Yamaha virago 700 1987 loopt niet.

R5F

Rookie
6 apr 2015
21
4
Heerenveen
Goedendag,

Ik heb een yamaha virago 700 uit 1987 opgehaald. Bij het kijken was het starten lopen. Thuis hetzelfde. Ik was zo'n 3 minuten onderweg toen viel hij uit. Kon hem weer aan de praat krijgen. Reed niet goed, bokken en viel uit bij gas loslaten. Thuis aan de lader gedaan en proberen af te stellen. Toen liep hij netjes stationair en met gas geven viel hij niet uit.

Vandaag wilde ik een kort rondje rijden, hij startte. Heb hem een tijdje warm laten draaien, toen gas geven en hij viel meteen uit. Weer gestart en kon heel voorzichtig gas geven. Toen viel hij weer uit.. weer aan de praat gekregen maar viel kort daarna weer uit. Eerst maar eens benzine kraan etc gecontroleerd. Toen weer gestart maar toen viel hij uit en kreeg helemaal geen stroom meer.. Dus accu eerst weer aan de lader en toen die vol was weer geprobeerd maar als ik het contact omdraai gebeurt er gewoon helemaal niks meer.. Opzich niet zo erg want wilde deze motor gebruiken om me wat meer te ontwikkelen op het klus gebeuren. Maar wie kan mij helpen met dit probleem?
 
Ik weet dat mijn broer ook wel eens zulk soort rare klachten had met een GPZ900 (was toen nog niet oldscool..:+)
Zijn accu lade niet meer bij. Dus ik denk dat of je accu laad niet meer bij, of je accu is overleden.

Aangezien je je accu zegt op geladen te hebben vermoed ik het laatste.
Of heb je een lader met een indicatie van de staat van de accu?

Edit: "warm draaien" is vrij nutteloos en slecht voor "het milieu" (als dat je iets boeit tenminste)
 
Ik weet dat mijn broer ook wel eens zulk soort rare klachten had met een GPZ900 (was toen nog niet oldscool..:+)
Zijn accu lade niet meer bij. Dus ik denk dat of je accu laad niet meer bij, of je accu is overleden.

Aangezien je je accu zegt op geladen te hebben vermoed ik het laatste.
Of heb je een lader met een indicatie van de staat van de accu?

Edit: "warm draaien" is vrij nutteloos en slecht voor "het milieu" (als dat je iets boeit tenminste)
Hoop inderdaad op een rotte accu. Heb een goedkope druppellader, die geeft aan dat ie "full" is. Heb zelf ook een meet apparaat, maar die geeft 27 volt aan. Dus heb het idee dat ik totaal verkeerd meet 😂.

Warm draaien deed ik omdat als ik na het starten het gas open draaide de motor gelijk uitviel. Na een tijdje warmer kon ik langzaam het gas opendraaien. Maar als ik een flinke dot gas wilde geven viel hij weer uit. En toen zoals beschreven was het ineens pats boem helemaal voorbij.
 
Hoop inderdaad op een rotte accu. Heb een goedkope druppellader, die geeft aan dat ie "full" is. Heb zelf ook een meet apparaat, maar die geeft 27 volt aan. Dus heb het idee dat ik totaal verkeerd meet 😂.

Warm draaien deed ik omdat als ik na het starten het gas open draaide de motor gelijk uitviel. Na een tijdje warmer kon ik langzaam het gas opendraaien. Maar als ik een flinke dot gas wilde geven viel hij weer uit. En toen zoals beschreven was het ineens pats boem helemaal voorbij.
27 volt als je motor aan staat zou kunnen, maar goede kans dat dan je accu stuk is en je spanningsregelaar ook. Als ie uitstaat lijkt het me onlogisch.
 
Dat zou dan inderdaad goed kunnen. Maar als mijn voltmeter dat doorkrijgt. Waarom zegt de druppellader dan wel dat de accu vol is?
Ik weet niet welke druppellader je hebt, maar je hebt ook gewoon laders die er spanning op zetten, en als ze 14 volt terugmeten het dan goed vinden en er mee ophouden.
 
Misschien is er troep in je carburateur terecht gekomen, wat zijn weg naar de sproeiers gevonden heeft? Mocht het doormeten van de componenten niks opleven, is het wellicht een idee om even de carburateurs af te laten, om te zien of er troep uit de vlotterkamers komt.
 
Misschien is er troep in je carburateur terecht gekomen, wat zijn weg naar de sproeiers gevonden heeft? Mocht het doormeten van de componenten niks opleven, is het wellicht een idee om even de carburateurs af te laten, om te zien of er troep uit de vlotterkamers komt.
Komkom, dat gebeurt zomaar niet :+

20210411_165722.jpg

20210411_165427.jpg
 
Late reactie, maar nieuwe accu gekocht. Oude accu was niet best meer. Probleem is dat met de nieuwe volle accu hetzelfde probleem blijft. Totaal geen reactie als ik de motor op contact zet, gaan geen lampjes of iets branden..
 
Terug
Bovenaan Onderaan