Yamaha TRX850 topic deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier foto's van de achterband:

full


full
 
Heren en dame,

Ik zit met een redelijk banaal probleem: mijn TRX wil niet meer terug schakelen naar 2de ;(
Hij gaat perfect van 5 naar 3 maar van 3 naar 2 voel ik weerstand. De koppelingskabel functioneert normaal dus ik zie iets over het hoofd maar wat? Zelfs als ik de aandrijfas beweeg schakelt ze niet verder.

Iemand ideeën of suggesties?
 
Laatst bewerkt:
Je bent met de gear indicator bezig geweest. Mogelijk steekt er bij de nieuwe / gemodificeerde :? Neutraal sensor iets teveel uit!
 
Dat dacht ik eerst ook maar ik heb die er terug afgehaald en daardoor was het nog niet opgelost.
Na de montage van de gear indicator ben ik van 1 naar 5 geschakeld zonder problemen. Enkel bij het terug schakelen na een paar pogingen om te testen, ging hij niet meer terug naar 2. Het is daarvoor wel gelukt na de montage van de gear indicator.
 
Hmm, vreemd. Is wel erg toevallig natuurlijk, dat het precies nu gebeurd. :/
Ik kan zo niks anders bedenken.
 
Jouw versnelling pedaaltje bij het stangkoplagertje loopt wel vrij? Ik had bij een proefrit dat het stangetje loskwam :$ (gelukkig had ik gereedschap bij me)
 
De r6 radiateur heeft het begeven (lek) B| nu een andere gemonteerd (ebay-china) met wat modificaties en nu maar hopen dat hij langer mee gaat.
full
 
Hoe krijg je een radiateur aan het lekken? Misschien een domme vraae haha.

Afgelopen week m'n gefixte voorvork getest met een lekkere rit naar de Nurburging
400 km binnendoor de Eifel. Heerlijk gereden en de vering werkt weer super :)
 
Hoe krijg je een radiateur aan het lekken? Misschien een domme vraae haha.

Nee hoor , goeie vraag (ik vroeg het mezelf ook af ;) ) maar de combinatie van bevestigen aan het blok centraal aan de onderkant (zoals ik dat gedaan had omdat het bij omdat dat bij een r6 ook zo zit) , het dunnere materiaal waarvan de r6 radiateur gemaakt is en het trillen van mijn lichtelijk opgevoerde blok heeft een scheurtje in een van de kanalen veroorzaakt (net boven dat bevestigings punt).

Moraal van dit verhaal : als je zo min mogelijk problemen wilt hou je je motor gewoon origineel :Y (al lukt mij dat toch nooit :N )
 
Ik heb naast m'n knutsel project uh... nog een knutsel project :+

Nou ja net even wezen rijden (was opvallend rustig om een of andere reden ;) ) en alles werkt weer zoals het hoort :Y klaar voor een dagje Mettet (vrijdag)
 
Nee hoor , goeie vraag (ik vroeg het mezelf ook af ;) ) maar de combinatie van bevestigen aan het blok centraal aan de onderkant (zoals ik dat gedaan had omdat het bij omdat dat bij een r6 ook zo zit) , het dunnere materiaal waarvan de r6 radiateur gemaakt is en het trillen van mijn lichtelijk opgevoerde blok heeft een scheurtje in een van de kanalen veroorzaakt (net boven dat bevestigings punt).
Is het geen tweedehands radiateur dan, dat die van een schade motor komt waar die misschien al een tik heeft opgelopen?
Moraal van dit verhaal : als je zo min mogelijk problemen wilt hou je je motor gewoon origineel :Y (al lukt mij dat toch nooit :N )
Haha herkenbaar. O-)

Ik heb naast m'n knutsel project uh... nog een knutsel project :+

Nou ja net even wezen rijden (was opvallend rustig om een of andere reden ;) ) en alles werkt weer zoals het hoort :Y klaar voor een dagje Mettet (vrijdag)
Lekker hè zo rustig op de weg. Kon Tarwetijger Senior mooi mijn nieuwste aanwinst (MT-03) uitproberen. En ja, op de terugweg mocht hij over de snelweg met de TRX.
Hij merkte toch wel een significant verschil met zijn eigen,originele, TRX. :+ :]
 
Is het geen tweedehands radiateur dan, dat die van een schade motor komt waar die misschien al een tik heeft opgelopen?Haha herkenbaar. O-)Lekker hè zo rustig op de weg. Kon Tarwetijger Senior mooi mijn nieuwste aanwinst (MT-03) uitproberen. En ja, op de terugweg mocht hij over de snelweg met de TRX.
Hij merkte toch wel een significant verschil met zijn eigen,originele, TRX. :+ :]



De radiateur was NOS dus nog niet gebruikt , dus dat was het niet .
Nouja ,we proberen het wel met deze die er niet slecht uit ziet voor wat het kost (zo'n 150 inclusief verzenden) en neme de oude mee als reserve :Y


Maar uh.. MT-03 leuk fietsje :9 zal wel goed sturen :]
 
Wat zijn goede, goedkope schokbrekers die op een TRX passen?


Goede én goedkope schokbrekers ben ik nog nooit tegengekomen... :)

Ik heb (gaan we weer O-) ) een paar jaar geleden een schitterende Wilbers schokbreker aangeschaft behorend onder een Thundercat, met Hi- en Lowspeed demping enz, om op een goed moment onder de TRX te plaatsen. Het enige wat er aan met gebeuren is dat de kop een paar mm te breed is, dit zou moeten worden afgedraaid en onder past hij volgens mij perfect. Deze shock is al weer jaren stof aan het verzamelen, mag dus weg.

http://link.marktplaats.nl/m814403857
 
Goede én goedkope schokbrekers ben ik nog nooit tegengekomen... :)

Ik heb (gaan we weer O-) ) een paar jaar geleden een schitterende Wilbers schokbreker aangeschaft behorend onder een Thundercat, met Hi- en Lowspeed demping enz, om op een goed moment onder de TRX te plaatsen. Het enige wat er aan met gebeuren is dat de kop een paar mm te breed is, dit zou moeten worden afgedraaid en onder past hij volgens mij perfect. Deze shock is al weer jaren stof aan het verzamelen, mag dus weg.

http://link.marktplaats.nl/m814403857

Hoi Wytze,

Ziet er mooi uit, maar wat gaat mij dit opleveren als ik dit monteer ipv de huidige originele met gele veer? Bevordert dit het rijgenot of vermindert het bijvoorbeeld bandslijtage?

Heb al wel de neiging om de vering te verversen (ook voor), dus het moet wel zo zijn dat ik met deze achterveer ook de voorvering kan vervangen en harmonieus kan maken. Desnoods met een ander merk.
 
Hoi Wytze,

Ziet er mooi uit, maar wat gaat mij dit opleveren als ik dit monteer ipv de huidige originele met gele veer? Bevordert dit het rijgenot of vermindert het bijvoorbeeld bandslijtage?

Heb al wel de neiging om de vering te verversen (ook voor), dus het moet wel zo zijn dat ik met deze achterveer ook de voorvering kan vervangen en harmonieus kan maken. Desnoods met een ander merk.

Ik ben geen veringexpert, maar ik denk dat vooral je dempingskarakteristiek er beduidend kan verbeteren bij een goede instelling van de shock. Zeker gezien de afzonderlijke Hi- en lowspeed instelmogelijkheden. Van grootste belang is natuurlijk een goede afstelling.
 
Ik had me voorgenomen om weer een TRX te kopen zodra er een mooi blauw, origineel exemplaar langs zou komen. Heb nu een prachtige fiets voor een superprijs met 33.000 km naast de Blackbird staan. Voelt vergeleken met die hyperbike mastodont als een licht brommertje, maar hij maakt ook met z'n originele dempers heerlijke geluidjes, vooral het afremmen op de motor vanaf 4.500 tpm en lager geeft van die heerlijke diepe donderroffels in het vooronder. Absoluut heerlijk apparaat voor het 'relaxte' toerwerk. Met die Bird is het alleen fun om hoogst illegale snelheden te rijden. O-)
Foto's:
full

full
 
Laatst bewerkt:
Blauw is de mooiste kleur voor een TRX! :Y
Mooie brommer hoor, maar weet je zeker dat je de originele schoorstenen er op laat? Die van mij zag er precies zo uit na aanschaf. Het eerste wat er kwam waren twee laser bulderpijpen! :P
 
inderdaad, ik heb eerst lang met de originele gereden. vrij snel gemodificeerd(pijpje eruit) zodat ik hem in ieder geval hoorde......

nu met carbon setje is het smullen :9
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan