Yamaha TRX850 topic deel 10

Hi TRX liefhebbers! Vriend van mij verkoopt zijn unieke TRX, hier nog liefhebbers? PM me voor meer info.
Check alle foto's in de advertentie op Marktplaats



IMG_1494.jpeg

IMG_1506.jpeg

IMG_1519.jpeg
Check hieronder de MP tekst
---
Yamaha TRX 850 - Speciale uitvoering - Uniek exemplaar

Wow! Een prachtige TRX 850 in unieke kleurstelling en met geweldige upgrades.

Stuur een bericht voor een live video bezichtiging via Whatsapp of Facetime!

Deze motor is door een echte Yamaha liefhebber volledig onder handen genomen om er een uniek plaatje van te maken. Hij is technisch in goede staat en is recentelijk door Motoport Zelhem onderhouden (€ 900,-) waarbij de volgende werkzaamheden zijn uitgevoerd:

  • Nieuwe olie en filter
  • Bougies vervangen
  • Luchtfilters schoon gemaakt
  • Ketting smeren en stellen
  • Nieuwe remolie
  • Nieuwe claxon
  • Nieuw benzinekraantje
  • Nieuwe keerringen voorvork, plus nieuwe vorkolie
  • Carburateurs ultrasoon gereinigd, afgesteld en voorzien van nieuwe pakkingen
  • Carburateurs synchroon gesteld
De motor zelf heeft 67.000 Km gelopen. Het blok is tussentijds vervangen, deze heeft slechts 37.000 km gelopen!

Special parts:

  • Unieke kleurstelling: Metallic zwart met blauwe gloed, gouden velgen en gouden accesoires
  • Instelbare upside down voorvork
  • Hyperpro instelbare achtervering
  • Dynojet carbarateur set
  • Open luchtfilters
  • Staalomvlochten remleidingen
  • Carbon voorspatbord
  • Rizoma handvatten
  • Pazzo racing Instelbare rem- en koppelingshendel
  • Kleine knipperlichten voorzijde
  • Geintegreerde knipperlichten in achterlicht
  • Kleine spiegels
  • Rizoma remvloeistof reservoir voor- én achter
  • Laser uitlaten met custom bochtenset en ophanging
  • In kleur gespoten onderkuip
  • Korte kentekenplaathouder
  • Aansluiting druppellader
  • En om af te sluiten…Goudkleurige ventieldopjes
Remblokken, remschijven, ketting en tandwielen zijn allemaal in goede staat, alleen de banden zijn aan vervanging toe.
TRX ziet er prachtig uit, heeft hier en daar natuurlijk wel wat gebruikssporen.

De TRX gaat weg om plaats te maken voor iets anders. Motor is alleen met mooi weer gereden (geen pekel!) en is altijd binnen gestald.

Kom deze prachtige TRX 850 snel bekijken in Brummen, proefrit is mogelijk voor serieus geinteresseerden.

TIP: Check de video van het geweldige geluid van deze motor op Youtube:
---
 
Hi TRX liefhebbers! Vriend van mij verkoopt zijn unieke TRX, hier nog liefhebbers?
Het is zeker een uniek en een mooi exemplaar zo te zien, ook nog behoorlijk waardevast zie ik. :t
Of er hier nog liefhebbers zijn, betwijfel ik. ;)
 
Voor en na! Eens kijken of dit me verder gaat helpen op de circuitdagen.

Ze zijn voor een Triumph Street Triple, heb een uurtje vormen vergeleken op de computer en ben erg tevreden met hoe het uitgepakt heeft. Zitten niet alleen dead centered, maar ook precies op de plek waar mijn bovenbeen zit bij het aanremmen en hangen.
IMG_20210505_210740.jpg

IMG_20210505_204430.jpg


Vrijdag weer Midland!

Doei
 
Voor en na! Eens kijken of dit me verder gaat helpen op de circuitdagen.

Ze zijn voor een Triumph Street Triple, heb een uurtje vormen vergeleken op de computer en ben erg tevreden met hoe het uitgepakt heeft. Zitten niet alleen dead centered, maar ook precies op de plek waar mijn bovenbeen zit bij het aanremmen en hangen.
Bekijk bijlage 1628648
Bekijk bijlage 1628649
nice, die grip is fijn hoor.
Vrijdag weer Midland!
ik zaterdag! :P
 
Mooi ding hoor! ben je toevallig voorrijder bij MCT? Tijdje terug op Midland een TRX gezien die er verdacht veel op leek.
 
Ik ga me even voorstellen. Ik ben Wil, en ik heb vandaag een TRX opgehaald in het noorden van NL. Kom zelf uit Limburg, dus bijna 400km kunnen testrijden 😁.
In de jaren negentig heb ik een nieuwe trx overwogen, maar het is uiteindelijk een TL1000 geworden. Nu kreeg ik de herkansing!
Heerlijk! De 270 graden ben ik gewend van mijn crf1000, maar deze voelt echt wel sterker. Waarschijnlijk door de carburateurs…
Wat me wel opvalt is dat hij halfgas niet lekker loopt, houdt een beetje in. Bij volgas gaat het als een trein. Over de eerste 400km kwam ik ook op 1:15 verbruik. Zou dit de gasnaald issue zijn?
De motor heeft net een beurt gehad bij motoport incl afstelling…. Maar ik vermoed dat de monteur alleen volgas heeft gereden. In vijfde versnelling bij legale snelheden loopt het niet helemaal lekker. Buiten dat kan ik gevoelsmatig wel 2x zo hard door de bocht als bij mijn andere fiets met 21” voorwiel.
Ik kom als noob binnen, dus ben wel erg benieuwd naar dit specifieke dingetje bij halfgas.
Is het normaal, zijn het de naalden, of toch iets anders in de afstelling. Gezien het verbruik denk ik toch in de richting van de gasnaalden.
Hopelijk word ik hier wijzer.
 

Bijlagen

  • 8A6DE3D9-53BC-4456-8D5F-443530F79E51.jpeg
    8A6DE3D9-53BC-4456-8D5F-443530F79E51.jpeg
    487 KB · Weergaven: 26
wat gaat dit kosten, ik heb veel van dit topic doorgelezen, maar zie ook veel prijzen.
Is er in het zuiden van het land iemand die hier verstand van heeft?
Bij Motoport hebben ze het ondanks een fijse rekening dus blijkbaar niet voor elkaar gekregen.
Ik ben zelf niet handig genoeg om het op te lossen. Mijn vaardigheden komen niet veel verder dan een oliewissel…
 
wat gaat dit kosten, ik heb veel van dit topic doorgelezen, maar zie ook veel prijzen.
Is er in het zuiden van het land iemand die hier verstand van heeft?
Bij Motoport hebben ze het ondanks een fijse rekening dus blijkbaar niet voor elkaar gekregen.
Ik ben zelf niet handig genoeg om het op te lossen. Mijn vaardigheden komen niet veel verder dan een oliewissel…
Naalden en naaldbuizen, vaak in combinatie met een dynokitje, kost de wereld niet. Testen op de dynobank voor de mooiste afstelling en de uren van een monteur maken het duur. Toch de moeite waard denk ik.
Mijn YZF750R (zelfde carbs als de TRX dus dezelfde kwaal) heb ik eens naar Ruud Fredriks in Goes gebracht.
Duur grapje maar de rit terug naar huis was hemels. Niks vol door de toeren jagen maar juist lekker tuffen in het middengebied want dat was zoooo veel beter geworden.

Ik weet niet wat motoport in rekening heeft gebracht, maar nieuwe naaldbuizen gaat natuurlijk wel wat verder dan een motor rijklaar maken en ‘effe een beurtje’.
 
Naalden en naaldbuizen, vaak in combinatie met een dynokitje, kost de wereld niet. Testen op de dynobank voor de mooiste afstelling en de uren van een monteur maken het duur. Toch de moeite waard denk ik.
Mijn YZF750R (zelfde carbs als de TRX dus dezelfde kwaal) heb ik eens naar Ruud Fredriks in Goes gebracht.
Duur grapje maar de rit terug naar huis was hemels. Niks vol door de toeren jagen maar juist lekker tuffen in het middengebied want dat was zoooo veel beter geworden.

Ik weet niet wat motoport in rekening heeft gebracht, maar nieuwe naaldbuizen gaat natuurlijk wel wat verder dan een motor rijklaar maken en ‘effe een beurtje’.
Ik ben het met Tarwe eens v.w.b. jouw probleem. Ook het verbruikt geeft dit idee, want normaal is 1 op 20 redelijk normaal bij wisselend gebruik.
Snelweg kan zelfs bij deze 100km/h regel naar 1 op 24 lopen (wat ik voorheen had).

Ik heb jaren geleden ook gedaan wat Tarwe aangeeft hier, @garehaan , het loont echt om dan ook af te stellen.
Ik ben naar Kaatsheuvel gegaan, Hilltech (maar site werkt niet meer zag ik net), Dynojet Stage 3 met losse K&N filters, gewoonweg geweldig resultaat, met 83 achterwiel pk's.

Ow en tof van je aankoop en een lange rit terug naar huis, altijd leuk dan zo thuis zijn.

Gr. Gerben
 
Ze hebben de benzinekraan vervangen en specifiek de carbs schoongemaakt en afgesteld, samen met een beurt en 6,5 uur werk.
Er staan alleen pakkingen op de factuur, dus de naalden zullen waarschijnlijk niet zijn gedaan.
Wat is de beste plek om deze te kopen? Alle pakkingen zijn reeds vervangen, dus ik heb enkel de naalden en buizen nodig.
En evt iemand die me kan helpen....
 
Ik ben het met Tarwe eens v.w.b. jouw probleem. Ook het verbruikt geeft dit idee, want normaal is 1 op 20 redelijk normaal bij wisselend gebruik.
Snelweg kan zelfs bij deze 100km/h regel naar 1 op 24 lopen (wat ik voorheen had).

Ik heb jaren geleden ook gedaan wat Tarwe aangeeft hier, @garehaan , het loont echt om dan ook af te stellen.
Ik ben naar Kaatsheuvel gegaan, Hilltech (maar site werkt niet meer zag ik net), Dynojet Stage 3 met losse K&N filters, gewoonweg geweldig resultaat, met 83 achterwiel pk's.

Ow en tof van je aankoop en een lange rit terug naar huis, altijd leuk dan zo thuis zijn.

Gr. Gerben
Dit alles kan ik zeker beamen! Je oude fiets loopt nog als een trein. Hij heeft laatst op de bank gestaan bij Pieter en had nogsteeds heel netjes 83pk.
 
Dit alles kan ik zeker beamen! Je oude fiets loopt nog als een trein. Hij heeft laatst op de bank gestaan bij Pieter en had nogsteeds heel netjes 83pk.
Hey, good too hear! Ja, fijne fiets was het en is het dus nog steeds. Leuk! :Y
 
Help, mijn TRX start niet meer.

Startmotor draait, krukas ook, maar komt niet tot leven. Na een aantal omwentelingen een luide plop/knal uit de uitlaat. Er is dus wel iets van ontbranding maar te weinig.

Laatst vond ik al dat het leek alsof hij bij aanzetten best lang op één cilinder draaide voordat de tweede aansloeg.
Mijn teller geeft een normale spanning aan.

Bougies? Spanningsregelaar? Bobines? Help! Kutelectra..
 
Draait de startmotor op normale, gebruikelijke snelheid rond?

Kan ook teveel brandstof zijn. Dat de benz.kraan én vlotternaalden door blijven lopen en dat ie dus half verzuipt zeg maar.

Luide knal (echt een au-mijn-oren-en-word-ik-nu-misselijk-??-dreun) heb ik eens gehad met een kapot startrelais. O nee dan ging de startmotor niet rond geloof ik.

"Mijn teller geeft een normale spanning aan." -> met teller bedoel je volt meter? Dan sowieso niet de SR.
 
Draait de startmotor op normale, gebruikelijke snelheid rond?

Kan ook teveel brandstof zijn. Dat de benz.kraan én vlotternaalden door blijven lopen en dat ie dus half verzuipt zeg maar.

Luide knal (echt een au-mijn-oren-en-word-ik-nu-misselijk-??-dreun) heb ik eens gehad met een kapot startrelais. O nee dan ging de startmotor niet rond geloof ik.

"Mijn teller geeft een normale spanning aan." -> met teller bedoel je volt meter? Dan sowieso niet de SR.
Doet het alweer. Misschien toch verzopenbbij de start, is me nog nooit gelukt.

Flinke knal en vlam en daarna deed ie het weer. Misschien niet meer standaard choken als het niet te koud is/te lang stilgestaan heeft.
 
Doet het alweer. Misschien toch verzopenbbij de start, is me nog nooit gelukt.

Flinke knal en vlam en daarna deed ie het weer. Misschien niet meer standaard choken als het niet te koud is/te lang stilgestaan heeft.
Hmm, kennelijk een schreeuw om aandacht ... O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan