DeGroteMuis
MF veteraan
Blij dat ik dan geen 110 + pk heb.... Slechts 107,5 paardjes
Zit natuurlijk wel wat in wat Rev zegt (behalve werken aan je rijstijl moet je ook nog opletten op een juiste stand v/d gashendel bij zo\'n powerpack), maar als je je gewoon niet lekker voelt op een motor, moet je deze niet nemen omdat het ding zo handzaam zou zijn.... Kies dan iets waar je lekker op zit....
Wat ik veel belangrijker vind dan vermogen is dat je vanaf het begin lekker zit op je fiets, zonder heel erg te moeten wennen aan stuurgedrag, zithouding, remmen en meer... De een zal zich lekker voelen op een 250 je, een ander voelt zich pas lekker op een 1000 je.... Niet enkel omdat de 1000 zo lekker vlot is, maar omdat die fiets gewoon lekker in de hand ligt. De een voelt zich thuis op een XV535 virago (waar is de voorrem????? ), terwijl de ander zweert bij een CBR 1100 XX Merel, omdat het zo lekker stuurt (ook leuk met regenweer slip slip... )
Moraal: Als je je ergens lekker op voelt, maakt het niet uit of het 45 of 145 pk heeft, want je voelt je gewoon sneller 1 met het apparaat. Dit is een veel grotere factor in je rijgedrag dan het vermogen onder je rechterhandje.....
Maar het is idd jammer dat de 400 en 750 cc klasse hier erg slapjes vertegenwoordigd is...
Zit natuurlijk wel wat in wat Rev zegt (behalve werken aan je rijstijl moet je ook nog opletten op een juiste stand v/d gashendel bij zo\'n powerpack), maar als je je gewoon niet lekker voelt op een motor, moet je deze niet nemen omdat het ding zo handzaam zou zijn.... Kies dan iets waar je lekker op zit....
Wat ik veel belangrijker vind dan vermogen is dat je vanaf het begin lekker zit op je fiets, zonder heel erg te moeten wennen aan stuurgedrag, zithouding, remmen en meer... De een zal zich lekker voelen op een 250 je, een ander voelt zich pas lekker op een 1000 je.... Niet enkel omdat de 1000 zo lekker vlot is, maar omdat die fiets gewoon lekker in de hand ligt. De een voelt zich thuis op een XV535 virago (waar is de voorrem????? ), terwijl de ander zweert bij een CBR 1100 XX Merel, omdat het zo lekker stuurt (ook leuk met regenweer slip slip... )
Moraal: Als je je ergens lekker op voelt, maakt het niet uit of het 45 of 145 pk heeft, want je voelt je gewoon sneller 1 met het apparaat. Dit is een veel grotere factor in je rijgedrag dan het vermogen onder je rechterhandje.....
Maar het is idd jammer dat de 400 en 750 cc klasse hier erg slapjes vertegenwoordigd is...