Yamaha TRX850 topic deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Foto-WDFH3JOK.jpg


Foto-IZXGOQCW.jpg


Foto-38HUC4CG.jpg


Foto-GIE8TYB8.jpg


Zoals gevraagd de foto`s van mijn trixje :P
het zijn foto`s van de zomer09.
ben nu bezig met het winterprojekt })
 
Laatst bewerkt:
Zoals gevraagd de foto`s van mijn trixje :P
het zijn foto`s van de zomer09.
ben nu bezig met het winterprojekt })
Ziet er goed uit Willy :Y

Natuurlijk zullen er altijd smaken verschillen, maar ik vind het wederom een waardig persoonlijk aangeklede en gespoten TRX! Ik ben zelf een poetser (understatement *kuch*) maar witte wielen en zo schoon dan ben jij het zeker ook ;) O-)

Laat nu maar eens weten wat je er allemaal aan verbouwd hebt én wat is het winterproject dan?

Greetz :W
Gerben

Ps. je foto's staan inmiddels natuurlijk in de startpost!
 
Alleen stage 3 met de open filters
met open uitlaaten (Remus)
was van plan om dezen winter een voorvork en achterbrug van een YZF 750 R te monteeren maar dit is even uit gesteld (crisies) |(
deze winter nieuwe bandjes bt016
samco radieatuur slagen (blauwe) om dat ik dit mooi vind
en een koplamp van een FZR 400 moteren met dubelen lens lampen
heb ik gekocht op MP
een beurt en cab singroon stellen
doe alles zelf weet ik dat het goed gebeurt *O*
 
Ik heb niet stilgezeten ;) en wou het toch even laten zien
Homemade carbon accubak:
accubak_1.jpg


En een hielplaatje:
hielplaatje.jpg


En hallo willy :W mooi ding :Y zitje een van suzuki ?
 
Laatst bewerkt:
Moet je ook andere popnagels en pakkingen gebruiken (tussen huls en eind/begin kap)?

Het hoeft van mij geen carbon of alu te zijn. Ik zat al te denken aan een RVS huls omdat ie waarschijnlijk mooier blijft.

zit de binnenbuis aan het begin vast of aan het eindkapje?

Carbon raad ik af (heb er zelf heel wat versleten) ,ik gebruik atijd rvs popnagels (trekken vanzelf gas dicht) ,heb je wel een stevige tang voor nodig , een pakking zit er niet tussen.
de binnen buis zit meestal geklemt en niet vast,
Ik vind (eventueel geanodiseert) aluminium of titanium het beste .
En een buitenmantel door te zagen :o niet doen hoor ,zonde en niet nodig..
 
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zoals gevraagd de foto`s van mijn trixje :P
het zijn foto`s van de zomer09.
ben nu bezig met het winterprojekt })

Heel netjes :Y . Was ook geen fan van de bolle kont, maar met de "originel look" striping erop vindt ik m niet tegenvallen. Het achterlicht is zeker mooier als origineel.

Vind ook wel leuk wat je met voorkant heb gedaan. (maar ik heb dan ook een nummervlakkenfetish :$ )
 
Ik heb niet stilgezeten ;) en wou het toch even laten zien
Homemade carbon accubak:
[afbeelding]

En een hielplaatje:
[afbeelding]

eeuh, spondon.......je verkoopsite werkt niet.......
"www.spondontrx. com\prijslijst\carbonTRXonderdelen" :+

Carbon raad ik af (heb er zelf heel wat versleten) ,ik gebruik atijd rvs popnagels (trekken vanzelf gas dicht) ,heb je wel een stevige tang voor nodig , een pakking zit er niet tussen.
de binnen buis zit meestal geklemt en niet vast,
Ik vind (eventueel geanodiseert) aluminium of titanium het beste .
En een buitenmantel door te zagen :o niet doen hoor ,zonde en niet nodig..

Weet jij nog een mooi adresje in NL voor losse mantels? (EDIT-Superpole ga ik wel even mailen)

Mijn alu kokers zijn niet zo mooi meer. Ééntje heeft een kras en de andere heeft een barstje van binnen naar buiten :? . Ik zit daarom aan RVS te denken. Is wel wat zwaarder maar voor mijn rondetijden :P maakt die ene kilo toch niet uit. (ben zelf al 9 kg kwijt de afgelopen twee jaar :Y )
 
Laatst bewerkt:
T- power...

ik weet niet waar je woont maar in kaatsheuvel (Brabant de gekste!! *O* ) zit superpole als je die mailt of langsgaat dan helpen die je verder.

:W
hallee

Dank je....Woon niet in de buurt maar gelukkig is nederland klein en ik heb geen favo voetbal club (hekel aan voetbal ) dus ik ben bijna overal welkom :P

Ze hebben wel een foto van een TRX op hun site met uitlaten.............. *O*

Ik zal de kokers eens goed opmeten en dan stuur ik een mailtje

p.s. heb je zelf superpole dempers?
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand weleens shell v-power (of iets vergelijkbaars) met z'n TRX geprobeerd? Scheelt dat wat? Loopt ie daar sowieso wel lekker op?

Geen merkbaar verschil, behalve in je portemonnee.
Rijdt dus precies hetzelfde, en evenver op een tank.
Laat je niet gek maken door de commercie.
 
@Spondontrx: mogen wij binnenkort bestellingen doen voor wat carbonspullen? ;)


Uhh sorry, maar ik neem nog geen bestellingen aan ;), bovendien als ik met mijn tempo er een gemiddeld uurloon aan hang word het niet echt interessant :W (voor jullie)

Een adres voor losse hulsen zou ik zo niet weten helaas ..
 
Laatst bewerkt:
Hee Gerben moet je ons niet wat vertellen....... :o

Heb je een VTR fetisch opgelopen? :+
 
Laatst bewerkt:
Hee Gerben moet je ons niet wat vertellen....... :o

Heb je een VTR fetisch opgelopen? :+
Euhh...... 'd*mn'.... jij bent er achtergekomen... owkee dan maar even het verhaal doen hè O-)

Ik loop er al een aantal maanden mee, de TRX is nu helemaal zoals ik hem wil(de) hebben, kan er road én track mee doen, ben er helemaal tevreden over :Y

Maar het begon toch aan mij te knagen, als ik er track mee zou doen (het is ook mijn eerste eigen motor) en ik zou hem crashen.... dat zou nooit meer goedkomen dan ;(
De TRX is mij te véél waard (ook letterlijk) om zo'n unieke motor en dan specifiek die van mij, neer te leggen, zelf of door een ander.
De TRX is SUPER voor op de openbare weg, ik kan er altijd nog een keer het circuit mee op als ik dat écht zou willen en ik wil eigenlijk ook niet elke keer de TRX ombouwen, 'to much fuss imho' ;) Een andere reden is dat mijn TRX nooit meer weg gaat!!

Daarom wilde ik eens uitkijken naar een 'trackbike' :] , ook geen gedoe met crashen en zo!
Omdat veel TRX riders uitwijken naar een RSV heb ik die eerst eens proefgereden, een 2001 model. Maar ik kreeg daar geen 'feeling' mee, het was het gewoon niet :N

Daarna een Ducati 748 gereden en dat was erg positief, maar ik wilde graag ook nog
een H :X nda VTR SP (RC51) uit proberen O-)

Toen ik op de SP had proefgereden, was ik verkocht :o *nooit gedacht trouwens ...
Dit was fun als op de TRX maar dan wat krachtiger ofcourse :9

Inmiddels ben ik op mijn gemak aan het rondkijken of ik iets tegen kom wat mij aanspreekt.

Zo het is er uit en nu ... :? :+ *een SP kan de TRX nooit vervangen, daar is de TRX unieker voor 8-)

Greetz :W
Gerben

Ps. VTR, Verwacht Tegenvallende Reacties :? O-) :o ;) :+
 
Laatst bewerkt:
Mafkees, geheimzinnig gedoe allemaal! Vertel nog eens wat meer over de rijervaringen. Ben vooral benieuwd naar de Duc 748.
 
Hehe :Z nachtdienst zit er weer op.

Zo Gerben dat is een hele biecht :P
Het lijkt mij ook altijd nog een keer leuk om een track fietsje erbij
te hebben. Maar waarom de 748....? De 916 heeft meer overeen komsten met de
vtr en de mille toch. Mijn 2de machine zou een 916 ofzo zijn.
Ik vind de honda wat minder karakter hebben dan de 916.

Je hoeft je niet te veronschudigen hoor :+ Volgens mijn zou 9 van de 10 graag
een extra track fietsje willen hebben.
Hou je ons wat op de hoogte? Suc6

Hier alvast een linkje voor jou: http://link.marktplaats.nl/300207158

:W
 
Hey gasten,

Eerst mijn ervaringen maar eens delen met jullie over de RSV, 748(916) en de VTR SP :)

De RSV:
Ik was op de TRX naar de RSV gereden om in ieder geval een direct vergelijk te krijgen.
Bij het wegrijden pakte de koppeling héél erg laat aan (Pazzo's zijn dus écht wel nodig voor mij dan), maar 'away' was ik dan. Ik voelde gelijk dat hij 'licht' aan voelde tussen de benen. Dat werd helemaal versterkt toen ik kort na het wegrijden de eerste rotonde wilde nemen, ik reed bijna de rotonde af het gras in :o Dit was andere 'koek' zeg, als je maar dacht in te sturen deed hij dat al. Op zich positief maar het maakte de RSV ook een beetje zenuwachtig m.i. Maar goed, alvorens de snelweg op te willen heb ik meerdere keren de claxon gebruikt i.p.v. mijn richtingaanwijzers :+ Ik ben dan ook maar gestopt met richting aangeven want iedereen bleef maar kijken naar die claxonerende RSV gast _O- Eenmaal op de snelweg ging het natuurlijk 'van jetje' maar ik vond de begrenzer niet erg prettig inkomen en mijn polsen voelden al pijnlijk aan (na 5 minuten dus) :/ Dan 2 mooie doordraaiers, oppassen met insteken, maar het voelde niet zoals op 'rails' als bij de TRX, 'don't know why' :? Al bij al, had ik niet het gevoel van een 'match' met de motor, zoals ik dat wél had bij de eerste meters op een TRX van een vriend van me.

De 748:
Bij toeval zag ik een 748 staan bij een Motoport vestiging in de buurt, zeer scherp geprijst en daardoor werd mijn interesse gewekt om toch maar eens in de Duc's te 'neuzen'. Waarom niet de 916? Die heb ik liever als icoon er bij, voor de heb, maar ik zocht een 'track-bike' dus daarom de 748. Ook de prijzen van een nette 916 zijn nog redelijk 'hoog'. Nu moet een 748 écht op tijd onderhoud hebben dus is onderhoudshistorie zéér belangrijk. Ik ging dus eerst maar eens proefrijden, dit was dan een 748s om te 'voelen' of dit het wellicht kon zijn. De zitpositie vond ik minder extreem dan ik verwachtte :) Hij was direct, doch doseerbaar op het gas en de koppeling had een aangenaam aangrijppunt. Eenmaal op weg vond ik het een stabiele motor, éénmaal op een hoek dan blijft hij daar ook als een trein. Het 'invallen' van een bocht, was veel minder aanwezig dan bij de RSV :? Qua kracht onderin, is de TRX beter (begrijpelijk) maar op top gaat hij dan langer door. Kortom, positieve indrukken, maar de VTR moest ook nog proefgereden worden :Y

Dan de VTR SP:
Ik had een kandidaat, zowel als 'testride' en eventueel als aanschaf. Bij toeval kom ik achter de historie, blijkt een 'oude' SP van een mede MF'er te zijn :) Hierdoor had ik überhaubt de 'touwtjes' in handen maar daar gaat het nu niet om. Starten die SP en dan op weg (met een kapot balhoofdlager, slappe ketting + tandwielen in slechte staat, slippende koppeling (bovenin) én versleten banden). Nu snapt u allen ook mijn onderhandelingspositie ;) . Choke nog even er op maar de zit en het gevoel 'tussen de benen' zat goed. Bij die motorzaak lagen heerlijke bochtensecties en een mooi stuk snelweg dus ideaal om te 'testen'. Gelijk de eerste bocht of rotonde gaf vertrouwen en ik kon gelijk een tandje bij zetten. Daarna wat mooie doordraaiers en het ging gewoon vanzelf. Heerlijke kracht, maar vanaf 8000rpm ging hij écht met stappen vooruit (nouja, afgezien van de slechte koppeling dan eejj :+ ). De snelweg op en tik, tik, tik in een mum van tijd liggend achter het ruitje zat je al bijna op top *D. Kortom, dit gaf het mooiste, beste, lekkerste en verzin nog maar wat positiefs wat ik naast de TRX heb gereden :Y

Vandaar dat ik dus aan het 'neuzen' ben naar een SP.

En ja, ze zijn niet zo eco in brandstofverbruik als de TRX, vering moet aangepast zijn of worden voor 'track' en bokkig, dát vond ik wel meevallen :)


En voor diegene die het willen weten nog wat info over de race historie van de RC51;
hieronder volgt een 'quote' van een SP enthousiast!

De SP is door Honda ontwikkeld/gemaakt om te racen tegen Ducati op eigen terrein (V-Twin) en te verslaan (Ducati was dankzij de WSB reglementen van destijds bijna onverslaanbaar geworden...)

Toen kwam de SP uit in 2000 en deed gelijk in het 1e ontwikkeljaar mee in de WSB (Colin Edwards/Aaron Slight) de SP kwam, zag, en overwon.

In 2001 2e en in 2002 weer 1e (weer met CE at the controls)

Wat veel mensen niet weten is dat er nog veel meer is gewonnen in de 3~4 jaar dat er mee werd geracet;
-WSBK (Edwards, Slight, Stey, Heckles, Miller)
-AMA (Hayden, Duhamel, Kurtis Robert *(broertje van), Duhamel, Ben Bostrom)
-BSB (Toseland, Steve Plater, Shane Byrne, Dean Ellison, Lougher, Sean Emmet)
-JSB (CABIN HONDA, Tamada, Ukawa, Kato, Ito, Okada en al die andere gekke jappen)
-8uren Suzuka (Rossi, Edwards, Tamada, Barros, Hayden, Ukawa, Kiyonari, Okada
-Endurance world cup (WIM motors)
-Isle of Man (Joey Dunlop)


Het is dus best wel een 'track-bike' waardige keuze m.i ;)

Greetz :W
Gerben
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan