Yamaha virago 700 1987 loopt niet.

R5F

Rookie
6 apr 2015
21
4
Heerenveen
Goedendag,

Ik heb een yamaha virago 700 uit 1987 opgehaald. Bij het kijken was het starten lopen. Thuis hetzelfde. Ik was zo'n 3 minuten onderweg toen viel hij uit. Kon hem weer aan de praat krijgen. Reed niet goed, bokken en viel uit bij gas loslaten. Thuis aan de lader gedaan en proberen af te stellen. Toen liep hij netjes stationair en met gas geven viel hij niet uit.

Vandaag wilde ik een kort rondje rijden, hij startte. Heb hem een tijdje warm laten draaien, toen gas geven en hij viel meteen uit. Weer gestart en kon heel voorzichtig gas geven. Toen viel hij weer uit.. weer aan de praat gekregen maar viel kort daarna weer uit. Eerst maar eens benzine kraan etc gecontroleerd. Toen weer gestart maar toen viel hij uit en kreeg helemaal geen stroom meer.. Dus accu eerst weer aan de lader en toen die vol was weer geprobeerd maar als ik het contact omdraai gebeurt er gewoon helemaal niks meer.. Opzich niet zo erg want wilde deze motor gebruiken om me wat meer te ontwikkelen op het klus gebeuren. Maar wie kan mij helpen met dit probleem?
 
Late reactie, maar nieuwe accu gekocht. Oude accu was niet best meer. Probleem is dat met de nieuwe volle accu hetzelfde probleem blijft. Totaal geen reactie als ik de motor op contact zet, gaan geen lampjes of iets branden..
wat ik al eerder in een berichtje opperde, ga alle stekkertjes en draadjes na. kan ergens een slecht contact zijn. contactslot zelf kan ook een probleem zijn. eventueel draadjes doorverbinden en kijken of dat werkt
 
Update* hij is weer aan de praat. Zat ergens een kabelbreuk.

Nu het volgende probleem, hij start en loopt "ok". Maar bij gasgeven valt ie meteen weer uit. Buurman gaat de carberateurs nakijken, denkt dat de vorige eigenaar na het schoonmaken bij het in elkaar zetten niet secuur is geweest. We gaan het zien. Ik moet zeggen dat ik nog wel ongeveer 10 minuten zonder problemen heb gereden voordat het hele probleem begon.
 
yamaha-xv700c-1986-g-usa-carburetor_bigyau0901b-9_81ef.gif


Nr 15
 
Update* hij is weer aan de praat. Zat ergens een kabelbreuk.

Nu het volgende probleem, hij start en loopt "ok". Maar bij gasgeven valt ie meteen weer uit. Buurman gaat de carberateurs nakijken, denkt dat de vorige eigenaar na het schoonmaken bij het in elkaar zetten niet secuur is geweest. We gaan het zien. Ik moet zeggen dat ik nog wel ongeveer 10 minuten zonder problemen heb gereden voordat het hele probleem begon.
dat zei ik :P

vacuumslangetje kan ook wel eens probleem veroorzaken mbt afslaan na korte tijd en wat mijn voorganger al zei, kraantje open maken en membraampje vervangen, mocht die er in zitten
 
Hallo motor forum leden. Hier een update en advies gevraagd.

Buurman heeft er een monteur bij gehaald en ze hebben de motor compleet nagelopen.

Carberateurs waren vies, en zaten niet goed in elkaar. Voorband bleek leeg te lopen. Spoel in de dynamo is verrot en heeft de accu ook kapot gemaakt. Nog wat kleine dingetjes.

In de marktplaats advertentie destijds stond dat de motor motorisch in orde was. Carberateurs waren gereinigd. Dit blijkt dus niet waar. Ik heb helaas dus al het een en ander gekocht om de motor op te knappen. En ze zijn er nu druk mee bezig. Alleen dat was niet de insteek. Hij zou motorisch volgens de advertentie goed functioneren. Dat doet hij dus alles behalve. Iemand advies wat ik wellicht nog zou kunnnen ondernemen? Als ik dit van te voren had geweten had ik de motor natuurlijk niet meegenomen.
 
Ding te koop zetten als niet rijdende opknapper en je verlies nemen.
Vervolgens bij een dealer een hele jonge onverprutste andere motor kopen met garantie.
Oude motorfietsen kun je alleen maar kopen en rijdend houden als je of zelf heel handig bent of een dikke portemonnee hebt
 
Als je van iemands blauwe ogen uitgaat, kom je vaak van een koude kermis thuis. Ja je bent genaaid, jammer maar helaas. Je kunt de verkoper benaderen en het verhaal uitleggen, wellicht komt er iets van coulance uit, maar reken er maar niet op.

Ik ben vaak zat naar motoren "in zéér goede staat" wezen kijken. Een BMW r1100s met kapotte cardan, een TDM 850 met blauwe walmen bij koud starten.... Om er een paar te noemen.

Sommige mensen dénken oprecht dat hun motor goed is, maar vaak liegen ze voor hun eigen bestwil. Zo gaat het helaas...
 
Een motor van 34 jaar oud, Amerikaans importmodel, en dan verwachten dat hij in orde is? Omdat de verkoper dat zegt? 8)7
Had alleen maar goede beoordelingen op marktplaats. Knapt constant motors op en verkoopt ze door. Dus ging er natuurlijk van te voren al met een ander gevoel naartoe dan wanneer je iemand hebt met slechte beoordeling etc. Maar je hebt gelijk, te goed van vertrouwen geweest.

Heb hem het probleem uitgelegd, wel gelezen maar geen reactie.. Achja, weer een dure les voor mijzelf 🤡
 
Nouja. Probleem is verholpen. Alleen nog de spanningsregelaar vervangen en dan moet jij weer lopen als een zonnetje.

Carberateurs erachter weg gehad. Schoongemaakt en goed in elkaar gezet. Spoel in de dynamo vervangen. Accu vervangen. Nu de spanningsregelaar en dan Heb ik eindelijk de goedlopende motor die me beloofd was 🙃
Tot aan het volgende euvel. :P
 
Als het goed is, zitten er zekeringen onder het kapje met de lampjes voor richtingaanwijzers, groot licht en neutraal.
Daar zou ik eens kijken of alles ok is.
Ook achter de koplamp verstopte Yamaha nogal eens graag connectors en zekeringen.
ook het contactslot zelf is verdacht, die gingen wel eens stuk.

Toen hij tijdens het rijden uitviel, regende het toen behoorlijk?
Oudere Yamahabobines willen wel eens scheuren en uitvallen als er dan vocht in komt.
Droogt de boel weer op, dan werkt alles weer. Ik heb er destijds een waterdichte laag bisonkit omheen gespoten.
 
Tot aan het volgende euvel. :P
Daar waren we alweer 😂.

Als het goed is, zitten er zekeringen onder het kapje met de lampjes voor richtingaanwijzers, groot licht en neutraal.
Daar zou ik eens kijken of alles ok is.
Ook achter de koplamp verstopte Yamaha nogal eens graag connectors en zekeringen.
ook het contactslot zelf is verdacht, die gingen wel eens stuk.

Toen hij tijdens het rijden uitviel, regende het toen behoorlijk?
Oudere Yamahabobines willen wel eens scheuren en uitvallen als er dan vocht in komt.
Droogt de boel weer op, dan werkt alles weer. Ik heb er destijds een waterdichte laag bisonkit omheen gespoten.
Elektra is inderdaad een dingetje op deze fiets.

Het volgende. Hij loopt stationair mooi, het is ook starten lopen. Als ik wegrijdt gaat dat mooi, ik kan nog mooi in de 2 rustig rond kachelen. Alleen als ik het gas open trek, blijft hij weer hangen en gaat hij met horten en stoten voorruit.

Heb een hand voor een van de uitlaten gehouden, dan bouwt ie druk op en valt ie bijna uit. Bij de andere gebeurt er helemaal niks. Blijft gewoon doortuffen. Die uitlaat heb ik eronder weg gehaald en blijkt inderdaad niet helemaal goed meer te zijn.

Maar nu zit ik met het volgende. Zou het ook de gaskabel kunnen zijn? Vind dat als ik stil sta, en een flinke dot gas geef. Hij heel lang in de toeren blijft hangen. Hij valt niet meteen terug.

Ook heb ik nu zo'n kikke uitwendig lucht filter. Zou het kunnen dat ze die erop hebben gezet maar verder niks hebben gedaan qua afstelling van de motor? Sproeiers etc? Dat ie daarom zo raar loopt als het gas erop gaat?

Hoor graag jullie reacties.
 
Is niet goed nee.
Ik denk dat de afstelling niet goed is, of een carburateur(s) zit verstopt ofzo.

En de luchtfilterkast is erafgesloopt voor kekke filtertjes. Het klinkt allemaal niet zo florissant.
Maar het kan ook meevallen. Het klinkt inderdaad als ergens valse lucht aanzuigen, of een verstoppinkje ergens in een carb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan