Yamaha TRX850 topic deel 10

Ik heb zelf een Daytona 675 gehad voor op straat,en reed liever met mijn TRX.
En op circuit was mijn R6 2003 sneller dan alle veel nieuwere Daytona's.
 
Ik heb zelf een Daytona 675 gehad voor op straat,en reed liever met mijn TRX.
En op circuit was mijn R6 2003 sneller dan alle veel nieuwere Daytona's.
Jahee, ho ho! Het is ook weer niet nodig om de 675 te bashen. :P
Waarschijnlijk de krukas sensor. De symptomen lijken exact op andere verhalen. Wordt gefikst en komt wel goed.
Maar toch is de TRX een fijne brommer. Die gewoon start zodra ik op het knoppie druk. *D
 
Ik heb een Kawasaki ZR7S 2002 gekocht voor in de winter en de herfst.

55K op de teller, beetje glijschade, kleppen moeten worden gesteld, beetje roest.
750 piek. Geen geld!

Bijna een TRX toch? DIe hieronder is natuurlijk niet die van mij, die is ietsje minder sjiek.

1602617078827.png
 
Ik ga die dooie boel hier eens reanimeren!

Mijn klepdekselpakking zweette aan de rechterkant, en raakte na 24 jaar wat uitgedroogd dus heb een nieuwe van Athena erop gezet. Misschien niet geheel toevallig dat hij zweette op de plek waar ik het aluminum van de top een beetje gedeukt heb B| tijdens de eerdere revisie.De vloeibare pakking iets dikker aangebracht dit keer. Goed gebleven.

IMG_20201014_141455.jpg


En als die puinhoop er toch af moet, dan meteen maar een nieuwe radiateur. De R6 of andere modellen zouden veel te ingewikkeld zijn om gemonteerd te krijgen, ook omdat er op andere plekken slangen uitkomen enzo.

IMG-20201015-WA0020.jpeg


Voor:
IMG_20201014_081051.jpg

Na;
IMG_20201016_093221.jpg


Neeeeeh,, BETER he: (anti-steenslagroostertje moet ik nog even passend maken)
IMG-20201016-WA0015.jpeg


En HOP verder met de pekelfiets
IMG-20201016-WA0013.jpeg


De TRX staat nu in een garage, druppellader, dekentje, fuel stabilizer. Eerste seizoen dat ie een winterslaap krijgt (L)

De groeten!
 
Hmmm klepdekselpakking van Athena. Dat heb ik ondertussen afgeleerd. Ik vind de pasvorm meestal gewoon slecht.

Ik moet bekennen dat ie een klein beetje te breed was (3mm), maar zonder te hoeven prutsen paste hij er netjes in. Idd iets aan de te grote kant.
 
Ik heb liever een gebruikte originele, dan een nieuwe Athena. Ik heb al wel eens Athena (voet) pakkingen gehad waar complete gaten op de verkeerde plek zaten.... Ik heb geleerd dat er niks boven originele pakkingen gaat. Of je moet graag olie lekkages op willen lossen ⭕+
 
Vaak genoeg athena e.a. gebruikt maar juist die kleppendekselpakking is wel een dingetje ja. Net uit de verpakking is het al een frommeltje. B|

Doe je zo veel w-w km’s dan @Vieze dat je nu een pekelbrommer hebt?
 
Vaak genoeg athena e.a. gebruikt maar juist die kleppendekselpakking is wel een dingetje ja. Net uit de verpakking is het al een frommeltje. B|

Doe je zo veel w-w km’s dan @Vieze dat je nu een pekelbrommer hebt?

Nou ben op het moment werkloos (zelf gekozen) dus heb alle tijd hiervoor. Voornaamste reden is dat ik ook in de winter van hot naar her wil blijven rijden en dat wil ik de TRX gewoon niet meer aandoen. En in de koude en natte maanden zijn de files onmogelijk door te komen met een auto ook.

Leuk detail: mijn vriendin past op de kawa en die heeft ineens een stuk meer zin om ook haar bewijs te gaan halen. Mijn TRX is voor velen toch wat intimiderend...
 
Nou ben op het moment werkloos (zelf gekozen) dus heb alle tijd hiervoor. Voornaamste reden is dat ik ook in de winter van hot naar her wil blijven rijden en dat wil ik de TRX gewoon niet meer aandoen. En in de koude en natte maanden zijn de files onmogelijk door te komen met een auto ook.

Leuk detail: mijn vriendin past op de kawa en die heeft ineens een stuk meer zin om ook haar bewijs te gaan halen. Mijn TRX is voor velen toch wat intimiderend...
:o Dapper en cool! :t
 
Nou ben op het moment werkloos (zelf gekozen) dus heb alle tijd hiervoor. Voornaamste reden is dat ik ook in de winter van hot naar her wil blijven rijden en dat wil ik de TRX gewoon niet meer aandoen. En in de koude en natte maanden zijn de files onmogelijk door te komen met een auto ook.

Leuk detail: mijn vriendin past op de kawa en die heeft ineens een stuk meer zin om ook haar bewijs te gaan halen. Mijn TRX is voor velen toch wat intimiderend...

nou daar is de mijne nu wel overheen ;) eenmaal gewend aan de karaktereigenschappen van een 2 cilinder denk ik dat ze me veel beter begrijpt :]
motorrijden is emotie toch, nou dan moetje wel meekrijgen wat er gebeurd 8-)
 
Ga maar uit van big bore,kop flowen,flatslide carburateurs,uitlaat en sterkere drijfstangen om heel te blijven.
Ze hadden ook een 6 versnellingsbak.
Al die delen waren toen ook gewoon te koop.
Dat alles samen kost wel een klein fortuin.
 

Nog niet eerder gezien! 916 CC, vlakschuiven, 121 PK, hopla!
Dat gefluit van de vlakschuiven lijkt mij vrij vervelend tijdens normaal toeren, wat zeggen de kenners?
 
Ik heb dat fluiten nooit een probleem gevonden,eender andersom.
Maar met 916cc en 121 PK moet je toch opletten met de krukas,want die kan daar niet lang tegen.
Dat is genoeg gebleken toen de TRX gebruikt werd in de BOTT.
De mijne heeft ongeveer 110 PK maar ik heb er nooit mee op circuit durven rijden,uit angst het blok te slopen door de hoge belasting.
Mijn circuit TRX had een standaard blok.
 
Dat fluitje is een heel typisch geluid en... wel lekker inderdaad. :P Maar het is alleen onder acceleratie als het gas (verder) geopend wordt hoor. Niet als je constante snelheid rijdt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan