yamaha TZ50 racer, wie kent ze ?

street-fighter

MF veteraan
31 mrt 2005
8.154
0
omgeving leiden.
nu, is het verhaal dat er een TZ50 op mijn pad is gekomen, ding gekocht, aan het lopen gemaakt enz enz.

tis een puur race appartaat, zit geen EU nr int frame nr. zijn zeer aparte schaarse apparaten,

maar nu weet ik eigenlijk maar weinig van die dingen, en nu vroeg ik me af, of er hier misschien iemand zit, die meer van ze weet ?

als de mod'jes t hier niet willen hebben, vind ik dat ook oke, maar omdat het huidige brommer volk er geen reet van weet, probeer ik het via deze weg!

Gr. Steven

piccie:
full
 
Laatst bewerkt:
damn leuk apparaatje!!

heb gezocht voor je op internet, maar erg weinig over te vinden... :/
 
uitlaat is van SAMBA racing, dat ken ik wel, die heb ik ook al gemaild, maar nog geen reactie van gehad.

heb dr nog 1, maar dat is een seatpipe en een volledig andere pijp!

heb ook nog lopen op team kroeze racing, viel ook bizar weinig over te vinden -O-
 
Laatst bewerkt:
Kijk hier eens voor technische gegevens.

http://www.motorencyclopedie.nl/ind...tanden/motoren/yamaha-tz50racer/tz50racer.htm


Als ik mij goed herinner werden deze dingen ingezet in de late jaren '80 als cupracertjes in een soort "talentenjacht". Ik geloof dat Henk de Vries uit Lelystad er nauw bij betrokken was, misschien kun je daar nog wat info halen.
(ik vind) henk de vries is een eikel,en hij doet tegenwoordig alleen nog scootertroep geloof ik....

wel tof dingetje :+
 
Kijk hier eens voor technische gegevens.

http://www.motorencyclopedie.nl/ind...tanden/motoren/yamaha-tz50racer/tz50racer.htm


Als ik mij goed herinner werden deze dingen ingezet in de late jaren '80 als cupracertjes in een soort "talentenjacht". Ik geloof dat Henk de Vries uit Lelystad er nauw bij betrokken was, misschien kun je daar nog wat info halen.

op dit soort reacties hoopte ik eigenlijk. ik zal die henk de vries eens een mail sturen, kijken of die wat er over kan vertellen!

verder hoop ik dat er hier iemand op MF rond hangt die er wat van weet/ mee gereden heeft...

@ pschyco dingetje,

tja, of hij een eikel is of niet, boeit me weinig kzoek info, geen vriendschap hahaha!
 
Weet men bij www.50cc.nl/www.jollymoto.nl niet meer? Daar waren altijd aardig wat onderdelen te vinden voor allerlei 2takt apparaten.
 
Handige info is dat je er niet mee op de weg mag rijden :+

Pak eens een circuitdagje Assen ;)
 
Ik weet wel dat er verschillende jongens bij de SOBW met die tzjes hebben gereden. Weet alleen niet meer precies wie :? Er rijd nu niemand meer op die TZjes want er is niet zo heel goed aan onderdelen te komen voor die dingen.
 
Handige info is dat je er niet mee op de weg mag rijden :+

Pak eens een circuitdagje Assen ;)

k zit er over te denken ja, heb een berg tandwielen waar ik denk ik tog pittig vaart mee moet kunnen maken.

ben nu via via in contact gekomen met iemand die een gereviseerd blok heeft liggen die ik evt kan kopen. dan ben ik iig niet verloren als er wat gebeurt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan