Yamaha TRX850 topic deel 10

Shit. Na een week of 2 eindelijk weer eens op pad en na een 500m een klapband |( Ik kon dus nog teruglopen, maar zit nu met een invalide TRX. Is het te doen om zelf het achterwiel te demonteren om met de auto langs een motor/bandenzaak te gaan? Of heb ik daar speciaal gereedschap voor nodig?
 
Ben inderdaad erg blij dat ik overeind ben gebleven! En dat ik de terugweg heb overleefd ook ja, damn :)

Maar dat klinkt inderdaad niet heel ingewikkeld. Is het monteren dan een kwestie van hetzelfde maar andersom? Of moet het achterwiel dan nog speciaal uitgelijnd worden zoals bijv met auto's moet gebeuren?
 
Balanceren bedoel je? Dat doet de bandenman voor je.
Qua uitlijning wel naar de merktekens kijken links en rechts, zodat je wiel er recht in zit.
En los de bout van de remverankering even, dan kun je het wiel makkelijker heen en weer schuiven.
 
Maar hoe krijg je een klapband??
zat er een oude uitgedroogde band om?
dan ook je voorband controleren op droogtescheurtjes!
en check de leeftijd van de band.
 
:^
je had hem toch bij een bedrijf gekocht? zou ik toch even bellen, al was de garantie tot de deur...
 
De achterhand was zo goed als nieuw, dus ik ga idd even bellen morgen. Zou het kunnen dat ik ergens doorheen ben gereden wat ik niet heb gezien?
 
Een bandenkenner heeft er ondertussen naar gekeken en ik heb me laten vertellen dat ik inderdaad waarschijnlijk ergens doorheen ben gereden. Balen, maar zsm een nieuwe kopen dus!
 
Hij vertelde me trouwens ook dat ik geen klapband heb gehad, hoewel het misschien wel als zoiets voelde. Dan wil ik niet weten wat een echte klapband is! :/
 
In een motorband doe ik ook geen prop. Je structuur van de band is namelijk beschadigd. Ik vind de veiligheid van een motorband toch wel belangrijk. Bij de motor rij je op 2 postzegels, lijkt mij dat je die zo goed mogelijk wilt hebben.

Het is inderdaad wel even zuur als er net een nieuwe band omzit, maar goed, het gebeurd.

Mijn TRX staat al tijden werkeloos voor het huis... Heb gewoon geen tijd om er even mee te gaan rijden.

mvg Rick
 
Ik heb een geplakte band wel eens gewoon opgereden. Wel netjes geplakt, niet zo'n tijdelijk kloddertje.

Voor het huis als in; buiten, Rikski? Dat is toch zielig. :N
 
de mijne staat gezellig in de garagebox :X
van het weekend de accu maar eens opgeladen om een startpoging te doen. helaas sloeg hij niet snel genoeg aan, accu volgens de druppelaar nog goed maar ik vermoed dat hij toch op zijn einde is. gaf het nl al snel op.

had graag even met de multimeter gekeken hoeveel spanning de spanningsregelaar nu eigenlijk doorgeeft. :/
 
In een motorband doe ik ook geen prop. Je structuur van de band is namelijk beschadigd. Ik vind de veiligheid van een motorband toch wel belangrijk. Bij de motor rij je op 2 postzegels, lijkt mij dat je die zo goed mogelijk wilt hebben.

Het is inderdaad wel even zuur als er net een nieuwe band omzit, maar goed, het gebeurd.

Mijn TRX staat al tijden werkeloos voor het huis... Heb gewoon geen tijd om er even mee te gaan rijden.

mvg Rick

Klopt, maar wat gebeurt er in het ergste geval? Hij loopt langzaam leeg..

Toen mijn motor nog van de vorige eigenaar was (vriend van me) hebben we er ook een prop in gezet toen er na 200km een spijker in zat, daar heeft die 10.000km mee gereden en op t eind ook nog de band op gerookt... Geen centje pijn :)

Toegegeven wel, een paraplu langs de binnenkant van de band zetten is netter :)
 
Hij vertelde me trouwens ook dat ik geen klapband heb gehad, hoewel het misschien wel als zoiets voelde. Dan wil ik niet weten wat een echte klapband is! :/


het kan zijn dat je band aan een kant uit de velgrand gesprongen is toen de spanning laag werd. dan geeft ook een raar gevoel...

een plug of prop kan wanneer de schroef of spijker mooi recht in de band zit.
mijn ervaring is dat als er een lek schuin in de band zit, dat je hem dan niet goed dicht krijgt.

ik ben hier wel eens een achterband van een TDM tegen gekomen met 4 proppen er in... en wel helemaal op gereden! :)
 
goedemorgen mannen,

gisteren de opgeladen accu even in de trx geplaatst. na wat onverbrande benzine in de uitlaat te hebben laten knallen liep hij als vanouds *D

spanning die geleverd wordt is 13.97, ook met gas half open (vond ik wel even genoeg voor t arme beestje en de buurt }) )

dus dat is nog niet zo raar toch? mag maximaal 14.2 zijn of heb ik dat mis?
 
Was dat met licht aan of uit Ronald(t)?
Indien met licht uit, vind ik het aan de lage kant.
Maar weet niet wat het WPHB hierover zegt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan