FighterEddy
MF'er
Bedankt voor de tip spondontrx! dat ga ik eerst eens proberen.
Hij heeft een tijd te koop gestaan bij BOR motoren MisterTwo.
Hij heeft een tijd te koop gestaan bij BOR motoren MisterTwo.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
is er trouwens nog een manier om wat meer lawaai uit de originele pijpen te krijgen?
hallo, ook ik heb de stap gemaakt naar de TRX 850. Vanmiddag opgehaald na een eerder testritje te hebben gedaan die me volledig overtuigde van het fijne rijgedrag. Er zit ook een dubbele laser hotcam op. Maar wat een motor!
Enige puntje wat ik op het moment heb: vanmiddag reed ik hem op de snelweg naar huis, zo'n 30 kilometer. Bij 120 kmh in de 5 begon hij alleen wat te haperen wat zeer waarschijnlijk te danken is aan de open K&N filters. Op zich vind ik het wel mooi rijden met open filters maar de vraag is kan ik wat doen aan het haperen rond de 4000 toeren? bijvoorbeeld gedeeltelijk afplakken zodat hij minder lucht krijgt? of is dit slecht voor de motor?
Verder nogmaals, het 'ding' rijd echt super!
Heren,
Ik heb onlangs een setje "bluespots" gekocht in een opwelling. Het idee is om de standaard remklauwen te vervangen als upgrade. Kunnen jullie me vertellen of dit gewoon een kwestie is van oude eraf, nieuwe erop of zijn er aanpassingen nodig? En is het zinvol om ook op zoek te gaan naar een andere rempomp, of geeft het vervangen van de klauwen al verbetering in de vertraging?
Bvd!
Groet,
Piet
PS: ik ben niet erg technisch (understatement), dus piccies zouden helemaal geweldig zijn.....
De bluespots passen zonder aanpassingen. Uiteraard moet je wel ontluchten.
Ze geven al een verbetering in combinatie met de originele rempomp, maar een bijpassende pomp vind ik net effe fijner. Geeft veel meer feeling.
De diameter van de originele pomp is eigenlijk te groot waardoor je met een kleine beweging al veel remvloeistof verplaatst. Daardoor gebeurt er al veel bij een beetje knijpen, maar je moet wel wat harder knijpen.
De bijpassende pomp (R1/R6) is kleiner waardoor je een grotere beweging moet maken. Daardoor kun je wel veel beter doseren en heb je dus meer feeling.
Heren,
Ik heb onlangs een setje "bluespots" gekocht in een opwelling. Het idee is om de standaard remklauwen te vervangen als upgrade. Kunnen jullie me vertellen of dit gewoon een kwestie is van oude eraf, nieuwe erop of zijn er aanpassingen nodig? En is het zinvol om ook op zoek te gaan naar een andere rempomp, of geeft het vervangen van de klauwen al verbetering in de vertraging?
Bvd!
Groet,
Piet
PS: ik ben niet erg technisch (understatement), dus piccies zouden helemaal geweldig zijn.....
Dank! Ik ga eerst de klauwen installeren en kijken hoe dat bevalt. Ben al lang blij dat er geen addertje onder het gras zit bij het vervangen.
Vandaag ff rondje gedaan, maar na een tijdje 170+ te hebben gereden leek het alsof hij smoorde bij volgas...
tijdje rustig aan gedaan en daarna nog even geprobeerd ging wel weer goed.
Heel vaag. Het kan vanalles zijn natuurlijk, maar gaf me wel een raar gevoel. Er klopt iets niet.
De temperatuur lag toen hij inhield ook hoger als normaal. Daarna alles weer prima, olie op peil etc.
snap het niet.
mooie fiets hoor, feliciteerd
Fraai! Zo zag die van mij er ook ooit uit