Yamaha TRX850 topic deel 10

Beste Trx-ers,

Tja, al laat de gezondheid het niet altijd toe, om ver te rijden...(ontstekingsziekte kraakbeen)
Ik ga toch proberen, om met de trx, in de Eifel te geraken...
Dus weer knutselen...db killers waren echt een afzicht...
Dus even met Jim, van Bolski uitlaten, naar een oplossing gezocht...


3AFF008A-FD35-4F33-9749-163E56AF5392.jpeg

En het probleem stelde zich, mijn uitlaten zijn Not For Road Use...en er kunnen geen db-killers in 😉.
Ik heb een gok gewaagd en Nr.31 van LeoVince besteld.
698117A4-8631-482B-B040-48F95EFAF048.jpeg

Deze bleken van maten wel te kunnen passen 🤔
8908D84E-EF9D-44FF-AD1D-83BB9B0697A7.jpeg

De harde las even wegeslepen voor borgingsbout,
40222664-6AB2-4005-B49B-3313E1A94DF6.jpeg

En het werkt, de db killer zit mooi centraal in de demperbuis.
5D4882D9-61A4-4C18-9335-0E7E41CF21D7.jpeg

Grtjes J.
 
Hoi, mijn radiateur is aan de kapotte kant en ik vind hem lelijk. Ik zou graag een andere aluminium hebben en zou dan direct een wat grotere willen als dat kan?

Iemand tips/ links?
 
Hoi, mijn radiateur is aan de kapotte kant en ik vind hem lelijk. Ik zou graag een andere aluminium hebben en zou dan direct een wat grotere willen als dat kan?

Iemand tips/ links?
Oliekoeler kan wat extra geven,
grotere radiator...Trx heeft geen thermische problemen,
dan is het enkel voor show?
Er is een kawa zxr, die een combi radiator heeft, olie en water ineen...
Deze zat destijds op Alan Cathcart zijn OVER Trx.
(Die net niet kampioen geworden is in de Battle of Twins, door een afgebroken schakelstang, maar dit terzijde)

Grtjes J.
 
Mooi spul hier :9~
Zit er ook een beetje aan te denken om een keer (over een paar jaar) een trx te kopen. Rij nu een vtr1000 sp1 en die bevalt overigens prima, al ziet zo’n trx er gaaf uit. Stuurt zo’n fiets ook nog aardig? Hij ziet er licht uit in ieder geval *O*
 
Mooi spul hier :9~
Zit er ook een beetje aan te denken om een keer (over een paar jaar) een trx te kopen. Rij nu een vtr1000 sp1 en die bevalt overigens prima, al ziet zo’n trx er gaaf uit. Stuurt zo’n fiets ook nog aardig? Hij ziet er licht uit in ieder geval *O*
Een Trx stuurt aardig 🤔
Hij stuurt aardiger als een sp1. *O*
Het is een beetje appelen peren vergelijking...

Sp1 is een spartaanse superbike, die pas presteert naarmate de snelheid de hoogte in gaat, dan pas komt ie tot zijn recht.

Een Trx is een heel gemoedelijke fiets, waarmee je bij alle snelheden plezier gaat beleven...

@Bloemkool geen gemakkelijke vraag....doe een lange testrit en kijk of een trx iets voor u is.
 
Laatst bewerkt:
Qua gewicht zit er zowat geen verschil in had ik opgezocht. Maar idd met zo'n sp1 gaat het vlug te hard. Wil ook een avondje wat rustiger kunnen rijden en toch een beetje kunnen sturen. Volgens mij is zo'n trx daar best een leuke motor voor.
Zal volgend seizoen eens een keer een stukje gaan rijden.
 
Oliekoeler kan wat extra geven,
grotere radiator...Trx heeft geen thermische problemen,
dan is het enkel voor show?
Er is een kawa zxr, die een combi radiator heeft, olie en water ineen...
Deze zat destijds op Alan Cathcart zijn OVER Trx.
(Die net niet kampioen geworden is in de Battle of Twins, door een afgebroken schakelstang, maar dit terzijde)

Grtjes J.


Hey J,

Dank je wel. Oliekoeler is inderdaad onzin (denk ik, heb geen thermo daarop aangesloten). Grotere radiator zou vooral op lage snelheden wat kunnen doen, maar ik zou vooral een andere willen omdat er veel vinnetjes stuk zijn en er veel roest op zit.

Die van Cathcart is wel té gek zeg! Ook dat mooie expansievaatje.
rad 2.jpg

rad.jpg

Ik zie een extra uitgang onderin, die terugloopt naar de bovenste. Ik denk dat dit ook een olie/water combi is geweest? Ook zie ik een aardedraad volgens mij.

Een complete aluminium is inderdaad een optie, die kan ik nieuw cheffen. Ik heb gelezen dat een R6 radiator ook past, iets groter dan die van de TRX.
Heeft ook zo'n extra tuut onderin.

Voorbeeldje:

[link]yamaha R6 98-02 5eb radiator with fan | eBay

Groeten!
 
Ik heb eens een GSX-R radiator gekocht want dacht dat dat zou gaan passen. Zo’n mooie gebogen en de aansluitingen kwamen min of meer overeen. Maar pastte niet eens tussen de kuip. Met verlies weer verkocht. B| Stomme hobby.8)7
 
Laatst bewerkt:
Is er iemand die toevallig nog voetsteunen/uitlaatsteunen heeft liggen? Die van mij scheuren steeds af en één is er krom...
 
Is er iemand die toevallig nog voetsteunen/uitlaatsteunen heeft liggen? Die van mij scheuren steeds af en één is er krom...
Vaak gaan de ogen aan het frame stuk, niet zozeer de (alu) beugeltjes/houders zelf. Dus... weet je het zeker?
Passagiersvoetsteunen bedoel je hé?
 
Vaak gaan de ogen aan het frame stuk, niet zozeer de (alu) beugeltjes/houders zelf. Dus... weet je het zeker?
Passagiersvoetsteunen bedoel je hé?

Passagierssteunen inderdaad. Je hebt gelijk, het frame is eigenlijk stuk. Eigenlijk moet ik dus een nieuw frame... dit is namelijk al de derde keer.
Maar sowieso is er één krom, dat helpt ook niet. Volgens mij is dat idd de rechter. Zal nog ff goed kijken of de ander wel goed is.
 
Passagierssteunen inderdaad. Je hebt gelijk, het frame is eigenlijk stuk. Eigenlijk moet ik dus een nieuw frame... dit is namelijk al de derde keer.
Maar sowieso is er één krom, dat helpt ook niet. Volgens mij is dat idd de rechter. Zal nog ff goed kijken of de ander wel goed is.
Bij mij was de linkersteun ook afgebroken. Ik heb er weer een nieuwe lip aangelast.
 
Passagierssteunen inderdaad. Je hebt gelijk, het frame is eigenlijk stuk. Eigenlijk moet ik dus een nieuw frame... dit is namelijk al de derde keer.
Maar sowieso is er één krom, dat helpt ook niet. Volgens mij is dat idd de rechter. Zal nog ff goed kijken of de ander wel goed is.
Is het dan wel goed gelast de vorige keren?
Ik heb dat ook ooit gehad,ik heb het toen gelast en ook wat verstevigd en nooit meer problemen mee gehad.
Als je een complete rechtse voetsteun zoekt stuur je maar een PB.
 


Heb deze maar gewoon gekocht. Een R6 radiator past in de breedte wel maar heeft andere ophangpunten en een extra tuut aan de onderzijde. Gaat meer gedoe opleveren dan het waard is.
Meteen AS3 perfomance siliconen slangen erbij gekocht, dat ook weer fris. Het hele systeem spoelen en meteen mijn klepdekselpakking vernieuwen als het hele zooitje toch open ligt, want die zweet een beetje.

1600869475022.png
 
Oeh en nog wat mooie circuitplaatjes. Helaas zit mijn circuitseizoen erop, is misschien maar goed ook als de top wat zweet..

leukopdefoto_1304104promo.jpg

leukopdefoto_1304089promo.jpg

leukopdefoto_1294316promo.jpg




Hier werd ik gestoken door een wesp lol:
leukopdefoto_1293010 (1)promo.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Laxe
Gisteren weigerde mijn Triumph te starten bij het circuit Assen. Dus wat doe je dan? Good old TRX to the rescue!
1602322690622.jpeg

Nadat ik me door een vol en druk deelnemers veld had geworsteld had ik één vrije ronde: 2:00,7. Slechts 0,6 sec langzamer dan met de Triumph (als ie het doet). Dat geeft toch even te denken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan