Yamaha Tricker

Status
Niet open voor verdere reacties.
http://westerbaen.tweakdsl.nl/XTZ750/hixtzory.html

en dan deze:
IMGP0087c2.JPG


ovaal!!

en dan deze erin
764.jpg
 
Als je een ronde naald in een rond buisje op en neer beweegt gebeurt en idealiter niets maarrrrrrrr de koperlegering die yamaha gebruikt is zacht en ik heb op de TDM en TRX beide hoofdsproeiers vervangen door een scheef slijten van de rondheid , de gas naald is harder dan die bus. als je dan pech hebt blijft de gas naald iets hangen en de stand van je vlotter is verkloot => vollopen reservoir => lekkage. wie weet is je cylindertje volgelopen, maar dat lijkt me sterk omdat de vlotterkamer ook overloopt en die lager staat dan je zuiger.
Maar haal de bougie eruit en je weet het.

Ik zal eens kijken of ik een plaatje heb van die bus hoofdsproeier. Was zeker bij iemand die ik ken op de gevoelige plaat gezet.
Hè? Hoe werkt die carburateur dan? De gasnaald is toch iets anders dan de vlotternaald?
De gasnaald wordt dacht ik meestal bediend door vacuum achter de gasschuif, de vlotternaald door de vlotter op basis van benzineniveau in de vlotterkamer. Wat is het verband?
 
en ik heb op de TDM en TRX beide hoofdsproeiers vervangen door een scheef slijten van de rondheid , de gas naald is harder dan die bus. als je dan pech hebt blijft de gas naald iets hangen en de stand van je vlotter is verkloot

Warrig verhaal. Hoofdspoeiers slijten niet scheef door de naald (die komt daar niet) en de naald komt ook niet in de vlotterkamer. Weet je het verschil tussen de naaldbuis en de hoofdsproeier ??
 
Ik ken het (Yamaha-)probleem van uitgesleten naaldbuizen wel; ik heb een YZF gehad en heb nu een TRX. Allemaal dezelfde problematiek.
Maar volgens mij is het met de Tricker iets anders hoor. De YZF liep bijvoorbeeld 1 op 8 (!) omdat ie in het midden-toeren-gebied veel te rijk stond, vanwege die uitgesleten naaldbuizen. De Tricker rijdt echter prima, en lekt alleen als ie stil staat. :?
Ik verdenk toch echt dat vlotternaaldje; met dat rubberen kegeltje/puntje erop.

Warrig verhaal. Hoofdspoeiers slijten niet scheef door de naald (die komt daar niet) en de naald komt ook niet in de vlotterkamer. Weet je het verschil tussen de naaldbuis en de hoofdsproeier ??
:^ Volgens mij bedoelt 'ie naaldbuis i.p.v. sproeier.

Ja, die staat vol.
Ik zou de bougie eruit halen , motor in de 5 zetten en met wiel van de grond het achterwiel een slinger geven. Dan vliegt de brandstof eruit maar heb je de minste kans op een vonk. En dan ff zuiger smeren, olie verversen etc.

Ga ik nu doen. Ik vrees het ergste want net getankt en tank lijkt half leeg :X
Edit: update. Gelukkig was ik zo clever om dit buiten te doen en aan de ándere kant van de motor te lopen... Kwam een straal uit van zeker 4 meter!
De "olie" ook afgetapt, de verhouding was 2:1 ongeveer. B|


Oh ja, toevallig net nieuw oliefiltertje binnen gekregen vandaag, komt mooi uit.
Het is wel het allerkleinste, superschattigste oliefilter dat ik ooit heb gezien! :o _O- Echt tiny. :j
 
Laatst bewerkt:
Warrig verhaal. Hoofdspoeiers slijten niet scheef door de naald (die komt daar niet) en de naald komt ook niet in de vlotterkamer. Weet je het verschil tussen de naaldbuis en de hoofdsproeier ??


jawel, maar ik haalde ze even doormekaar. ik was met 3 dingen bezig en zat effe niet te lezen wat er echt stond
 
sinds ik injectie heb............zijn vlotterkamers niet meer zo in beeld. moet toch echt beginnen aan die SR deze winter
 
Prima, ik moet de carb toch weer los hebben en zal de vlotternaald + zitting én de naald+naaldbuis nauwgezet inspecteren.

Is er een onderdelenboek / partslist van de Tricker beschikbaar?
'k Wil de prijzen opvragen van de carb-onderdeeltjes. Ik heb de service manual wel, en de assembly manual ook, maar daar staan geen onderdeelnummers in. Van Yamaha ben ik gewend dat er vrij gemakkelijk aan zo'n partslist te komen is, zodat je met onderdeelnummers naar de dealer kan. Die worden daar meestal ook wel blij van (want vrijwel geen zoekwerk). :?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan