RG-gamma
MF veteraan
- 29 nov 2009
- 36.491
- 29.241
Een motor die versleten is heeft een slechte verbranding dus zal nooit zo efficiënt werken als een gezonde motor.Niet best meer? Ik zie de relatie tussen versleten klepseals en zuigerveren en hoog benzine verbruik niet direct. De prestaties zijn nog prima, en benzineverburik ligt aan de carburateurs. En die hebben van mij niet gehoord dat de klepseals en zuigerveren slecht zijn.
Olieverbruik door te veel benzine snap ik, maar benzineverbruik door teveel olieverbruik moet mij uitgelegd worden, dat snap ik niet. (oja, de luchtweerstand van mij zijspan valt wel mee, het is geen lompe polyester bak ofzo)
En als je de carbs al gereviseerd heb moet de benzine toch ergens gebleven zijn,tenzij er veel grotere sproeiers in zitten kan dat alleen
maar komen door wat ik al eerder schreef.Dat je denkt dat de prestaties nog prima zijn zegt mij niks,dat dacht ik ook van mijn
FZR1000,olieverbruik 1 op1600 haalde met gemak de opgegeven topsnelheid,toen heb ik een lektest gedaan en die was zo slecht dat je dacht hoe is het
mogelijk dat die motor nog zo goed loopt,je gevoel zegt dus niks,je moet het testen dan weet je hoe de werkelijke staat is.
Laatst bewerkt: