Yamaha TRX850 topic deel 10

Zo, bezig met de final touches!

Een stofring in een stofring om het gat van de snelheidsopnemer te vullen. Hierin het CUSTOM made spacertje tussen wiel en voorpoot. Uiteraard ook nieuwe lagers erin geklopt.
Bekijk bijlage 1467905Bekijk bijlage 1467907

Wielen laten stralen en donker antraciet laten coaten.
Voor:
Bekijk bijlage 1467913
Na:
Bekijk bijlage 1467914


Het precies centreren van het wiel leidt tot een minimale afwijking t.o.v de remklauwen, dus daar gaat een ringetje van 1mm tussen de klauw en de voorpoot zodat dat mooi uitkomt.
Bekijk bijlage 1467915


Domino handvatten geinstalleerd, de ODO meter op de Koso ingesteld op 105.000 (legitieme km-stand) en aardig moeten frutselen om de rem/koppelinghendel onder de hoek te krijgen die ik wilde (ben lang). Door ze meer naar beneden te duwen schoven ze naar buiten vanwege de dikke poten, waardoor de handvatten niet meer zouden passen.. Gedoe.

Tevens toeter onzichtbaar gemonteerd onder de spatflap onder het t-stuk, trots!
Ook trots: alle beugeltjes voor het vasthouden van toeter, geleiden van remkabels, gaskabels/koppelingskabel en fixeren rempotje op de kroonplaat zijn origineel van de TRX, hier en daar bijgeslepen en omgebogen.
Bekijk bijlage 1467906

To do:
- Spacers lakken
- Langere remklauwbout kopen omdat de beugel van de snelheidsopnemer veel te dik is :@
- Custom remslang van potje naar pomp
- Afmonteren
- Voorvork naar standaard instellingen terugbrengen (iemand daar nog tips voor? Ik zet m gewoon op de standaard R1 fabrieksinstellingen).

Zodra mooi weer: nieuwe foto's
He Vieze,

De afstelling van de voorvork,
Zet de motor niet te hard op zijn neus, zeker niet als je achter de Trx al hoger hebt?
Veervoorspanning, als de motor recht staat trekbandje/ dan voorwiel van grond afstand trekbandje vorkpoot ongeveer 20/25mm
Ingaande als ie te snel duikt bij remmen...harder zetten
Uitgaande, draai ze nooit helemaal dicht, zorg dat de motor bij inveren, terugveert zonder na te deinen.
Voor de rest alweer flink opgeschoten met het werk 👍
Grtjes. J
 
Ik lees dit toevallig, heb je gewoon gespoeld met water?
Lijkt mij persoonlijk het makkelijkst/best om bruin water grotendeels eruit te krijgen, echter ik las ook iets over azijn etc maar vertrouw dat niet zo
[small] m’n circuitfietsje heeft er logischerwijs last van vandaar m’n vraag[/small]
Trouwens leuk projectje die 2 TRXen!
Bvd!
Vaatwas tablet oplossen in lauw water, dat in koelsysteem, warm draaien, aflaten...daarna spoelen water azijn, en aflaten...
Koelvloeistof opdoen, klaar.
 
Weet iemand waar deze bout toedient?
Ik wil olie wisselen en bij inspectie blijkt dat hier ook iets olie lekt?
De buit zit met een koperen pakking, is dit een extra aftapplug?
Foto is links onder bij het koppelings huis net boven/achter de dikke zwarte slang.
Als iemand het weet graag, !
 

Bijlagen

  • 6902438F-1774-457F-BC8E-3A2D6F840369.jpeg
    6902438F-1774-457F-BC8E-3A2D6F840369.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 18
Weet iemand waar deze bout toedient?
Ik wil olie wisselen en bij inspectie blijkt dat hier ook iets olie lekt?
De buit zit met een koperen pakking, is dit een extra aftapplug?
Foto is links onder bij het koppelings huis net boven/achter de dikke zwarte slang.
Als iemand het weet graag, !
Hier nog een foto ingezoomd
 

Bijlagen

  • 41A93730-AD7F-44DD-8CF8-620F26EE4B98.png
    41A93730-AD7F-44DD-8CF8-620F26EE4B98.png
    217 KB · Weergaven: 14
De bout die je aanwijst is mi een blokbout. Lijkt me sterk, maar die moet mogelijk een slagje aangedraaid. Eerder denk ik dat de verontreiniging ergens anders vandaan komt. Voor aftappen olie bout onder het blok los en de bout net voor het olifilter deksel.
 
De bout die je aanwijst is mi een blokbout. Lijkt me sterk, maar die moet mogelijk een slagje aangedraaid. Eerder denk ik dat de verontreiniging ergens anders vandaan komt. Voor aftappen olie bout onder het blok los en de bout net voor het olifilter deksel.
Hmm zal eens beter kijken dan,..
maar het is normaal dat daar een koperen rig zit?
Kan iemand dit eens checken?
 
Is inderdaad normaal die koperen ring. Die zit bij meer van dit soort bouten. Heb het ook nog ff bij mijn motor bekeken... hij zit er!
 
Vaatwas tablet oplossen in lauw water, dat in koelsysteem, warm draaien, aflaten...daarna spoelen water azijn, en aflaten...
Koelvloeistof opdoen, klaar.
Klopt, die tip zag ik ook al

Zie ook
 
Choke pijpje gebarsten
 

Bijlagen

  • 72450D32-BA3F-4327-9DB9-0EB655C482B8.jpeg
    72450D32-BA3F-4327-9DB9-0EB655C482B8.jpeg
    49,7 KB · Weergaven: 12
  • D26202BC-96F9-4678-B508-9FD8010D554E.jpeg
    D26202BC-96F9-4678-B508-9FD8010D554E.jpeg
    32,5 KB · Weergaven: 9
Het geheel er in een stuk uit kunnen krijgen en een ‘oude’ maar intact teruggeplaatst met loctite 638
Niet perfect maar zou weer goed moeten zijn...!
 

Bijlagen

  • 10B841E3-0A66-43CA-8A9F-DE1DDB45109E.jpeg
    10B841E3-0A66-43CA-8A9F-DE1DDB45109E.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 10
  • image.jpg
    image.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 7
Nou, bijna klaar!

Maandag komt het stukje remslang tussen pot en pomp. Dan nog de vering instellen en gogogogo (mits zon gvd)

IMG_20200307_162510.jpg

IMG_20200307_164354.jpg


En nog effe de voor en na:
IMG_20200307_171530_998.jpg


En nu raden jullie t al: spullen over! Kan ik iemand voor eende leuk prijsje hier een plezier mee doen?

IMG_20200307_163309.jpg


Voorpoot links
Voorpoot rechts (beide nog nooit gereviseerd in 105.000km..)
Clipon links
Clipon rechts
Kroonplaat
Spatbord met echt carbon verlengstuk (met echte vintage boutjes), geen kapotte ophangpunten
Snelheidskabel


Gr!
 
Nou, het is nog niet echt echt echt mooi weer geweest, dus totdat de lente zich echt aanmeldt blijft mijn TRX gewoon in een warme garage staan.
IMG_20200312_154443.jpg

IMG_20200312_154455.jpg


Ben heel tevreden! De voorkant is een stuk minder 'sponzig' en ik kan prima met losse handen sturen. Hij valt niet heel lekker in de bocht, dus misschien de poten iets laten doorsteken. Komt later wel. Kan ook wennen zijn ;)
De Koso werkt perfect, heb voor de beugel wel een langere remklauwbout moeten bestellen. Meteen de rest ook maar in titanium..

Vraagje, ik heb 1 schroefdraad van de linkerremklauw 'vernacheld'. Er was een stalen schilfer in gekomen en bij het indraaien van de bout is dat stuk gegaan.
Heb het opnieuw nagelopen met een M10x1.25 tap en dat leek goed te gaan, maar bij 20 NM draait de bout nu door.. Overigens maar 1 keer doorgedraaid. Wat zeggen jullie? Loctite er op en geen zorgen? In de manual staat 40NM..
Anders wordt het opboren en helicoil erin want M12 gaan we niet doen. Maar of dat veilig/nodig is? Anders nieuwe bluespot klauw links :(

ANyway, klaar voor het seizoen!

Tarwe, ook al is het een uitgestorven geheel, hierbij de nieuwe lijst voor de intropost. Zet deze foto's er maar bij.

* >100.000km op de teller!
* Termignoni carbon dempers
* Bluespots voor
* Stalen remleidingen voor en achter
* KEDO tandwielcover
* R1 '98 voorvork compleet
* Carbon voorspatbord
* WP TRAX complete achterveer
* OVER rem-schakelset
* K&N Stage II
* Racenokkenassen
* Opgeboord naar 880cc
* 91mm JE zuigers
* Horse Power Ignition
* Double Bubble scherm
* Onderkuip van Pferrer
* Carbon hugger
* Koso DS-03 digitale snelheidsmeter
* Witte tellerplaten
 
Absoluut een mooie fiets zo met de R1 voorkant. Heb je al een uitdraai van de motor met al die race spulletjes?
Wat betreft de remklauw... op z'n minst met een helicoil... ik zou er niet gerust op zijn.
 
Ik zal je gegevens updaten.
En inderdaad een helicoil erin. Vervangen met andere klauw kan altijd nog.
Met loctite zit je al te knoeien als je je voorwiel er uit moet halen voor een nieuwe band bijvoorbeeld.
Ik weet niet of je gaatjes hebt in de remklauwbouten, dan zou je ze nog kunnen borgen.
Maar dan alleen tijdelijk om hier naar toe te rijden, ik heb deze: Schroefdraad reparatieset M10x1.25
 
Mooie pijp Robert! Lekker glanzend ook, ik heb altijd moeite dat zo te houden..

Ik heb vandaag een eerste lenteritje gemaakt, lekker wennen aan het nieuwe sturen. Ging super! Ook even wezen shoppen in Hilversum..

IMG_20200324_140804.jpg

IMG_20200324_140232.jpg

IMG_20200324_142531.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan