Yamaha vaagheden

Blij dat ik dan geen 110 + pk heb.... Slechts 107,5 paardjes ;)
Zit natuurlijk wel wat in wat Rev zegt (behalve werken aan je rijstijl moet je ook nog opletten op een juiste stand v/d gashendel bij zo\'n powerpack), maar als je je gewoon niet lekker voelt op een motor, moet je deze niet nemen omdat het ding zo handzaam zou zijn.... Kies dan iets waar je lekker op zit....
Wat ik veel belangrijker vind dan vermogen is dat je vanaf het begin lekker zit op je fiets, zonder heel erg te moeten wennen aan stuurgedrag, zithouding, remmen en meer... De een zal zich lekker voelen op een 250 je, een ander voelt zich pas lekker op een 1000 je.... Niet enkel omdat de 1000 zo lekker vlot is, maar omdat die fiets gewoon lekker in de hand ligt. De een voelt zich thuis op een XV535 virago (waar is de voorrem????? :+ ), terwijl de ander zweert bij een CBR 1100 XX Merel, omdat het zo lekker stuurt (ook leuk met regenweer slip slip... :+ )

Moraal: Als je je ergens lekker op voelt, maakt het niet uit of het 45 of 145 pk heeft, want je voelt je gewoon sneller 1 met het apparaat. Dit is een veel grotere factor in je rijgedrag dan het vermogen onder je rechterhandje.....

Maar het is idd jammer dat de 400 en 750 cc klasse hier erg slapjes vertegenwoordigd is...
 
Nou ja, iedereen moet gewoon doen wat hij denkt dat het beste is voor hem of haar.

Ik ken mezelf echter goed genoeg om in te zien dat ik me alleen maar gruwelijk zou uitleven op een 600cc racekanon, en dat leek me met 0 jaar ervaring niet verstandig. :)

Ik weet dat er meer mensen zijn met die rare zenuwtrek in hun rechterhand :P dus die kunnen beter met wat lichters beginnen.

Mensen die wel iets verstandiger zijn kunnen misschien wel succesvol op een 600cc of hoger stappen. :)
 
Op Maandag 03 september 2001 21:41 schreef Revolution het volgende:
(...)Ik ken mezelf echter goed genoeg om in te zien dat ik me alleen maar gruwelijk zou uitleven op een 600cc racekanon, en dat leek me met 0 jaar ervaring niet verstandig. :)
(...)
Ja, dan is 400cc en een top van rond de 220 (toch?) veel verstandiger.... :P
 
Ach, als je je maar lekker voelt op je FZR 400, boeit het niet wat het vermogen is, want dan ben je toch wel snel. Als je puur voor vermogen gaat, ben je trager. Je hebt dus voor jezelf een uitgebalanceerde (en verstandige)keus gemaakt en dat is :}
 
Ja, dan is 400cc en een top van rond de 220 (toch?) veel verstandiger.... :P
Inderdaad rond de 220, maar ja, dan ga je dat ook gelijk uitproberen hè! ;) |(

Zaterdag was leuk, ging stukje rijden naar Noord Holland, over Afsluitdijk dus. Bij begin Afsluitdijk stond brug open, kwartier lang ofzo. Ik stond lekker vooraan :] en toen de brug weer dicht was had ik de hele Afsluitdijk voor mezelf, was helemaal leeg.
Constant volgas gereden dus, boven de 200. :P

Enne DeGroteMuis, je gaat wel ff in 1 keer slagen hè!! :)
 
Inderdaad rond de 220, maar ja, dan ga je dat ook gelijk uitproberen hè! ;) |(

Zaterdag was leuk, ging stukje rijden naar Noord Holland, over Afsluitdijk dus. Bij begin Afsluitdijk stond brug open, kwartier lang ofzo. Ik stond lekker vooraan :] en toen de brug weer dicht was had ik de hele Afsluitdijk voor mezelf, was helemaal leeg.
Constant volgas gereden dus, boven de 200. :P

Enne DeGroteMuis, je gaat wel ff in 1 keer slagen hè!! :)
Lekker blazen... :9~
Wel gaaf, zo\'n leeg stukje weg om effe te testen.... Je loopt dan alleen zo verdomde hard in, binnen een kwartier - 20 minuten ben je al weer bij :) Lijkt me trouwens wel akelig hard gaan op de motor... 1 keer achterop 180 gereden & was niet leuk meer... Half i/d wind, klein zitje en hoge steuntjes zijn niet fijn bij zulke snelheden.... Vond het trouwens wel veel harder lijken dan in het blik... Aan de andere kant, zelf ook al 150 met lessen gereden & was wel erg leuk... })

[blakend van zelfvertrouwen mode]
Slagen? Natuurlijk!
[/blakend van zelfvertrouwen mode]
Volgens de instructeur nada probleempje, zolang ik maar geen gekke dingen doe.... Viel ook op dat lessen vandaag errug goed ging... Werkdagje erop zitten en daarna lessen ging nooit heel soepel, vooral de bocht om op nat wegdek voelde minder zeker, maar vandaag totaal geen moeite :) , maar wel een hoosbui :(
Alles bij elkaar genomen is er een goede kans dat ik binnen twee weekjes lekker kan spelen met m\'n eigen speeltje... :9~
 
Het viel mij eerlijk gezegd 100% mee, de snelheid.
Boven de 200 had ik zoiets van: waar blijven die extra paardjes, ik wil nog harder!!! :P
Als ik 250 had gekund had ik het ook gereden denk ik. :)

Alleen die wind, op zo\'n supersport heb je maar matige bescherming dus die buldert wel met orkaankracht rond je helm, da\'s vrij vervelend.

En dat rijbewijs haal je vast wel in de 1e keer!! :)
 
Inderdaad rond de 220, maar ja, dan ga je dat ook gelijk uitproberen hè! ;) |(

Zaterdag was leuk, ging stukje rijden naar Noord Holland, over Afsluitdijk dus. Bij begin Afsluitdijk stond brug open, kwartier lang ofzo. Ik stond lekker vooraan :] en toen de brug weer dicht was had ik de hele Afsluitdijk voor mezelf, was helemaal leeg.
Constant volgas gereden dus, boven de 200. :P

Enne DeGroteMuis, je gaat wel ff in 1 keer slagen hè!! :)

Hehehehehehe.......laat me raden.......6 minuten van sluis tot sluis?????
 
Ik blijf roepen dat jijzelf diegene bent die de controle zou moeten hebben over je rechterhand. En als je die controle niet hebt, dan moet je misschien niet gaan motorrijden...
 
Wordt er trouwens nooit geflitst op de Afsluitdijk of zo? Ik hoor wel vaker verhalen dat mensen hier overheen blazen aan topsnelheid.

Controle betekent dan motor kwijt...
 
Twee weken geleden ook heen en weer geweest over de Afsluitdijk. Je kunt er echt heerlijk hard blazen. Alleen waaide het toen zo en vond ik 200+ niet echt lekker rijden.

Maar op die weggetjes boven in Friesland kon ik wel lekker 200+ :]
 
Ik blijf roepen dat jijzelf diegene bent die de controle zou moeten hebben over je rechterhand. En als je die controle niet hebt, dan moet je misschien niet gaan motorrijden...
Ik heb inderdaad wel eens kramp in mijn rechterhand :+ maar wel als het kan, ik zou het niet eens durven, op een drukke weg asociaal hard gaan racen, dus alleen als ik veel ruimte is.

Maar goed, ze moeten me dan ook niet flitsen. \ '(
 
Het leek me zelf dat ik op een 400 binnen 3 a 4 maanden was uitgekeken en dat een 600 mij minimaal 2 jaar tevreden zou houden.

Ik heb toen zelf een ZX6R gekocht en ben daar prima te spreken over. Hij is heel vergevingsgezind (behalve in de regen }) ).

Enige nadeel is dat hij niet op vermogen kan wheelien, dus toch maar liever wat meer pk\'s... })
 
Zoals sommige mensen hier al vertellen, is de algemene tendens in Nederland idd, hoe zwaarder, dikker, meer pk\'s, meer cc\'s, de enige reden om een fiets aan te schaffen......Ik persoonlijk heb een partij commmentaar gekregen dat ik \"maar\" een 250CC had gekocht.......dat het 2 takt is dat boeit bijna niemand iets, want bijna niemand weet wat het inhoud.....De meeste figuren die ik tegenkom vertellen over minimaal 750CC en verder, meer dan 100PK enz.....leuk en aardig, het enige plezier wat zulke lieden van het motorrijden hebben is dat ze op kunnen scheppen tegen derden: \"kijk eens jongens......hayabusa!!!!\" en ondertussen er geen ruk mee kunnen.

Hard rijden op de rechte stukken dat kan iedereen.....maar bochtenwerk, daar gaat het uiteindelijk om......tenminste, voor de echte motor liefhebbers dan.

Hier in Nederland, met de instelling die de meeste mensen hebben..........tsja, hier is (jammer genoeg) niet echt een markt voor de \"lichtere\" bikes.......

Wat ben ik het hier ONTZETTEND mee eens zeg!!

Je hebt hier in NL een HELE grote groep supersport rijders, maar ik denk dat maar 10% een beetje fatsoenlijk kan en durft te rijden!

Echt HEEL jammer....ik had wel wat meer competitie gewild...(niet patserig bedoeld hoor)
 
In België wel denk ik. Nederland ben ik niet zeker. Hij stond in ieder geval toch in de catalogus 2001 van Motoren & toerisme.

Als commentaar stond erbij dat wie leert rijden met deze motor, later probleemloos met gelijk welke 600cc overweg kon.
 
Tja...je kan ook beginnen met een van de meest vriendelijke fiets aller tijden...terwijl je er toch giga hard mee kan gaan...en dan heb ik het over de, jawel, de Kawasaki ZZR600 :)
Rijdt als een trein, houdt met gemak cbrretje bij, en in de bochten heb ik in de goeie ouwe tijd meerdere voetesteuntjes versleten....enne, over de 750cc klasse...ZX7R is veel te zwaar, en ook al verouderd...te weinig vermogen voor een 750...en ik hebbem gehad, dus ik kan het weten..maar hij is wel super mooi...
 
Jawel, ik heb in Thailand ook wat ZXR 400\'s zien staan, dus ze bestaan wel.
Of ze ook in Europa zijn verkocht weet ik niet.
Toen ik laatst met Auke op het circuit van Lelystad was reed daar ook een Kawa 400cc mee, ze zijn er dus wel. :)
 
Tja...je kan ook beginnen met een van de meest vriendelijke fiets aller tijden...terwijl je er toch giga hard mee kan gaan...en dan heb ik het over de, jawel, de Kawasaki ZZR600 :)
Rijdt als een trein, houdt met gemak cbrretje bij, en in de bochten heb ik in de goeie ouwe tijd meerdere voetesteuntjes versleten....enne, over de 750cc klasse...ZX7R is veel te zwaar, en ook al verouderd...te weinig vermogen voor een 750...en ik hebbem gehad, dus ik kan het weten..maar hij is wel super mooi...
Volgens MCN is een ZZ-R600 idd sneller op de 1/4 mijl dan een CBR 600... Maar wel een beetje slapjes van voor..... Duikt aardig hard met remmen... Doet CBR en ZX-6R toch wel een stuk minder. Maar het is idd een onderschatte fiets....
 
en het belangrijkste...het is geen supersport....ZX-6R is toch al te sportief voor voor een beginner...zzr heeft vermogen meer over hele band beschikbaar, hoef je geen hoge toeren te draaien voor je vermogen, en zoals iedereen wel weet, als je hoge toeren rijdt maak je eerder fouten, en is het moeilijker te corrigeren...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan