yamaha virago 535, goede motorfiets?

inspec

Rookie
31 aug 2004
28
0
Zutendaal
Ik heb sinds gisteren een Yamaha Virago 535 gekocht. Ideaal voor beginners hebben ze mij verteld, klopt dat? Ik heb nog maar enkel mijn voorlopig rijbewijs.

Mijn Yamaha heeft een drietal maanden stilgestaan, is het nodig om de bouchies en olie enzo te vervangen? Wie kan me hierop antwoorden?

Bedankt alvast,
groetjes
Inspec :]
 
Ik kan je geen oordeel geven over de Virago.

Ik denk wel dat je de vraag beter had kunnen stellen voordat je die fiets kocht.
 
Prima fiets.

3 maanden? als ie 't doet dan hoef je nog effe niks te doen. Kijk even oliepeil na en de akku. Rijden maar.
Van de winter maar eens een lekkere beurt geven. *D
 
Ik rij nu een aantal maandjes op een virago 535, en moet zeggen dat een een leuke beginnersmotor is! Erg vergevingsgezind, doet niet moeilijk maar je kan hem toch z'n best laten doen zonder dat ie tegensputterd.

Hij rijdt er lekker in de binnenstand en in buitengebieden, alleen niet echt een snelwegvreter.

Mij bevalt ie goed, ik heb alleen de versie met kleine tank, en dat ben ik nu al behoorlijk zat... kan om de 90 km gaan tanken als ik binnen de bebouwde kom buiten bbk iets later....

maarre wel een plaatje posten van je bike natuurlijk!! ben benieuwd.
 
Ik heb sinds gisteren een Yamaha Virago 535 gekocht. Ideaal voor beginners hebben ze mij verteld, klopt dat? Ik heb nog maar enkel mijn voorlopig rijbewijs.

Mijn Yamaha heeft een drietal maanden stilgestaan, is het nodig om de bouchies en olie enzo te vervangen? Wie kan me hierop antwoorden?

Bedankt alvast,
groetjes
Inspec :]

Mijn vrouw rijd ook op een 535 (de versie met de grotere tank; 150 km). Is een perfecte fiets hoor. Ook om te beginnen. Makkelijk te handelen, niet zenuwachtig en zo. Nix mis mee. Ook leuk is dat de 535-jes best goed te verhandelen zijn!
En uh, na 3 maandjes stilstand hoef je niet veel te doen.
Veel plezier met je motor!
 
Is de motor goed voor beginners of is de beginner goed voor zijn motor ?
Ik ben zelf begonnen met een intruder 1400 als eerste motor. Nooit een probleem geweest. Wees trots op je eigen motor en rijd hem zoals je dat zelf goeddunkt.
Wat anderen vinden doet er even niet toe. Ondertussen spaar je je een ongeluk om de volgende droom te kopen...
 
Bedankt voor de uitleg die jullie tot nog toe gegeven hebben!!!

Ik moet zeggen dat mijn virago echt heerlijk rijdt.
Als ik jullie zeg dat ik mijn virago voor 1500 EUR gekocht heb van een particulier, dan is dat toch niet veel geld hé?!
Ik hoop dat de winter nog een tijdje wegblijft, mijn motorleven begint pas :]

Groetjes,
Inspec

Ik weet niet hoe je een foto rechtstreeks hierin moet plaatsen, maar hier zijn alvast enkele linken.

http://www.motor-forum.nl/forum/misc/116542
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/116774
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/116775
 
hey inspec

welkom in de virago wereld

rijdt zelf ook een virago xv535, is inderdaad pittig handelbaar motor
maar voor lange snelwegritten toch wat minder, maar net wat je keuze is.
ikzelf rijdt veel stad en ga geregeld even toeren omdat ik anders te korte ritjes heb, en dat komt niet ten goede van je motor.

veel virago km plezier :]
 
full
 
Ah, leuk ding! :) Ziet er op zich ook goed onderhouden uit he? Welk jaar?

Ik had er ook bijna eentje gekocht; die zag er qua paint en accessoires echt heel mooi uit, alleen vond ik 'm net iets te iel. (Daarbij hou ik ook van een beetje power; mijn eerste bike was een buikschuivertje met 105 PK) In plaats van die 535 heb ik een Virago 1100 gekocht. Reed lekker! Alleen snap ik niet dat mensen meteen zitten te zeuren over dat het een "wijvenfiets" is, of dat-ie erg kort is enz.

Whatever, Virago's zijn leuke bikes! :) Ik hoop dat (en vertrouw er op) je er veel plezier mee zult hebben! :)
 
Hey ToT,

mijn virago is van 1992. Het is wel "maar" een 535, maar voor mij is dat ideaal, ik ben nog maar net begonnen met motorrijden dus voila.
Hij is prima onderhouden, en er heeft altijd een vrouw mee gereden (niet dat da iets wil zeggen :g)
Als ik hier een jaar mee gereden heb,kan ik me nog altijd een zwaarder type kopen hé.

Bedankt voor je reactie,

Groetjes
Inspec
 
Ja joh, niks mis met een lichte bike! :)
Ik ken ook iemand die op een 350cc crossmotor rijdt. Voor niet iedereen hoeft het zo hard.
En sommigen vinden het inderdaad verstandig om eerst met iets lichts te beginnen, juist omdat je niet meteen onder een vrachtwagen ligt als je per ongelijk je rechterhand wat draait terwijl je eigenlijk had willen remmen.
 
Ik heb zelf ook een virago 535 uit 1992. Het is voor mij ook mijn eerste motor, en ik moet zeggen hij rijdt heerlijk. En om te beginnen, is het fijn om met een lichtte te rijden. Lekker een beetje mee rond touren, niet te lange afstanden.
Veel plezier met je motor!
 
Ik heb eerst een Honda XR500 (crosser) gehad: véél te hoog. Toen heb ik een 250 kg zware Honda CB700 gehad: te zwaar en de hoogte ging nét. Bij een stoplicht was het altijd maar effe afwachten of ie recht bleef staan. Op die motor voelde ik me niet echt zeker, evenals op de XR. De CB reed overigens als een trein (20 jaar oud), prettig op de lange afstanden. Met de XR waren alleen de kortere stukjes leuk, voornamelijk bij het wegrijden.
Nu heb ik een Virago XV535, en ik ben een MAN, 41 jr. oud, 63 kg en 1.72 lang. Deze 535 is voor mij een prettige motor, lage zit en laag zwaartepunt en overall niet zo zwaar en goed te hanteren. Echter, het verlangen naar een motor met meer vermogen blijft toch, dus als de knip het toelaat komt er over enige jaren een zwaardere. Zie foto (hopenlijk lukt dat)

full
 
Hallo
ik heb ook een virago, uit '94, en hij bevalt me prima. Alleen door het stuur niet echt lekker een snelwegmotor. Ik heb vroeger een CB 550 gehad, en die vond ik ook erg lekker rijden.

Ik vind de stuurtjes van beide motoren op de foto's wel èrg gaaf!
 
En dit is die van mij:

full


:]


ps Seek: wat heb jij met je rechterspiegel gedaan? (enne, ook onderwijs?...)
 
De originele rechter spiegel ligt in de kast, evenals de linker, zo ook het originele stuur. Wanneer je een recht stuur op je motor zet kun je de originele spiegels niet meer terug zetten, tenzij je naar jezelf wilt kijken. Je bent dus genoodzaakt een ander type spiegel te monteren. Deze "hadden ze nog liggen", toevallig een linkerspiegel. Nu kan ik in ieder geval het achterop komende verkeer zien. Aan de rechterkant moet je gewoon goed over je schouder kijken. Volgens mij moet je in ieder geval één spiegel hebben, volgens de wet. Mijn Virago 535 had zo'n zelfde stuur als die van jou, dat heb ik dus veranderd.
Inderdaad, in mijn profiel klun je zien dat ik in het onderwijs werk: ROC.
 
Mijn Virago 535 had zo'n zelfde stuur als die van jou, dat heb ik dus veranderd.
Heb je dat zelf gedaan, dat stuur vervangen? Is dat te doen? 'k Zit er ook over te denken. 't Geeft de motor ook meteen een heel andere smoel.
 
Dat heb ik zelf gedaan, en dat terwijl ik helemaal niet zo'n sleutelaar ben. Stuur is besteld via de motorzaak, thuis wat moertjes losdraaien en ander stuur erop zetten. Je moet wel andere spiegels erbij kopen. Dat was bij mij in elk geval zo. Idd zo'n recht stuur staat mooier, rijdt ook fijner, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Alleen heb ik er nog geen lange afstanden mee gereden.
 
ik ga eens kijken wat ik kan knutselen....

[me]@nne heeft ooit in een grijs verleden ook een stuurtje vervangen[/me]
 
Ik rij nu al enkele weken op mijn Yamaha Virago 535, maar ik stel vast dat bij het starten van de motor, de motor niet meteen aanslaat. Het is net of er een terugslag is. Pas na de tweede keer starten, slaat de motor aan. Zou dit aan de batterij kunnen liggen? Of eerder aan de ontsteking die slecht staat afgesteld ofzo? Ik ken niet veel van motoren maar kan iemand anders mij hierop een antwoord geven?


Bedankt alvast,

groetjes Jim (inspec) :]
 
ik ben niet technisch, en misschien sla ik hier heel erg de plank mis, maar ik weet wel dat Virago's berucht zijn om hun startmotor. Laat daar als eerste naar kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan