Yamaha TRX850 topic deel 10

Beste TRX fans, graag wil ik me via deze weg even kort voorstellen. Net zoals jullie weet ik dat een TRX een superfijne fiets is, helaas heb ik in 2002 een grote fout gemaakt door mijn TRX te verkopen. Je bent jong en denkt dat alles meer vermogen en harder moet gaan… Misschien dat de eigenaar van de op 4 januari 2000 op kenteken (marinus zacharias zesendertig victor tinus) gezette rood/zwarte motor met 2-1 Akrapovic hier ook op het forum zit.

Maar waarom ik me hier meld: ik heb na 13 jaar het licht weer gezien en me een TRX aangeschaft. Het is een zwarte uit 1997 met 55000 km op de klok, er zitten nette Remus dempers op en hij heeft een stage 1 kit en K&N filter. De motor heeft heel veel pekel gezien, dat zie je overal goed aan, en daar was de prijs ook naar. Maar dat is ook meer mijn hobby op dit moment, het sleutelen aan motoren vind ik zeker zo leuk als het rijden.

De komende twee jaar (misschien wel drie) zal ik gaan besteden om de motor helemaal uit elkaar te halen en alles te polijsten/coaten/spuiten/netjes te maken. De enige grote verandering die ik toe ga passen is het inbouwen van een R1 vork en daarop schroef ik een superbike stuur, dat zit voor mij fijner dan clip-ons. Deze heb ik inmiddels al op de kop getikt en staat te wachten in een hoekje van de garage.

Ik zal geen apart topic of iets dergelijks bij gaan houden, daarvoor ben ik niet actief genoeg op een forum. Maar wanneer ik vragen heb hoop ik bij jullie terecht te kunnen.
 
wij hebben onlangs een TRX voor en achter op HAGON vering gezet, dat rijdt ook echt supergoed.
en een set progressieve voorveren en complete achterschokbreker kost maar 500 euro totaal!

Dat is wel interessant Pieter, is dat een wereld van verschil? Ik twijfel nog omdat ik er eigenlijk nog niet op gereden heb maar wel met de vering aan t werk moet vanwege de lekkende keerringen. :?
 
Welkom Joep!

De enige grote verandering die ik toe ga passen is het inbouwen van een R1 vork en daarop schroef ik een superbike stuur,
Ha dat heb ik vaker gehoord. We zullen zien. :P
Ik zal geen apart topic of iets dergelijks bij gaan houden, daarvoor ben ik niet actief genoeg op een forum. Maar wanneer ik vragen heb hoop ik bij jullie terecht te kunnen.
Akkoord, mits je dan in dit topic plaatjes post van je voortgang. })
 
Welkom Joep!Akkoord, mits je dan in dit topic plaatjes post van je voortgang. })

:Y

welkom

en omdat ik toch heel graag wat wilde sleutelen en verbouwen heb ik er een motor bij genomen :+ en nog een en nog een....... en die moeten nu allemaal nog afgemaakt worden hahaha...... maar als ik zin heb en tijd dan staat daar altijd nog mijn trouwe trx :]
helemaal goed.
 
Dat is wel interessant Pieter, is dat een wereld van verschil? Ik twijfel nog omdat ik er eigenlijk nog niet op gereden heb maar wel met de vering aan t werk moet vanwege de lekkende keerringen. :?

ja, je krijgt een TRX die lichter stuurt en strakker en stabieler is in de bochten.
we hebben ook een Hagon schokbreker in onze circuit TRX gezet.

eerste test op circuit op 11 april op Zandvoort.
 
@ emway, iedereen maakt fouten... Maar gelukkig is deze na al die jaren hersteld

@Tarwetijger, ik zal regelmatig (1 keer per jaar is ook regelmatig ;)) een foto plaatsen

@Ronaldt, ik maak altijd eerst een project af voordat ik een nieuwe begin! Het komende seizoen kan ik op mijn vorige project (oude BMW verbouwd naar scrambler) rond rijden
 
~Joep79 schreef op 21 januari 2016 @ 19:28:
@Tarwetijger, ik zal regelmatig (1 keer per jaar is ook regelmatig ;)) een foto plaatsen

Goed hoor :)
@Ronaldt, ik maak altijd eerst een project af voordat ik een nieuwe begin!
:^ ik ook.
image_7.jpg

Nee da's geen TRX maar wel een 5-klepper. *D
 
Ik maak ze ook eerst af. Maar van de gn 400 bratstyle trilt steeds vanalles af en ben met de vulcan nog bezig..... Kom ik weer een cb750kz tegen....... Maar die moet dus op zijn beurt wachten.
 
das niet lastig toch. als ik mijn frame en wielen spuit heb ik hem zo.

ik moet zeggen dat ik het zeker inspirerend vind.

als ik nog eens tijd over heb neem ik het in overweging 8-)

witte wielen zijn heel gaaf!!!! alleen je blijft poetsen... vooral achter '(
 
En het OVER uitlaat systeem. Heb ik ook gehad en verkocht aan iemand van hier. Weet alleen niet meer wie!
De zwart/rode achterkant hoort niet bij de volledige rode kuip. Maar ik vind het wel een mooi ding. Vooral de witte velgen... O-)
 
Vraagje:

Is er iemand die weet hoe ik aan dogbones kom om de kont van de TRX een paar cm te verhogen, en welke maat heb ik dan nodig? Hoeft niet extreem hoog, ik zit te denken aan 3cm ofzo..
 
Vraagje:

Is er iemand die weet hoe ik aan dogbones kom om de kont van de TRX een paar cm te verhogen, en welke maat heb ik dan nodig? Hoeft niet extreem hoog, ik zit te denken aan 3cm ofzo..
Yamaha

Zelf heb ik die "quad length" voor de SZR. Handig, kun je een beetje experimenteren.
Ik heb ook nog het een en ander liggen voor de TRX, maar ik weet de lengtes niet (en niet hoeveel de ophoging dan is).

zeker mooi die japanners, maar dan wel graag de witte

[afbeelding]
:Y :9~
 
je kan altijd eerst zelf even een paar dogbones maken uit strip 30x5mm, dan kan je experimenteren.
wel de beide strippen op elkaar klemmen of met hechtlassen vastzetten en ineens doorboren! dan is de steek van de gaten exact hetzelfde.
als je de lengte weet, kunnen we ze zo uit laten snijden uit RVS.

groet,
Pieter
 
onze TRX900R circuitmotor staat op de stand van de TDM/TRX club op de Motorbeurs in Utrecht!
dus daar te bekijken!
Mariska heeft ook mooie posters laten maken, die zijn tegen een kleine bijdrage in de racekosten te verkrijgen op de stand. Crowdfunding noemen we dat.
O ja, met handtekening natuurlijk!
Zij is donderdags, zaterdags en zondags aanwezig op de stand.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan