Yamaha TRX850 topic deel 10

Die WD40 hoef je dan niet te kopen hoor. Als ie nu lekker schoon is, is het ook makkelijker om m schoon te houden. Die WD40 had ik ooit ergens bij gekregen ;-) .
Oh ik heb nog genoeg grut gezien aan de onderzijde onder de achterbrug en in een hoek onder bij de schokdemper.
Wat ik had schoongemaakt was het de voorzijde en grootste deel van de onderkant van het blok en de voorvork en remmerij.
Dus het gaat nog wel van pas komen ;)
En dan netjes zo houden. (ook origineel houden)
Dat is het plan :)

Verder gisteren een lekker stuk gereden. Van alles wat aan wegen. In de 2 en 3 lekker doortrekken, landwegen zijn feest. Snelweg rijd ook goed door en in de stad wat rustiger aan doen is ook te doen. Ik vind de motor nog wat onwillig in de lage snelheden. Kan ook een eigenschap zijn van de motor, wellicht dat jullie mij daar wat over kunnen vertellen. Zo onder de 3000 toeren vind ze niet zo lekker geloof ik. Is ook wat onrustig als je met 2000-2500 toeren kalm door de woonwijk wil. Een delicate hand om het gas te doseren en dan gaat het wel.

Verder happy met de fiets. Meteen ook wat training voor mijn rug zo, beetje conditie opbouwen ;)
 
Laatst bewerkt:
Klopt, beetje bonkig bij lage toeren staat de TRX wel om bekend. Is opzich wel wat aan te doen. Zorgen voor perfect schone en gesynchroniseerde carbs. Goeie bougies, weerstanden uit de bougiedoppen halen. Andere ontstekingsunit van Ignitech, als je je er echt aan ergert. Kleiner voortandwiel kan ook nog, voor iets meer toeren bij dezelfde snelheid. Of gewoon een versnelling terug schakelen. :P
 
Klopt, beetje bonkig bij lage toeren staat de TRX wel om bekend.

Ik vind de motor nog wat onwillig in de lage snelheden. Kan ook een eigenschap zijn van de motor, wellicht dat jullie mij daar wat over kunnen vertellen. Zo onder de 3000 toeren vind ze niet zo lekker geloof ik. Is ook wat onrustig als je met 2000-2500 toeren kalm door de woonwijk wil. Een delicate hand om het gas te doseren en dan gaat het wel.

Mijn vrouw vond/vind om die reden de TRX een "helse machine". Een R1 vind ze een hele snelle makkelijke lesmotor ;-)
 
@Tarwetijger

Tja ze heeft moeite met langszame haakse bochten en de meeste motoren hebben dan toch al iets van een aan/uit reactie in de eerste 5% slag van de gashandel......De TRX bokt er dan vrolijk op los..

Ik had er nooit moeite mee, ja inderdaad in z'n 1 zetten ;-)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de bevestiging heren. Vrij normaal gedrag dus.
Ik ga inderdaad in die gevallen wel eens terug naar de 1, dan maar wat meer toeren.

Zorgen voor perfect schone en gesynchroniseerde carbs. Goeie bougies, weerstanden uit de bougiedoppen halen.
Dat is nog wel iets wat moet gebeuren. Verse bougies heb ik liggen, kabels en doppen ga ik ook nakijken zodra ik tijd heb. Dat van die weerstand las ik ergens op het TDM-TRX-Tracer forum ook. Er zit blijkbaar een weerstand in de dop welke tegenwoordig niet meer nodig is omdat de meeste bougies (types eindigend op letter R) die er al in hebben zitten?
Dan zou de weerstand uit de dop kunnen. Alleen uitzoeken hoe ik dat contact dan kan herstellen.

Carbs synchroniseren staat ook op de lijst. Dat ga ik denk ik uitstellen tot de klepspeling is gedaan, einde jaar wellicht. Dan hoeft het daar voorlopig ook niet meer uit elkaar.

Nu nog wat tijd vinden om te sleutelen en ook om wat meer te rijden :]
 
Gisteren aan het einde van de dag nog maar eens een stom klusje gedaan. Ventilatiegaten van de remschijf zitten schoonmaken met in de remreiniger gedipte wattenstaafjes. 1 staafje per gaat. Kwam uit elk gaatje een lekker klodder zwarte vettige meuk wat waarschijnlijk ooit vorkolie was. Loopt die in de toekomst mooi niet meer op mijn schijf.

Ook wezen tanken, eerste keer dat ik het verbruik kon bepalen want nu voor de tweede keer vol gegoten met peut: 7,5L/100km (1 L op 13,3 km).
Ze loopt dus wat rijk, maar dat was al bekend. Gelukkig niet meer zo erg dat het zwarte rook spugen is, maar dat moet beter kunnen.
Gasnaald een bekijken? Ben ook benieuwd of de carbs helemaal origineel zijn of dat er een modificatiesetje in is gegaan ooit. Geen idee op dit moment. Even weinig tijd en in de beetjes tijd die ik vind ga ik liever een stukkie rijden. ;)
 
Zoals wellicht bekend bij sommigen, zijn wij (3States)bezig met het modificeren van een TRX.
Het duurt allemaal wat langer dan vooraf gedacht of gehoopt, maar nu lijkt het er toch op dat spoedig een eerste rollende test kan worden gemaakt

Hier staat meer over dit projectje

IMG-20190815-WA0023.jpg
IMG-20190813-WA0035.jpg
 
@fernand gespot vandaag :W met keurige, glimmende TRX :t

Zoals wellicht bekend bij sommigen, zijn wij (3States)bezig met het modificeren van een TRX.
Het duurt allemaal wat langer dan vooraf gedacht of gehoopt, maar nu lijkt het er toch op dat spoedig een eerste rollende test kan worden gemaakt

Hier staat meer over dit projectje

Bekijk bijlage 1418606Bekijk bijlage 1418607
Leuk dat je 'm hier ook plaatst. Fascinerend project hoor!
Wist je van te voren, dat het rood gespoten/geverfde frame nog niet volledig klaar was en er dus nog meer rood gemaakt zou moeten worden? :?

Gisteren aan het einde van de dag nog maar eens een stom klusje gedaan. Ventilatiegaten van de remschijf zitten schoonmaken met in de remreiniger gedipte wattenstaafjes. 1 staafje per gaat. Kwam uit elk gaatje een lekker klodder zwarte vettige meuk wat waarschijnlijk ooit vorkolie was. Loopt die in de toekomst mooi niet meer op mijn schijf.
Haha ik zie het voor me... _O-wel nuttig stom klusje. :Y
Ook wezen tanken, eerste keer dat ik het verbruik kon bepalen want nu voor de tweede keer vol gegoten met peut: 7,5L/100km (1 L op 13,3 km).
Ze loopt dus wat rijk, maar dat was al bekend. Gelukkig niet meer zo erg dat het zwarte rook spugen is, maar dat moet beter kunnen.
Gasnaald een bekijken? Ben ook benieuwd of de carbs helemaal origineel zijn of dat er een modificatiesetje in is gegaan ooit. Geen idee op dit moment. Even weinig tijd en in de beetjes tijd die ik vind ga ik liever een stukkie rijden. ;)
Dat is niet wat rijk maar heul rijk. Ik snap dat je liever rijdt maar 'k zou er wel naar kijken hoor. Zo'n overdaad aan brandstof spoelt nl. ook de oliefilm van de cilinderwand weg en dat is zonde!
Niet de naalden zelf maar de gasbuizen waar je in gaan, staan er om bekend om uit te slijten. Daardoor gaat ie ook te rijk lopen.
 
Ja, dat was bekend. Het was ook meer een proef omdat ik er een nieuw (voor mij dan) verfsysteem op gezet heb. En daar moet je even mee leren omgaan. Ondertussen heb ik er meer ervaring mee, en weet ik aarfig wat ik er mee kan. En belangrijker nog, ik weet ook wat er niet kan🤣
 
Dat is niet wat rijk maar heul rijk. Ik snap dat je liever rijdt maar 'k zou er wel naar kijken hoor. Zo'n overdaad aan brandstof spoelt nl. ook de oliefilm van de cilinderwand weg en dat is zonde!
Niet de naalden zelf maar de gasbuizen waar je in gaan, staan er om bekend om uit te slijten. Daardoor gaat ie ook te rijk lopen.
Ja, is niet goed inderdaad. Het is meer dat ik op het moment eigenlijk geen tijd heb voor beide. Afentoe een loos uurtje tussendoor maar dat is het wel, al die sociale verplichtingen in het weekend... B|
Ik ga dit tankje eens wat leger rijden, dan pak ik hem er binnenkort ook wat makkelijker af ;). Dan geef ik de tank en de spullenboel er onder een goede schoonmaakbeurt en kan ik mooi bij luchtfilter en vervolgens de carburateurs. Ga ik er van boven naar onder doorheen.
Misschien ook wel wat slangetjes vernieuwen als ik er toch ben. Benieuwd dat ik tegenkom en nodig ga hebben.

Nog advies waar een goed revisiesetje voor de gasbuizen vandaan te halen? En dan maar meteen de nodige rubbertjes in de carburateur meepakken lijkt me.
En ik las nog iets over een kunststofring om de gasnaald recht te geleiden? Postema mod? Als iemand daar een goede bron voor heeft houd ik mij aanbevolen.
Kwam dit nog tegen met wat info: Benzine verbruik
 
Laatst bewerkt:
Ja, is niet goed inderdaad. Het is meer dat ik op het moment eigenlijk geen tijd heb voor beide. Afentoe een loos uurtje tussendoor maar dat is het wel, al die sociale verplichtingen in het weekend... B|
Ik ga dit tankje eens wat leger rijden, dan pak ik hem er binnenkort ook wat makkelijker af ;). Dan geef ik de tank en de spullenboel er onder een goede schoonmaakbeurt en kan ik mooi bij luchtfilter en vervolgens de carburateurs. Ga ik er van boven naar onder doorheen.
Misschien ook wel wat slangetjes vernieuwen als ik er toch ben. Benieuwd dat ik tegenkom en nodig ga hebben.

Nog advies waar een goed revisiesetje voor de gasbuizen vandaan te halen? En dan maar meteen de nodige rubbertjes in de carburateur meepakken lijkt me.
En ik las nog iets over een kunststofring om de gasnaald recht te geleiden? Postema mod? Als iemand daar een goede bron voor heeft houd ik mij aanbevolen.
Kwam dit nog tegen met wat info: Benzine verbruik

Kedo had in't verleden ook iets speciaal voor de TRX KEDO - KEDO Anti-Ruckel-Kit (gegen Lastwechsel-Reaktionen)
 
Ja, is niet goed inderdaad. Het is meer dat ik op het moment eigenlijk geen tijd heb voor beide. Afentoe een loos uurtje tussendoor maar dat is het wel, al die sociale verplichtingen in het weekend... B|
Ik ga dit tankje eens wat leger rijden, dan pak ik hem er binnenkort ook wat makkelijker af ;). Dan geef ik de tank en de spullenboel er onder een goede schoonmaakbeurt en kan ik mooi bij luchtfilter en vervolgens de carburateurs. Ga ik er van boven naar onder doorheen.
Misschien ook wel wat slangetjes vernieuwen als ik er toch ben. Benieuwd dat ik tegenkom en nodig ga hebben.

Nog advies waar een goed revisiesetje voor de gasbuizen vandaan te halen? En dan maar meteen de nodige rubbertjes in de carburateur meepakken lijkt me.
En ik las nog iets over een kunststofring om de gasnaald recht te geleiden? Postema mod? Als iemand daar een goede bron voor heeft houd ik mij aanbevolen.
Kwam dit nog tegen met wat info: Benzine verbruik

Ik rijd de laatste tijd veel rond de 1 op 20. En veel slechter dan 1 op 15 haal ik zelden...
 
Ah, ja dat klinkt een stuk gezonder.
Eerstvolgende klusje is de carburateurs en die gasschuif en naald.
Is er ergens een handig overzicht of een post van iemand wat ik moet hebben en wat de stappen zijn?
Wat ik mij zo kan bedenken is een nieuwe gasbuis en gasnaald, meteen een vers rubber seal voor de vlotterbak als ik er toch ben. En dan kan ik ook het niveau van de vlotters controleren en zo nodig afstellen. Ook maar wat doorzichtig brandstofslang ritselen. Buiten dat KEDO setje, nog een ander adres waar ik die het handigst kan aanschaffen?
Kan ook richting een Tovami Dynojet setje gaan kijken begreep ik? Die zie ik bv. bij MLM parts (Dynojet Carburatie Kit voor Yamaha TRX 850 (1996-1999))

Hoe zijn de ervaringen met de vlotternaald eigenlijk? Slijt die ook dusdanig dat die aan vervanging toe kan zijn?
Open maken en controleren is natuurlijk het beste, maar liefste heb ik de benodigde spullen klaar liggen zodat ik meteen terug kan monteren.
Dit klusje lijkt mij trouwens te doen zonder de carburateur van de motor te moeten halen? Scheelt weer de rubbermanchet/kraag losmaken tussen carb en blok.

Het is een beetje uitzoekwerk voor mij om weten wat ik nodig heb. Simpelweg omdat ik er geen ervaring mee heb en eigenlijk ook geen goede bron heb. Wordt langzaam wijzer van jullie en wat zoeken hier, maar als iemand ergens een goede bron van informatie weet houd ik mij aanbevolen.

Ik ga nu de tank wat leger rijden en dan kan ik van het weekend de boel eens los gaan maken, luchtfilter bekijken (benieuwd wat er in zit origineel of misschien wel K&N) en aandacht aan de carburateurs geven.
 
Laatst bewerkt:
Zoek eens op carburateurs reviseren en motozoom. Zijn de carbs van een tdm. Lijkt er dus veel op. Met plaatjes 😉
 
Gevonden, thanks. Had al wel een redelijk beeld, maar dit zet het mooi onder elkaar.
Nu nog de juiste onderdelen vinden. :) Bij KEDO zie ik een hoop van de spullen die ik nodig ga hebben.
Ik denk dat ik deze week in de avonden gewoon de boel eens los ga maken. Rubbertjes moet ik toch hebben.
En bedenken of ik ga voor een Dynojet of niet. Zoeken en lezen denk ik. :)
 
Laatst bewerkt:
Haha, had je een paar maandjes eerder mogen doen dan was ik langsgekomen ;)
Had mij waarschijnlijk geld bespaard.

Ik ben vorige week eens verder gegaan met de mijne:
IMG_20190828_155506.jpgIMG_20190828_160627.jpgIMG_20190828_162405.jpgIMG_20190828_170417.jpgIMG_20190828_170449.jpgIMG_20190828_170458.jpgIMG_20190828_171516.jpgIMG_20190828_171531.jpgIMG_20190828_172115.jpgIMG_20190828_175523.jpgIMG_20190828_180634.jpg

De boel open gemaakt. Hey dat is handig deze tank kan scharnieren, net een kinderzitje zo :)
Benzinekraan lekte, soort van manneke pis, maar even afgedopt.

Eerst dat (ik gok minstens 5 jaar) oude luchtfilter eens bekeken: yup die is goed vies en het is geen K&N. Die kan ik niet schoonmaken buiten wat uitkloppen. Dus ik ga een K&N bestellen.
Toen viel mij ook op dat de luchtbox licht bewerkt lijkt. Iemand is er met een vijl op los gegaan? Allemaal schaven e.d.? Iemand hier die dit wat zegt? Is de luchtbox zo nog wel compleet en enigszins origineel of is er iets wezenlijks aangepast?
Rubbers er onder zijn nog heel aardig. De lijmrand is wel vergaan, maar ik heb niet het idee dat dat een probleem is. Rubbers schoongemaakt en een pufje siliconenspray op gedaan voor de bescherming. Next.

Carburateurs voorzien van een stukkie doek en eens aan de poets gegaan met tandenborstel. Kwam aardig wat stof van maar verder ziet het er redelijk uit.
Daarna de gasschuiven voorzichtig geopend om de naalden een beetje te kunnen bekijken. Op eentje zie ik duidelijk wat krassen zitten, de ander valt mee vanuit dit perspectief. Maar ik kan er zo niet onder kijken. Hoe vinden jullie het er uit zien?
Carburateurs verder gelaten voor wat ze zijn. Even jullie mening afwachten voordat ik daar mogelijk dingen los ga maken. Tevens op zoek naar wat transparante benzineslang zodat ik het vlotterniveau kan controleren. Ik kon zo snel niet de indicatie van het niveau vinden op de deksel van de vlotterkamer. Kijk ik er langs?

Daarna op zoek gegaan naar een revisiesetje rubbers voor de benzinekraan. Bij een motorzaak in de buurt een geschikte set gevonden, incl. de membramen voor het vacuumdeel. De kraan gedemonteerd, schoongemaakt en van elke demontage-stap zo'n beetje een foto geschoten. AVoor mijn gevoel had ik de achterkant beter kunnen laten zitten. Wat een gepriegel is het om daar zo'n huidje door het oog van het middelste plastic deel te jagen... Afrader voor wie zijn benzinekraan wil reviseren, begin met de voorzijde en laat de achterkant even voor wat het is.
Goed.. alles schoongemaakt met doekjes en wattenstaafjes. Was gelukkig niet zo vies van binnen. Daarna weer in elkaar gezet. Is het nou pissen nou opgelost? Mwa... Nu is het elke seconde een druppel benzine ipv een lopende stroom. Heb al de golvende ring die de kraan op het rubber druk voorzichtig wat uitgebogen opdat hij wat harder zou drukken. Dat hielp, hij drupte wat minder frequent en soms kwam er ook even niks uit. Wel een verbetering.
Binnenkort maak ik de slang na de vacuumpomp een keer los. Ben benieuwd of hij er door drupt richting de carburateurs. Er zal nu in ieder geval minder druk vanuit de tank op staan dan voorheen.

Heb er verder nog niet op gereden, ik wacht de komst van een nieuw luchtfilter af. Dan merk ik vanzelf of de kraan weer correct werkt op vacuum.
Dan ga ik ook weer eens tanken. Ben benieuwd hoe het verbruik dan is nadat de tank minder lekt en de boel ook weer wat beter ademt.

Als jullie een gevoel hebben hoe verder te gaan met de carbs dan ben ik benieuwd. Zo slecht zien de naalden er nou ook weer niet uit.
Een Dynojet kit bestellen lijkt mij wel wat, al hoeft het niet acuut. Die komen die zo te zien niet met gasbuis?
 
Laatst bewerkt:
Haha, had je een paar maandjes eerder mogen doen dan was ik langsgekomen ;)
Had mij waarschijnlijk geld bespaard.

Ik ben vorige week eens verder gegaan met de mijne:
Bekijk bijlage 1424009Bekijk bijlage 1424010Bekijk bijlage 1424011Bekijk bijlage 1424012Bekijk bijlage 1424013Bekijk bijlage 1424014Bekijk bijlage 1424015Bekijk bijlage 1424017Bekijk bijlage 1424018Bekijk bijlage 1424019Bekijk bijlage 1424020

De boel open gemaakt. Hey dat is handig deze tank kan scharnieren, net een kinderzitje zo :)
Benzinekraan lekte, soort van manneke pis, maar even afgedopt.

Eerst dat (ik gok minstens 5 jaar) oude luchtfilter eens bekeken: yup die is goed vies en het is geen K&N. Die kan ik niet schoonmaken buiten wat uitkloppen. Dus ik ga een K&N bestellen.
Toen viel mij ook op dat de luchtbox licht bewerkt lijkt. Iemand is er met een vijl op los gegaan? Allemaal schaven e.d.? Iemand hier die dit wat zegt? Is de luchtbox zo nog wel compleet en enigszins origineel of is er iets wezenlijks aangepast?
Rubbers er onder zijn nog heel aardig. De lijmrand is wel vergaan, maar ik heb niet het idee dat dat een probleem is. Rubbers schoongemaakt en een pufje siliconenspray op gedaan voor de bescherming. Next.

Carburateurs voorzien van een stukkie doek en eens aan de poets gegaan met tandenborstel. Kwam aardig wat stof van maar verder ziet het er redelijk uit.
Daarna de gasschuiven voorzichtig geopend om de naalden een beetje te kunnen bekijken. Op eentje zie ik duidelijk wat krassen zitten, de ander valt mee vanuit dit perspectief. Maar ik kan er zo niet onder kijken. Hoe vinden jullie het er uit zien?
Carburateurs verder gelaten voor wat ze zijn. Even jullie mening afwachten voordat ik daar mogelijk dingen los ga maken. Tevens op zoek naar wat transparante benzineslang zodat ik het vlotterniveau kan controleren. Ik kon zo snel niet de indicatie van het niveau vinden op de deksel van de vlotterkamer. Kijk ik er langs?

Daarna op zoek gegaan naar een revisiesetje rubbers voor de benzinekraan. Bij een motorzaak in de buurt een geschikte set gevonden, incl. de membramen voor het vacuumdeel. De kraan gedemonteerd, schoongemaakt en van elke demontage-stap zo'n beetje een foto geschoten. AVoor mijn gevoel had ik de achterkant beter kunnen laten zitten. Wat een gepriegel is het om daar zo'n huidje door het oog van het middelste plastic deel te jagen... Afrader voor wie zijn benzinekraan wil reviseren, begin met de voorzijde en laat de achterkant even voor wat het is.
Goed.. alles schoongemaakt met doekjes en wattenstaafjes. Was gelukkig niet zo vies van binnen. Daarna weer in elkaar gezet. Is het nou pissen nou opgelost? Mwa... Nu is het elke seconde een druppel benzine ipv een lopende stroom. Heb al de golvende ring die de kraan op het rubber druk voorzichtig wat uitgebogen opdat hij wat harder zou drukken. Dat hielp, hij drupte wat minder frequent en soms kwam er ook even niks uit. Wel een verbetering.
Binnenkort maak ik de slang na de vacuumpomp een keer los. Ben benieuwd of hij er door drupt richting de carburateurs. Er zal nu in ieder geval minder druk vanuit de tank op staan dan voorheen.

Heb er verder nog niet op gereden, ik wacht de komst van een nieuw luchtfilter af. Dan merk ik vanzelf of de kraan weer correct werkt op vacuum.
Dan ga ik ook weer eens tanken. Ben benieuwd hoe het verbruik dan is nadat de tank minder lekt en de boel ook weer wat beter ademt.

Als jullie een gevoel hebben hoe verder te gaan met de carbs dan ben ik benieuwd. Zo slecht zien de naalden er nou ook weer niet uit.
Een Dynojet kit bestellen lijkt mij wel wat, al hoeft het niet acuut. Die komen die zo te zien niet met gasbuis?

Hoi, my 2 cents: de gasbuizen en naalden tegelijk vervangen. Geloof me dat je pas ziet dat vooral de gasbuizen (messing) zichtbaar holler (ovaal) zijn dan de nieuwe.

Heel veel meer dan dat zou je echt niet moeten hoeven vervangen, tenzij je carburateurs of benzinepomp/kraan echt ergens lekken of zweten.


Een tipje voor de duurzaamheid van je nieuwe set naalden/buizen: haal van het witte kunststof ringetje wat tegen de naaldclip aan zit, een derde af vlak langs het gaatje. Als je namelijk goed in je gasschuif kijkt, zie je een verhoginkje waar dit ringetje op leunt. Dit leidt ertoe dat je naald niet rechtdoor uit de schuif komt, maar onder een hoek de buis in gedwongen wordt. Resultaat: eerder ovaal uitgeslepen gasbuis.

Uiteraard zakt je naald hierdoor drie mm dieper de buis in, dus dit moet je weer corrigeren met de naaldhoogte. Net zolang pielen totdat hij lekker vloeiend door de toeren trekt ;)

Oh en uiteraard je hoofdsproeier nagaan. Te groot = kut rijden op hoge toeren plus veel verbruik. Leidt overigens niet tot zwarte stinkrook, dat is echt olieverbruik. Believe me i know.. 1l/1500km voor de revisie moeten tanken..

Succes en koop een haynes manual als je m niet hebt!
 
Truc met het kunststof ringetje wordt postma modificatie genoemd. Op het forum van de TDM /TRX club is wel een how too te vinden.
 
Beetje late reactie @stejoo maar inderdaad die naaldbuizen zoals al werd aangegeven. Die slijten dus uit waardoor ie veel te rijk loopt. Ik dacht trouwens dat je je carbs al had aangepakt.
Dat luchtfilter is zeker niet nieuw meer maar ik heb ze erger gezien. :P

Van het luchtfilterhuis is zo te zien de snorkel afgezaagd. Normaal loopt er een haakse bocht terug naar achteren. Die is er afgehaald, waarschijnlijk voor meer lucht. Kan niet echt kwaad lijkt me. Ik heb misschien nog een gewone als je wilt al zitten daar weer extra gaten ingeboord meen ik.
 
Ah daar zat dus een snorkel op die luchtbox. Die had ik op mijn voormalige Diversion ook idd.
Bedankt voor de info. K&N luchtfilter, plus twee NGK bougiedoppen om daar de weerstand uit te plukken en in de huidige stekkers te stoppen.

Gasbuizen en naalden zal ik zondag eens voor gaan zitten, wellicht bij KEDO want daar heb ik ze gezien. Bedankt voor het advies, zal de Postema modificatie meteen meenemen. Dat ringetje zit er dus al in, kwestie van een kantje vlak vijlen zodat hij netjes in zijn hokje valt, dat is helder nu, danku! :)
Danku Vieze, ga ik het eerst eens zonder Dynojet proberen en enkel de gasbuis en naald doen.
Een Haynes en een werkplaatshandboek zijn in digitale vorm aanwezig met dank aan Tarwetijger,.

@Tarwetijger, nee carbs nog niet er af gehad.
Afgelopen twee weken ook niet meer gereden hoor, dus valt mee. Simpelweg weinig tijd.
Ik dacht doe eerst even alle taken er omheen en zo kom ik steeds een stap verder. Je komt toch zo telkens wat tegen. Ik neem er daarom ook de tijd voor. Zo kwam ik ook die benzinekraan tegen waar de benzine gewoon doorheen liep, dat kon ik dezelfde dag nog aanpakken.
Plus carbs er af pakken is wat nieuws voor me. Daarom bereid ik dat rustig voor. Kan ik ook mooi meteen andere klusjes/onderhoud daarvan meepakken. Zoals een nieuw pakkingkje en rubbertjes uit een carb revisiesetje meepikken.

Verbruik lijkt overigens iets minder dramatisch dat die 1 op 13.3. Heb met dit tankje nu 160 km gereden en nog niet op reserve gehad. Vorige keer was het ergens voor de 140 km al op reserve. Maar als ik zo in de tank kijk dan moet ik wel bijna naar reserve gok ik zo. Dus nog steeds te hoog verbruik.

Bedankt heren. Hier rustig verder en het wordt steeds beter :)
 
Hoi,

Heb een R1 voorvork en bijbehorende spullen en die gaan er deze herfst op.

Wil de vork meteen (leren) servicen.
Nieuwe seals, olie en stofkapjes regelen.

Lees veel verhalen over Yamaha OEM voorvorkolie '01' omdat de viscositeit daarvan moeilijk te achterhalen is.
Welnu, dit product wordt erg geprezen:
https://www.aspshop.eu/maxima-fork-oil-5wt-standard-hydraulic-1l
De R1 1998 vork staat echter bekend om zijn lange veerweg omdat dat ding vroeger constant wilde wheelien.... Dus twijfel over 5w of 10w olie.

Advies?

Gr

PS ik wil deze krik trouwens ook hebben. Komt hij iemand bekend voor?
 
Constant willen wheelyen, dat is bij de TRX wel ‘ iets minder’ dan bij de R1 natuurlijk. :P
‘k Zou gewoon de 5W doen en dan kijken hoe het bevalt.

Ik heb dit weekend voor het eerst met de SZR voorvork gereden in de TRX, daar kunnen de Marchesini wielen namelijk in (die voor originele TRX voorvork bedoeld zijn). :9 Gaat prima. Nu verder met het getunede blok weer terug zetten in de straat TRX. De circuit TRX wordt weer (vrijwel) origineel en zal ik verkopen.
 
Ik heb mijn TRX helaas verkocht, ik reed er amper meer op en dat is ook zonde. Ik heb nog wat spullen liggen: rode benzine tank, koplamp en zitjes. Mag allemaal weg voor niet al te veel geld. Stuur maar even een PM bij interesse.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan