Laten jullie even weten of het werkt?
Ik krijg al een PB dat de link verlopen zou zijn.
Maar ik zie zelf dat de transfer 7 dagen geldig blijft.
 
Laatst bewerkt:
Kawa gaat ook een Tracer uitbrengen.


KAWA Tracer.jpg
 
Via deze link zou je de Tracer 9 2021 service manual moeten kunnen downloaden van Wetransfer : TRACER 9GT 2021 service manual.pdf
Ik denk dat dit maar een beperkte tijd werkt.

Edit :
Laten jullie even weten of het werkt?
Ik krijg al een PB dat de link verlopen zou zijn.
Maar ik zie zelf dat de transfer 7 dagen geldig blijft.
Ik kon hem downloaden, dank daarvoor. Heb nog geen Tracer 9 (nu nog 900GT) maar wil volgend jaar overstappen.
Heb ik het manual alvast 👍
 
Ik hou het hierbij. Vroeg laatst nog of iemand een bagagerekje had ipv topkoffer. Uiteindelijk zelf een rekje(eerder plaatje) gemaakt. Rvs bouten van bevestigingshaakjes ondertussen ook maar zwart gemaakt.
20230319_140502.jpg
 

Bijlagen

  • 20230319_140528.jpg
    20230319_140528.jpg
    600,5 KB · Weergaven: 47
  • 20230319_140644.jpg
    20230319_140644.jpg
    506,5 KB · Weergaven: 48
Bedankt allen voor de reacties wat betreft het werkplaatshandboek voor de tracer 9 gt. Ik heb hem inmiddels gedownload.
 
Iemand hier interesse in een originele Yamaha kofferset voor de MT09 Tracer (mijn is 2015, volgens mij past tot 2017, maar dat weet ik niet zeker).
Compleet met rek, quick deconnect, koffers en de originele waterdichte binnentassen.
Deze koffers zijn het

Ik verkoop ze omdat ik zelf Givi V35 koffers gekocht heb.
 
Iemand op de 9 GT met een originele topkoffer ? Met name de drager waarop de koffer bevestigd is, valt die makkelijk te demonteren (vlug)? Ik zou een koffer aanschaffen voor de ritjes met vrouwlief maar van die drager an sich loop ik niet warm..
 
Als ik naar dit filmpje kijk is het niet een klusje wat je in 10 minuten doet.
Ik heb zelf een givi drager gemonteerd en dat duurde toch wel 5 minuten, incl. het uitpakken en lezen van de montagehandleiding.
 
Net even bekeken, Givi drager/koffer lijkt me inderdaad wat handiger te demonteren (en goedkoper)
 
In het filmpje zijn er wat overbodige onderdelen afgehaald voor de montage, maar het was zonder twijfel een heel gedoe. Daarom heb ik bij verkoop het rek ook laten zitten.
 
Jep, Ik heb de topkoffer bij mijn vaste monteur besteld, en wilde die er zelf wel op zetten. Hij heeft deze alsnog zelf gemonteerd toen de motor toch al bij hem binnen stond, maar de Japanners hebben het blijkbaar weer wat onnodig ingewikkeld gemaakt. Hij heeft niet zoveel verwijderd als in dat filmpje. maar wel meer dan hij vooraf had verwacht.
 
Ik ben zelf automonteur, maar na dat filmpje wist ik al genoeg :+. Dat (de)monteer je geen 5 keer vooraleer je er de brui aan geeft en hem gewoon laat zitten (en dat wil ik niet, ziet er niet uit imo).
 
Over kuipruiten, zadels en banden kan je een heel topic vullen. Ik weet het, vaak zit het tussen je oren. Maar toch wil ik eerdaags de bandjes vervangen en heb me enigzins verbaasd over de snelle slijtage van vooral voorband. Nu Bridgestone T32. Ooit op Tiger1050 Conti Road Attack 3 gehad, beviel me wel. Iemand de Conti op de Tracer 9?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf automonteur, maar na dat filmpje wist ik al genoeg :+. Dat (de)monteer je geen 5 keer vooraleer je er de brui aan geeft en hem gewoon laat zitten (en dat wil ik niet, ziet er niet uit imo).
Zeker mogelijk. Ik sta er hetzelfde in en heb een methode gevonden.. 😉. Originele rek vind ik veel mooier dan alle after-market rekken..

Ik monteer hem in 10 minuten zonder het kuipwerk te demonteren.
 
Over kuipruiten, zadels en banden kan je een heel topic vullen. Ik weet het, vaak zit het tussen je oren. Maar toch wil ik eerdaags de bandjes vervangen en heb me enigzins verbaasd over de snelle slijtage van vooral voorband. Nu Bridgestone T32. Ooit op Tiger1050 Conti Road Attack 3 gehad, beviel me wel. Iemand de Conti op de Tracer 9?
Altijd Michelin Road (4/5/6) erop gehad en met mijn gemiddelde woonwerk verkeer op de snelweg, dus niet teveel gummen, altijd ruim 20K mee gereden
 
Terug
Bovenaan Onderaan