Yamaha TW200 Trailway

Gorby

Rookie
24 feb 2008
3
0
Geachte allen,

Ik ben een groentje op forumgebied en zal daarom een korte inleiding geven.

Ik rijdt sinds een jaar of 5 op mijn eerste motor. Een inmiddels bejaarde Z1000ST. Een oerdegelijke tour-bike waarop ik menig trip naar Duitsland, België en Frankrijk gemaakt heb. Je komt er altijd fris af. Maar eenmaal thuis pak ik 'm nauwelijks. Hij is mij wat te zwaar voor het korte werk en mijn vrouw (met motorrijbewijs) durft 'm niet eens uit de garage te manoeuvreren.

We willen iets anders, namelijk:
- lichte fiets
- laag zadel
- off-road mogelijkheden

Dus je gaat surfen en vindt de Yamaha TW125. Smaken verschillen, maar ik vindt 'm spot-on! Precies wat ik leuk vind. Alleen iets te weinig vermogen. Maar er is ook nog een TW200. Als ik die op de kop zou kunnen tikken...

Mijn prangende vraag is dus:

*O* *O* WIE HEEFT/WEET EEN YAMAHA TW200 TE KOOP STAAN??? *O* *O*

Een artikel dat mij mede heeft doen besluiten te zoeken naar de TW200 i.p.v. de TW125 was het onderstaande:
YAMAHA TW125 (1999-2004) Review

Daarin stond op de laatste regels:
..."If you really love the Yamaha TW125's sand dune style, then track down a grey import TW200 instead. Miles better."
full
 
Ik wens je veel succes. De TW200 is in Europe zeer uniek en praktisch onvindbaar. In elk geval in Nederland ga je 'm helemaal niet vinden en bepaalde onderdelen die niet overeenkomen met de 125 moeten dan denk ik ook worden besteld vanuit Azie?

Is een Yamaha XG250 Tricker dan niet iets?

tricker.jpg
 
De 125 is gewoon levensgevaarlijk. Dat je daar mee de snelweg op zou mogen... :N
Heb zelf een Honda XR 250 gehad, en da's ruim voldoende op de snelweg, ook bij forse wind tegen. Weet niet hoeveel vermogen de TW 200 heeft. Het zal wel niet je boedoeling zijn om er veel snelweg mee te rijden, soms ontkom je er gewoon niet aan. Rijdt dan niet zo lekker als er een 40 tonner aan komt denderen. Heb die ervaring op een VanVan 125 gehad...
 
TW 125 heb ik op proefgereden.. LEVENSgevaarlijk vond ik het.. veel te weing power om goed met het verkeer mee te kunnen komen..

De TW200 heb ik toen ook aan gedacht, maar is nooit officieel in nederland te koop geweest, heb ze ook nog nooit in het echt gezien.

voor mij is het toen de Honda NX 250 geworden ( kleine Dominator)

Wat ook een leuk licht motortje is, is de Yamaha DRz400



Een Tricker vind ik ook ietsje te licht qua vermogen, ziet er wel heel leuk uit verder.
 
Volgens mij wil ie 'm ook niet voor de snelweg gebruiken maar een beetje van de weg af ;)
Ik vond de XR250R niets op de snelweg, omdat het toen teveel waaide toen ik het probeerde. Daarnaast was de tandwielverhouding denk ik niet optimaal voor snelweggebruik op dat moment. Maar met elke 125cc de snelweg op is gevaarlijk vind ik. De watergekoelde blokjes hebben wat meer vermogen dus kunnen nog wel meekomen met het verkeer op de rechterbaan, maar de luchtgekoelde blokjes hebben best veel moeite om 100km/u aan te kunnen houden. Zo'n TW200 heeft 16pk.
Kan dus wel iets beter snelweg doen, maar dan wel op de rechterbaan.

Ik zat in elk geval met geknepen billen op een YBR125 die met moeite 106km/u haalde terwijl ik moest invoegen op een weg waar je 100km/u mag. Met een CBR125R reed ik fluitend 110km/u en had ik nog gas over om toch ook nog wel 120km/u aan te tikken (en met lang wachten 130 a 140 op de teller, maar toen kwam mijn afslag al :P )
 
TW 125 heb ik op proefgereden.. LEVENSgevaarlijk vond ik het.. veel te weing power om goed met het verkeer mee te kunnen komen..

Mijn ervaring met 125cc is dat je wél met het verkeer mee kan komen. Je trekt even snel (of langzaam) op als een gewone auto. Hang je vol aan het gas, dan ben je wel de snelste. Dus meekomen gaat. Vlot rijden is moeilijk, want trapt een auto goed z'n gas in, dan win je het toch niet. Alleen snelwegwerk is erg moeilijk, omdat je gewoon geen koppel over hebt wat je nog aan kan grijpen op de momenten dat je het net nodig hebt.

Ik wil nog wel eens op een TW125 rijden, lijkt me een grappig dingetje voor in de stad (en provinciale 80-wegen), waar alle 125's eigenlijk voor bedoeld zijn.
 
ik reed op een 80 km weg...

maar ik had de wind tegen dus haalde het bijna niet eens..mischien moest hij nog beter ingereden worden.
Voor mij was het in ieder geval een anti-climax want ik vind het een grappig machientje.

verder is het wel lekker om een beetje snelheid over te houden, ook omdat er op een 80 km weg niet vaak 80 gereden wordt . ;)



Met mijn NX-je vermijd ik ook zo veel mogelijk de snelweg, hij KAN wel goed meekomen maar dan moet het blokje gewoon te hard werken en dat vind ik zonde..
 
Ik denk dat het YBR blok iets is afgeleid van het TW125 (en dus XT blok?) blokje. De YBR had veel moeite nodig om van 80km/u naar 100km/u te gaan. ALsof ie daar een dood punt had wat betreft koppel. Misschien een keer zo'n ding op te bank gooien.

Maar stap voor de gein eens op een CBR125, die gaat in 1 stuk door naar z'n top. Is dan ook een watergekoeld blok dat gewoon wat meer vermogen heeft.

NX250 kan prima op de snelweg rijden... alleen soms houd ie 130km/u in z'n 5 beter vol dan in z'n 6. Maar we hebben wel eens 150km/u op een NX250 gehaald met 2 man erop ;) Gewoon eeen vlakke weg, niet naar beneden ofzo, dat zou oneerlijk zijn.

Dus 110-120km/u op een NX250 is ook goed vol te houden. Vond dat ook een leuk motortje.
 
Wauauauauw, wat een hoop reacties. Bedankt!

Maar ik had dergelijke antwoorden al verwacht. Allerlei alternatieven voor de TW200, maar geen TW200. Balen!!! Het was te proberen.

Even over de suggesties:
- De Tricker is te jong (lees te duur), net als de DRZ400 (Suzuki)
- Een XR250 is te hoog (denk aan de vrouw) en heeft ook geen elektrische starter dacht ik.
- De NX250 is zonde om mee het zand in te gaan. Als je valt is het vele plastic stuk.
- De YBR125 is te gewoon (ik heb al een toerfiets) en de CBR kan niet off-road.

Ja..., kritisch ben ik wel... Maar ik heb mijn zinnen echt op een TW200 gezet.
Wel off-road mogelijkheden, maar toch een lage fiets met elektrische starter.
Als ze in Nederland niet te koop zijn, dan maar eens in het buitenland proberen.

Ik heb al eens een kort rondje internet gedaan om te zoeken naar import op bestelling. Maar ik vind eigenlijk geen adressen. IEMAND EEN IDEE???
 
Zijn ze niet in Amerika gevoerd? Beetje omslachtig, maar dan haal je er toch een daarvandaan? Met de huidige dollarkoers is dat al snel interessant..

Vind die dingen echt supercool trouwens..
 
TW125 levensgevaarlijk?
ik heb die eens van een dealer meegekregen, erg veel lol mee gehad, alleen maar standje vol gas, slip streamen achter vrachtwagens, onbezorgd stoepjes op en af....
Maar ik zou nu dan inderdaad voor de tricker gaan.
 
In Amerika kan je het 2008 model kopen voor 3799 dollar... of wel 2560 euro. Daar heb je hier in NL niet eens een fatsoenlijke 125cc voor. Maargoed, dan moet je 'm nog invoeren, laten keuren, typegoedkeuring regelen.... en dan elke keer bellen naar Amerika voor onderdelen ;)

En ja, een RV200 bestaat ook. Het stomme is dan ook dat ze in exotische landen wel de 200cc verkopen, maar in Nederland, een land waar 125cc eigenlijk net te weinig is, de 200cc modellen niet verkrijgbaar zijn. Heeft puur met Belgie te maken, waar je ze mag besturen met een autorijbewijs...

En als je met een NX250 op je bek gaat in het zand, heb je niet zoveel schade. M'n broer is eens op z'n bek gegaan op een rotonde met de NX. De vonken vlogen eraf. Weinig schade, kuipje iets ontzet, maar niets ernstigs. Dus in het zand heb je in principe nog minder schade....
 
Sorry voor het weer tot leven wekken van deze forum post. Ben woonachtig in Paraguay (Zuid-Amerika) en blije eigenaar van een heuse TW200!

Deze is al vrij oud (1996) en voorgaande eigenaren hebben de bike een beetje verwaarloosd, maar het eerste moment dat ik deze bike zag...op slag verliefd.

Aangeschaft voor een bedrag rond de 1200 USD en alleen maar lol met het ding.
Optrekken gaat als een tierelier en aan de 100 - 110 zit je zo. Hier in Ascuncion speel ik graag met sportieve autos, zelfs een 3-liter Mercedes kijkt toch gauw tegen je achterlicht aan.

Verbruik is minder. Nou ja, de tankinhoud is niet echt om over naar huis te schrijven. De mijne is luchtgekoeld en wordt soms toch wel erg heet aan de voeten. Dat is in de winter hier (+15 C) wel prettig, maar in de zomer (+45 C) is het wel wat minder.

De bike voelt meer dan solide aan, zo uit het hoofd weegt de bike 220 kilo. Snelwegen en vrachtverkeer heb je hier alleen tussen steden. Sterker nog, in de binnenstad van Ascuncion (hoofdstad van Paraguay) ben je al blij als er asfalt ligt.

Belasting hier stelt dan ook geen knoop voor, wegenbelasting word per jaar afgerekent en ligt rond de 20 euro. Houdersschapbelasting kent men hier niet. De prijs van brandstof is daarentegen bijna net zo hoog als in Nederland (1,3 euro/liter voor 85 octaan benzine, 1,6 euro/liter voor super).

Te koop is de bike niet, maar ik kan beamen dat dit een heel leuke, fijne en vrij capabele motor is. Inderdaad een leuke motor om erbij te hebben.
full
 
  • Leuk
Waarderingen: CDFS
hahahah je bedoelt 220 pond, dat apparaat weegt kaal rond de 110 kilo
ik rijd met een paar maten op de tw125, normaliter rijden we 800cc-1200cc, maar dit is veel meer fun
b16cf1b0d90f91c77626fcd56a7ffe7d_view.jpg

6edd4a675be056aaef037455d3decf82_view.jpg


zie ook onze filmpjes:

we kunnen er niks van maar we hebben wel veel lol!
 
Even dit draadje nieuw leven inblazen.
Ook ik zou graag een TW200 willen. Als er nog meer gegadigden zijn om een paar te importeren dan doe ik mee.

(mocht dit niet lukken dan ga ook ik op zoek naar een Tricker.)
 
Komt een Suzuki VanVan 125/200 (geloof dat ze officieel suzuki RV heten) niet dichter in de buurt van de TW dan een tricker?
 
Terug
Bovenaan Onderaan