Yamaha TRX850 topic deel 10

Tarwetijger

MF veteraan
13 dec 2002
9.759
212
41
Assen
Nu ik een andere circuitfiets heb, ga ik van 2 TRXen eentje maken die ik wil houden, met al het speciale spul er op. De andere wordt vrijwel origineel en die ga ik verkopen. Dus grijze frame op het originele blok, het zwarte frame op het getunede blok - net andersom als hoe het zat. Het zwarte frame bleek scheurtjes te hebben bij het montagepunt van het kuipframe. Dus dat ook direct fiksen. De uitlaatflenzen zaten flink vast, die zijn er met een acetyleen brander afgekomen. Er draait eens een boutje kapot, etc. Al met al wel iets meer werk dan ik had gedacht/gehoopt...

Vieze

Die hard MF'er
8 jun 2008
718
5
33
Hilversum
Nou, het circuitseizoen is voorbij dus hop aan de slag met de voorvork.
Heb waardevolle informatie kunnen vinden over het kunnen plaatsen van de R1 voorvork, het draaibankwerk etc wat er voor nodig is, etc.

Als jullie nog tips hebben, graag! Alle spullen zijn er in ieder geval!

Een visualisatie van de voor en na:
IMG_20191020_143329.jpg IMG_20191020_144409.jpg

• Like
Waarderingen: Tarwetijger

Vieze

Die hard MF'er
8 jun 2008
718
5
33
Hilversum
Dag jongens,

Ben lekker winter onderhoud doenvan. Achterwiel eraf, ketting netjes schoon etc. Vervolgens zie ik een kapotte lager, mooi dat ik dat meteen kan vervangen. Echter het is de lager in de tandwielhouder.
Als ik google op sprocket carrier bearing krijg ik een op het oog dezelfde lager als aan weerszijden in het achterwiel. Lijkt me niet te kloppen, deze is veel groter.

Is hier een reparatie voor mogelijk of moet ik een nieuwe tandwielhouder? 15729495707031141945694.jpg

WimPak

MF'er
13 jun 2014
155
1
26
Heemstede
Ik heb toevallig het achterwiel uit mijn TRX liggen. In de tandwielhouder zit een standaard 6206-RS kogellager en een 40x62x6 keerring. Deze kun je zo bestellen en erin tikken/drukken. Je kunt voor minder klaar zijn dan die 18 pond ;)

Vieze

Die hard MF'er
8 jun 2008
718
5
33
Hilversum
Ik heb toevallig het achterwiel uit mijn TRX liggen. In de tandwielhouder zit een standaard 6206-RS kogellager en een 40x62x6 keerring. Deze kun je zo bestellen en erin tikken/drukken. Je kunt voor minder klaar zijn dan die 18 pond ;)
Kak, net besteld haha. Kun je me een link sturen voor de volgende keer? Vooral de keerring kon ik echt niet vinden, zelfs niet als ik de code invoerde die erop stond..

Tarwetijger

MF veteraan
13 dec 2002
9.759
212
41
Assen
  • Like
Waarderingen: kwastert

Vieze

Die hard MF'er
8 jun 2008
718
5
33
Hilversum
OK, volgende uitdaging.

De lagerschalen in het balhoofd krijg ik er niet uit. Sleufje er horizontaal erin gedremeld maar kan ze er niet uit wippen.

Dus: eigen tool gemaakt door in de lengte een pijp in te zagen die precies in de onderste nokjes valt.
IMG_20191113_151139.jpg

Kon er flink op rammen, maar:
IMG-20191113-WA0008.jpeg
FAIL

Ik heb geen lasapparaat, dus weet echt even niet hoe ik dit nog beter kan aanpakken. Jullie lumineuze ideeen? Wil liever geen hele set kopen van 40 euro...

kwastert

Forti Nihil Difficilius
10 feb 2005
8.270
371
51
achterhoek
OK, volgende uitdaging.

De lagerschalen in het balhoofd krijg ik er niet uit. Sleufje er horizontaal erin gedremeld maar kan ze er niet uit wippen.

Dus: eigen tool gemaakt door in de lengte een pijp in te zagen die precies in de onderste nokjes valt.
Bekijk bijlage 1443225

Kon er flink op rammen, maar:
Bekijk bijlage 1443226
FAIL

Ik heb geen lasapparaat, dus weet echt even niet hoe ik dit nog beter kan aanpakken. Jullie lumineuze ideeen? Wil liever geen hele set kopen van 40 euro...
de dremel iets scheef houden en de lagerschaal 'diagonaal' doorslijpen. Dan tik je 'm dr zo uit

Lucasfalt

Die hard MF'er
16 jan 2006
979
19
Schoten - Belgie
Normaal klop je die er zo uit met een lange doorslag.
De wand van dat stuk buis dat je gebruikt hebt is veel te dun en te zwak.
Anders een stuk platte stalen lat die juiste de dikte heeft zodat ze in de uitsparing past.
Als die bvb.20 of 30 mm breed is plooit die niet,en daar kun je flink op meppen.
De dikte is makkelijk aan te passen als die niet juist is.

Tarwetijger

MF veteraan
13 dec 2002
9.759
212
41
Assen
De bovenste lagerschaal heeft uitsparingen en tikte ik er zo uit. Bij de onderste lagerschaal zitten die uitsparingen niet. Ik heb ook maar een lasapparaat geritseld en toen was het zo gebeurd.

Vieze

Die hard MF'er
8 jun 2008
718
5
33
Hilversum
Bovenste is eruit gekomen met de dremel. Minimale uitschietjes tegen het balhoofd, no biggie.

De onderste (hierboven afgebeeld) heeft juist uitsparingen Tarwe. Die moet er nog uit, ga dat wel netter proberen te doen met de methode van Luc. Dank voor de tips jongens.

Woensdag naar de aluminiumfabriek en de stuurpennen omzetten.

Laatst bewerkt: