Yamaha Tricity

Wannebe

Rookie
9 feb 2019
17
2
Leden,

Zoals in mijn andere topic aangegeven ga ik binnenkort voor mijn A rijbewijs. Misschien ook A2 Automaat.

Voor gebruik in en rond 020 (Niet de ring) overweeg ik oa de Yamaha Tricity. Lijkt mijn stabieler met 1 vd kids achterop ipv de Nmax of de PCX. Wat mij opvalt is dat ik de Tricity nooit zie rijden en dat er weinig occasions zijn. Waar zou dit aan liggen? Populariteit, imago, betrouwbaarheid (hoewel Yamaha) of iets anders? Ben benieuwd naar de mening van de forum leden en met name van Tricity eigenaren.

Een wannebe motor(scooter) rijder.
 
door het extra wieltje worden ze volgens mij niet voor vol aan gezien het is meer een liefhebbers speeltje
Er rijden er wel een paar rond in Nederland anders in Duitsland kijken invoer is ongeveer 3 tot 500 euro
ik heb er ooit is op proef gereden het reed wel geinig
het wringt iets meer door de voorwielen ten opzichte van een mp3 125/250cc motoruitvoering door dat de voorwielen iets verder uit elkaar staan, de mp3 in 125cc is alleen te zwaar en nooit in NL geleverd

Een andere tip als je alleen je A2 aut gaat halen voor een Tricity, ze zijn ook om te bouwen naar L5e driewieligmotovoertuig B rijbewijs mits behaalt voor 2013
kost +/- 1500.- dan is het even rekenen wat een A kost
 
door het extra wieltje worden ze volgens mij niet voor vol aan gezien het is meer een liefhebbers speeltje
Er rijden er wel een paar rond in Nederland anders in Duitsland kijken invoer is ongeveer 3 tot 500 euro
ik heb er ooit is op proef gereden het reed wel geinig
het wringt iets meer door de voorwielen ten opzichte van een mp3 125/250cc motoruitvoering door dat de voorwielen iets verder uit elkaar staan, de mp3 in 125cc is alleen te zwaar en nooit in NL geleverd

Een andere tip als je alleen je A2 aut gaat halen voor een Tricity, ze zijn ook om te bouwen naar L5e driewieligmotovoertuig B rijbewijs mits behaalt voor 2013
kost +/- 1500.- dan is het even rekenen wat een A kost
Bedankt voor je reactie. Invoer 3 - 500?
 
Bijna niemand wil hem kopen want met b rijbewijs mag je er niet op en op de snelweg kan je maar beter niet te veel komen.
Maar in en rond 020 lijkt me het een prima ding als je wat meer stabiliteit wil met kind achterop.
Hier staat er nog eentje.
Tweedehands Yamaha TRICITY 125 | MotorCentrumWest
Bij motoroccassion staan er 11 te koop.
 
Laatst bewerkt:
Bijna niemand wil hem kopen want met b rijbewijs mag je er niet op en op de snelweg kan je maar beter niet te veel komen.
Maar in en rond 020 lijkt me het een prima ding als je wat meer stabiliteit wil met kind achterop.
Hier staat er nog eentje.
Tweedehands Yamaha TRICITY 125 | MotorCentrumWest
Bij motoroccassion staan er 11 te koop.
Dan lijkt het mij dat een Tricity moeilijk verkoopbaar is. Anders oprijden. Anders is een Nmax 125/155 interessanter. Nmax 155 is echter alleen nieuw te verkrijgen :-(
 
Terug
Bovenaan Onderaan