Yamaha V-star importeren uit USA

stardrag

Rookie
23 jul 2014
1
0
Ik wil een Yamaha V-star kopen via Ebay.
Heeft iemand hier ervaring mee:
- Heeft deze motor een Europese type goedkeuring.
- Is er ervaring met het transport (bijvoorbeeld Schumacher Cargo Logistics)
- Eventueel adviezen en kosten overzicht (excl. koopprijs motor) zijn zeer welkom.
 
Ik wil een Yamaha V-star kopen via Ebay.
Heeft iemand hier ervaring mee:
- Heeft deze motor een Europese type goedkeuring.
Maakt niet uit.
Motor moet gewoon naar Lelystad voor volledige keuring, conform huidige keuringseisen.
- Is er ervaring met het transport (bijvoorbeeld Schumacher Cargo Logistics)
- Eventueel adviezen en kosten overzicht (excl. koopprijs motor) zijn zeer welkom.
Kun je op zich best navragen bij rdw en douane.

Reken er maar op dat het nauwelijks interessant is, tenzij erg goedkoop aanschaffen.
 
Vraag me af of het interessant is.
Hij is zeer slecht/zuinig afgesteld door de Amerikaanse milieueisen.
Zal in dit klimaat slechter lopen, maar goed dat kan je veranderen.
Dan alle kosten om hem hier te krijgen en op kenteken.
En het is gewoon een XVS 1100 Dragstar waarvan er hier nu heel veel 2e hands voor leuke prijzen te koop zijn.
 
Maakt niet uit.
Motor moet gewoon naar Lelystad voor volledige keuring, conform huidige keuringseisen.Kun je op zich best navragen bij rdw en douane.

Reken er maar op dat het nauwelijks interessant is, tenzij erg goedkoop aanschaffen.
Nee hoor, je hoeft niet per se naar Lelystad. Ik heb mijn motor ook uit de USA gehaald. Heb de import door een bedrijf laten verzorgen, Import auto | Importautos.nl. Dat bedrijf werkt ook samen met het vervoersbedrijf Schumacher Cargo. Ze laten hem eerst keuren door de Duitse TUV (of iets dergelijks) en dan heb je plotseling een Europese motor. En daarna is het een kwestie van papieren opsturen en je Nederlandse kenteken ontvangen.

Maar ik denk ook dat het qua prijs nauwelijks interessant is. Ik weet niet wat het in een specifiek geval gaat kosten, maar vracht, invoerrechten en een restant BPM tikt toch snel aan. En voor 4000 euro heb je een prachtige Nederlandse Dragstar.
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor, je hoeft niet per se naar Lelystad. Ik heb mijn motor ook uit de USA gehaald. Heb de import door een bedrijf laten verzorgen, Import auto | Importautos.nl.
:')

Nee, je hoeft natuurlijk niet zelf te gaan nee... :/

Dat was de vraag ook niet. De vraag was of er Europese goedkeuring op zat. Ik heb dat geïnterpreteerd als: welk soort keuring moet er nog plaatsvinden.

Het feit dat JIJ persoonlijk niet hoefde af te reizen, maar dat je anderen daarvoor hebt betaald: geweldig :Y

Ik zal het even wat duidelijker uitleggen: ongeacht EU keuringen, toelatingen, etc, elk voertuig van buiten EU moet in Lelystad gekeurd worden.
Dat bedrijf werkt ook samen met het vervoersbedrijf Schumacher Cargo. Ze laten hem eerst keuren door de Duitse TUV (of iets dergelijks) en dan heb je plotseling een Europese motor. En daarna is het een kwestie van papieren opsturen en je Nederlandse kenteken ontvangen.

Dat is eerst importern ein DLD,en dan van DLD naar NL.
Kan.

Dat kanaal wordt ook steeds moeilijker, mede door dit soort praktijken (kan soms makkelijker en goedkoper zijn, soms niet).

Er zijn nog andere strapatsen:
Invoeren in BE, op naam zetten van iemand in BE, half jaar wachten en dan naar NL.....

Zoek het maar eens op :)
Maar ik denk ook dat het qua prijs nauwelijks interessant is. Ik weet niet wat het in een specifiek geval gaat kosten, maar vracht, invoerrechten en een restant BPM tikt toch snel aan. En voor 4000 euro heb je een prachtige Nederlandse Dragstar.
 
Vraag me af of het interessant is.
Hij is zeer slecht/zuinig afgesteld door de Amerikaanse milieueisen.
Zal in dit klimaat slechter lopen, maar goed dat kan je veranderen.
Weet je wel het klimaat in USA :?

Schijnt er knap kous of heet te kunnen zijn.
Met ongeveer een 80 graden celsius verschil (gemakkelijk gemiddeld). Welk klimaat bedoel je eigenlijk (van de alle vijf die USA heeft)?
Dan alle kosten om hem hier te krijgen en op kenteken.
En het is gewoon een XVS 1100 Dragstar waarvan er hier nu heel veel 2e hands voor leuke prijzen te koop zijn.

:^

Maar wie weet.

Misschien een leuke opknapper gezien.
Of bij roukama met rijdbare schade en US titels....
 
Weet je wel het klimaat in USA :?

Schijnt er knap kous of heet te kunnen zijn.
Met ongeveer een 80 graden celsius verschil (gemakkelijk gemiddeld). Welk klimaat bedoel je eigenlijk (van de alle vijf die USA heeft)?:^

Maar wie weet.

Misschien een leuke opknapper gezien.
Of bij roukama met rijdbare schade en US titels....


Ik heb een Virago XV1000 (1985 en geïmporteerd in 1994) gehad uit Amerika, daar zat toen al AIS op en was zeer krap afgesteld om aan de milieueisen te voldoen.
Toen ik er mee op 4000 meter hoogte reed (Sierra Nevada, Spanje) liep hij veel beter door de ijlere lucht.
Andere sproeiers erin gezet en toen liep hij veel mooier.
En die AIS ook verwijderd."
Wat wel kan zijn dat zo'n USA motor er heel anders uitziet dan een Europeese uitvoering, en dan heb je wel iets bijzonders.
De Virago die ik had was veel meer verchroomd etc.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan