Yamaha TRX850 topic deel 10

Ik overweeg een radiale rempomp omdat ik het verfijnde remgevoel een beetje mis, vooral op lage snelheid. Wie heeft er ervaring en kan me de juiste kant op helpen?

Ik heb toen ik mn TRX nog had er een R6 pomp opgezet. Ik had daar voor al stalen remleidingen en deze paste er zo op. Alleen de aansluitingen waren niet helemaal ideaal (haaks of recht), maar het werkte wel.

full
 
Volgens mij zorgt een kleinere diameter er voor dat je wat gedoseerder kunt remmen. Die van een R6 is trouwens 16mm, die zit standaard op een R6 met bluespots, dus dat zou prima met elkaar moeten werken. Misschien dat je met een 17mm pomp iets harder kunt remmen, maar ik had icm de 320mm remschijven over "stop kracht" absoluut niet te klagen.


r6_rempomp.jpg
 
Ja pilot power 2ct, echt dikke prima. Kan overal de grip goed voelen.

Ik heb wel mijn rubbers op de rem en schakelpookjes verpest, ebay kwaliteit... Ik kan echt geen goede alternatieven vinden, wie wel?
 
Ik was vrijdag op het circuit in Midland en ook dat was heel leuk. Voor het eerst onderstuur ervaren tijdens het trail braken, super fijn om te merken dat je dat kunt aanvoelen en het kunt beheersen! Next level vertrouwen.
leukopdefoto_1248494promo.jpg
IMG_20200627_125658_491.jpg
 
Dikke foto's man! Waarom heb je soms een felgeel hesje aan?

Afgelopen vrijdag zeg je :o dat moet bloedheet geweest zijn daar, op Midland heb je geen enkele schaduw.
Ik was op Zandvoort maar mijn koelvest heeft me door de dag heen gesleept.
 
Dikke foto's man! Waarom heb je soms een felgeel hesje aan?

Afgelopen vrijdag zeg je :o dat moet bloedheet geweest zijn daar, op Midland heb je geen enkele schaduw.
Ik was op Zandvoort maar mijn koelvest heeft me door de dag heen gesleept.
Dat hesje is omdat ik ook instructeur heb mogen worden! Ben nu met de langzame groepen begonnen zegmaar, en dan kijken wat me uiteindelijk qua tempo ligt.
Laatste foto is van het vrij rijden

Het was vrij warm ja, en mijn koelvest lag thuis..
 
Ik heb een vraag die ik graag even hier voorleg voordat ik een misser maak.
Mijn remleidingen zijn te lang nu ik deze voorvork heb. Ze schuren soms tegen de buitenkant van de vork en rammelen op mijn spatbord. Kan ze niet verder wegdraaien bij de pomp want dan komen ze in het gedrang bij de topkuip als ik afschuin.

Ik wil dus kortere bestellen maar twijfel over de precieze lengte.

Als ik er één loshaal is deze in totale lengte 72cm van hart naar hart banjo. Volledig uitgeveerd en strak getrokken van pomp naar hart banjobout bij klauw is de leiding 8cm te lang.

1) is het dan logisch om een leiding van 66cm te bestellen, zodat ik 'tijdens het wheelieen' nog 2cm speling houd?
2) moet ik 1-2 cm meer lengte rekenen voor de leiding naar de linkerzijde? Die is immers verder aan het reizen vanaf de rempomp aan de rechterclipon.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vraag die ik graag even hier voorleg voordat ik een misser maak.
Mijn remleidingen zijn te lang nu ik deze voorvork heb. Ze schuren soms tegen de buitenkant van de vork en rammelen op mijn spatbord. Kan ze niet verder wegdraaien bij de pomp want dan komen ze in het gedrang bij de topkuip als ik afschuin.

Ik wil dus kortere bestellen maar twijfel over de precieze lengte.

Als ik er één loshaal is deze in totale lengte 72cm van hart naar hart banjo. Volledig uitgeveerd en strak getrokken van pomp naar hart banjobout bij klauw is de leiding 8cm te lang.

1) is het dan logisch om een leiding van 66cm te bestellen, zodat ik 'tijdens het wheelieen' nog 2cm speling houd?
2) moet ik 1-2 cm meer lengte rekenen voor de leiding naar de linkerzijde? Die is immers verder aan het reizen vanaf de rempomp aan de rechterclipon.
Hoi,
Remleidingen op maat laten maken,
kijk is rond op circuit en vraag ernaar.
Zo zitten ze bij mij.
Grtjes J.
687F3E7C-0887-432C-B6C3-190490A19B84.jpeg
 
Thanks. Ik heb een nieuwe rempomp besteld (per ongeluk hihi) en dat gaat ook invloed hebben (ook op hoek banjobout) Ga ze bij sparksonline laten maken.

Groeten
Per ongeluk onderdelen besteld? Happens all the time. O-)

Op maat is beter natuurlijk.
Wat je punten betreft
1) dat lijkt me wel okee
2) dat lijkt me wat weinig aangezien je het spatbord over moet en dat is breder dan de 1-2 cm die je noemt. En rekening houdend met Pythagoras en zo. :P

Maar het is best goed gewoon op te meten hoor. Een rolmaat een beetje in de juiste bochten kronkelen of desnoods een touwtje dat je dan opmeet als je het er weer uit/af hebt gehaald.
 
Per ongeluk onderdelen besteld? Happens all the time. O-)

Op maat is beter natuurlijk.
Wat je punten betreft
1) dat lijkt me wel okee
2) dat lijkt me wat weinig aangezien je het spatbord over moet en dat is breder dan de 1-2 cm die je noemt. En rekening houdend met Pythagoras en zo. :P

Maar het is best goed gewoon op te meten hoor. Een rolmaat een beetje in de juiste bochten kronkelen of desnoods een touwtje dat je dan opmeet als je het er weer uit/af hebt gehaald.
Heb het net met een touwtje gemeten toevallig.
De linkerleiding is 4cm langer. Komt in orde, eerst even het precieze bevestigingspunt checken van de nieuwe pomp.
 
IMG_20200706_203754.jpg

Nieuwe schoen aan gedaan.
Ik ben al jaren tevreden over de pilot power 2ct, 120/70 ipv 120/60. Dan valt ie wat lekkerder in de bocht (dank Pieter).

Nu ik de grenzen van de grip begin te vinden, ben ik erg benieuwd naar jullie voorkeur, met name op het circuit.
 
Ik heb met vanalles op straat gereden,
maar nooit met een 120/60-17😂
je gaat niet weten wat je overkomt 👌👍
120/70 is al lang standaard,
Het contactoppervlak is groter 👍
 
Ik rijd meestal Metzeler, maar er heeft al vanalles onder de trx gezeten,
Van pirelli supercorsa's tot dunlop d208gp, michelin pilot road 3, pirelli scorpion type1 (blokken😀),
metzeler sportec M7RR momenteel, super band, ook op circuit mee gereden.
Bridgestone bt16pro is ook goed circuit en weg...keuze genoeg in banden.
Alleen heb ik michelin liever niet op circuit,
onder de brutale heb ik pilot power 2ct...
Goede banden,
maar ik vrees dat ze niet waarschuwen,
niet gaan smeren op limiet...maar gewoon plots boem op je plaat...
Pirelli en Metzeler vertrouw ik meer en voelen anders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan