Yamaha TW project

Voor mijn onlangs gekochte stadmotor: yamaha TW heb ik een aantal plannen. Hij is is al iets aangepast.
Zo ziet hij er normaal gesproken uit:
[afbeelding]

Alle plastics zijn eraf gehaald en andere knippers, een aangepast Harley voorspatbordje en koplamp is vervangen. De tank is gezandstraald, geschuurd en in de blanke lak gezet. De uitlaat is met de hand gemaakt en heeft een aangepaste DBkiller gekregen. Desondanks klinkt hij nog steeds als een Harley (bwv):
[afbeelding]
[afbeelding]

Daarna uitlaattape erop en witte proletenlettertjes:

ondertussen ziet hij er zo uit:
[afbeelding]
[afbeelding]

De funfactor is erg hoog, ook krijg ik meer complimenten dan ik kreeg op mijn 1200gs (RIP), best bizar.

Ik wil er een ander stuur op zetten en een andere kmteller.

Ok ik moet de diameter opmeten, nieuwe handvatten kopen want die oude knip je er waarschijnlijk af.
Voor de KMteller, ik heb deze op het oog:
Alles voor de motorrijders Ma_raboda Home page
[afbeelding]
Wellicht een klein klokje erbij maar misschien is minder wel beter:
Alles voor de motorrijders Ma_raboda Home page
[afbeelding]
Die zal wel rechtstreeks aan de accu moeten of heeft de originele teller vaak een constante 12v voeding? Is het uberhaubt verstandig een klokje op zo'n kleine accu aan te sluiten?

Waar ik verder aan denk:
stuur mag niet te breed want dan moet alle bekabeling ook langer (desnoods stukje stuur afzagen)

Ook twijfel ik erover om het blok te vervangen voor een 200c blok (meer dan dat past niet) zo'n blokje kost 600 euro, maar dan heb ik 1 van de weinige zo niet enige tw200 in NL.

Betreft het stuur wat vergeet ik?

Is dat simpelweg afschroeven en opschroeven? En de kabeltjes voor de indicatoren (N/groot licht/knippers etc) wijst zich vanzelf?

PS: tips voor andere veranderingen zijn meer dan welkom!

(ja ik ben een NOOB ik weet het)
TW200 blokje voor 600 euro? Meteen doen, heb ook een tijdje zo'n ding gehad en vond het helemaal te gek, maar die 125 was net niet genoeg voor mijn smaak.
Heb me helemaal rot gezocht naar een TW200/225 blok, zelfs overwogen om er een andere krukas in te hangen, maar uiteindelijk maar weggedaan.
Er is een kerel in Duitsland (TW-Parts.com - Tuning-, Zubehör- und Ersatzteile für Yamaha TW125, 200 und 225) die een hoop heeft uitgezocht over wat er wel en niet kan met dat 125 blokje..
200cc cylinder en krukas overzetten schijnt geen probleem te zijn.
 
Tja maar dat blok erin zetten gaat echt even boven mijn pet. Lijkt me wel leuk maar begijnenrijst is niet heel veel. Kijk cosmetisch wat veranderen lukt wel maar en blok vervangen
 
Leuke site!

Ik kan geen 200cc blok vinden....(http://www.tw-parts.com/).
En de dealer doet er niet aan mee want het mag de weg niet op.

Waar o waar haal ik zo'n blokje?

Grtz
 
Leuke site!

Ik kan geen 200cc blok vinden....(http://www.tw-parts.com/).
En de dealer doet er niet aan mee want het mag de weg niet op.

Waar o waar haal ik zo'n blokje?

Grtz
Die dealer zou ik snel klaar mee zijn, wat een jankert en onkundig, want je mag zo'n ding gewoon laten omkeuren..
 
Is er ondertussen iemand die, via tw-parts, dit al geprobeerd heeft?
Blokje van 125 vervangen door 200...

grtz
 
update:
Tumblr

tumblr_static_banner_tw.jpg
 
Vet gedaan!
Hoe kan je eig meer pit (snelheid) krijgen uit de yamaha tw?
Ben mss wel van plan eentje aan te schaffen maar ben een beetje bang voor langere afstanden...
zal wel vooral voor in de stad en rondom zijn maar zkr gn snelwegen..
grtz
 
Vet gedaan!
Hoe kan je eig meer pit (snelheid) krijgen uit de yamaha tw?
Ben mss wel van plan eentje aan te schaffen maar ben een beetje bang voor langere afstanden...
zal wel vooral voor in de stad en rondom zijn maar zkr gn snelwegen..
grtz
Heb die van mij weggedaan omdat hij me gewoon net te langzaam was.. Opvoeren kan, maar is redelijk duur. Ik heb hierboven dingen horen roepen over een TW200 blok voor 600 euro, kan het me nauwelijks voorstellen, maar dat zou ik dan meteen kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan