Yamaha TRX850 topic deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Boris :W

Alles dus goed thuis lees ik, jammer van het rijden, maar ik hoop volgend jaar ook 4/5 keer per jaar te halen *kuch* ;)


Hey Gerben,
Ja, kleine is super. Gaat allemaal hartstikke goed! Ga je nog wel een circuitdagje pakken in het najaar? :W
 
Hallo mede trx'ers,

Ik heb eigenlijk een mono afdekkapje nodig voor op het zitje, waar kan ik dit bestellen?
Het hoeft niet op kleur te zijn want de motor wordt geheel gespoten.
Ik meen ooit gelezen te hebben dat je dan ook onderdelen van het duo zitje nodig bent, klopt dit? (heb namelijk geen duozitje)

groetjes :W
 
Ik tank ook 95, maar dit was per ongeluk Total Excellium 95, maar wel voor het eerst 1 op 25 gereden. Ik heb de laatste tijd steeds het zelfde lange stuk gereden. Conclusie? Shell fuel save 95 is niet zuiniger, Tinq euro 95 lijkt iets beter, Total Excellium 95 lijkt echt iets zuiniger...
Maar waarschijnlijk heeft het meer te maken met 120/130 of 140/150 rijden en de hoeveelheid op de tank liggen...

Volgens mij is octaan 98 vooral goed bij turbomotoren/hoge compressie:

das flink aan de prijs dan..! :X
mooi filmpje trouwens, had ook al iets gelezen over klopvastheid, octaangetal etc.. :)

Hallo mede trx'ers,

Ik heb eigenlijk een mono afdekkapje nodig voor op het zitje, waar kan ik dit bestellen?
Het hoeft niet op kleur te zijn want de motor wordt geheel gespoten.
Ik meen ooit gelezen te hebben dat je dan ook onderdelen van het duo zitje nodig bent, klopt dit? (heb namelijk geen duozitje)

groetjes :W

Welke kleur? *D
Jij kwam toch ook uit Groningen? Waar laat je m spuiten, Hazelaar?

Via Kedo kan je zo'n kapje ongelakt voor 119 euro kopen. Niet goedkoop dus..
 
Laatst bewerkt:
Hallo mede trx'ers,

Ik heb eigenlijk een mono afdekkapje nodig voor op het zitje, waar kan ik dit bestellen?
Het hoeft niet op kleur te zijn want de motor wordt geheel gespoten.
Ik meen ooit gelezen te hebben dat je dan ook onderdelen van het duo zitje nodig bent, klopt dit? (heb namelijk geen duozitje)

groetjes :W

-Ja, je heb de bevestigingen nodig (metalen delen) een afdekkapje is eigenlijk een zitje ipv bekleding zit er polyesther. (het is dus geen kapje die over het zitje heenschuift , zoals bij een FZR 3HE)

-tip : er zijn twee kapjes in omloop......de geheel gladde en de (mooie) met een verhoogde rib idem als op de tank. Gerben heeft laatst nog een mooi (met ribbel) weten te bemachtigen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo mede trx'ers,

Ik heb eigenlijk een mono afdekkapje nodig voor op het zitje, waar kan ik dit bestellen?
Het hoeft niet op kleur te zijn want de motor wordt geheel gespoten.
Ik meen ooit gelezen te hebben dat je dan ook onderdelen van het duo zitje nodig bent, klopt dit? (heb namelijk geen duozitje)

groetjes :W

Nice in wat voor kleur.... De bevestiging zou je zelf ook wel kunnen maken. Hoe lijkt het met het zelf maken van de covers. Hier was jij toch mee bezig Biglift?
 
Ik kom idd uit groningen, laat de motor waarschijnlijk bij motopaints assen spuiten.
De kleuren worden parelmoer wit met een rode bies over de tank en kontje.
De kuip komt een gele 'nummerplaat' en een zwarte lijn rondom kuip.

Het frame laat ik dan waarschijnlijk in de winter zwart poedercoaten.
Bedankt voor jullie tips en denk dat ik er maar 1 bij kedo bestel.

groetjes :W
 
-tip : er zijn twee kapjes in omloop......de geheel gladde en de (mooie) met een verhoogde rib idem als op de tank. Gerben heeft laatst nog een mooi (met ribbel) weten te bemachtigen.

haha, ik vind die gladde juist mooier.. :X

Ik kom idd uit groningen, laat de motor waarschijnlijk bij motopaints assen spuiten.
De kleuren worden parelmoer wit met een rode bies over de tank en kontje.
De kuip komt een gele 'nummerplaat' en een zwarte lijn rondom kuip.

Het frame laat ik dan waarschijnlijk in de winter zwart poedercoaten.
Bedankt voor jullie tips en denk dat ik er maar 1 bij kedo bestel.

groetjes :W

Vet! Zwart frame bij dat witte helemaal! Ben benieuwd.. Ik heb al eens bij Hazelaar (Damsterdiep, bij de Kwikfit in de buurt) geinformeerd naar egaal zwart, en dat was een stuk goedkoper dan waar ik op gerekend had.. Motopaints doet t in superkwaliteit natuurlijk, maar er zit dus ook een goede motorspuiter in Groningen zelf.. (mocht je daar nog niet van op de hoogte zijn). :)
 
Laatst bewerkt:
ploatje nog

3bl5axqo.jpg
 
haha, ik vind die gladde juist mooier.. :XVet! Zwart frame bij dat witte helemaal! Ben benieuwd.. Ik heb al eens bij Hazelaar (Damsterdiep, bij de Kwikfit in de buurt) geinformeerd naar egaal zwart, en dat was een stuk goedkoper dan waar ik op gerekend had.. Motopaints doet t in superkwaliteit natuurlijk, maar er zit dus ook een goede motorspuiter in Groningen zelf.. (mocht je daar nog niet van op de hoogte zijn). :)



He Menno,

Klopt idd, volgens mij ben ik er ooit wel eens geweest.
 
Ik kom idd uit groningen, laat de motor waarschijnlijk bij motopaints assen spuiten.
De kleuren worden parelmoer wit met een rode bies over de tank en kontje.
De kuip komt een gele 'nummerplaat' en een zwarte lijn rondom kuip.

Het frame laat ik dan waarschijnlijk in de winter zwart poedercoaten.
Bedankt voor jullie tips en denk dat ik er maar 1 bij kedo bestel.

groetjes :W

Ik vind hem nou al mooi :9~
 
Wat betreft onze M,G&R : het gaat voor mij op 20 of 27 juni.
In juli of augustus heb ik ook nog wel enkele mogelijkheden.
Ik stel voor om terug in dezelfde omgeving (Luxemburg) als vorig jaar te gaan rijden.
Vertrek in de omgeving van Antwerpen om 9u of nabij Luik om 10u.
Laat hier maar weten wat jullie voorkeur heeft.
 
@Lucas: Mijn voorkeur is 27 juni (of later, maar niet 20 juni)
@Jarno: Alleen de metalen beugeltjes heb je dan nodig.


Gisteren de huur-F800ST terug gebracht. Na 1000 km kan ik toch zeggen dat het wel een hele fijne motor is. Het voelde eerst hoog aan (kon niet zo goed m'n met voetjes bij de grond), maar dat wende snel. Minder snel went de typische BMW knipperlicht bediening. |( Vanmorgen met de TRX naar het werk en de eerste poging om richting aan te geven resulteerde in een TOET! :$
De F800ST heeft een fijn blok, heel soepel. Heb wel het idee dat relatief veel vermogen/koppel alleen in hogere toerentallen te vinden is. Dus wil je echt opschieten dan moet je flink gassen, dat doet de TRX toch iets soepeler is mijn indruk. Riemaandrijving is wel fijn, net als handvatverwarming... zalig! :X
De boordcomputer is ook leuk, verbruiksgegevens en zelfs bandenspanning! :o De actuele verbruiksmeter zat steeds boven de 1 op 20, terwijl het gemiddelde steevast op 1 op 20 bleef staan. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, 'k had geen zin om het exact bij te houden.
Maar het belangrijkste: sturen, dat doet ie goed hoor. Zelfs met iemand achterop (wat tenslotte de reden is geweest om deze motor te huren)! :} Mevrouw Tarwetijger is zelf ook aan het lessen en dat was te merken. Zolang ik geen klachten krijg, ga ik steeds iets harder, dat was mijn insteek. Ze was zo lekker aan het meekijken en hangen dat ik op een gegeven moment volgas de bochten uit knalde! Alleen het insturen heb ik iets rustiger gedaan, want echt de bochten in hoeken is niet fijn als je achterop zit. Maar verder heb ik me nauwelijks in hoeven houden. Heel lekker gereden dus, in de Belgische Ardennen.

Nu ga ik m'n spullen weer bij elkaar zoeken, komend weekend staat Luxemburg op het programma :9, maar nu "gewoon" met de TRX. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft onze M,G&R : het gaat voor mij op 20 of 27 juni.
In juli of augustus heb ik ook nog wel enkele mogelijkheden.
Ik stel voor om terug in dezelfde omgeving (Luxemburg) als vorig jaar te gaan rijden.
Vertrek in de omgeving van Antwerpen om 9u of nabij Luik om 10u.
Laat hier maar weten wat jullie voorkeur heeft.

Voor mij zou 27 juni ook het beste uit komen (ik moet het nog wel afstemmen met het thuisfront :$ )

Mss dat Trixz een poll hierover kan opstarten?
 
Wat betreft onze M,G&R : het gaat voor mij op 20 of 27 juni.
In juli of augustus heb ik ook nog wel enkele mogelijkheden.
Ik stel voor om terug in dezelfde omgeving (Luxemburg) als vorig jaar te gaan rijden.
Vertrek in de omgeving van Antwerpen om 9u of nabij Luik om 10u.
Laat hier maar weten wat jullie voorkeur heeft.
Ik zal wel ff een poll aanmaken met 27 juni of juli/augustus :Y

Juli of augustus wordt wat tricky met vakantie, maar gezien ik nog maar 2 weken aan vakantie verlofdagen over heb, zal dat ook wel mee gaan vallen wellicht ;)

Verder heb ik 6 juni mijn eerste 2010 rit :o met collegae.... toch maar ff de poll aanmaken :)


Voor mij zou 27 juni ook het beste uit komen (ik moet het nog wel afstemmen met het thuisfront :$ )

Mss dat Trixz een poll hierover kan opstarten?
U bent mij voor :+

:W

*edit*
Picture of the day Aussie one 8-)

TRXGlenInnes1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hey Gerben,
Ja, kleine is super. Gaat allemaal hartstikke goed! Ga je nog wel een circuitdagje pakken in het najaar? :W
Yep :9 , 6 september niveau 2 @ Zolder (zal wat worden eerste keer met de SP en slicks :z en 27 september vrij rijden @ Assen, voorlopig snelle groep (maar evt. langzame snelle groep na mijn niveau 2 dag in overleg).

:W
 
Als je nog even gezellig wil doen... wij zitten vrijdag en zaterdag op SPA :)
Alleen H@nsie zal zitten denk ik :o :+

Have fun, ik heb de baan online gezien, wow, gááf en dat gaat hard met LeGrelle zeg oef :} Voor future plans, wellicht met jullie, zou leuk zijn :Y
 
M&G,R zal het voor mij niet inzitten denk ik. De afstand is gewoon te groot om af te leggen.
Alleen al naar het startpunt is bijna 300km voor mij... '( dan de tour nog en dan ook weer terug. Het moet leuk blijven.
 
M&G,R zal het voor mij niet inzitten denk ik. De afstand is gewoon te groot om af te leggen.
Alleen al naar het startpunt is bijna 300km voor mij... '( dan de tour nog en dan ook weer terug. Het moet leuk blijven.

Voor mij is het iets minder ver, maar ik zie het toch ook niet zitten om rond 9 uur 's ochtends ergens in Belgie te zijn, dan de hele dag te rijden en dan nog eens terug.
 
Alleen H@nsie zal zitten denk ik :o :+

Have fun, ik heb de baan online gezien, wow, gááf en dat gaat hard met LeGrelle zeg oef :} Voor future plans, wellicht met jullie, zou leuk zijn :Y

hansie gaat idd mee om foto's met mijn cam te maken :)
En uiteraard de laatste SP die over is aan de praat te houden !!

Je bent van harte welkom om met de twin club mee te gaan :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan