Yamaha TRX850 topic deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag de vorkpoten van de motor afgehaald en alvast uit elkaar proberen te halen. Maar ik krijg de onderste imbusmoer van de ''damper rod'' niet los zonder speciaal gereedschap. Iemand hier die een manier weet om deze los te krijgen zonder duur gereedschap hiervoor te moeten kopen?

Verder vroeg ik me af watvoor vork olie er vooral wordt gebruikt? Ik heb al progressieve veren maar ben niet de allerkleinste/lichtste dus zwaardere olie leek me geen slecht plan?
 
Ik heb die onderste imbus met de luchtratel losgehaald. Let wel op dat je de keerringen met een (plastic) busje erin slaat.

20W olie proberen.
 
Gister voor het eerst op het circuit geweest.. CRT dag op Assen. Prachtig weer gehad, dus lekker kunnen rijden. Ik had verwacht dat de TRX wat vermogen te kort kwam, maar viel me reuze mee.

ff wat sfeerfoto's..

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat laatste ging wel wat ten koste van mijn laars.. Moet toch proberen mn voeten wat anders neer te zetten (of meer verzitten), zo hou ik de volgende keer geen tenen meer over. :z

Ziet er spectaculair uit Hartox! Jij had toch iets met de afstelling van de carbs (een kant te arm) waardoor een cilinder/uitlaat te heet werden? Wat was nou de oorzaak daarvan?

Groet,
Henri
 
Ja klopt, één dynojetnaald was versleten. Daarnaast stonden beide carburateurs erg arm afgesteld. Bij Pieter hebben ze er twee nieuwe naaldjes in gezet en de boel weer op de originele stand gezet, ding loopt sindsdien perfect.

@biglift, sterkte.. Hopelijk heb je een spoedig herstel!
 
Heeft iemand enig idee wat voor merk/soort voorspatbord dat is? Mooi!
Dat heb ik ook gevraagd van de hugger/kettingscherm, maar dat wist 'ie niet. Alleen waar hij het gekocht heeft (een Belgische Yamaha dealer).
Dat spatbord heb ik wel eens eerder gezien... op franse TRX-en geloof ik.
 
Volgens mij van een Duc (916) waarvan de zijkanten zijn opengewerkt .
Ik vind die titanium drijfstangen wel interessant maar die zal die wel niet los verkopen :+

Haha, nee denk het ook niet. Er zit een gewone 5 versnellingsbak in. Dat heb ik even voor je nagevraagd. :P

Edit: Hoe is het met jouw 3VD trouwens?
 
Laatst bewerkt:
Kwam gisteren nog een zwarte TRX tegen met blauwe tank, had standaard uitlaten en dat klinkt toch niet echt bruut eigenlijk.

(ik hoorde hem niet)

Ik kom ze toch nog wel eens tegen blijkbaar :Y
 
Haha, nee denk het ook niet. Er zit een gewone 5 versnellingsbak in. Dat heb ik even voor je nagevraagd. :P

Edit: Hoe is het met jouw 3VD trouwens?

Mooi dat je aan me denkt :) maar ik vind het wel even mooi zo (en met 5 gaat het ook prima)

Het 3vd blok doet het goed , al trilt er hier en daar nog wel eens wat los B| .
maar het begint steeds beter te bevallen :]
 
Mooi dat je aan me denkt :) maar ik vind het wel even mooi zo (en met 5 gaat het ook prima)

Het 3vd blok doet het goed , al trilt er hier en daar nog wel eens wat los B| .
maar het begint steeds beter te bevallen :]

een 3VD heeft dan ook een heel ander karakter dan de 270 gr blokken!
gasrespons is ook echt anders.
 
Heeft iemand enig idee wat voor merk/soort voorspatbord dat is? Mooi!

OVER leverde destijds zo'n spatbord.... gezien er best wat OVER spullen op zit zou dit wel eens een OVER spatbord kunnen zijn.

Dat heb ik ook gevraagd van de hugger/kettingscherm, maar dat wist 'ie niet. Alleen waar hij het gekocht heeft (een Belgische Yamaha dealer).
Dat spatbord heb ik wel eens eerder gezien... op franse TRX-en geloof ik.


Tarwe, check ff je OVER catalogus ;) , staat ie vast in....
 
Laatst bewerkt:
OVER leverde destijds zo'n spatbord.... gezien er best wat OVER spullen op zit zou dit wel eens een OVER spatbord kunnen zijn.Tarwe, check ff je OVER catalogus ;) , staat ie vast in....

Woeps :$

Goed man, je bent me voor. Grappig dat ze een aantal dingen gewoon door verkopen (verkochten) in feite: carrillo drijfstangen, keihin carbs.
Die tandwiel covers kun je dus nog krijgen bij kedo.
En die km.-teller zal die gewoon van een YZF750R zijn? Dat kan bijna niet anders.

Jaaa zie je ik wist het. Goed man!
 
Laatst bewerkt:
Vraagje; ik zoek nieuwe olie + filter.
Ooit zag ik zo'n heel onderhouds-setje op MP staan, maar kan 't zo niet vinden.

@Pieter: heb jij een mooie combi aanbieding? :P
 
Vraagje; ik zoek nieuwe olie + filter.
Ooit zag ik zo'n heel onderhouds-setje op MP staan, maar kan 't zo niet vinden.

@Pieter: heb jij een mooie combi aanbieding? :P

Volgens mij was die advertentie van Pieter, iets van 'onderhoudspakket' of zo, maar nu kan ik het ook niet weer vinden.

Deze wel:
http://link.marktplaats.nl/a1004511579
Maar daar kun je het juiste filter niet selecteren. :?
Deze moet je hebben:
http://www.oil4you.nl/winkel/oliefilter-ison-145-aprilia-derbi-muz-sachs-yamaha/
Ze hebben wel veel keuze daar qua merken olie.
 
Volgens mij was die advertentie van Pieter, iets van 'onderhoudspakket' of zo, maar nu kan ik het ook niet weer vinden.

Deze wel:
http://link.marktplaats.nl/a1004511579
Maar daar kun je het juiste filter niet selecteren. :?
Deze moet je hebben:
http://www.oil4you.nl/winkel/oliefilter-ison-145-aprilia-derbi-muz-sachs-yamaha/
Ze hebben wel veel keuze daar qua merken olie.

Ik dacht ook dat ie van Pieter was, was zo'n pakket met 4 liter Motul, filter en bougies dacht ik.

Die andere set is t niet...
 
Vraagje; ik zoek nieuwe olie + filter.
Ooit zag ik zo'n heel onderhouds-setje op MP staan, maar kan 't zo niet vinden.

@Pieter: heb jij een mooie combi aanbieding? :P

ja hoor, onderhoudset:

4 l Putoline Sport4 10W40
2 Bougies NGK
1 oliefilter
afdichtingsetje: 2x koperring + 2x O ring

totaal incl verzending € 55,00

groet,

Pieter

PS misschien is de MP adv verlopen, zal hem er ff weer op zetten!
Tja, vakantie gehad, dan vergeet je wel eens wat.... 8-)
 
Een tijdje terug werd er gepraat over het juiste formaat achterband op een TRX. Ben toen maar even gaan checken wat er bij mij op zit, ik heb op een standaard 5 inch velg 190 banden liggen. Dit is door de vorige eigenaar gedaan.
Blijkbaar kan je er gewoon mee rijden want heb er inmiddels 8.000 km mee gedaan. Maar zal het veel uitmaken kwa wegligging? Ben niet anders gewend dus kan het zelf niet echt oordelen.

Daarnaast merkte ik vanochtend dat er een klein plasje olie onder me motor lag (heeft 3 weken stil gestaan), na wat zoeken blijkt dit van de schokbreker te komen. Die doet dus niet zoveel meer denk ik. :?
Wat zijn goede, goedkope schokbrekers die op een TRX passen?
 
Laatst bewerkt:
190 is veels te breed. Kan je een foto laten zien hoe dat eruit ziet! 170 is de max op een originele velg.
R6 schokbreker past en Henri 250 had(of heeft) daarvoor adapters.
Misschien heeft Pieter nog goede originele liggen.
 
Een tijdje terug werd er gepraat over het juiste formaat achterband op een TRX. Ben toen maar even gaan checken wat er bij mij op zit, ik heb op een standaard 5 inch velg 190 banden liggen. Dit is door de vorige eigenaar gedaan.
Blijkbaar kan je er gewoon mee rijden want heb er inmiddels 8.000 km mee gedaan. Maar zal het veel uitmaken kwa wegligging? Ben niet anders gewend dus kan het zelf niet echt oordelen.

Daarnaast merkte ik vanochtend dat er een klein plasje olie onder me motor lag (heeft 3 weken stil gestaan), na wat zoeken blijkt dit van de schokbreker te komen. Die doet dus niet zoveel meer denk ik. :?
Wat zijn goede, goedkope schokbrekers die op een TRX passen?


ik heb nog wel een gebruikte originele liggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan