YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Aan het wachten in de Harz voor ketting set aan te laten spannen geen goede dopset bij om de bout los te krijgen 😖😤.

Had beter moeten weten naar 18k nu op de teller dat die wel zou moeten gespannen moest worden!
 
Aan het wachten in de Harz voor ketting set aan te laten spannen geen goede dopset bij om de bout los te krijgen 😖😤.

Had beter moeten weten naar 18k nu op de teller dat die wel zou moeten gespannen moest worden!
Idd balen, maar hoe slap is dat dan ? Vind de fabrieks opgegeven speling al wat ruim....al hou ik me daar wel aan. Altijd ff checken na servicebeurt of bandenwissel bij dealer. Voor je het weet staat ketting te strak.
 
Idd balen, maar hoe slap is dat dan ? Vind de fabrieks opgegeven speling al wat ruim....al hou ik me daar wel aan. Altijd ff checken na servicebeurt of bandenwissel bij dealer. Voor je het weet staat ketting te strak.
De gespecificeerde kettingspeling voor de eerste lichting MT-09's en Tracers was nogal krap.. 5-15 mm... Qua afstelling niet te doen... Ik hield altijd 25 mm aan
 
Idd balen, maar hoe slap is dat dan ? Vind de fabrieks opgegeven speling al wat ruim....al hou ik me daar wel aan. Altijd ff checken na servicebeurt of bandenwissel bij dealer. Voor je het weet staat ketting te strak.
Gelukkig was adac er snel 1,5 uur gewacht naar melding en 10 min werk en paar mm verzet en reed weer fijner ik had bijna 30mm naar boven en 30mm naar beneden op de bandjes staan speling op de ketting en kon hem zeker 8mm van de achter tandwiel afhalen
 
Gelukkig was adac er snel 1,5 uur gewacht naar melding en 10 min werk en paar mm verzet en reed weer fijner ik had bijna 30mm naar boven en 30mm naar beneden op de bandjes staan speling op de ketting en kon hem zeker 8mm van de achter tandwiel afhalen
Vanaf nu toch maar het standaard gereedschapsetje mee/kopen ;)
 
Zit daar een sleutel in voor de achterwiel moer?

Volgens mij is de tip meer om gewoon af en toe je bravok te doen en de staat van je motor te checken. Die ketting hangt niet in 1x zo slap .
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig was adac er snel 1,5 uur gewacht naar melding en 10 min werk en paar mm verzet en reed weer fijner ik had bijna 30mm naar boven en 30mm naar beneden op de bandjes staan speling op de ketting en kon hem zeker 8mm van de achter tandwiel afhalen
Als je de ketting zeker 8 mm van het achter tandwiel kunt halen zou ik sowieso de ketting maar eens goed checken op slijtage. Een ketting die aan het einde van de levensduur is zal vaker gesteld moeten worden. Wanneer had je er voor je trip naar Duitsland voor het laatst naar gekeken?
 
Weet iemand dit; ik ben de rode sleutel kwijt. Kan ik met de zwarte sleutel en een nieuwe ongeprogrammeerde ongeslepen rode sleutel naar een veredelde sloten/sleutelmaker om dit voor me te programmeren/kopieren en slijpen? Bij carmo.nl kan dit maar dan moet ik een sleutel opsturen en daar ben ik niet zo fan van en hij is dan nog niet geslepen.
 
In het boordgereedschap van mijn MT-09 Tracer zit geen gereedschap om het achterwiel los te halen. Heb voor nood een dop 27 onder het zadel, maar geen grote sleutel (zit met 140Nm vast). Een sleutel is bij iedere garage of hobby’ist wel te vinden onderweg.

Bij mij begon de ketting rond 25dkm onvoorspelbaar op te rekken en moest toen vaker stellen. Iets daarna vervangen voor grotere trip.

Zit er bij een Tracer 9 wel een sleutel bij om dit onderweg te doen? Mogelijk zit deze met minder Nm vast?
 
In het boordgereedschap van mijn MT-09 Tracer zit geen gereedschap om het achterwiel los te halen.
Ik heb het even gecheckt want ik begon te twijfelen en je hebt gelijk, ik verwarde de monoveer sleutel met de asmoer sleutel.
Toch wel even iets om over na te denken als je een paar duizend km voor de boeg hebt.
 
Ik heb het even gecheckt want ik begon te twijfelen en je hebt gelijk, ik verwarde de monoveer sleutel met de asmoer sleutel.
Toch wel even iets om over na te denken als je een paar duizend km voor de boeg hebt.
Als je ketting gewoon goed is en netjes gesteld is vooraf dan is dat echt niet nodig.

Als je nog veel meer km's gaat maken moet je ook al aan banden gaan denken...
 
Weet iemand dit; ik ben de rode sleutel kwijt. Kan ik met de zwarte sleutel en een nieuwe ongeprogrammeerde ongeslepen rode sleutel naar een veredelde sloten/sleutelmaker om dit voor me te programmeren/kopieren en slijpen? Bij carmo.nl kan dit maar dan moet ik een sleutel opsturen en daar ben ik niet zo fan van en hij is dan nog niet geslepen.
Sommige slotenmakers kunnen gewoon een extra zwarte maken en programmeren,mogelijk moeten ze de originele sleutel scannen om te kijken of ze de chip kunnen kopiëren.
Op mijn werk is dat zo,maar dat is vermoedelijk te ver (Antwerpen).
Een nieuwe rode maken gaat volgens mij niet.
 
Vraag: Highway pegs
Ik heb (leeftijd he..) soms last van stramme benen op mijn '17 Tracer.
Wat zou helpen zijn voetsteunen waar ik mijn achterhoeven op lange stukken even kan strekken.
Highway pegs dus.

Maar hoe pruts ik deze op mijn motor?
Ik heb geen valbeugels, en wil deze ook nadrukkelijk niet (trillingen - de fiets is nu volkomen vibratie vrij)
Is er iets te doen met de voorste motor bouten? Desnoods valdoppen oid?
Dank voor uw inzichten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan