Yamaha TRX850 topic deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
*O* Yamaha heeft het t-shirt verstuurd van de drie kampioenen
-O- Met dit k*t weer en pekel komt de TRX niet onder de hoes vandaan, en ik denk niet dat de accu (zonder druppellader) 6 weken (and counting) zonder bijladen overleeft... (3 weken trekt 'ie wel trouwens)
 
Laatst bewerkt:
*O* Yamaha heeft het t-shirt verstuurd van de drie kampioenen
-O- Met dit k*t weer en pekel komt de TRX niet onder de hoes vandaan, en ik denk niet dat de accu (zonder druppellader) 6 weken (and counting) zonder bijladen overleeft... (3 weken trekt 'ie wel trouwens)


ik heb mn trix accu aan een zonnepaneel druppellader hangen :)

( 10 euro van de action ) werkt erg goed.

en mn xj 600 accu hangt aan de druppellader van de lidl

af en toe hang ik mn accu aan de computer lader die hem dan gecontroleerd ontlaad en weer oplaad ( computer lader tbv modelbouw met lood accu programma )

tot nu toe geen centje pijn.
 
Ik ben bang dat je me iets (of veel) te hoog inschat :o , maar mischien doe ik wel een keer mee altijd wel leuk een wedstrijdje , en jij Boris wat zijn de plannen ?


Ga zeker een dagje doen, maar heb een ooroperatie en kindje op komst, dus denk niet dat ik de 7 dagen ga redden dit jaar ;) .
Ga dan wel wat langzamer rijden zodat ik vooraan in minder snelle groep zit ipv hekkensluiter in de snelle :+
 
*O* Yamaha heeft het t-shirt verstuurd van de drie kampioenen
-O- Met dit k*t weer en pekel komt de TRX niet onder de hoes vandaan, en ik denk niet dat de accu (zonder druppellader) 6 weken (and counting) zonder bijladen overleeft... (3 weken trekt 'ie wel trouwens)

Die van mij hangt ook niet aan de lader, maar nog geen zes weken denk ik. Aanduwen anders :+
 
Ik zie nog wel wat typo's, zal ik vanavond even naar kijken.
Wat de Japanse kleuren betreft, die zwarte met rood frame is verre van origineel. Ik vraag me af of die combinatie standaard geleverd is.
Aan die zwarte config zat ik ook erg te twijfelen. en dat ie niet origi is had ik ook al gezien, vandaar ook de vraag.

Als je je even aanmeld (kan nu) upgrade ik je naar tekstverwerker. Dan komt er bij elke artikel een bewerk knopje tevoorschijn en dan kan je eenvoudig zelf de typos er uithalen.
Wel even opletten als je copy paste gebruikt, dat gaat wel eens fout.

Vind je dat allemaal te ingewikkeld kan je ook gewoon me typos hier posten of naar me mailen. Bedankt voor je hulp!
 
ik heb mn trix accu aan een zonnepaneel druppellader hangen :)

( 10 euro van de action ) werkt erg goed.

en mn xj 600 accu hangt aan de druppellader van de lidl

af en toe hang ik mn accu aan de computer lader die hem dan gecontroleerd ontlaad en weer oplaad ( computer lader tbv modelbouw met lood accu programma )

tot nu toe geen centje pijn.
Hey :W

Je had ooit interesse in mijn Galfer remblokken, niet meer neem ik aan ;)

Fijn te lezen dat de TRX er nog is 8-)

Greetz
Gerben
 
Hey :W

Je had ooit interesse in mijn Galfer remblokken, niet meer neem ik aan ;)

Fijn te lezen dat de TRX er nog is 8-)

Greetz
Gerben

jawel hoor maar het is er niet meer van gekomen :o :o
mijn werk vreet vreselijk veel tijd. moet die krengen nog steeds wissellen op mn trx ...
 
Ik heb net een mail weggedaan naar Japan, hopelijk weten we (snel) wat meer :)

:W

we zouden gewoon massaal de president dirk van yammie moeten aanschrijven dat we een nieuwe TRX 1000 willen oid alleen mijn japans is niet zo goed :X :X :+

de diversion ging ons al voor die is ook terug gekomen ... nu nog een nieuwe TRX

wensenlijst >
upside down voorvork
dikke Twin met veuuul Nm ers en pee kaass
het typische TRX frame
dit keer een vering waar niets op aan te merken valt
Bleu spots as standard
motor met injectie systeem ipv carbs

en en ( vul zelf maar in )
 
blue/gold/silver spots? Zit er verschil in? Ik las dat de gold, alu zuigers heeft met een coating er op die er voor zorgt dat deze soepeler bewegen. En de blauwe en zilver dat dus niet hebben.
Exup1000.co.uk ::

En dan nog de remcilinder. Wat is de diameter van het origineel? en wat zijn de beste diameters als je overstapt op .... spots?
 
blue/gold/silver spots? Zit er verschil in? Ik las dat de gold, alu zuigers heeft met een coating er op die er voor zorgt dat deze soepeler bewegen. En de blauwe en zilver dat dus niet hebben.
Exup1000.co.uk ::

En dan nog de remcilinder. Wat is de diameter van het origineel? en wat zijn de beste diameters als je overstapt op .... spots?

Moggel :+ Regstreeks uit de kroeg _O-

Standaard 16 mm rempomp en upgrade van r6/r1 heeft 14mm rempomp voor meer kracht en doseerbaarheid. :W Welterusten
 
MOTO-TWINS
Nog een zwart met rood frame. Maar ook niet origineel, de wielen dan

7500 Euro? :X

Fotoootje dan maar.

108682459_full.jpg
 
Mooie foto :Y

Nog even over 'middenmotor' gesproken, tja, ik kan beginnen over de eerste porsche/VW tot de nieuwste 911, allemaal motor 'in the back' ;)
Natuurlijk is voor de verdeling een motor direct achter de bestuurder geplaatst het beste (meestal). Maar de totale 'layout' van het voertuig maakt het nodig dat het wel of niet gewenst is of dat het technische mogelijk is, met het specifieke doel van het voertuig voor ogen... :P

:W

Picture of the day 2

[afbeelding]


Dank je!

Toch wel byzonder dat iemand als Porsche die toch ook veel als "kennis" leverancier optreedt (denk aan de kardan aandrijving/evo en revo harley blokken/onderstel kia sorento) dan een auto bouwt met de motor op de achteras. Maar goed ik ben ook maar een leek :+

Een neefje van mij zit ook helemaal into de kevers (en werkt zelf ook bij een volkswagen dealer)

Die kever uit dat filmpje met die wankelmotor zal wel zandzakken nodig hebben gehad in de bagageruimte voorin. :X
 
Jongens jongs niet zo offtopic.... op deze laatste pagina van dit deeltje. :+

Maar effe een: picture off the day

full
 
Laatst bewerkt:
we zouden gewoon massaal de president dirk van yammie moeten aanschrijven dat we een nieuwe TRX 1000 willen oid alleen mijn japans is niet zo goed :X :X :+

de diversion ging ons al voor die is ook terug gekomen ... nu nog een nieuwe TRX

wensenlijst >
upside down voorvork
dikke Twin met veuuul Nm ers en pee kaass
het typische TRX frame
dit keer een vering waar niets op aan te merken valt
Bleu spots as standard
motor met injectie systeem ipv carbs

en en ( vul zelf maar in )
Met het blok van de komende Super Ténéré moet er wel iets mogelijk zijn. 8-)
Injectie hoeft van mij helemaal niet,maar met carburateurs geraak je toch niet door de huidige keuring. '(
Op de site van Yamaha kun je via "Design café" toekomstwensen doorsturen,Japans is daar niet voor nodig,een beetje Engels volstaat. ;)
Ik heb in elk geval al naar een opvolger gevraagd. :Y
 
Met het blok van de komende Super Ténéré moet er wel iets mogelijk zijn. 8-)
Injectie hoeft van mij helemaal niet,maar met carburateurs geraak je toch niet door de huidige keuring. '(
Op de site van Yamaha kun je via "Design café" toekomstwensen doorsturen,Japans is daar niet voor nodig,een beetje Engels volstaat. ;)
Ik heb in elk geval al naar een opvolger gevraagd. :Y

:^ ik heb ook de trx om vernieuwing gevraagd... Als ie uitkomt dan koop ik em
 
Hallo TracTrix ik heb evt wel een toevoeging voor de site...

Misschien is het een goed punt voor het Submenu "tips en tricks" bij voorveren.

Toen ik mijn trx kocht waren de voorveren erg slecht, misschien zelfs wel irritant. Ik wou graag een zo goed mogelijk resultaat halen met de orginele setting. Want het ging eigenlijks voornamelijk om de uitgaande demping.

Oplossing is door de olie te vervangen door dikkere olie en de luchtkamer te verkleinen door er meer olie in te gooien dan standaard. Het resultaat is erg goed en de trx stuurt nu erg fijn en de kosten zijn minimaal...

Normaal

Oliedikte: 10wt
Hoeveelheid: 483 ml
Demping: 3 clicks (laatste)

Upgrade:

Oliedikte: 20wt
Hoeveelheid: 510 ml
Demping: 2 clicks

Het resultaat is dat de uitgaande beweging goed wordt gedempt en ook is de ingaande demping duidelijk "stugger" geworden. Progresieve veren zijn waarschijnlijk beter maar dit is een flinke verbetering tov orgineel.

Ook is de doorsteek misschien wel goed te vermelden. Standaard 24 mm (correct me if I'm wrong) en ik heb nu 31 mm, wat ook een merkbare verbetering is.

Fototje misschien...

full


My 2 cents :W

Btw de site begint er al goed uit te zien, complimenten :}
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan