Yamaha TRX850 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trixz

MF veteraan
20 jul 2005
6.502
297
logo_moto.gif


TRX-rijders kunnen zich hier bekend maken en lekker ouwehoeren over hun prachtige twin!


------------Hier staat DEEL 1 én DEEL 2 voor diegene die historie willen zien ;) ------------


:] :] :] :] :? Meet, Greet and Ride 2007 :? :] :] :] :] :]
---------------------- in organisation by Fuzz10 and M@thijs ??-----------------------------

De 1e TRX MEET,GREET & RIDE (2006) heeft op 10 JUNI plaatgevonden te VORDEN(Achterhoek)

Deelnemers waren;

- Trixz
- Petrus
- TR@X
- noef
- Fuzz10
- anTRiX
- T-power
- Rattle-Head
- TRXArnold
- Wytze850


Foto's voor een impressie...


Foto=HJI3GXIH


Foto=XLRK7AEW


Foto=BN4APODZ


Foto=KWR4ZHQ6


Foto=KOHVE7IL


Engine TRX850:
Engine type = 4-Stroke DOHC 5-Valve Cylinder
Cylinder arrangement = Parallel twin
Displacement = 849 cc
Bore x stroke = 89.5 x 67.5 mm
Compression ratio = 10.5:1
Maximum power (ISO)= 61kW / 82bhp @ 7,500 rpm
Maximum torque = 84N-m / 62ft/lb 6,000 rpm
Lubrication Pressurised = Dry Sump

Transmission TRX850:
Clutch type = Coil spring Wet multiple disc
Transmission type = Constant mesh 5-speed
Gear ratios = 1st: 2.571, 2nd: 1.850, 3rd: 1.428, 4th: 1.173, 5th: 1.037

Frame and Suspension TRX850:
Frame Type/Material = Diamond / Steel Tube
Caster/Trail = 25 degrees / 99 mm
Tyre size (front-rear) = 120/ 60-ZR17 / 160/ 60-ZR17
Brake type (front and rear) = Hydraulic Dual Disc/ Single Disc
Suspension type = Telescopic / Swinging arm
Suspension Adjustment (front) = Spring Preload / Damping
Suspension Adjustment (rear) = Spring Preload/ Rebound/ Compression Damping

Performance TRX850:
Max. Speed = 224kmh/ 139mph
Standing quarter mile (400m) = 11"80secs @183kph/113mph
Power BHP = 76 @7,400rpm
Torque ft/lb = 56 @5,900rpm
Rolling acceration 60kmh-100kmh (37.5mph-62,5mph) in 3rd = 4.4 secs
Rolling acceration 80kmh-120kmh (50mph-75mph) in 3rd = 4.5 secs
Rolling acceration 80kmh-120kmh (50mph-75mph) in 5th = 7.3 secs
Rolling acceration 60km/h-140km/h (37,5mph-87,5mph) in 5th = 15.8 secs
Power to Weight = 0.43 bhp/kg
Fuel Consumption = 45-50mpg

Weights and Measures TRX850:
Length = 2,070 mm
Width = 705 mm
Height = 1,155 mm
Seat height = 795 mm
Wheelbase = 1,430 mm
Ground Clearance = 140 mm
Dry weight = 188 kg
Fully equipped = 206 kg
Engine oil capacity = 4.2
Fuel tank capacity = 18 litres

motor.jpg


kw.jpg



Links:
TRX850 Germany site
nog een TRX Germany site
http://bikepics.com/yamaha/trx850/ (TRX picture op BIKEPICS)
http://home.swipnet.se/mikael_s/trx/ (Zweedse TRX-fanaat)
TRX worldregistration site
Franse TRX site 1
http://www.trx.netliberte.com/ (Franse TRX site 2)
http://home.wanadoo.nl/spondontrx/start.htm (SpondonTRX homepage)
http://trx850.motomaniac.net/forum/index.php (YAMAHA TRX850 enthusiasts)
http://trxfiles.webgti.net/ (TRXfiles UK)
Japanse site
http://www.konepool.demon.nl/konepool_trx_850.htm (Konepool's TRX page)
http://trxblue.at.infoseek.co.jp/mytrx850.htm (Japanner zijn TRX)
http://www.ne.jp/asahi/nabe/trx/our_trxes/ourtrxes.htm (Japanse site 2)
http://www.motorrad-bild.de/ta_marken/yamaha/modelle/trx850_1995.htm (Duitse test uit 1996)
Tjechiesche TRX site
http://www.trx-club.dk/frame.html (TRX club Denmark)

Dé lijst van dé 34! MF TRX riders and one woman :j ;

- Alias
Foto=4FYKIQEI



- Angus
Foto=MFSMR6ZK

Foto=LSKTGGME

Data:
* Akrapovic single exhaust


- anTRiX
Foto=EBCDNT3A

Foto=X8JUCKQA



- Aruod


- Derkster
Foto=BNRDLVDM



- Dyno_jet
Foto=GX6CCNDS



- Ed@TRX
Foto=CKHZWKE3



- Fuzz10
Foto=4WM7IQ7E

Foto=DSO6LGPG

Foto=SYZ87TUV

(c)2006 Ad Kievit (http://www.wegraceinfo.nl)


- Hazes
Foto=IN7NRQZG



- Jobo *streetfighter(look) TE KOOP
Foto=6WLUGE3B

Foto=3LR8HIST

Data:
* 1996
* Zwart aangepast frame
* De complete "kont"van een duc monster
* Geen kuip
* Ronde koplamp
* Meesturende tellers en koplamp
* Kevlar remleidingen
* Ingekorte race uitlaten

Wanted:
* ABM stuur met kroonplaat
* Home made achterbrug van dubbele buis (volgt)



- Kars
Foto=LKYUYHFD

Foto=64348MFP

Foto=IACJ34NJ

Data:
* 1998
* ABM kroonplaat
* ABM superbike stuur
* Stahlflex remleidingen
* Bugspoiler
* K&N filter
* Laser Pro Race dempers



- Katrix (inmiddels met 151.000km op de teller ex(trx)-Rattle-head)
Foto=P6MAKGJ6

Data:
* 1996
* Johnson carbon dempers
* K&N filters+ Factory Pro Kit
* Spiegler remleidingen
* R1 remklauwen en R1 rempomp
* LED Achterlicht 'clear' VTR SP/1
* WP/achterschokbreker
* Thundercat voorvork



- Laxe
Foto=PABOYBK4



- L-TRX
Foto=3QBXYDSD



- M@thijs (oude TRX van Schumi)
Foto=FNNIMO73

Foto=C3SH8J4U

Data:
* WP voorveren
* Tandwiel verhouding is iets anders
* Stalen remleidingen
* R1 remklauwen
* TWP special valblokken
* BOS uitlaten
* K&N filter
* Dynojet stage....?
* Rearwheel hugger black



- meissie frl.


- Melvin1983
Foto=6QZR7END

Foto=UOFOLOLT

Foto=KTFY6Z8H

Data:
* 1997
* Compleet OVER RVS uitlaatsysteem
* Open luchtfilter
* Dynojet kit stage 3
* Staalomvlochten remleidingen voor
* Carbon hugger
* Kleinere half-carbon raw's voor + achter

Wanted:
* Crashpads
* Carbon voorspatbord
* Blauwe duozit cover
* Andere kleur kuipruit (Black Smoke of blauw getint)



- Mike B
Foto=MDYOLTJG

Data:
* 1996
* Bos dempers
* Dyno-jet kit
* K&N filter
* R6 reminstallatie voorzijde
* Goodridge stalen remslangen voor
* Renntec bagage rekje
* R1 stepjes
* Andere voorveren (geen idee meer welk merk)



- Noef
Foto=UXVPBPNL

Data:
* TDM blok
* Stalen remleidingen
* Verder origineel
* BOS Alu dempers

Still 2 do (this winter):
* Originele tank (zonder deuken)
* Hugger
* Undertray (die nog gespoten moet worden)



- nsr-racer
Foto=M6HD8MZC

Data:
* 1999


- Ook een TRiXie
Foto=JF8WCAD3



- Paling1 (zijn TRX = R.I.P.)
Foto=L4OC6ILH



- Paxxal
Foto=WA864QMT

Foto=L6MPKINP

Data:
*Donker ruitje erop
* Belly-pant
* K&N open luchtfiltersetje + toebehoren
* race-kontje erop

In progress:
* Laser Hotcams



- Petrus
Foto=6RJF4ZOL

Data:
* 1997
* Dé originele mooiste kleur
* K&N filter en dynojet stage 1
* YZF 750 linkhevels (dus achterkant hoger)
* Technoflex progressieve voorveren
* Voortandwiel 16 tands
* Open oval Laser uitlaten (oorspronkelijk bedoeld voor een CBR1100 blackbird)
* Stalen remleidingen voorkant
* Zelfdraai valblokken



- Punica78
Foto=H84HXHCM



- SpondonTRX
Foto=3RQFBEGY

Foto=7ARBIE8C

Foto=4KVG6MU8



- Rokoni
Foto=D7QBFLNR



- TeDeuM
Foto=EIO64NSR

Foto=AKGFB6SZ

Foto=7IJJIXHY

Data:
* Hyperpro voorvering (wel deze voor de Franse TRXcup indertijd)
* Tandwiel van 16 ipv 17 vóór
* Alle verlichting is verwijderd
* Monozit
* Dichtgewerkte originele kuip vooraan
* Stalen remleidingen vooraan
* Selfmade valblokken
* Laptimer
* Digitaal snelheidsmetertje (sigma)
* Laser uitlaten(indien toegelaten)



- tiggermac
Foto=XJC6NX7I



- TR@X (deel 1 topic starter)
Foto=E6JZGJBN

Foto=OFG4N8I4

Foto=GE3TZWVG

Data:
* K&N stage III filters
* Dynojet kit
* Blokspoiler
* Spiegler remleidingen
* Aangepaste voetsteunen
* WP voorveren
* Rearwheel hugger Carbon

en natuurlijk 'Idiot at the controls'



- TRiX TE KOOP
Foto=WICSMEZ6



- Trixz ..... http://media.putfile.com/Nordscheife-09-07-2006 (Trixz op de Nordschleife kort filmpje klikkerdeklik)
Foto=DVGBJSZX

Foto=4HBXIGMN

Foto=QVDKQFCQ

Foto=VVQ3PNOV

Foto=TIV4877Z

Data:
* 1999
* Bridgestone BT014's
* Braided brake lines front and back
* Dynojet Stage 1
* K&N air intake
* Technoflex suspension
* BSM Vampire exhausts -115dB(A)-
* Wheelrimstriping
* Bikedesign crashpads black
* Small (Smoke) indicators
* Rear seat cover black
* StainlessSteel exhaust mounts with YAMAHA logo
* Rearwheel hugger NWS black
* Pazzo Black Short brake and clutch levers
* Braking Wave front and back
* GP-style gear shift 1 up and 4 down

Wanted:
- Other suspension



- TRXarnold TE KOOP
Foto=RI43HMVN

Data:
* 2000
* Blauwe klauwen voor
* WP-veren voor
* Aangepast luchtfilter en sproeiers etc
* 17-42 tandwielverhouding
* 82 pk aan het achterwiel bij Hoogland motoren



- T-Power
Foto=ETQFZII7

Foto=HC4DICOW

Data:
* 1999
* Spiegler remleidingen
* Carbon voorspatbord
* "Body Style" onderkuipje
* Duozit afdekkap (met het zelfde profiel als de tank)
* BOS dempers met BOS uitlaatsteunen.
* K&N Luchtfilter ipv origineel filter (voor de rest motorisch origineel)



- Wytze850
Foto=XEIELW3V

Foto=G4LTWACS

Foto=FJPK7ZUS

Foto=W3HR4XQQ

3x (c)2006 Ad Kievit (http://www.wegraceinfo.nl)

*O* HAVE FUN ON THIS TOPIC *O*
 
Laatst bewerkt:
Oke, het is een beetje te vroeg om te reageren maar ik heb toch mooi de 2de post in dit topic!
 
Nou, dan loop ik ook even binnen.....mooi nieuw topic hoor. :}

Hebben we in deze wel airco? :+
 
Mooi hoor!!! Deel 3 al weer....

@Trixz,
Kan jij die lelijke foto in de startpost van mijn (ex) TRX vervangen door deze:
full


Ziet er een stuk beter uit!
Blauw rules!!!
 
Zo , eerst maar even een repost..

hey dat is Oschersleben 18-9
na het zien van de trx en op het circuit ook maar eens bij de trx en kijken
was mooi om te zien ,jammer zelf bijna niet gereden
groet Will oranje rs250

Hey Will, heb ik met jou nog ff staan kleppen over mille clipons, Rooske suspension etc. etc. ?

Zo ja, dan ga ik je ff mailen ;-)
 
Hmmm, dit topic ruikt nog lekker fris... *O* *D

Gisteren heb ik voor het eerst ABS gelast. De kopkuip van de TRX was flink doorgescheurd en dankzij een Kawa-donorkuip (heb ik dan nu een kawahama?!)heb ik gisteren die scheuren netjes kunnen opvullen. Straks ff een testritje gaan doen om te zien of de naden stevig genoeg zijn voordat ik er spuitplamuur op doe.
Ik moet zeggen dat het lassen op zich vrij gemakkelijk ging. Veel heb je er niet voor nodig: wat ABS materiaal, een dremel met frees en goeie soldeerbout.

De foto's :

Foto=SR8ZCZNG


Foto=WTVS8NBT


Foto=3EMOVKW4


Foto=COH3667O


Foto=HXT3HVCY


Foto=8GJRHBHT


Foto=RPOLWHAV


Foto=UMH4Z6CQ


Nu moet ik het nog verder afwerken met spuit/componentenplamuur.
 
Laatst bewerkt:
Hmmm, dit topic ruikt nog lekker fris... *O* *D

Gisteren heb ik voor het eerst ABS gelast. De kopkuip van de TRX was flink doorgescheurd en dankzij een Kawa-donorkuip (heb ik dan nu een kawahama?!)heb ik gisteren die scheuren netjes kunnen opvullen. Straks ff een testritje gaan doen om te zien of de naden stevig genoeg zijn voordat ik er spuitplamuur op doe.
Ik moet zeggen dat het lassen op zich vrij gemakkelijk ging. Veel heb je er niet voor nodig: wat ABS materiaal, een dremel met frees en goeie soldeerbout.

De foto's van het tussentijdse resultaat volgen nog.


Ben wel benieuwd naar de foto's en jouw ervaringen. Heb zelf nl nog een beschadigde trx-kuip die ik deze winter wellicht nog wil gaan repareren.

full


(BTW: is een oude foto, kuip is al vervangen door nieuw exemplaar... :) )
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat als je een beetje je best doet dat jij dit ook wel kan Tr@x... :+
Ik heb mij laten vertellen dat het gewoon een stukje timing is...en het goed in de gaten houden van de lokale feesten in de Achterhoek...
 
Die laatste paar posts in deel 2 _O- LOL..... en hier loopt het weer aardig door *O*
 
Zo , eerst maar even een repost..Hey Will, heb ik met jou nog ff staan kleppen over mille clipons, Rooske suspension etc. etc. ?

Zo ja, dan ga ik je ff mailen ;-)
yep its me
nog spierpijn gehad na dat uitstapje?
o.k. met je hand.!
baal nog steeds dat ik niet heb kunnen rijden.
maar weet nu wel zeker ,als er een viertakt komt,
moet het een 2win zijn.
groet Will
 
Hey Wil gaan we over op overtakten :) Leuke dingen die TRX-en, lekker gereden met jullie,

groet Redmer (andere rs250)
 
Laatst bewerkt:
Hey Wil gaan we over op overtakten :) Leuke dingen die TRX-en, lekker gereden met jullie,

groet Redmer (rijdende rs250)


Nee man niet doen die domme viertakten,erg gaaf hoe jullie het spul hadden :} :}

PS over der staan weer eens 2 nieuwe filmjes van een trix online.
De oude zijn dan weg.

http://www.trx850.nl/film/1.wmv (www.trx850.nl/film/1.wmv)
http://www.trx850.nl/film/2.wmv (www.trx850.nl/film/2.wmv)
 
Laatst bewerkt:
ehh ALS dan ehh duc
oeps

:N :X :N Kom je nog wel van terug.......

Graag wil ik nu vast een belangrijk punt ter tafel brengen, zeker gezien de recente aanwas van TRX'ers en wannabe TRX'ers ( :W Tarwetijger...) zodat we niet binnenkort voor verrassingen komen te staan:
Wie gaat deel 4 openen?

:+
 
yep its me
nog spierpijn gehad na dat uitstapje?
o.k. met je hand.!
baal nog steeds dat ik niet heb kunnen rijden.
maar weet nu wel zeker ,als er een viertakt komt,
moet het een 2win zijn.
groet Will

't viel gelukkig mee ;-) 1 dagje stokstijf geweest en op de hand 2 dagen een ei ;-)

Yesssssss, goed plan ! Voor mij ook alleen maar een twin...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan