Yamaha TRX850 topic deel 10

Vandaag voor het eerst op zandvoort gereden met MCT. Wat een prachtig circuit zeg, erg leerzaam ook. Ongelooflijk mooi met de ondergaande zon vandaag, we hadden echt geluk met het weer.
Zaterdag fotos online, kijken of er wat tussen zit. Toch best bizar om met 150 je knie op de grond te hebben!

In de loop van de sessie kreeg ik steeds meer backfire trouwens, harde ploppen en knallen uit de uitlaat bij gas dicht, vooral in hoge toeren. Uitlaatpakkingen nakijken of inlaatrubbers misschien? Iemand bekend mee?

Gr
 
Ik ben nog op zoek naar een sluiting van de duobuddy. Het gaat om het deel dat aan de buddy zit, en het sluitdeel dat aan het frame zit. Het slotje, (de cilinder dus) heb ik niet nodig.
Ik wil m gaan gebruiken als sluiting van een bagagebakje aan mn zijspan.

Heeft iemand toevallig nog zo'n ding over?
 
Ik ben nog op zoek naar een sluiting van de duobuddy. Het gaat om het deel dat aan de buddy zit, en het sluitdeel dat aan het frame zit. Het slotje, (de cilinder dus) heb ik niet nodig.
Ik wil m gaan gebruiken als sluiting van een bagagebakje aan mn zijspan.

Heeft iemand toevallig nog zo'n ding over?
Ik heb het niet over dus wil er niet vanaf. Maar heb het toevallig wel los liggen. Ik denk dat het voor een type als jij vrij makkelijk is na te maken. Wil je wat afmetingen e.d.?
 
Duidelijk zelfbouw,ik heb er ook ooit zo één gemaakt.
Ik heb een iets andere, ook zelfbouw inderdaad. Super handig.
284FCB0F-414F-40E5-B7B8-667278E74D7F.jpeg
 
Vandaag voor het eerst op zandvoort gereden met MCT. Wat een prachtig circuit zeg, erg leerzaam ook. Ongelooflijk mooi met de ondergaande zon vandaag, we hadden echt geluk met het weer.
Zaterdag fotos online, kijken of er wat tussen zit. Toch best bizar om met 150 je knie op de grond te hebben!
Scheivlak zeker? :9
In de loop van de sessie kreeg ik steeds meer backfire trouwens, harde ploppen en knallen uit de uitlaat bij gas dicht, vooral in hoge toeren. Uitlaatpakkingen nakijken of inlaatrubbers misschien? Iemand bekend mee?
Klinkt inderdaad als valse lucht, lekke uitlaat, zoiets. Maar geen specifieke ervaring mee.
 
Ik heb het niet over dus wil er niet vanaf. Maar heb het toevallig wel los liggen. Ik denk dat het voor een type als jij vrij makkelijk is na te maken. Wil je wat afmetingen e.d.?
Ik heb er zelf ook al twee, maar ben op zoek naar nummer drie :+ ;). Maken zal wel lukken, maar ik heb al zat te doenO-)
 
Hoi TRX-ers
Ik ben ook weer aan't knutselen gegaan. 🤓
Radiale rempomp brembo, en ABM hoge clip-ons.
Die clip-ons zijn echt een aanrader als je wat kleiner bent.
Ook, deed AB-M.de niet moeilijk om de clip-ons aan te passen naar diameter 53,5mm.
(Eerst was het +50€, maar ze hebben de aanpassing gratis gedaan 👍
Super service en zeer mooi en degelijk materiaal, ook snelle levering.
Fotooke 😉
55804C98-4ACB-46AB-9FBF-66A41C49A151.jpeg

Rempomp staat niet op de foto.
382C09DF-D573-47F0-85F2-407997E616B5.jpeg


Grtjes J.
 
Hoi TRX-ers
Ik ben ook weer aan't knutselen gegaan. 🤓
Radiale rempomp brembo, en ABM hoge clip-ons.
Die clip-ons zijn echt een aanrader als je wat kleiner bent.
Ook, deed AB-M.de niet moeilijk om de clip-ons aan te passen naar diameter 53,5mm.
(Eerst was het +50€, maar ze hebben de aanpassing gratis gedaan 👍
Super service en zeer mooi en degelijk materiaal, ook snelle levering.
Fotooke 😉
Bekijk bijlage 1428128
Rempomp staat niet op de foto.
Bekijk bijlage 1428130

Grtjes J.


Hey Joe! (lol)

Mooi spul. Handig die 4 handvatten ook, je weet maar nooit! Haha.
Ik zie dat jij ook de Koso DS-03 heb geinstalleerd in je cockpit, analoge snelheidsmeter er ook uit gebonjourd voor je voorvork dus..
Past het mooi? Gedoe met aansluiten?
Bijzondere stelmoeren heb je trouwens bovenop je poten. Waar komt die vork vandaan?
 
Ik heb hier nog een scottolier in de schuur liggen. Die heb ik onder het zitje gemonteerd. Nu moet je deze aansluiten op het vacuümslangetje van de carburateur. Maar welke is dit? Ik heb dit wel eerder bij een TRX gezien, dus het moet kunnen.

En hoe meten jullie de speling van de ketting? Als ik er zelf op ga zitten kan ik niet meer bij de ketting en de speling moet je meten met ingeveerde veer is mij verteld.
 
Ik heb hier nog een scottolier in de schuur liggen. Die heb ik onder het zitje gemonteerd. Nu moet je deze aansluiten op het vacuümslangetje van de carburateur. Maar welke is dit? Ik heb dit wel eerder bij een TRX gezien, dus het moet kunnen.
Er lopen twee vacuumslangen vanaf de inlaatrubbers tussen carb en cil.kop. Eentje voor bediening benzinekraan en eentje voor de brandstofpomp. Daar kun je eentje van af takken. Of de aansluiting gebruiken als je een handmatige benzinekraan of elektrische brandstofpomp hebt. :)
En hoe meten jullie de speling van de ketting? Als ik er zelf op ga zitten kan ik niet meer bij de ketting en de speling moet je meten met ingeveerde veer is mij verteld.
Gewoon op de paddockstand en dan dat de ketting de brug net wel net niet kan raken ter hoogte van de kettinggeleider (dat kunststof ding). Dan staat ie voor het idee vrij losjes. Maar gaat dus strakker staan als er iemand op zit; veert in, andere hoek van de achterbrug, pythagoras, etc. :P
Als je daar geen rekening mee houd zet je ‘m al snel te strak.

Anders eenmaal proberen met iemand anders erop, om te controleren of je zonder iemand er op de juiste speling te pakken hebt. Om er gevoel bij te krijgen zeg maar.
 
tenzij het bij een TRX heel anders georganiseerd is als bij de TDM 4TX 1996/1999 ...
1 vacuumslang aan de brandstofpomp, de andere afgedopt op het blok.
Kort geleden is er op het TDM/TRX forum wat discussie over geweest.
 
Hey Joe! (lol)

Mooi spul. Handig die 4 handvatten ook, je weet maar nooit! Haha.
Ik zie dat jij ook de Koso DS-03 heb geinstalleerd in je cockpit, analoge snelheidsmeter er ook uit gebonjourd voor je voorvork dus..
Past het mooi? Gedoe met aansluiten?
Bijzondere stelmoeren heb je trouwens bovenop je poten. Waar komt die vork vandaan?
Hoi Vieze,

De koso is super,
prijs kwaliteit ok,
aansluiten is simpel, goede instructies.
Mooi verlicht...
Wat je niet aansluit, komt ook niet op het dashboard.
Ik heb nu aangesloten,
Snelheidmeter, voltmeter, klok en dat is alles.
Voltmeter geeft laadspanning, en batterijspanning met motor uit.
Dus geen toerenteller aangesloten, en controlelampjes ook niet,
dus die branden gewoon nooit 👍

Nadeel, de behuizing van de originele teller, km-teller is geboord...

De voorvork is een 4357 WP roma,
#veervoorspanning blauw
#linkse poot uitgaande demping
#rechtse poot ingaande demping

Grtjes J.
 
Thnx Tarwe!

tenzij het bij een TRX heel anders georganiseerd is als bij de TDM 4TX 1996/1999 ...
1 vacuumslang aan de brandstofpomp, de andere afgedopt op het blok.
Kort geleden is er op het TDM/TRX forum wat discussie over geweest.

Ik heb een handbediende benzinekraan. Dus waarschijnlijk ook een afgedopte aansluiting? Heb je een linkje voor me op het TRX/TDM forum? Ik kan het namelijk niet vinden.
 
Are you sure?

Haha, nou ik denk dat ik jou niet helemaal heb begrepen. Ik moet hem handmatig op reserve, on of pri zetten. Maar verder issie inderdaad niet handmatig.
Maar goed, ik snap inmiddels waarom de scotolier niet werkte. De brandstofkraan zoog niet meer vacuüm en daar heb ik hem nu vanaf gesplitst.
Ik heb die kraan van de winter gereviseerd, maar helaas loopt ie weer gewoon door... :(. Na de revisie was de kraan weer in orde maar dat was dus van korte duur.

Nu dan dus maar aftakken van de brandstofpomp.

@Tarwetijger, jij hebt toch verlengde slang van de kraan naar de pomp? Heb je dan gewoon één 8 mm slang? Of een 10mm? Ik vond in de schuur nog een brandstofslang voor de auto, die is weliswaar 10mm maar het omhulsel is veel te dik en daardoor niet echt buigzaam. Die krijg ik nooit onder de tank gevouwen. Hoe heb jij dat opgelost?
 
Klopt, langere slang zodat de tank omhoog kan klappen zonder alles los te halen.
Uit mijn hoofd 8mm inderdaad. Maar het is heel flauw, de kraan heeft niet dezelfde diameter als de pomp waar diezelfde slang op moet. Dat is dus sowieso frutten. Ik heb wel eens een uiteinde van de slang verhit om het op de grootste aansluiting te krijgen. Niet doen als er nog benzine in zit natuurlijk...
Ik heb ook wel eens een brandstoffilter als verloop gebruikt.
Langere slang kan wel makkelijk knikken, dus wel zo’n lang stuk nemen dat je het in een mooie lus kan leggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan