Yamaha TRX850 topic deel 10

Daarom mijn vraag: weet iemand er meer van?
MaxxECU sport is een redelijk kostbaar vrij programeerbaar injectie systeem, hierbij gebruikt hij het injectie gebeuren van de 2e generatie BMW F800r. met servo bediende gaskleppen ( fly by wire ). Zelf heb ik ook zitten kijken om het oudere F800 gebeuren te gebruiken in combinatie met een Ignitech ignijet of EFignition unit, verder als kijken ben ik nog niet gekomen.

 
MaxxECU sport is een redelijk kostbaar vrij programeerbaar injectie systeem, hierbij gebruikt hij het injectie gebeuren van de 2e generatie BMW F800r. met servo bediende gaskleppen ( fly by wire ). Zelf heb ik ook zitten kijken om het oudere F800 gebeuren te gebruiken in combinatie met een Ignitech ignijet of EFignition unit, verder als kijken ben ik nog niet gekomen.

Is het injectie deel van de TDM900 dan niet logischer?
Ignitech is sowieso mooi spul en redelijk betaalbaar. :Y

Op het internationale forum Yamaha TRX850 Enthusiasts Forum - Index page zijn ook wel projectjes beschreven maar is wel al een aantal jaren terug.
 
Is het injectie deel van de TDM900 dan niet logischer?
Ignitech is sowieso mooi spul en redelijk betaalbaar. :Y

Op het internationale forum Yamaha TRX850 Enthusiasts Forum - Index page zijn ook wel projectjes beschreven maar is wel al een aantal jaren terug.
De injector zit bij BMW op een andere plaats en het geheel komt aardig overeen met de afmetingen van een carburateur, een TDM 900 heeft in de cilinderkop ook een uitsparing voor de injector wat een 850 kop niet heeft. Verder ondersteunt de MaxxECU het servo gasklep systeem en zal hij mede daardoor hiervoor hebben gekozen.
 
Kick ass hoor Tarwe! Heb je er nu standaard 3 camera's op zitten zie ik? En waarom is je temp dashboard zo huge? En haha die gimmick met het dimmen van de koplamp bij de clignateur... Wil je dat ie op een auto lijkt ;)

Benieuwd naar het eindresultaat!
 
Kick ass hoor Tarwe! Heb je er nu standaard 3 camera's op zitten zie ik? En waarom is je temp dashboard zo huge? En haha die gimmick met het dimmen van de koplamp bij de clignateur... Wil je dat ie op een auto lijkt ;)

Benieuwd naar het eindresultaat!
Slechts twee cams hoor, voor en achter. Beeldschermpje kun je instellen welke je wilt zien of allebei tegelijk (maar dat is wel erg priegelig).
De temp is vet belangrijk natuurlijk. Tja en ook omdat het metertje van Koso nou eenmaal dit formaat heeft. ;)
De sterke gelijkenis met auto’s en dan ook nog Audi’s komt me eigenlijk niet zo goed uit. Maar ja. LED lampjes op de motor zijn cool en op de auto dus niet. :P
 
Iemand hier een tip tegen een zware koppeling? Kabel is al vervangen, dus dat zou het niet meer mogen zijn...
 
Originele kabel of slechte kwaliteit imitatie?
Daar zit heel veel verschil in heb ik al ondervonden.
Verder kan je alleen zorgen dat het draaipunt van je hendel ook proper en gesmeerd is.
 
Geen idee, ik kocht de kabel bij HPS motoren. Hoe smeer ik het draaipunt van de hendel als ik vragen mag?
 
Het is een complete kabel,binnen en buiten?
Een originele kabel zit in een plastic verpakking van Yamaha,en als je beide gaat vergelijken ben ik zeker dat er details zullen verschillen bij imitatie.

Moer onderaan los,boutje er uit,kabel lospikken en hendel er uit halen.
Alles proper maken en smeren.
Dat is iets wat je eigenlijk regelmatig zou moeten doen,ook met schakel en rempedaal.
Dan zijn die tenminste niet compleet uitgesleten na een tijdje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Eerf
Gewoon op alle draaipunten af en toe met spuitbus een kleine pscht doen.
 
Hoe ziet jou overbrenging er uit, zoals op de foto? Dat viel mij namelijk gelijk op dat op mijn TRX de hevel van de koppeling iets langer was. Ik heb daar nooit een zware koppeling bij gehad. Ook niet bij mij xtz 750. Maar dit blok heb ik ooit gekocht en het viel mij op dat deze hevel iets korter is. En daar van zal de koppeling ook wel zwaarder gaan.

20230405_114941.jpg
 
Vuiligheid, welke vuiligheid..?
Rustig.. ik loop al wat langer mee ;)
 
Laatst bewerkt:
Als je ooit al een scharnierpunt van een koppelingshendel,schakel of rempedaal gedemonteerd hebt zou je dat weten.
Daar kruipt allerlei vuil tussen + materiaal dat stilaan wegslijt.
Als je dat niet verwijdert schuurt dat extra materiaal weg.
Waarvoor denk je dat een oliefilter dient?
Om vuil uit de olie te halen zodat dat niet voor extra slijtage zorgt,maar in een motorblok komt natuurlijk geen vuil van buitenaf,bij scharnierpunten wel.
 
Hoe ziet jou overbrenging er uit, zoals op de foto? Dat viel mij namelijk gelijk op dat op mijn TRX de hevel van de koppeling iets langer was. Ik heb daar nooit een zware koppeling bij gehad. Ook niet bij mij xtz 750. Maar dit blok heb ik ooit gekocht en het viel mij op dat deze hevel iets korter is. En daar van zal de koppeling ook wel zwaarder gaan.

Bekijk bijlage 1864759
Ik weet niet of de foto voor mij bedoeld is maar ik zou het eens moeten vergelijken. Heb de motor trouwens al sinds 2012 en in het begin is het me nooit opgevallen dat het zo zwaar ging. Nu heb ik na een dagje sturen gewoon kramp in mijn hand.

Zal schoonmaken en insmeren eens proberen. Heb twee jaar terug de binnen en buitenkabel vervangen.
 
Helaas ingeruild, één motor is meer dan genoeg voor mij (en mijn garage). De TRX mankeerde niks, dus het deed wel pijn, zeker voor dat geld ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan