Yamaha TRX850 topic deel 10

En het wordt een beetje eentonig maar ik vind het leuk dus boeie:
leukopdefoto_1444015.JPG
 
Gegroet TRX liefhebbers! Even kort voorstellen: ik ben Stephan, 36 jaar en motorjournalist als hobby. Rijd een KTM 1190 Adventure die ik het liefst de sporen geef in de minst voor de hand liggende uithoeken ;)

Ik geef het liever niet toe, maar de herfst zit er weer aan te komen en daarom op zoek naar een woonwerkmotor. En stiekem zoek ik ook iets waarmee ik een beetje kan beginnen met m'n stuntambities. Don't ask, haha. Nu ben ik dus op zoek naar een TRX850. Oude liefde enzo. Ik ben redelijk op de hoogte van waarop te letten bij het het kopen van een tweedehands fiets, maar zijn er nog specifieke zaken waarop te letten bij een TRX? Ik kwam deze tegen en die staat me best aan:

https://link.marktplaats.nl/m1726514927
Ideeën? Thanks allemaal!
 
Gegroet TRX liefhebbers! Even kort voorstellen: ik ben Stephan, 36 jaar en motorjournalist als hobby. Rijd een KTM 1190 Adventure die ik het liefst de sporen geef in de minst voor de hand liggende uithoeken ;)

Ik geef het liever niet toe, maar de herfst zit er weer aan te komen en daarom op zoek naar een woonwerkmotor. En stiekem zoek ik ook iets waarmee ik een beetje kan beginnen met m'n stuntambities. Don't ask, haha. Nu ben ik dus op zoek naar een TRX850. Oude liefde enzo. Ik ben redelijk op de hoogte van waarop te letten bij het het kopen van een tweedehands fiets, maar zijn er nog specifieke zaken waarop te letten bij een TRX? Ik kwam deze tegen en die staat me best aan:

https://link.marktplaats.nl/m1726514927
Ideeën? Thanks allemaal!
Zeer speciaal want er zit een digitaal dash dingetje op, nou poe poe. Ik word daar altijd een beetje ibbelig van.
(Komt ook door de huidige prijzen, ik heb de mijne te goedkoop weg gedaan.)
De remmen zijn nog origineel en ik denk de voorvork ook, zwaardere veren er in is heel gebruikelijk.

Maarre, stunten met een TRX? Euhm, niet de meest voor de hand liggende keuze. please, elaborate.
 
Vering zal inderdaad ongetwijfeld origineel zijn of zelfs nooit geserviced, want om één of andere reden vergeet bijna iedereen dat. Ik zal die dan sowieso zelf laten servicen/upgraden.

En stunten, tja, meer een bijkomstigheid hoor. Zoek dus een betrouwbare woonwerkmotor die buiten dat ook nog steeds iets losmaakt me in, en dat doet een TRX nog steeds. Deze oogt wel lekker origineel en in deze trim lijkt hij mij prima om eindelijk eens een beetje wheelies te gaan leren. Staat al jaren op m'n bucketlist, maar op m'n 1190 ben ik iets te zuinig zeg maar.
 
Vering zal inderdaad ongetwijfeld origineel zijn of zelfs nooit geserviced, want om één of andere reden vergeet bijna iedereen dat. Ik zal die dan sowieso zelf laten servicen/upgraden.

En stunten, tja, meer een bijkomstigheid hoor. Zoek dus een betrouwbare woonwerkmotor die buiten dat ook nog steeds iets losmaakt me in, en dat doet een TRX nog steeds. Deze oogt wel lekker origineel en in deze trim lijkt hij mij prima om eindelijk eens een beetje wheelies te gaan leren. Staat al jaren op m'n bucketlist, maar op m'n 1190 ben ik iets te zuinig zeg maar.
Op eender welke TRX ben je ook héél zuinig, toch? TOCH? 😭
 
Ook niet bepaald mijn stijl om alles te customizen zo. Er zal ongetwijfeld een hoop tijd en geld in zijn gaan zitten, maar het verhoogt de waarde nauwelijks. Vind 2500€ ook erg duur. Zou even nagaan of kleppen al gesteld zijn en alles. Termen als 'prima banden' in zo'n advertentie vertrouw ik nooit, zeker niet als er geen detailopnames van het profiel bij zitten. Voor je het weet ben je een grote beurt, bandenset en kettingset verder voordat je fris kunt rijden.

Daarbij lijkt de enige upgrade waar je wat aan hebt in de zin van stunten het superbikestuur. Lees niks over meer power of trekkacht of andere vertanding om dat een beetje leuk te kunnen doen.

Kortom effe proefritje maken en er 500 af lullen ivm aanstaand onderhoud ;)
 
Gegroet TRX liefhebbers! Even kort voorstellen: ik ben Stephan, 36 jaar en motorjournalist als hobby. Rijd een KTM 1190 Adventure die ik het liefst de sporen geef in de minst voor de hand liggende uithoeken ;)

Ik geef het liever niet toe, maar de herfst zit er weer aan te komen en daarom op zoek naar een woonwerkmotor. En stiekem zoek ik ook iets waarmee ik een beetje kan beginnen met m'n stuntambities. Don't ask, haha. Nu ben ik dus op zoek naar een TRX850. Oude liefde enzo. Ik ben redelijk op de hoogte van waarop te letten bij het het kopen van een tweedehands fiets, maar zijn er nog specifieke zaken waarop te letten bij een TRX? Ik kwam deze tegen en die staat me best aan:

https://link.marktplaats.nl/m1726514927
Ideeën? Thanks allemaal!
Oh en als je nickname van The Curse of Monkey Island komt ben je een held.
 
Ook niet bepaald mijn stijl om alles te customizen zo. Er zal ongetwijfeld een hoop tijd en geld in zijn gaan zitten, maar het verhoogt de waarde nauwelijks. Vind 2500€ ook erg duur. Zou even nagaan of kleppen al gesteld zijn en alles. Termen als 'prima banden' in zo'n advertentie vertrouw ik nooit, zeker niet als er geen detailopnames van het profiel bij zitten. Voor je het weet ben je een grote beurt, bandenset en kettingset verder voordat je fris kunt rijden.

Daarbij lijkt de enige upgrade waar je wat aan hebt in de zin van stunten het superbikestuur. Lees niks over meer power of trekkacht of andere vertanding om dat een beetje leuk te kunnen doen.

Kortom effe proefritje maken en er 500 af lullen ivm aanstaand onderhoud ;)
Thanks en inderdaad, ik heb hem laten schieten. Te duur voor wat het is en beetje raar gevoel bij. Zit een digitale teller op, dus wie weet wat de werkelijk kmstand is. Gelukkig voor jullie, een TRX die een zwaar leven tegemoet gaat minder :P
 
Gisteren voor het eerst sinds mijn ongeval weer een echt stuk gereden met de TRX. Heb dat toch wel een beetje gemist. Kwam onderweg nabij Hilversum nog een Bandit in de berm tegen. Zelfde als wat ik had, de verkeerde kant op gekeken in de bocht en om de berm belandt... |(

Nog wel gestopt om eventuele hulp te bieden maar een andere TRX rijder (met Moto Jon sticker) was me voor. ik geloof dat de schade bij hem ook wel mee viel.

Geen Vieze gezien deze keer ;)
 
Gisteren voor het eerst sinds mijn ongeval weer een echt stuk gereden met de TRX. Heb dat toch wel een beetje gemist. Kwam onderweg nabij Hilversum nog een Bandit in de berm tegen. Zelfde als wat ik had, de verkeerde kant op gekeken in de bocht en om de berm belandt... |(

Nog wel gestopt om eventuele hulp te bieden maar een andere TRX rijder (met Moto Jon sticker) was me voor. ik geloof dat de schade bij hem ook wel mee viel.

Geen Vieze gezien deze keer ;)
Oei! Bij Annas Hoeve? Daar wanen de meesten zich 1km Rossi... Target fixation bedoel je?

Ja, de motojonners staan bekend om hun hulpvaardigheid..
 
Gisteren voor het eerst sinds mijn ongeval weer een echt stuk gereden met de TRX. Heb dat toch wel een beetje gemist. Kwam onderweg nabij Hilversum nog een Bandit in de berm tegen. Zelfde als wat ik had, de verkeerde kant op gekeken in de bocht en om de berm belandt... |(

Nog wel gestopt om eventuele hulp te bieden maar een andere TRX rijder (met Moto Jon sticker) was me voor. ik geloof dat de schade bij hem ook wel mee viel.

Geen Vieze gezien deze keer ;)
Ah, was jij dat. Ik vermoedde het al omdat je zei dat je laatst een slootje had meegepakt. Ik heb hem weer ff op weg geholpen ja. Wel mooi dat als je op je plaat gaat er dan ineens 2 TRX'en 'to the rescue' komen.
Dat is inderdaad een bedrieglijk bochtje in de Hilversumse Nordschleife. Banditje kon nog naar huis rijden (Hilversum) maar had wel behoorlijke schade aan uitlaatdemper topkuip en voorspatbord. Met gepast geweld de demper iets van de achterband teruggebogen zodat ie weer kon rijden. Hij was weer een ervaring rijker...
 
Waar wassut dan?

Zeg jongens is het niet eens tijd voor een topic refresh, inclusief frisse foto's en eigenaren?
 
Waar wassut dan?
Anna's Hoeve ri Baarn 1e bochtje na de uitrit parkeerplaats bij de plas. Staat ook een mooi boompje waar je beter niet je brommer omheen vouwt.

Rust geen zegen op die weg. Vannacht is er ook een automobilist verongelukt ter hoogte van het Bomencentrum.😖

Tis een heerlijk stuurweggetje dat ik woon-werk 2x daags rij maar er is weinig 'room for error'
 
Zeg jongens is het niet eens tijd voor een topic refresh, inclusief frisse foto's en eigenaren?
Eh ja, prima. De ene na de andere image host krijgt dollar tekens in de ogen en dan werken de plaatjes niet meer. Ik heb het al zo vaak gehad dat ik er wel een beetje klaar mee was. Een startpost zonder al die meuk is misschien wel zo overzichtelijk? Ik sta open voor suggesties.
 
Eh ja, prima. De ene na de andere image host krijgt dollar tekens in de ogen en dan werken de plaatjes niet meer. Ik heb het al zo vaak gehad dat ik er wel een beetje klaar mee was. Een startpost zonder al die meuk is misschien wel zo overzichtelijk? Ik sta open voor suggesties.

Denk dat je alle foto's en data van de motoren eruit moet wippen, de namen met hyperlink naar abonnee laten staan zodat de MF leden met TRX nog wel duidelijk zijn.
Vervolgens kun je op verzoek nieuwe foto's toevoegen die gelinkt kunnen worden vanuit de database van MF, zodat ze nooit wegvallen? Dat is betrouwbaarder. Ik wil wel een nieuw topic starten als je het gedoe vindt?
 
Ik behoud met liefde de eer van topic starter hoor. O-)
Zoiets? Alles is nu opgeschoond, al zitten er ook nog verouderde bezitters tussen, die inmiddels iets anders rijden.
En die rode kruisjes snap ik niet, dat is niet zichtbaar in "bewerken" modus. Daar kijk ik nog effe naar.
 
Het valt me op dat na een rit, wanneer ik zeg na een rit na 1 minuut het niveau in het peilglas check, het peil een paar minuten later flink gezakt is.
Hoe kan dat, verliezen door de retourpomp denk ik? En kan dat kwaad? Lijkt me niet toch?
 
Het valt me op dat na een rit, wanneer ik zeg na een rit na 1 minuut het niveau in het peilglas check, het peil een paar minuten later flink gezakt is.
Hoe kan dat, verliezen door de retourpomp denk ik? En kan dat kwaad? Lijkt me niet toch?
Olie peil checken doe je warm gereden, direct na het uitzetten inderdaad. Dus da’s goed.
Volgens mij zakt de olie inderdaad langzaam naar onderen, maar in mijn beleving duurt dat wel wat langer dan een paar minuten. Koud peilen, met “ weg gezakte” olie, dan zie je te weinig in het glaasje (denk je) en gooi je er uiteindelijk dus te veel in. Al kan ie iets te veel prima hebben hoor, zeker als ie - ahem - toch wat olie verbruikt.
 
Olie peil checken doe je warm gereden, direct na het uitzetten inderdaad. Dus da’s goed.
Volgens mij zakt de olie inderdaad langzaam naar onderen, maar in mijn beleving duurt dat wel wat langer dan een paar minuten. Koud peilen, met “ weg gezakte” olie, dan zie je te weinig in het glaasje (denk je) en gooi je er uiteindelijk dus te veel in. Al kan ie iets te veel prima hebben hoor, zeker als ie - ahem - toch wat olie verbruikt.
Volgens mij kan er eigenlijk niet teveel in toch? Als er een beetje ruimte overblijft voor het uitzetten van de olie door de temperatuur, dan lijkt me dat wel okee. Of zou ie het teveel er weer uitgooien?
 
Volgens mij kan er eigenlijk niet teveel in toch? Als er een beetje ruimte overblijft voor het uitzetten van de olie door de temperatuur, dan lijkt me dat wel okee. Of zou ie het teveel er weer uitgooien?
Als je er meerdere liters te veel in doet, komt het er uiteindelijk ergens uit natuurlijk :P
Maar ik denk dat er inderdaad wel ruimte is voor bijna een liter extra. Lekkers voor onderweg zeg maar. O-)
 
Ik heb het idee dat te veel olie een plakkende koppeling kan veroorzaken. Zelf nl. twee keer problemen met een vastgeplakte koppeling gehad na de winterslaap, in beide gevallen was er niet lang voor de winterslaap teveel olie (bij)gevuld, tot boven de max in het kijkglaasje. Toeval?
 
Terug
Bovenaan Onderaan