Yamaha Tricker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Opzouten oma!

We hebben al weer een paar off-road ritjes gehad. En vandaag was het opnieuw Tricker-time en ook KLX-time, fotootjes en filmpjes (en citaat) van Blue_eyes:

Zo, net terug van een fantastisch begin van het weekend. Heerlijk door het zand, gras en weldadige waterplassen en vette blubber wezen raggen met Peter en Michiel.

Daar kan geen SuperSport tegenop! })

Filmpjes met wat flauwekul:

http://www.youtube.com/watch?v=A4UKtJHOvQU

http://www.youtube.com/watch?v=Fzdolr1oSKU

Foto's.... van droog zand, naar vette blubber, en via een waterballet weer bijna schoon en hele vette pret!

IMG00109-20110723-1141.jpg


IMG00110-20110723-1141.jpg


IMG00111-20110723-1142.jpg


IMG00112-20110723-1200.jpg


IMG00113-20110723-1200.jpg


IMG00114-20110723-1201.jpg


IMG00115-20110723-1201.jpg


IMG00116-20110723-1319.jpg


IMG00117-20110723-1319.jpg


IMG00118-20110723-1323.jpg


IMG00119-20110723-1323.jpg


IMG00120-20110723-1323.jpg
 
En nog wat piccies van mij:

IMAG0339.jpg

IMAG0340.jpg

IMAG0343.jpg

IMAG0345.jpg

IMAG0346.jpg

IMAG0349.jpg

IMAG0351.jpg

IMAG0352.jpg


En tot een volgend offroad ritje :] :W
 
hahaha, lachuh, maar echt ladies.........staan moet je als je gaat baggeren. en minder krappe bochten nemen in het losse zand Kees.....muhahaha. wel ubergaaf altijd dat gekloot in het zand, blijft leuk
 
hahaha, lachuh, maar echt ladies.........staan moet je als je gaat baggeren. en minder krappe bochten nemen in het losse zand Kees.....muhahaha. wel ubergaaf altijd dat gekloot in het zand, blijft leuk

Haha, deze n00b ging gisteren staan en ging meteen op zijn plaat :Y _O-
 
is mij nooit gebeurd! hahahaha, ik geloof op zo'n middag wel 10x standaard en dan nog 10x als ik zonodig domme heuvels wilde beklimmen.
 
haaaa, gaat ook nogal makkelijk met deze bandjes, meestal glibberglibberglijglij *D .

Maar waarom slaat de ketting over als ik net in het zand heb gezeten? Klonk toch niet echt fijn...
 
hahaha, lachuh, maar echt ladies.........staan moet je als je gaat baggeren. en minder krappe bochten nemen in het losse zand Kees.....muhahaha. wel ubergaaf altijd dat gekloot in het zand, blijft leuk

Leuk is understatement van het jaar... ;) :Y Het was hartstikke leuk! :} :] :}
 
als je ketting overslaat kan het wel betekene dat je voor tandwiel opgevreten wordt. zeker als je veel meer zand hapt slijt dat als de tering. echt nat zat = schuurpapier, net als leem langs de rivier. je remblokken worden helemaal weggevreten en het voortandwieltje is best kwetsbaar altijd.
of je ketting staat veels te slap. of je achteras is los en komt naar voren zetten
 
Ketting te slap zou kunnen, ik zal es kijken.

Raar was dat de andere tricker en de klx er ook last van hadden.
 
Ketting te slap zou kunnen, ik zal es kijken.

Raar was dat de andere tricker en de klx er ook last van hadden.

Mijn ketting staat te los. Heb de beide kettingwielen bekeken, maar die zien er piekfijn uit. Voor het volgende ritje zal ik de ketting ietsie strakker spannen, die hangt nu echt te slap.

Mijn ketting is net vernieuwd toen het originele achterketting wiel werd vervangen door een iets groter, en door dat gerag zal hij zijn eerste stukje rek nu wel gehad hebben.

Ik heb geen probleem met snellere slijtage van ketting en kettingwielen door zand en zooi. Daar heb ik dat ding voor gekocht dus dat hoort erbij, die dingen kosten trouwens geen drol, er komt tenslotte nog geen 22 PK op, 't is geen R1.
 
Mijn ketting is nieuw (setje 90 euro) dus slijtage kan ut ook niet wezen. Ik heb em gespannen door de achterveer tegen de aanslag te trekken en dan nog ietsje speling over te houden. Het kan wel zijn dat ie iets gerekt is ja.
 
Mijn ketting is nieuw (setje 90 euro) dus slijtage kan ut ook niet wezen. Ik heb em gespannen door de achterveer tegen de aanslag te trekken en dan nog ietsje speling over te houden. Het kan wel zijn dat ie iets gerekt is ja.

Een nieuwe ketting heeft de eigenschap om in het begin eerst ietsie te rekken/zetten, daarna nauwelijks meer, dan is de rek het gevolg van slijtage.
 
maar ej moet echt even kijken waar je de spanning meet, want bij de tricker staat ie heel los tot je erop zit en wie weet heb je juist met inveren gespannen en dan veert ie uit.........en dan is ie echt heel los. maar slijtage: ik heb met dit ritje
hoovercraft.jpg

een set neiuwe achterremblokken tot op 1 mm afgesleten door het 1001x door de blubbergaan en ondertussen veel liggen trailrijden. dus die achterblokken werden maximaal gebruikt terwijl ik dat verder vrij weinig deed. had ze er vrijdag in en zondag kon de tweede set aangrukt worden (altijd setjes reserve hebben liggen!!)
zo ook de tips voor de dag: als je gaat offroad rijden, leg een extra koppelingskabel, nu al met een zakje afgedicht over de ingang parallel vast langs je origineel.......als ie knapt hoef je alleen de nippels er uit te wippen en hoppa verder.
En tip twee, haal die spiegels er af tijdens het rijden. met name die Kawa heeft twee keer standaard draad. als je met een yamaha valt klapt de spiegel altijd naar je toe, bij een kawa dus niet ,links draait van je af = grote kans op breuk armatuur hendel als je in het zand glijdt = einde rit.
 
Aha! Daarom heeft de rechterspiegel linkse draad, hehe. Zo valt er nog wat te leren.

Ik heb expres de spanning gemeten bij volledig inveren, was da niet goed dan?

Gaan koppelingskabels stuk?
 
Laatst bewerkt:
Boekje is niet erg nauwkeurig, hangt af van hoeveel de achterveer is ingezakt etc.
Meten bij maximaal inveren is nauwkeuriger is mij verteld door de banden en kettingenman.

Gaat een koppelingskabel sneller stuk bij otr?
 
Boekje is niet erg nauwkeurig, hangt af van hoeveel de achterveer is ingezakt etc.
Meten bij maximaal inveren is nauwkeuriger is mij verteld door de banden en kettingenman.

Gaat een koppelingskabel sneller stuk bij otr?


maar de banden man doet meestal straat motoren en misschien is deze door de zompige vering toch anders.

ach gaat ie koppelingskabel vaak stuk.......niet meteen maar door omvallen komt er gewoon meer gorigheid in je kabel = slijtage binnenkabel = vastlopen
 
maar de banden man doet meestal straat motoren en misschien is deze door de zompige vering toch anders.

ach gaat ie koppelingskabel vaak stuk.......niet meteen maar door omvallen komt er gewoon meer gorigheid in je kabel = slijtage binnenkabel = vastlopen

Haha, dan kan Michiel beter (twee paar) nieuwe te kleine laarzen kopen... _O- _O- _O-

Daar stond 15 cm water met alle biotopen in.... :Y :X _O- _O- _O-
 
Haha, dan kan Michiel beter (twee paar) nieuwe te kleine laarzen kopen... _O- _O- _O-

Daar stond 15 cm water met alle biotopen in.... :Y :X _O- _O- _O-
Dat was omdat jij om alle plassen heen reed, poes! *D


@FZSemans: de bandenman rijdt elk jaar een paar maanden op een endurocrossert door noorwegen en spanje en heeft nieteens een wegmotor; een erg goeie vent, boksmotyre.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan