Yamaha TRX850 topic deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trixz

MF veteraan
20 jul 2005
6.173
0
42
Rotterdam e.o.
Bezoek site


TRX-rijders kunnen zich hier melden en lekker ouwehoeren over hun prachtige twin!


Hier staat DEEL 1 (door [email protected] gestart als één van de leden uit de -raad der wijze mannen- )
- DEEL 2 én DEEL 3 voor diegene die historie willen zien ;)


:] :] :] :? Meet, Greet and Ride 2008/2009 :? :] :] :] :]
-------------------COME ON GUYS WHEN :Z by Fuzz10 and [email protected] ??--------------------

De 1e TRX MEET,GREET & RIDE (2006) heeft op 10 JUNI plaatgevonden te VORDEN(Achterhoek)

Deelnemers waren;

- Trixz
- Petrus
- [email protected]
- noef
- Fuzz10
- anTRiX
- T-power
- Rattle-Head
- TRXArnold
- Wytze850


Foto's voor een impressie...












Engine TRX850:
Engine type = 4-Stroke DOHC 5-Valve Cylinder
Cylinder arrangement = Parallel twin
Displacement = 849 cc
Bore x stroke = 89.5 x 67.5 mm
Compression ratio = 10.5:1
Maximum power (ISO)= 61kW / 82bhp @ 7,500 rpm
Maximum torque = 84N-m / 62ft/lb 6,000 rpm
Lubrication Pressurised = Dry Sump

Transmission TRX850:
Clutch type = Coil spring Wet multiple disc
Transmission type = Constant mesh 5-speed
Gear ratios = 1st: 2.571, 2nd: 1.850, 3rd: 1.428, 4th: 1.173, 5th: 1.037

Frame and Suspension TRX850:
Frame Type/Material = Diamond / Steel Tube
Caster/Trail = 25 degrees / 99 mm
Tyre size (front-rear) = 120/ 60-ZR17 / 160/ 60-ZR17
Brake type (front and rear) = Hydraulic Dual Disc/ Single Disc
Suspension type = Telescopic / Swinging arm
Suspension Adjustment (front) = Spring Preload / Damping
Suspension Adjustment (rear) = Spring Preload/ Rebound/ Compression Damping

Performance TRX850:
Max. Speed = 224kmh/ 139mph
Standing quarter mile (400m) = 11"80secs @183kph/113mph
Power BHP = 76 @7,400rpm
Torque ft/lb = 56 @5,900rpm
Rolling acceration 60kmh-100kmh (37.5mph-62,5mph) in 3rd = 4.4 secs
Rolling acceration 80kmh-120kmh (50mph-75mph) in 3rd = 4.5 secs
Rolling acceration 80kmh-120kmh (50mph-75mph) in 5th = 7.3 secs
Rolling acceration 60km/h-140km/h (37,5mph-87,5mph) in 5th = 15.8 secs
Power to Weight = 0.43 bhp/kg
Fuel Consumption = 45-50mpg

Weights and Measures TRX850:
Length = 2,070 mm
Width = 705 mm
Height = 1,155 mm
Seat height = 795 mm
Wheelbase = 1,430 mm
Ground Clearance = 140 mm
Dry weight = 188 kg
Fully equipped = 206 kg
Engine oil capacity = 4.2
Fuel tank capacity = 18 litres


Brochures:
1995-1997.pdf
1998-verder.pdf

Onderdelenfiches:
1996 TRX: klik
1997 TRX: klik

Link naar testverslagen en diverse TRX gerelateerde informatie 'A MUST SEE'
*Thanx 2 [email protected]

Franse link naar testverslagen en diverse TRX gerelateerde informatie
*Thanx 2 m&o

Onderdelen 'online' zoeken voor de TRX ... klik HIER

Links:
TRX850 Germany site
nog een TRX Germany site
TRX picture op BIKEPICS
Zweedse TRX-fanaat
TRX worldregistration site
Franse TRX site 1
Franse TRX site 2
SpondonTRX homepage
YAMAHA TRX850 enthusiasts
TRXfiles UK
Japanse site
Konepool's TRX page
Japanner zijn TRX
Japanse site 2
Duitse test uit 1996
Tjechiesche TRX site
TRX club Denmark


Dé lijst van dé 40! MF TRX riders and one woman :j ;

- 600XTRX850

Data:
* Taartschep
* Rear wheel hugger
* Alu voortandwiel beschermer
* Alu voetsteunen en schakelpook
* Stalen remleidingen
* Goldspots
* Andere uitlaten
* Buddy-sit-cover

* On the shelf:
* Superbike-stuur en kroonplaat
* Stuurkuip t.b.v. aangepast stuur en kroonplaat.
* K&N naalden


- Alias



- Angus





- anTRiX




- Aruod


- Billy the Kid

Data:
* 1998
* Lasers
* Dynojet Stage ??


- chrisbm

Data:
* 1996
* BOS Alu dempers
* Kleine knippers
* Dyno stage 3
* Losse K&N filters
* Hyperpro voorveren
* HEL stalen remleidingen zwart


- Darkbike



Data:
* 1997
* Bos uitlaten (prachtig tweecilinder geluid)
* Scott-oiler
* Seatcover
* Stalen remleidingen
* Steunen voor een paddock achterbok
* custom made (verzonken) achterlicht en plaathouder


- Dash



Data:
* 1998
* BSM Vampire RVS dempers
* K&N luchtfilter
* Stalen remleidingen


- Derkster *zonder Akra's nu met originele dempers



- Dyno_jet



- [email protected]

Data:
* RVS (homemade) uitlaatsysteem met alu einddempers


- Fuzz10



(c)2006 Ad Kievit ([NORML]http://www.wegraceinfo.nl[/NORML])


- Hazes



- Headbanger

Data:
* andere spiegels
* wilbers voorvering
* K&N luchtfilter
* HEL performance remleidingen


- joebiker

Data:
* Wp Roma upside down 43mm zwarte coating
* Marvic magnesium penta wheels
* Selfmade uitlaatbochten (star twin)
* Carbon dempers leovincie
* Carbon voorspatbord
* Braking Wave remschijven
* Blauwe Remklauwen thunderace,
* Stalen Goodrich remleidingen
* VeeTwo nokkenassen
* Aangepaste standaard luchtfilter
* Geflowde cilinderkop


- Kars




*update* 01-03-2008

Data:
* 1998
* ABM kroonplaat
* ABM superbike stuur
* Stahlflex remleidingen
* Bugspoiler
* K&N filter
* Akra 2-1



- Killemall

Data:
* Leovinci Carbon einddempers
* Hardstalen remleidingen voor
* Dynojet stage II


- Laxe



- L-TRX



- Lucasfalt *circuitfiets



- [email protected] (oude TRX van Schumi)


Data:
* WP voorveren
* Tandwiel verhouding is anders
* Stalen remleidingen
* R1 remklauwen
* TWP special valblokken
* BOS uitlaten
* K&N filter
* Dynojet stage....?
* Rearwheel hugger black
* Racekont
* High mounted uitlaten (special made)
* Undertray



- meissie frl.


Data:
* 1996
* BOS alu dempers.
* WP voorveren.
* Aangepaste luchtfilter en sproeiers



- Mike B

Data:
* 1996
* Bos dempers
* Dyno-jet kit
* K&N filter
* R6 reminstallatie voorzijde
* Goodridge stalen remslangen voor
* Renntec bagage rekje
* R1 stepjes
* Andere voorveren (geen idee meer welk merk)



- m&o


Data:
* 1996
* Scorpion uitlaten
* YZF-750R UPSD front
* custom made (verzonken) achterlicht en plaathouder



- Noef

Data:
* TDM blok
* Stalen remleidingen
* Verder origineel
* BOS Alu dempers

Still 2 do (this winter):
* Originele tank (zonder deuken)
* Hugger
* Undertray (die nog gespoten moet worden)



- Ook een TRiXie



- Paling1 (zijn TRX = R.I.P.)



- Petrus

Data:
* 1997
* Dé originele mooiste kleur
* K&N filter en dynojet stage 1
* YZF 750 linkhevels (dus achterkant hoger)
* Technoflex progressieve voorveren
* Voortandwiel 16 tands
* Open oval Laser uitlaten (oorspronkelijk bedoeld voor een CBR1100 blackbird)
* Stalen remleidingen voorkant
* Zelfdraai valblokken



- Punica78


Data:
* R6 remklauwen met stalen remleidingen
* FZR 600 ledachterlicht met geïntegreerde pinkers en Aliën led pinkers vooraan
* YZF750 achterbrug en upsd met bijhorende velgen, remschijven en achterrem
* MPP vooraan en achteraan
* Echt carbonnen spatbord
* Paddockdiabolo's (niet echt tuning maar allez zo ben ik toch volledig)
* Lange Pazzo Racing levers



- SpondonTRX





- Rokoni



- Tarwetijger (ex TRX van TRiX)

Data:
* Bos dempers
* Hyperpro voor en achter
* Kleine knippers
* Rode rimstriping
* 6 zuiger klauwen
* YZF koplamp met Xenon ombouw


- TeDeuM




Data:
* Hyperpro voorvering (wel deze voor de Franse TRXcup indertijd)
* Tandwiel van 16 ipv 17 vóór
* Alle verlichting is verwijderd
* Monozit
* Dichtgewerkte originele kuip vooraan
* Stalen remleidingen vooraan
* Selfmade valblokken
* Laptimer
* Digitaal snelheidsmetertje (sigma)
* Laser uitlaten(indien toegelaten)



- tiggermac



- tracTRiX

Data:
* 1997
* K&N
* Hugger
* Uitgeboorde originele dempers


- Trixz Main topic leader part 2/3/4





Data:
* 1999
* Bridgestone BT014's with a 120/70 in front
* Braided brake lines front and back
* Dynojet Stage 3 [Tovami by Ruud Fredriks]
* K&N separate airfilters
* Wheelrimstriping
* Bikedesign crashpads black
* Small (Smoke) indicators
* Rear seat cover black
* StainlessSteel exhaust mounts with YAMAHA logo
* Rearwheel hugger NWS Black
* Pazzo Black Short brake and clutch levers
* Braking Wave front and back
* GP-style gear shift 1 up and 4 down
* Full WP suspension, front springs and rear the Fusion with PA!
* RairoTec rearset
* Pro Bolt Black Preload adjusters front
* Pro Bolt Black paddock stand bobbins
* Coerce Drive Sprocket Guard
* Coerce Front Fork Stabilizer
* Xenon headlight conversion
* Custom made exhaustsystem with custom made Akrapovic cans
* LED taillight

Wanted:
* Wheels (aluminium)
* YZF 750 swingarm ?
* YZF 750 UPSD ?

Movies:

Fly by on the Nordschleife 'The Ring' Germany
Tankcam test 1
Dyno with Stage3
Tankcam test 2
Tankcam part 3
Tankcam part 4




- Tr-X850
Data:
* 1996
* Dynojet Stage 3
* K&N filters
* 2 in 1 Akra
* Voorzijde progressieve veren van WP
* Stalen (HEL) remleidingen
* Undertray


- T-Power


Data:
* 1999
* Spiegler remleidingen
* Carbon voorspatbord
* "Body Style" onderkuipje
* Duozit afdekkap (met het zelfde profiel als de tank)
* BOS dempers met BOS uitlaatsteunen.
* K&N Luchtfilter ipv origineel filter (voor de rest motorisch origineel)


- Vieze



Data:
* Termignoni's!


- Wytze850




3x (c)2006 Ad Kievit ([NORML]http://www.wegraceinfo.nl[/NORML])

*O* HAVE FUN ON THIS TOPIC *O*
 
Laatst bewerkt:

[email protected]

MF veteraan
1 aug 2002
6.517
39
Bezoek site
Van wat ik uit deel 3 van lang geleden *kuch* heb begrepen gaan er plannen gemaakt worden over ongeveer 2 à 3 wkn vanaf nu :P

Dus dat zal na de zomervakantie zijn denk ik, net als de vorige in 2006 :]
Had jij in 2006 op 10 juni je zomervakantie er al opzitten? :P

Enne gefeliciteerd allemaal met het nieuwe topic! *O*
 

noef

Die hard MF'er
25 jul 2005
276
0
groningen
Ja, ben er ook weer bij in deel 4 (zoals jullie van mij gewend zijn iets later dan sommige anderen maar wellicht kan ik dat bij de volgende meet and greet rechtzetten...).

Ben zelf van 7 tm 29 juli met vakantie dus als de M&G in die periode valt ben ik er even niet bij. Valt ie buiten mijn vakantie dan moet er wel iets heel geks gebeuren wil ik er niet bij zijn.
 

Datiggerr

Rookie
3 jun 2004
16
0
35
Haarlem
Hoi allemaal,
Ik heb behoefte aan een eerlijk antwoord van degene die ervaring hebben met de volgende vergelijking:
Waarom de TRX verkiezen boven de SV650?
Wil na mijn Soez GS500 eindelijk weer een andere motor kopen en het moet natuurlijk een 2 cilinder zijn die in mijn budget past. Deze 2 komen iig in aanmerking, maar een proefrit maken zit er voorlopig niet in. Kunnen jullie mij overtuigen?
BTW: heeft een van jullie ervaring met het ombouwen van de topkuip van de TRX naar een streetfighterkuip, vooral met de bevestiging van de meters ed.?
Hoop hier wat nuttige info te krijgen, maar ik heb een tijdje dit topic gevolgd (ook deel 1,2 en 3) en verwacht eigenlijk ook niet anders.
David
 

Datiggerr

Rookie
3 jun 2004
16
0
35
Haarlem
Hoi allemaal,
Ik heb behoefte aan een eerlijk antwoord van degene die ervaring hebben met de volgende vergelijking:
Waarom de TRX verkiezen boven de SV650?
Wil na mijn Soez GS500 eindelijk weer een andere motor kopen en het moet natuurlijk een 2 cilinder zijn die in mijn budget past. Deze 2 komen iig in aanmerking, maar een proefrit maken zit er voorlopig niet in. Kunnen jullie mij overtuigen?
BTW: heeft een van jullie ervaring met het ombouwen van de topkuip van de TRX naar een streetfighterkuip, vooral met de bevestiging van de meters ed.?
Hoop hier wat nuttige info te krijgen, maar ik heb een tijdje dit topic gevolgd (ook deel 1,2 en 3) en verwacht eigenlijk ook niet anders.
David
 

Datiggerr

Rookie
3 jun 2004
16
0
35
Haarlem
Hoi allemaal,
Ik heb behoefte aan een eerlijk antwoord van degene die ervaring hebben met de volgende vergelijking:
Waarom de TRX verkiezen boven de SV650?
Wil na mijn Soez GS500 eindelijk weer een andere motor kopen en het moet natuurlijk een 2 cilinder zijn die in mijn budget past. Deze 2 komen iig in aanmerking, maar een proefrit maken zit er voorlopig niet in. Kunnen jullie mij overtuigen?
BTW: heeft een van jullie ervaring met het ombouwen van de topkuip van de TRX naar een streetfighterkuip, vooral met de bevestiging van de meters ed.?
Hoop hier wat nuttige info te krijgen, maar ik heb een tijdje dit topic gevolgd (ook deel 1,2 en 3) en verwacht eigenlijk ook niet anders.
David
 

punica78

MF veteraan
22 aug 2004
1.052
0
40
Lier
Bezoek site
Hoi allemaal,
Ik heb behoefte aan een eerlijk antwoord van degene die ervaring hebben met de volgende vergelijking:
Waarom de TRX verkiezen boven de SV650?
Wil na mijn Soez GS500 eindelijk weer een andere motor kopen en het moet natuurlijk een 2 cilinder zijn die in mijn budget past. Deze 2 komen iig in aanmerking, maar een proefrit maken zit er voorlopig niet in. Kunnen jullie mij overtuigen?
BTW: heeft een van jullie ervaring met het ombouwen van de topkuip van de TRX naar een streetfighterkuip, vooral met de bevestiging van de meters ed.?
Hoop hier wat nuttige info te krijgen, maar ik heb een tijdje dit topic gevolgd (ook deel 1,2 en 3) en verwacht eigenlijk ook niet anders.
David
Daarvoor kan je het beste bij TeDeum terecht, die heeft er zo al een paar verbouwd.
 
Laatst bewerkt:

Dash

MF veteraan
3 mei 2004
5.310
5
33
Hoorn (Noord Holland)
Hoi allemaal,
Ik heb behoefte aan een eerlijk antwoord van degene die ervaring hebben met de volgende vergelijking:
Waarom de TRX verkiezen boven de SV650?
Wil na mijn Soez GS500 eindelijk weer een andere motor kopen en het moet natuurlijk een 2 cilinder zijn die in mijn budget past. Deze 2 komen iig in aanmerking, maar een proefrit maken zit er voorlopig niet in. Kunnen jullie mij overtuigen?
BTW: heeft een van jullie ervaring met het ombouwen van de topkuip van de TRX naar een streetfighterkuip, vooral met de bevestiging van de meters ed.?
Hoop hier wat nuttige info te krijgen, maar ik heb een tijdje dit topic gevolgd (ook deel 1,2 en 3) en verwacht eigenlijk ook niet anders.
David
Voordat er iemand over begint: dit ben ik niet met een ghost account :+
en ik hou mijn ervaring maar voor me :X

Is er niemand met een TRX in de buurt van Hoorn. een goeie that is? ;)
 

Fuzz10

MF veteraan
21 nov 2002
3.298
0
Enschede
www.dutchsbk.com
Maar ach, ik denk dat het toch de SV gaat worden als ik ooit geld heb.
|
Dan heb je zeker een rotte TRX getroffen ; je kunt veel van de TRX vs de SV zeggen. Een SV loopt harder, stuurt sneller, remt beter en is lichter , maar als het op (motor)karakter aankomt dan is het geen partij... Dat wint de TRX echt makkelijk... Een SV loopt toch alweer een stuk smeuiger (en veel hoogtoeriger dan een TRX)....
 

Trixz

MF veteraan
20 jul 2005
6.173
0
42
Rotterdam e.o.
Bezoek site
@Datiggerr...

TRXArnold heeft net in deel 3 nog het volgende antwoord aan Dash gegeven lees maar;

@Dash,
Ik geloof dat ik me een beetje in je gedachten kan verplaatsen, zoals je weet had ik tot voor kort een Hawk, heb ik nu een SV650 (S Yoshimura weliswaar) en heb ik ook een TRX.

De Hawk en SV zijn beiden een aardig stukje lichter dan de TRX 207 volgetankt klopt wel, en dat scheelt ruim 20 kilo met Hawk of SV. De SV voelt naar mijn mening nog lichter aan dan de Hawk en de TRX is iets meer werken. De TRX heeft een sportievere zit dan de standaard Hawk, iets meer afstand naar het stuur maar iets minder ruimte voor de benen.

Een SV zit tussen de 70 en 75pk, de TRX standaard 82 maar het verschil in koppel is veel groter. Een SV voelt bij middentoeren minder sterk aan dan de Hawk maar gaat de toeren in bijna als een 4-cilinder. De TRX is in het middengebied een stuk sterker dan de Hawk maar draait minder toeren. Gemiddeld schakel ik met de TRX een 3000 toeren eerder over dan op de SV. Een kale SV is qua zit nog het meest te vergelijken met de Hawk, de (nieuwe) SV650S zit nog een stukje sportiever dan de TRX.

Om niet teveel off-topic te gaan kun je me anders ook wel mailen als je wat ervaringsinfo wilt.

grt
Arnold

Ps. één post is genoeg hoor ;) per keer...



Mijn mening SV versus TRX, rijden en dan beslissen, maar het is ook saai versus KARAKTER O-)
 
Laatst bewerkt:

Kars

MF veteraan
10 jun 2003
4.910
1
37
's-Heerenberg
Heeee, deeltje 4 alweer *O*

Euhh, vraagje.
Nu heb ik afgelopen week een nieuwe ketting + tandwielen aangeschaft.
Maar nu past het TDM-achtertandwiel niet.. -O-
Gelukkig zo om kunnen ruilen voor TRX-tandwiel, maar wat heb ik fout gedaan?
 

[email protected]

MF veteraan
5 jan 2003
2.146
0
40
Enschede
Mooi deel 4 alweer.

Als aankomende Zaterdag op Assen de trix nog rijdbaar is dan.....bouw ik hem weer terug naar straat modus.
Zal dan eens bezig gaan met een rout samen met Fuzz uiteraard :)
 

Wytze850

Die hard MF'er
10 jul 2003
579
0
Groningen
Ben zelf van 7 tm 29 juli met vakantie dus als de M&G in die periode valt ben ik er even niet bij. Valt ie buiten mijn vakantie dan moet er wel iets heel geks gebeuren wil ik er niet bij zijn.
Helaas, same here. |(
Ik ben heel graag weer van de partij, zeker na de ervaring van vorig jaar :} , maar dan pas vanaf augustus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.