Yamaha TRX850 topic deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
M&G,R zal het voor mij niet inzitten denk ik. De afstand is gewoon te groot om af te leggen.
Alleen al naar het startpunt is bijna 300km voor mij... '( dan de tour nog en dan ook weer terug. Het moet leuk blijven.
-O- dan wordt het later dit jaar nog een 2e MG&R ergens in het midden van het land, als jij nu eens wat uit wil zoeken en wellicht een ritje kan plannen wellicht :Y

Het is maar een idee O-)
 
okee... ik heb vandaag een dubieus probleem onder handen gehad. Mn neutraal lampje deed t niet meer namelijk. (wel eens eerder last van gehad met een digitale teller op de Trix, maar die heb ik meteen weer omgeruild met het origineel en daar was t ok). Na wat meten en testen bleek dat de startmotor t gewoon doet, ook als de zijstandaard uit staat. Dus: startonderbrekingsrelais (scrabble anyone? .. "starter cutoff relay" bedoel ik) gecontroleerd... en die is kapot. Frappant, want dat heb ik op een XV920 ook al eens gehad!

Hoe dan ook. Nieuwe is onderweg.. maar eh. Er viel me iets op bij het doormeten. Namelijk: als ik m op contact zet dan staat er spanning op het lichtblauwe draad van die VANAF het neutral lampje in de teller komt (en naar dat startonderbrekingsrelais loopt). De draad is verder niet aangesloten en het lampje brandt NIET! I repeat: NIET!!!

Dus wel spanning, maar geen licht. En het komt dus VANAF de tellerpartij kant (lampje). Ter verduidelijking:

full


Nou ben ik op elektriekisch gebied bepaald geen helder licht (lol) maar dit is ECHT een raadsel voor me. Iemand een verklaring?

@27 juni: komt mij persoonlijk niet geweldig uit (26 juni geen idee?) maar op zich... iemand boven Zwolle die wel van plan is te gaan?
 
-O- dan wordt het later dit jaar nog een 2e MG&R ergens in het midden van het land, als jij nu eens wat uit wil zoeken en wellicht een ritje kan plannen wellicht :Y

Het is maar een idee O-)

Zal er eens naar kijken, als er genoeg animo voor is..... ;)
 
Wat betreft onze M,G&R : het gaat voor mij op 20 of 27 juni.
In juli of augustus heb ik ook nog wel enkele mogelijkheden.
Ik stel voor om terug in dezelfde omgeving (Luxemburg) als vorig jaar te gaan rijden.
Vertrek in de omgeving van Antwerpen om 9u of nabij Luik om 10u.
Laat hier maar weten wat jullie voorkeur heeft.


Ik ga zeker proberen om er weer bij te zijn !
 
Laatst bewerkt:
okee... ik heb vandaag een dubieus probleem onder handen gehad. Mn neutraal lampje deed t niet meer namelijk. (wel eens eerder last van gehad met een digitale teller op de Trix, maar die heb ik meteen weer omgeruild met het origineel en daar was t ok). Na wat meten en testen bleek dat de startmotor t gewoon doet, ook als de zijstandaard uit staat. Dus: startonderbrekingsrelais (scrabble anyone? .. "starter cutoff relay" bedoel ik) gecontroleerd... en die is kapot. Frappant, want dat heb ik op een XV920 ook al eens gehad!

Hoe dan ook. Nieuwe is onderweg.. maar eh. Er viel me iets op bij het doormeten. Namelijk: als ik m op contact zet dan staat er spanning op het lichtblauwe draad van die VANAF het neutral lampje in de teller komt (en naar dat startonderbrekingsrelais loopt). De draad is verder niet aangesloten en het lampje brandt NIET! I repeat: NIET!!!

Dus wel spanning, maar geen licht. En het komt dus VANAF de tellerpartij kant (lampje). Ter verduidelijking:

[afbeelding]

Nou ben ik op elektriekisch gebied bepaald geen helder licht (lol) maar dit is ECHT een raadsel voor me. Iemand een verklaring?

@27 juni: komt mij persoonlijk niet geweldig uit (26 juni geen idee?) maar op zich... iemand boven Zwolle die wel van plan is te gaan?
+1 voor je tekening :')

Meet ff de waarde tussen de bruine draad en aarde.
Het kan zijn dat je lampje wel kapot is, mits deze parallel is aangesloten. Dit kan zijn om je startonderbrekerrelais te activeren.
 
Nou ben ik op elektriekisch gebied bepaald geen helder licht (lol) maar dit is ECHT een raadsel voor me. Iemand een verklaring?


Tussen het lampje en aarde moet inderdaad spanning staan : zodra de schakelaar in de vrij stand staat maakt hij contact met massa dus gaat het lampje branden :P
 
+1 voor je tekening :')

Meet ff de waarde tussen de bruine draad en aarde.
Het kan zijn dat je lampje wel kapot is, mits deze parallel is aangesloten. Dit kan zijn om je startonderbrekerrelais te activeren.

(+@Tman) Eeeeeehh, ik meen ook spanning, maar ik begin te twijfelen nu.. zal die draad eens opnieuw meten.. |(

Tussen het lampje en aarde moet inderdaad spanning staan : zodra de schakelaar in de vrij stand staat maakt hij contact met massa dus gaat het lampje branden :P


Klinkt logisch inderdaad..!! maar ik was in de veronderstelling dat ik dat deed door de multimeter aan de aarde te zetten..dat ie dan deel uitmaakt van het circuit. Zo gauw die contact maakt zou het lampje toch moeten gaan branden..?

anyway, tnx guys... :)
zal szm de bruine draad eens opnieuw meten. Lampje had ik al omgeruild en geconstateerd dat die in orde is (lijkt).
 
Klinkt logisch inderdaad..!! maar ik was in de veronderstelling dat ik dat deed door de multimeter aan de aarde te zetten..dat ie dan deel uitmaakt van het circuit. Zo gauw die contact maakt zou het lampje toch moeten gaan branden..?

anyway, tnx guys... :)
zal szm de bruine draad eens opnieuw meten. Lampje had ik al omgeruild en geconstateerd dat die in orde is (lijkt).

Als je meter op volt staat laat hij natuurlijk geen stroom door , zet 'm op ampere zal het lampje wel branden (ampere meet je nl. in serie)
 
Als je meter op volt staat laat hij natuurlijk geen stroom door , zet 'm op ampere zal het lampje wel branden (ampere meet je nl. in serie)


godverd... :$

Ik heb op volt gemeten inderdaad...dat is het gewoon! Had ik toch beter op moeten letten bij natuurkunde vroeger.

Bedankt man! Weer wat geleerd :)
 
YEAAAHHHHHHH *O* *O* *O* *O* ik ben net terug van mijn bezoekje aan Superpole *O* *O* *O* *O*

5 juni as moet ik mijn trixie brengen en dan worden er op maat gemaakte ovale poppy zwarte dempers onder gemaakt :) :9~ :9~


er worden Mallen gemaakt zodat in de toekomst zo TRX 850 dempers uit voorraad leverbaar zullen zijn :)


grapje was voor mij niet goedkoop maar als ik zo rondkijk wat elders een setje dempers kosten ( bv bos ) valt het me nog wel mee... enuuu voorzien van E keur :)

ik zoek iemand die met me mee wil rijden naar Kaatsheuvel ( of daar tref ) op de 5 de juni as en me vandaar af een lift retour Eindhoven kan geven.
Ik ben mijn bike ca 1 week kwijt vandaar ( geeft niet ik heb er nog 2 in de garage staan dus ik kan vooruit )
 
Ik heb vanmiddag de brommer even in de berm gelegd :( Bij Zwolle, net van de A28 af, bocht naar rechts. Verkeerd ingeschat, besloten om maar de berm in te rijden. Helaas was de berm erg zanderig en zacht :( dus motor gevallen.

Zelf heb ik niks, er is wel flink wat cosmetische schade aan de TRX. Kan er nog wel mee rijden gelukkig. Het enige dat echt kapot is is de kuip, de rest heeft alleen wat krassen.



Dus als iemand nog iets heeft liggen/een goed adresje weet, dan hoor ik het graag.
 
Ik heb vanmiddag de brommer even in de berm gelegd :( Bij Zwolle, net van de A28 af, bocht naar rechts. Verkeerd ingeschat, besloten om maar de berm in te rijden. Helaas was de berm erg zanderig en zacht :( dus motor gevallen.

Zelf heb ik niks, er is wel flink wat cosmetische schade aan de TRX. Kan er nog wel mee rijden gelukkig. Het enige dat echt kapot is is de kuip, de rest heeft alleen wat krassen.

[~[url="http://thumbnails28.imagebam.com/8065/b5547780640449.gif"]afbeelding~][/URL] [~[url="http://thumbnails32.imagebam.com/8065/c9811280640450.gif"]afbeelding~][/URL] [~[url="http://thumbnails10.imagebam.com/8065/f440f480640451.gif"]afbeelding~][/URL] [~[url="http://thumbnails8.imagebam.com/8065/08e63a80640452.gif"]afbeelding~][/URL]

Dus als iemand nog iets heeft liggen/een goed adresje weet, dan hoor ik het graag.

Tsjee wat kut. Hier nog wat onderdeeltjes, misschien heb je er wat aan.

http://link.marktplaats.nl/342025815
 
okee... ik heb vandaag een dubieus probleem onder handen gehad. Mn neutraal lampje deed t niet meer namelijk.

Dus wel spanning, maar geen licht. En het komt dus VANAF de tellerpartij kant (lampje). Ter verduidelijking:
LOL met die verduidelijking.... _O-


Zal er eens naar kijken, als er genoeg animo voor is..... ;)
Als je binnenkort een 'plan de campagne' zou hebben, kunnen we dat zeker eens 'pollen'.

Maar 3 juli tot 17 juli ga ik op vakantie dus dan geen MG&R 1 of 2 voor mij :)

Laat maar weten t.z.t. nietwaar :Y


Mag ik vragen wat de dempers jou kosten?
Jah wil ik ook wel weten!


Ik heb vanmiddag de brommer even in de berm gelegd :(
:/ Dat is best veel schade voor een 'omvallen in de berm rechtdoor' geval... sterkte!


:W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan