Yamaha TRX850 topic deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil ook eens zo'n dagje boeken op lelystad :Y 85 euro ofzo toch voor een tracktraining?
Hoe is de baan en krijg je ook les?

Ja zoiets. Je krijgt 4 theoriesessie tussen je rijsessies door. Eerst zonder schakelen en remmen de baan verkennen in z'n 3, daarna met remmen, daarna met schakelen.
Marshall kun je om commentaar vragen maar die rijdt continu voor je dus die ziet niet bijzonder veel. Je moet het doen met de foto's van die dag zodat je je eigen houding kunt bekritiseren.
Die van ons staan er morgen pas op.. :( -O-

PS: de baan is superbreed en rijdt erg prettig vind ik! Met 130 een kneedown gepakt in bocht 2 *O*
 
Laatst bewerkt:
Ja zoiets. Je krijgt 4 theoriesessie tussen je rijsessies door. Eerst zonder schakelen en remmen de baan verkennen in z'n 3, daarna met remmen, daarna met schakelen.
Marshall kun je om commentaar vragen maar die rijdt continu voor je dus die ziet niet bijzonder veel. Je moet het doen met de foto's van die dag zodat je je eigen houding kunt bekritiseren.
Die van ons staan er morgen pas op.. :( -O-

PS: de baan is superbreed en rijdt erg prettig vind ik! Met 130 een kneedown gepakt in bocht 2 *O*

Smaak te pakken dus :)

Tarwe gaat ook :) (prospeed.de)
Motosport Arena Oschersleben
25. + 26. September 2010 (Zaterdag - Zondag)
 
Nu wel een probleempje :(
Na de winterstop (aan de Optimate) startte de TRX vlotjes, maar de koppeling bleek niet vrij te komen. Hendel had speling tot op het handvat, pas na flink aanspannen van de kabel kon ik ontkoppelen. Tijdens de rit moest ik de kabel gaandeweg weer lossen en leek alles weer normaal.

Nu heeft hij echter een week of 6 stilgestaan en gisteren bleek ik weer hetzelfde probleem te hebben, 100% speling op de koppeling. Dat had ik na de grote beurt met nieuwe olie etc. niet verwacht :( Iemand enig idee wat de oorzaak is en wat ik er aan kan (laten) doen?

Lijkt me op een gevalletje klevende platen, dit wordt veel keer veroorzaakt door een bepaalde olie (bij Shell olieen schijnt dit nogal eens voor te komen) switchen van merk wil wel eens schelen.
En om dit ter plaatse op te lossen zet je motor in z'n versnelling en wieg voorzichtig van voor naar achteren todat de platen los komen.
 
Zo'n SZR heeft een apart systeem om je olie te verwijderen.....de TRX gooit het er vanzelf wel uit, dus ik denk de motor :Y

Hehe, mijn SZR spuugt ook olie! Maar niet zoveel als de TRX...1 op 800 a 1000...tsjonge jonge.

Wat hebben degene hier gedaan tegen het hoge olieverbruik? Of zijn er ook trx rijders waarbij dat totaal niet nodig was? Het olie "probleem" moet toch wel op te lossen zijn, zou je denken...

Ik vind het zo'n vette motor! Het enige wat mij een beetje (heel erg) weerhoudt, is dus het olieverbruik. Ik heb geen zin om telkens weer te rijden met onzekerheid over de olie. Of op stap te gaan met liters olie in mijn rugzak.
 
Laatst bewerkt:
Hehe, mijn SZR spuugt ook olie! Maar niet zoveel als de TRX...1 op 800 a 1000...tsjonge jonge.

Wat hebben degene hier gedaan tegen het hoge olieverbruik? Of zijn er ook trx rijders waarbij dat totaal niet nodig was? Het olie "probleem" moet toch wel op te lossen zijn, zou je denken...

Ik vind het zo'n vette motor! Het enige wat mij een beetje (heel erg) weerhoudt, is dus het olieverbruik. Ik heb geen zin om telkens weer te rijden met onzekerheid over de olie. Of op stap te gaan met liters olie in mijn rugzak.
Bedoelde eigenlijk je avatar :$ , daar ben je toch met een slangetje met je olie aant klooien? :P
 
Laatst bewerkt:
Bedoelde eigenlijk je avatar :$ , daar ben je toch met een slangetje met je olie aant klooien? :P
Op dat moment had ik niets anders! En ik moest nog een stuk rijden!
De olie spoot mijn dop uit! Levensgevaarlijk! :+

Er zat niets anders op dan hem even te laten afkoelen, en van een pakje sap het rietje te gebruiken om de olie eruit te zuigen! :') ...............................(niet opgedronken hoor!!! :N ....)
 
Toch leuk zo'n levendig forum voor de TRX. Ik lees altijd, maar post niet veel, want wegens veel te weinig rijden helaas niet veel te melden. Nu wel een probleempje :(
Na de winterstop (aan de Optimate) startte de TRX vlotjes, maar de koppeling bleek niet vrij te komen. Hendel had speling tot op het handvat, pas na flink aanspannen van de kabel kon ik ontkoppelen. Tijdens de rit moest ik de kabel gaandeweg weer lossen en leek alles weer normaal. In het voorjaar een paar ritjes gemaakt en ondertussen de TRX voor een kleine 900 euri grote beurt en bandjes laten doen (waarbij olielekkage langs de uitgaande as opgelost dankzij tips op dit forum!)
Nu heeft hij echter een week of 6 stilgestaan en gisteren bleek ik weer hetzelfde probleem te hebben, 100% speling op de koppeling. Dat had ik na de grote beurt met nieuwe olie etc. niet verwacht :( Iemand enig idee wat de oorzaak is en wat ik er aan kan (laten) doen?

Hallo laxe, heb je de grote beurt laten doen waar ik je tegenkwam? (zal de naam van het bedrijf niet noemen, wel zo netjes.) maar 900 euro, is dat niet een beetje veel?
 
Ja zoiets. Je krijgt 4 theoriesessie tussen je rijsessies door. Eerst zonder schakelen en remmen de baan verkennen in z'n 3, daarna met remmen, daarna met schakelen.
Marshall kun je om commentaar vragen maar die rijdt continu voor je dus die ziet niet bijzonder veel. Je moet het doen met de foto's van die dag zodat je je eigen houding kunt bekritiseren.
Die van ons staan er morgen pas op.. :( -O-

PS: de baan is superbreed en rijdt erg prettig vind ik! Met 130 een kneedown gepakt in bocht 2 *O*

Vet!! Lijkt me erg leuk. Word waarschijnlijk dit jaar niks meer.
Volgend jaar ga ik het zeker proberen. Binnen kort 6 weken vrij klussen *O*
 
Ik vind het zo'n vette motor! Het enige wat mij een beetje (heel erg) weerhoudt, is dus het olieverbruik. Ik heb geen zin om telkens weer te rijden met onzekerheid over de olie. Of op stap te gaan met liters olie in mijn rugzak.
Beste -XX-...

Je hangt nu al een tijdje hier rond en zoals hierboven wederom aangegeven, wil je eigenlijk gewoon een TRX :Y

Nu vind ik het toch een beetje 'slapjes' dat het eventuele(!) verbruik van de TRX je tegen blijft houden. Die onzekerheid is alleen gegrond m.i. als je écht langdurig hard rijdt, je zéker weet dat hij écht verbruikt en dan nog, hoeveel km's zet jij nu weg dan en op wat voor manier?
Woon-werk, kort lang, snelweg, binnendoor, vakanties etc.

Kortom... *kuch*.... ik vind je onzekerheid nogal ongegrond en hierbij verklaar ik dat je die TRX gewoon MOET kopen :P

Maar het blijft natuurlijk helemaal jou keuze eejj ;)

*mijn TRX verbruikt ook wat olie maar op de dag op en neer naar Luxembourg met snelweg en knallen daar...... zit er nooit een gedachte in mijn kop van oei, oei, heb ik wel genoeg olie hoor :)

Greetz
Gerben
 
TUURLIJK

4 groepen op lelystad. Groen, geel, blauw en rood.
Welke foto's staan nu op de site? Die van groep groen, geel en blauw. In welke groep zat Vieze? Juist.

Maargoed, kan ik lekker wel kijken naar mijn maatjes die het wel goed deden:
ZAC_1942.jpg

En degene die het dus niet goed deden..
ZAC_0835.jpg


Leuk om iedereen per rondje schuiner te zien gaan :)
 
Hehe, mijn SZR spuugt ook olie! Maar niet zoveel als de TRX...1 op 800 a 1000...tsjonge jonge.

Wat hebben degene hier gedaan tegen het hoge olieverbruik? Of zijn er ook trx rijders waarbij dat totaal niet nodig was? Het olie "probleem" moet toch wel op te lossen zijn, zou je denken...

Ik vind het zo'n vette motor! Het enige wat mij een beetje (heel erg) weerhoudt, is dus het olieverbruik. Ik heb geen zin om telkens weer te rijden met onzekerheid over de olie. Of op stap te gaan met liters olie in mijn rugzak.

Die getallen die je hier noemt zie je niet vaak. Niet te bang zijn en gewoon kopen. Meestal valt het reuze mee. Wil je één kopen bij een betrouwbaar adres:

http://link.marktplaats.nl/366450462

Een specialist in tdm/trx. Die verkoopt geen olieboten. Mocht het wel zo zijn dan heeft hij genoeg blokjes op vooraad liggen ;) Hij verkoopt alleen revisie blokken/motoren met nihil verbruik onder garantie.
Ik was eerst ook bang voor het olieverbruik maar dat valt reuze mee. Zo nu en dan een scheutje erbij en voor de rest maakt het plezier van de trx alles dubbel en dwars goed.
Heb veel motoren mogen rijden maar zal de trx voor geen goud weg doen. Er zal vast nog wel eens een andere motor bij komen voor de variatie :z

Hoppa en een plaatje als bijdrage al vaker lang gekomen, maar hij is wel mooi:

p9100569b.jpg
 
Laatst bewerkt:
TUURLIJK

4 groepen op lelystad. Groen, geel, blauw en rood.
Welke foto's staan nu op de site? Die van groep groen, geel en blauw. In welke groep zat Vieze? Juist.

En degene die het dus niet goed deden..
-O- dan.... ze houden het spannend *of zijn ze de foto's nog aan het bewerken ;)

Enne, die gast rijdt gewoon net zoals Troy Corser.... écht :Y

:W
 
Lijkt me op een gevalletje klevende platen, dit wordt veel keer veroorzaakt door een bepaalde olie (bij Shell olieen schijnt dit nogal eens voor te komen) switchen van merk wil wel eens schelen.
En om dit ter plaatse op te lossen zet je motor in z'n versnelling en wieg voorzichtig van voor naar achteren todat de platen los komen.
Ok, klevende platen lijkt logisch. Ik zal het 'loswiebelen' proberen als ik weer een tijd voor een ritje heb.
Ik snap niet zo goed dat ik hier nooit eerder last van heb gehad. Hij staat elke winter zo lang stil en voor zover ik weet zat er altijd dezelfde olie in (zelfde dealer). Bij de grote beurt is er wel andere olie in gekomen, denk ik (andere dealer).
Maar ja, ik moet gewoon meer rijden natuurlijk :$
 
Hallo laxe, heb je de grote beurt laten doen waar ik je tegenkwam? (zal de naam van het bedrijf niet noemen, wel zo netjes.) maar 900 euro, is dat niet een beetje veel?
Ja, dat bedrijf. Is veel geld, maar incl. kleppen stellen, keerring uitgaande as vervangen (wegens lekkage), dat zijn veel uren. Plus dus nieuwe bandjes, ok, niet het goedkoopste adres daarvoor. Hij voelde wel weer helemaal als nieuw en zag er zo uit, dat is ook wat waard ;)
 
-O- dan.... ze houden het spannend *of zijn ze de foto's nog aan het bewerken ;)

Enne, die gast rijdt gewoon net zoals Troy Corser.... écht :Y

:W

:^ Niet de meest aanbevolen zitpositie, maar ach wat fuckt ut. Hij is wel snel :Y

troy-corser-phillip-island-test-1.jpg


Maar er is niemand die momenteel kan tippen aan de stijl van Ben Spies. :} Meesterlijk, hij heeft er sinds vorig jaar een nieuwe fan bij. Volgend jaar op de fabriek's Yamaha *O*

ben-spies-lean.jpg
 
Laatst bewerkt:
ZAC_1204.jpg

ZAC_1270.jpg


En de enige vastgelegde kneedown:
ZAC_1740.jpg


Ik ben niet ontevreden voor een eerste keer :)
Aandachtspunten:
- Bal van voet op binnenste stepje, nu komt mn enkel in de problemen
- Kop nog lager langs de kuip en reet naar achter.

Wie van jullie haalt zn spiegels eraf tijdens het rammen?
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]
[afbeelding]

En de enige vastgelegde kneedown:
[afbeelding]

Ik ben niet ontevreden voor een eerste keer :)
Aandachtspunten:
- Bal van voet op binnenste stepje, nu komt mn enkel in de problemen
- Kop nog lager langs de kuip en reet naar achter.

Wie van jullie haalt zn spiegels eraf tijdens het rammen?

Ziet er goed uit!! Begint bij mij te jeuken :/ Ik zie ook orginele uitlaten, worden brulpijpen daar niet toegestaan...? Zou jammer zijn
Op die eerste foto, is dat een trx achter jou?
En je kneesliders mogen idd wel naar de EHBO, ze laten al los -O-
 
Laatst bewerkt:
Hehe ja dat hoort, zitten van die lipjes dat je ze er makkelijk af kan halen.
Ik laat de volgende keer mn originele uitlaten zitten als ze met db-killers een beetje koosjer klinken, want ze deden ook niet moeilijk over de open Akrapipodeclownpovic uitlaten van de Aprilia RSV.
Maar ik nam het zekere voor het onzekere. Die TRX achter mij is mijn rij-instructeur, de heeft 4 TRXen...
 
Hehe ja dat hoort, zitten van die lipjes dat je ze er makkelijk af kan halen.
Ik laat de volgende keer mn originele uitlaten zitten als ze met db-killers een beetje koosjer klinken, want ze deden ook niet moeilijk over de open Akrapipodeclownpovic uitlaten van de Aprilia RSV.
Maar ik nam het zekere voor het onzekere. Die TRX achter mij is mijn rij-instructeur, de heeft 4 TRXen...

Holy crap die instructeur moet wel goed zijn :+ Zijn smaak is in ieder geval prima. Maar wat moet je met 4 trx-en..? Ach wat maakt het uit. Ik zou er ook wel vier willen hebben 8-)
 
Kan het zijn dat ik vandaag langs de A7 op een parallelweg een TRX-er van hier heb gezien?

was in de buurt van groningen langs de A7, een rooie TRX met een custom kont en een berijder met rood zwarte jas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan