Yamaha TRX850 topic deel 10

hallo, ook ik heb de stap gemaakt naar de TRX 850. Vanmiddag opgehaald na een eerder testritje te hebben gedaan die me volledig overtuigde van het fijne rijgedrag. Er zit ook een dubbele laser hotcam op. Maar wat een motor!

Enige puntje wat ik op het moment heb: vanmiddag reed ik hem op de snelweg naar huis, zo'n 30 kilometer. Bij 120 kmh in de 5 begon hij alleen wat te haperen wat zeer waarschijnlijk te danken is aan de open K&N filters. Op zich vind ik het wel mooi rijden met open filters maar de vraag is kan ik wat doen aan het haperen rond de 4000 toeren? bijvoorbeeld gedeeltelijk afplakken zodat hij minder lucht krijgt? of is dit slecht voor de motor?

Verder nogmaals, het 'ding' rijd echt super!

net wat Theo al aangeeft, een airbox bouwen van bijvoorbeeld aluminium plaat.
wij hebben dat nu een paar maal gedaan, en het is afdoende.

groet,

Pieter
 
Meer geluid uit de standaard dempers, het binnenpijpje eruit halen en dan een kortere wel weer terug plaatsen.
Anders klinkt hij nergens naar.

Dus her uitgaande pijpje, daar zit nog een heel eind aan, los maken en eruit wrikken.
 
Ik heb er met een rondegatenzaag omheen `geboord' gat iets van 40 mm.en daarin een buisje 40 mm ca 10 cm lang terug geplaatst. Klonk al veel beter. Van binnen zie je dan dit.
full
 
het originele pijpje is ca 30 cm enheeft een bocht, loopt door het tussenschot heen. met deze aanpassing krijg je in ieder geval het idee dat je hem kunt horen boven de rijwind uit.

daarna ga je alsnog denken over andere dempers.....

je kunt ook meteen op zoek gaan, scheelt ook heel wat gewicht :X
 
wij nemen een iets dikkere buis, rond 48 mm en 120mm lang.
sierkapje verwijderen, originele buis losboren met gatzaag 50mm.
buis D=48 even een tik met een hamer geven voor een vlak kantje op een uiteinde, dan naar binnen steken met het vlakke kantje boven.
dan heb je dezelfde hoek als van het eindpijpje op het sierkapje.
buis ong. 15mm laten uitsteken en rondom aflassen.
beetje hittebestendige verf er op, kapje monteren en broemm!!!
 
Heren,

Ik heb onlangs een setje "bluespots" gekocht in een opwelling. Het idee is om de standaard remklauwen te vervangen als upgrade. Kunnen jullie me vertellen of dit gewoon een kwestie is van oude eraf, nieuwe erop of zijn er aanpassingen nodig? En is het zinvol om ook op zoek te gaan naar een andere rempomp, of geeft het vervangen van de klauwen al verbetering in de vertraging?

Bvd!

Groet,

Piet

PS: ik ben niet erg technisch (understatement), dus piccies zouden helemaal geweldig zijn.....
 
Heren,

Ik heb onlangs een setje "bluespots" gekocht in een opwelling. Het idee is om de standaard remklauwen te vervangen als upgrade. Kunnen jullie me vertellen of dit gewoon een kwestie is van oude eraf, nieuwe erop of zijn er aanpassingen nodig? En is het zinvol om ook op zoek te gaan naar een andere rempomp, of geeft het vervangen van de klauwen al verbetering in de vertraging?

Bvd!

Groet,

Piet

PS: ik ben niet erg technisch (understatement), dus piccies zouden helemaal geweldig zijn.....

De bluespots passen zonder aanpassingen. Uiteraard moet je wel ontluchten.
Ze geven al een verbetering in combinatie met de originele rempomp, maar een bijpassende pomp vind ik net effe fijner. Geeft veel meer feeling.
De diameter van de originele pomp is eigenlijk te groot waardoor je met een kleine beweging al veel remvloeistof verplaatst. Daardoor gebeurt er al veel bij een beetje knijpen, maar je moet wel wat harder knijpen.
De bijpassende pomp (R1/R6) is kleiner waardoor je een grotere beweging moet maken. Daardoor kun je wel veel beter doseren en heb je dus meer feeling.
 
De bluespots passen zonder aanpassingen. Uiteraard moet je wel ontluchten.
Ze geven al een verbetering in combinatie met de originele rempomp, maar een bijpassende pomp vind ik net effe fijner. Geeft veel meer feeling.
De diameter van de originele pomp is eigenlijk te groot waardoor je met een kleine beweging al veel remvloeistof verplaatst. Daardoor gebeurt er al veel bij een beetje knijpen, maar je moet wel wat harder knijpen.
De bijpassende pomp (R1/R6) is kleiner waardoor je een grotere beweging moet maken. Daardoor kun je wel veel beter doseren en heb je dus meer feeling.

Dank! Ik ga eerst de klauwen installeren en kijken hoe dat bevalt. Ben al lang blij dat er geen addertje onder het gras zit bij het vervangen.
 
Heren,

Ik heb onlangs een setje "bluespots" gekocht in een opwelling. Het idee is om de standaard remklauwen te vervangen als upgrade. Kunnen jullie me vertellen of dit gewoon een kwestie is van oude eraf, nieuwe erop of zijn er aanpassingen nodig? En is het zinvol om ook op zoek te gaan naar een andere rempomp, of geeft het vervangen van de klauwen al verbetering in de vertraging?

Bvd!

Groet,

Piet

PS: ik ben niet erg technisch (understatement), dus piccies zouden helemaal geweldig zijn.....

Is gewoon plug and play Piet, ik heb ze ook. Je moet wel je remolie verversen en ontluchten, zou even een how-to opzoeken en flink wat oude t-shirts bij elkaar zoeken ter bescherming van je lak en staal.

 
Laatst bewerkt:
Dank! Ik ga eerst de klauwen installeren en kijken hoe dat bevalt. Ben al lang blij dat er geen addertje onder het gras zit bij het vervangen.

Mocht je je er toch niet mee vertrouwen, remmen zijn toch een vrij belangrijk onderdeel van je motor, dan kan je altijd eens op zaterdagochtend langskomen, dan kan je het onder begeleiding doen. leer je er wellicht ook nog wat meer van. en wij hebben hier een remvloeistof zuiger op perslucht, dus dan knoeit het ook minder..

heb je trouwens wel stalen remleidingen op je TRX? dat heeft veel meer invloed op het direct remmen dan de BlueSpots.... :)
 
Vandaag ff rondje gedaan, maar na een tijdje 170+ te hebben gereden leek het alsof hij smoorde bij volgas...

tijdje rustig aan gedaan en daarna nog even geprobeerd ging wel weer goed.

Heel vaag. Het kan vanalles zijn natuurlijk, maar gaf me wel een raar gevoel. Er klopt iets niet.
De temperatuur lag toen hij inhield ook hoger als normaal. Daarna alles weer prima, olie op peil etc.

snap het niet.


Kan het ook zijn dat mijn spanningsregelaar het begint te begeven al je het verhaal hierboven leest?
mijn accu was namelijk leeg toen ik hem vrijdag wilde starten. Nooit eerder gehad :?
 
Ik heb wel een keer gehad dat mijn Blackbird begon te sputteren en uitviel en toevallig was ik net bij een afrit naar een tankstation. Benzine getankt, maar ja die was verder niet op. Starten deed 'ie niet maar met veel moeite aangeduwd en kon weer verder rijden, meteen naar de garage en het bleek aan een bijna dode accu te liggen, de spanningsregelaar was verder prima. Nieuwe accu en sindsdien geen problemen meer gehad.
Bij langdurig hoge toeren (170+) moeten er veel vonkjes komen en die spanning komt denk ik meer uit je accu dan uit je dynamo op dat moment. Als je accu zwak is trekt hij dat misschien niet zo lang? Vervolgens te lage spanning voor het hoge aantal vonken en hij krijgt te zwakke of te weinig vonken en gaat sputteren. Vervolgens ga je langzamer rijden en dan kan de dynamo het in z'n eentje bijbenen.
Goede theorie toch *D
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan