Yamaha Virago XV1100

Als ik draadbomen verleng doe ik de draden trapsgewijs doorknippen.
Als je alle kabels op gelijke hoogte doorknipt wordt het zo'n ontzettende bult met het aan elkaar solderen en krimpkous.
Voor de draden die 'loos' zijn, heb ik dat inderdaad gedaan... Voor de andere draden maakt het niet zoveel uit, omdat het redelijk dicht achter de stekker zit, dus dan heb je toch al een bult. Voor het verlengen van draden is dat inderdaad een hele goede oplossing om de kabelboom zo dun mogelijk te houden
 
De beugels (oren) voor de koplamp binnen gekregen... uiteraard direct even kijken hoe het zou gaan kunnen staan

(ziet er wel een beetje sneu uit, zo 'hangend' aan één oor ;) )

AMWts8BrIAG9j5OCD-whyO0jY-giQsNn02nSfEO2uQAf8SgAAN9Od-T2J7nYVMi6De6rEzTi-LofcV7Wa15F30brGojHIDYF3OTPm2-HBVvnAq8Eqsy244B9WI_TiqK391vsou55xt8UdkzyOARbqvUOmFHZGw=w990-h1319-no


en van wat grotere afstand

AMWts8BgTKIf1-Qvz8h6ArR0dDt1MsmOT4m2Jx8E8k_1g2fwSrijf8KxzA-OP2B-WEphMgXn5BShpjZzDX2WKDTaUOot73SJZaIBo3XXy8fbwfbtxn9zc4qfYP_MtATKPI6eeDthrQ6qkZiEVIX5VaE5rarKfw=w1358-h1019-no


De juiste positie en hoogte moet ik nog gaan bepalen, maar daarvoor moet ik eerst de oude koplampbevestiging voor gaan weghalen...
 
zo, een paar uurtjes verder, en we zijn weer mooi opgeschoten!

Koplamp verder gemonteerd...
AMWts8A_2yUVhTzaV_S4I_LuUhvtcWRf5S8u1BChUuynLmBXY_wHPZ4iRVxlAAOJ1G8WfuqUhavllMIKqLbBjfHu7723JZG8n7Os6WtYoEYMwsC1YbjBOf59XPnRA13-oKp7IfR6wzPuhhHdKzcjY2E0VSCwRA=w990-h1319-no


...en dan testen of hij het ook daadwerkelijk doet natuurlijk
AMWts8C3EdJ7TaYLIsKsxQ0WNSpkj8CkYU2aO-q1lxGUI14TZ4347lqdxfC7ggVTB_RX2_CDLaP6mAJfLhVldfJP47l2U8aDxeZTmixxQd6mT5n-5aypBTZozmvRP2xSXw3SmJHWnffwIBIctFxn2J-i18KjMQ=w990-h1319-no


Dan vervolgens kijken of we de nieuwe knippers een beetje fatsoenlijk kunnen monteren op de koplamp beugels (oren)
AMWts8CU4i5dAjMoToLDcdXvO5IMAvKLZf_E6kZ2E6sJyGC_FkJaKjHaMuKlKDbd7hX4In6qhPlD4Swl7yOw0CcgYYSWEV7-uMM_tv6xSc4WNCQLBCAGPCGv-eM5C5-026yca4v4TKPoDPYW_bE0Bz_p-zbxiQ=w1358-h1019-no


Toen bedacht ik me, dat ik in mijn oude koplamp een gele lamp had zitten, en dat dat eigenlijk veel gaver is dan dat felle witte, dus lamp weer los, en lampje wisselen

AMWts8Buz9akLmjIGKLpKD5w3-Ujm_wZIXjOXiEv7edN-XF6hptzMCtfhmUFP6-RBIAyU0PbcPjCKZxHw1BqkSptN01rP2JIRjVtvWskOs0wyb0RkzykNlI-MScFWhH-HPg5pI7A-HK-b_i-YwI7NJS7RNwqCQ=w990-h1319-no


Daarna alles wat vaster gezet, en de knippers gemonteerd
AMWts8ALrnjzoyMjFZb_l1RUs1IB-MD_dBDzg56xZ0Yfv8WlvJuo3cJeK7UbVUrF031u2c4M5Q-8yF2YlSF_dv9IyDX7uYEpNM3TEXXRhz2EmWjw655xuDt2Zz0Bp0mPRnfEtAUZpVhF1aE4OctRj5qgIHjOIw=w1358-h1019-no


het nieuwe uitzicht vanaf de bestuurderskant gezien
AMWts8AkIpaEHBWYfBGYT7wLdK4Y5JM58cBHI5GrQB_AJccQyMGEvtPsTh1Yvo6fafUV4tO7nSeFQSC75lQ1YM0NTy4QlpQWSPgjdRAIO4OHUZsOFKn-8uWJAU9QaIC32kCHPul4IhmBG-_mVm-7qzkadXEXVA=w990-h1319-no


Zo ziet het er nu vanaf de zijkant uit
AMWts8CX_zkLmAaUh4r7qLi8H6dK-FrM5i4Gt5e3uecKcmJ0hv_FJe8-Bkh1UWxUBcyWpgrEMDTDSVmNR9poP5IP_qx37fHU9pnPqlJTO0mgDaXAlHWhUn-gBf6D_03fCwr3mZNiy95dMU1aGe_5FtT1Ge3-BA=w990-h1319-no


en nog eentje met de kabels wat beter weggewerkt achter de lamp
AMWts8D2KI4shB-S0fA2kcxBYeV1gwdblf4yy_GNJpkemy6eKLpl1uTxCFNSIC92zpYQnHxLpQdFnQXCv9jW7FAFNnfiG--JxgrjQpl7eDP5A2-Nt3UBkLjhvBoUC1AjoQRZyaaBZYYFvReQK16hT10XhWJHAA=w990-h1319-no


Het resultaat begint ergens op te lijken, maar ik ben er nog niet helemaal...
1. Ik heb een ander tellerklokje besteld (ja ja ik weet het, met dat stomme ding begon dit hele traject helemaal), want dit klokje heeft een zogenaamde k = 1.0 waarde. En dit terwijl de Virago schijnbaar een waarde heeft van K = 1.4! Hierdoor geeft de teller nogal een hogere waarde qua snelheid aan dat dat er daadwerkelijk gereden word. En na een stevige zoektocht over het wereldwijde web, van alles gevonden, maar niet echt een oplossing om het klokje of de aandrijver aan te passen of de aandrijver te vervangen. En als ik al wat vond, dan was het gelijk een prijzig grapje. Uiteindelijk kwam ik bij Motea terecht, en blijk ik een nagenoeg hetzelfde klokje nieuw te hebben voor een acceptabel bedrag.

2. de bedrading is me nog niet helemaal naar het zin zo achter de lamp. Het originele plan was om de kabels allemaal in de lamp te proppen... maar dat gaat niet lukken zonder een flink gat er bij in te gaan moeten zagen. De originele koplamp zat al bomvol, en had een groot gat aan de boven- en onderkant. Deze koplamp is wel wat ruimer als de originele, maar er moet ook nog de zekeringen bij in gepropt worden, en dat blijkt onbegonnen werk. Het plan op dit moment is, om de kabels (nadat ik het andere klokje binnen heb) zo veel mogelijk in te tapen met vulkaniserende tape. Dan vallen de kabels achter de koplamp een stuk minder op, en is het ook nog eens wat beter vochtbestendig. Heeeeel misschien kan ik op een later moment de moed opbrengen, om de kabelboom helemaal bloot te gaan leggen, en in te gaan korten (kabels onder tank / zadel wegwerken), en om te kijken of we met minder kabels toe kunnen. (contactslot onder het zadel, brandstof schakelaar ergens anders etc) Maar daar durf ik me nu nog niet aan te branden, en is voor nu alleen nog maar een idee om verder op te gaan broeden
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bij mijn '83 Virago het contactslot onder het zadel gemaakt. Zorgt voor een iets cleane uiterlijk op het dash. Is niet zo lastig om te doen hoor, alleen even een stevige houder maken voor je contactslot. Is op onderstaande foto redelijk te zien.

20221221_151416.jpg
 
Ik heb bij mijn '83 Virago het contactslot onder het zadel gemaakt. Zorgt voor een iets cleane uiterlijk op het dash. Is niet zo lastig om te doen hoor, alleen even een stevige houder maken voor je contactslot. Is op onderstaande foto redelijk te zien.

Bekijk bijlage 1853355
Ik had bij mijn Virago's de choke hendel op het frame voor de tank geplaatst, scheelt ook weer een kabel vanaf het stuur.
 
Ik heb bij mijn '83 Virago het contactslot onder het zadel gemaakt. Zorgt voor een iets cleane uiterlijk op het dash. Is niet zo lastig om te doen hoor, alleen even een stevige houder maken voor je contactslot. Is op onderstaande foto redelijk te zien.

Bekijk bijlage 1853355

Als ik de stap ga durven nemen, om de kabelboom 'open' te gaan halen, dan komt het contactslot inderdaad daar ergens onder het zadel terecht

Ik had bij mijn Virago's de choke hendel op het frame voor de tank geplaatst, scheelt ook weer een kabel vanaf het stuur.

Heb je daar de bestaande choke hendel en kabel voor gebruikt?
 
Niet bij de hand, het is wel te zien op de foto die ik hierboven had gezet, maar die motor is natuurlijk wel helemaal kaal. Geen kapjes of kuipen meer over alles heen.
 
Het is wel een iets ander model Virago… ik heb dual shocks in plaats van een softtail… maar alles is passend en werkend te krijgen als je maar wilt 🤣
 
Gisteren is één van de to-do's weer een stukje dichterbij gekomen. Had een klokje besteld via Motea, en deze zou volgens de website pas volgende week ergens geleverd worden, maar tot mijn verrassing kwam deze gisteren al binnen.

AMWts8BeZPCO27Tr5HCCB32P5nh4CapnOYDtfcuEWrUPHOU23q-xXTNFBjOLIsHhgckzZi5eY_Nph921l-8zUw8e2fX05R_C4W7INuDG0gc3G9Pn4V98zTRSTrATBdKkaXPa91pHQiQThJ1YEoRVjQQ8hyIxSg=w745-h993-no


Klokje is qua looks nagenoeg hetzelfde als mijn 'oude' klokkie. Het nadeel van deze klokjes is dat je zelf moet gaan uitzoeken hoe de bedrading zit, maar na een korte puzzel had ik de bekabeling uitgepuzzeld

AMWts8B13CCxnu4jMmsQVe-1fDSsGtFMWDffO_GIjJ6s7xjTncNnXN0TDRjTemWWEGIjE5M0dF1vx4ACtEPI9ihof5M22EQL_Pq9gXWavtB48qYwc-AVNwbi09lnD8hcJBzPlYLitwW0cu3DeO6zhNuCr6rYTw=w745-h993-no


Dit nieuwe klokje heeft een paar voordelen, ten opzichte van mijn bestaande klokkie. De achtergrondverlichting verlicht niet de hele plaat, maar alleen de wijzer en de cijfers, het knipperlichtlampje kent twee ingangen (links en rechts) waardoor ik hoogstwaarschijnlijk mijn knipperlichtindicator weer kan aansluiten (hopen dat er zo'n diode dinges in zit), en aan het uiteinde van de kabels zitten al pinnen (hopelijk kan ik die in mijn bestaande stekker frotten, wat weer een hoop soldeerwerk scheelt)

AMWts8CqpLsGXZtbFiCABSA26PwRp1lPeyIvLwvky4yJxRB9WrhFK718pG1JAREi-yREQQ64EDqapPeUD7PcUUVutOwNgi_fhYHZyOQtl-DZ0m432NkFXjtzrrwWlod7902p_IgxPlYR7-77zK1j9xxql-Yg6A=w559-h993-no
 
Een korte update aangaande het nieuwe klokje. Alle lampjes en zo werken, zelfs de knipperlichten! Zoals gehoopt zit er een diode dinges in, waardoor ik netjes de knipperlicht indicator kon aansluiten. Om de neutraal switch goed werkend te krijgen, hebben we er een relais tussen moeten bouwen, omdat de neutraal switch geschakeld word via de massa. En aangezien ik maar 1 massa heb in het nieuwe klokje, kon deze niet op een andere manier goed werkend gemaakt worden. Vervolgens nieuwe klokje gemonteerd, en de nieuwe bekabeling met relais zo veel mogelijk proberen weg te werken in de koplamp. Tot dusverre allemaal prima, maar....

.... toen ging de neutral switch kapot. Waarschijnlijk was dit het laatste zetje, door het droog schakelen tbv het testen, heeft die de geest gegeven. We hebben het ding gedemonteerd, en je ziet overduidelijk dat deze versleten is (en ook na de voorgeschreven testen uit het WPH, blijkt de schakelaar kapot te zijn)

Toch even een testrit gedaan, om te kijken hoe de Daarnaast heeft de nieuwe teller OOK een afwijking van 1.4 8)7:? ;(

Om bovenstaande te fiksen zojuist maar een nieuwe neutral switch besteld. Voor de teller afwijking had ik geen zin om weer een ander klokje te bestellen. Terugsturen was al geen optie meer, omdat ik hem alweer verbouwd had. Ik heb besloten dat ik er maar 'gewoon' mee ga leren leven. Dat de km-teller dan harder oploopt dan normaal moet ik dan ook maar voor lief nemen... ik bouw / verbouw de motor voor mezelf, en niet voor een volgende eigenaar, of met de intentie om hem ooit nog te verkopen. En qua snelheid is het nou ook niet zo dat ik constant op de teller zit te kijken hoe hard ik rijd. Maar om toch de belangrijkste snelheden te kunnen bepalen, heb ik maar 'gewoon' een paar streepjes op de teller gezet.
bij 70 (50kmh), 112 (80kmh) en bij 140 (100kmh).

Het heeft één klein voordeeltje dat de teller nu teveel aan geeft, en dat is dat de teller nu de snelheid aangeeft die beter past bij de gevoelssnelheid *O*:]
 
Niet vervelend bedoeld, maar ik denk dat je beter af was geweest als je direct een KOSO teller had gekocht. Ik heb dat destijds ook gedaan en eenmaal goed afgesteld (magneten) had deze een snelheid aan die overeenkwam met mijn navi.

Ook niet geheel onbelangrijk:

Alle documentatie die je nodig hebt zit er bij.
 
Niet vervelend bedoeld, maar ik denk dat je beter af was geweest als je direct een KOSO teller had gekocht. Ik heb dat destijds ook gedaan en eenmaal goed afgesteld (magneten) had deze een snelheid aan die overeenkwam met mijn navi.

Ook niet geheel onbelangrijk:

Alle documentatie die je nodig hebt zit er bij.
Je hebt geen ongelijk hoor… maar heel soms ben ik eigenwijs, en ging ik er van uit dat deze teller ‘gewoon’ goed zou wezen. Voorlopig blijft deze teller er nog gewoon even opzitten, en mogelijk in de toekomst misschien alsnog een KOSO er op… voorlopig heb ik ook nog andere plannen waar ik tzt aan wil gaan werken, en eigenlijk wil ik nu ook gewoon rijden
 
Vandaag kwam er een leuk schattig pakketje binnen...

AMWts8BqChltrzJUsYVidKL9sUcrhvP4YHfp6g5oldVDeLWFkBLgSjn0Ttc8szDbfAQ8dl5ZehL5xyIxTZIVHMeY68kP9butb5NsEZxdP_qrPnpSJ05K1pV0TAoYufsQjGaS5bGUHY0o3dipSkQ0uTYQK-m04w=w721-h961-no


... een heel schattig stukje metaal met schroefdraad en een alleraardigst tepeltje er aan (Yamaha heeft het onderdeel vervangen door een beter exemplaar, in plaats van koper/messing achtig tepeltje, is die nu van RVS of zo)

AMWts8DyyWchW-8ny_4aeJi0Qg4G85ZY4ZfOUxjod4iJAXh1GR35j3GMUvB4eji_GB8ABb55HNudWD3pZQjZAJFpgXrONJEGNKBfmkEjyZzJsmMP_8BxN9t2-DwNygpe2rup1KzA2elymJGtj6cgkjQcQmhJsg=w721-h961-no


En na een uitgebreide en ingewikkelde klus van wel 5 minuten, was de sensor vervangen! En de proef op de som geeft een prachtig groen lampje, welke uit gaat als je de motor in de versnelling zet!

AMWts8DPPXOam-uhLyljxxr95bOmgpDGU7vXct8T9owOOsd0w4O-NJ7YAG8maRKfFJpDzuZlS-C7dRJYL0U54RVw4oZhQHLc9MrpbTjBgRPFDVE9QwRDCmskDA_hqUF9iXmdYm90VpPC5OZX80B4mxbeVlo_EA=w721-h961-no


Dus weer helemaal blij! Nu kan ik met een gerust hart gaan bedenken, hoe ik het volgende project vorm ga geven, en wanneer ik dat ga doen.
Ik heb namelijk nog wel wat dingen in gedachten die ik zou willen doen, maar nog niet weet wanneer en hoe:
- Zadel opnieuw (laten) bekleden
- Carburateurs laten reinigen en afstellen
- Bekabeling door het stuur heen leiden
- Misschien toch weer een bijrijderszitje (pillion pad)
- Misschien een sissy bar
- Koplamp spuiten
- Nieuwe achter veren (verlaagd)

Oftewel, genoeg ideeen, maar nog niet helder en scherp wat ik, wanneer ga doen, en / of ik ze überhaupt wel ga doen
 
Ik ben toch best wel tevreden met het resultaat van de apehanger tot dusverre...

AMWts8C7e5nu3m65RV4KXE3UX9Dxs26hqn5el3138l46j_ILEqvfWruyASqqJtwEfuSTCPn_o3zxTtHQTmlwbf-hu_JsvWJMVqybYguLGAfg3t2vVfevWKAQ44zYagNBdwjvdaPKYLfXR8h4oF40QRzD6P5Cvg=w905-h679-s-no


Het enige wat me nog niet aan staat op het moment, is de spiegel. Maar hier heb ik afgelopen zaterdag in Hardenberg een andere voor gescoord. Montageclamp is besteld, en wanneer die binnen is, kan ik de nieuwe spiegel gaan monteren (update volgt)

Tevens heb ik nog een alleraardigst choke hendeltje gescoord, die de bestaande onder de knipperlichtschakelaar gaat vervangen. Dan wil ik eigenlijk ook de schakelaar voor de reserve tank onder de startknop gaan verplaatsen, zodat de units op het stuur wat minder 'kolossaal' ogen
 
Afgelopen zaterdag op de beurs in Hardenberg een spiegel gescoord bij choppershop (gratis, onder coulance voor een belabberde garantie afhandeling in het verleden), en vandaag de clamp binnengekregen.. Kon het niet laten om het direct maar even te monteren:
AMWts8BO_xNMrCUCwp5jpzgKLgu62joCm8Q4dxHCKg9gmqLfUroAq82CmO3_Qw3TfufWdQqzSi7rn1iUYOu-UWXCxcZkX2CtAIARYRc2wOipl5aNQEdJzbUWfWKy1LAJl_2LukhQZ8yAiu41VOmoTsKxeAJ_Qg=w1772-h1329-s-no
 
Afgelopen zaterdag maar weer eens wat kleine puntjes op de ï gezet met de Virago.

Op de motor onderdelen beurs in Hardenberg heb ik een allerschattigst choke hendeltje gescoord, en die moest maar eens gemonteerd worden

AJFCJaWU0OdAEFdYMFDxtSW-pg-Ky5n2oEdK8CUK3eKQbjt_eiMAS-XCS7SGYFhVEZj_Y_ikeVAcqLSqnJJHWojcTjCt5J-Hy4NMEJy_Q-B2jIiOOY_U3k1y3IfUC-kUgRHj_kPX5_fmGAXav6y_Ixpov4ox7g=w997-h1329-s-no


De choke hendel zit origineel gemonteerd aan het stuur, onder de toeter Maar icm de apehanger ziet dat er een beetje 'bulky' uit, dus dat nu wat 'cleaner'

AJFCJaUSww7LctfcGzzZipKeYTK6_TXVCL4m-Ww4Nn1ICQz4prr0_LESGeML436ouSGJHeLGz4emslzsU42KlJ96o4oFupOfhWjXfIZdZ0qDqEwmBFj84y1sAlogGgqyf2lZDNpXX_cjI46JxqtC7p1Ck6wPRA=w1772-h1329-s-no


Vervolgens aan de andere kant de fuel/reserve schakelaar verplaatst naar de zijkant van de motor...
AJFCJaXeSt6TP_aS1nSSn_gEzkch1VoOmiPl0cJto1uBRoW4YlK2frAoaIsxo-ppd5EZ1UQzs3VB-NqfI6rn_0hIfjtmSzHb5fz1fw-9F746D3T6meF0QBGo_0sMVudh3xx2vQdDB6uC2njB1Cfe-CwzLprS_w=w997-h1329-s-no


...waardoor de rechter stuurhelft nu ook weer wat 'cleaner' is
AJFCJaW7JJdEzTxNIffSHHxEi1wEugSqeG4EEWu3NyOJqdfNFk_HN5DvlOcvFEEkdLelkykm64pd7wOXLw-YhB-qLj0MxldSJ2br2lTt8Gj7KBDRXcTCRpsUzzNzxldAKIO0FiJ5hZosGbPBK1kBQSR0iA1BLw=w1772-h1329-s-no


Daarnaast de kabels zo goed mogelijk langs het stuur geleid, zodat ik een zo 'clean' mogelijk uitzicht heb vanaf mijn zadel. Het mooist zou wezen om de kabels door het stuur heen te leiden, maar daar heb ik nu nog geen zin in om uit te voeren...
AJFCJaV96Njx59VT5v-Ehdw5jm0UPJg_I3rNH_m1NPvfFvOVSEeeiVYeJbdEti6PKQWo1zFsgGJNH0pBHcQhWf7-lNcWLkoQ6ItfhGGDx0f5xlHoBFBxbzFLo4y8ubeugiXgsZNdGkqEkXdiOjf6OWadVPYNcQ=w1772-h1329-s-no


Ik heb trouwens ook weer een nieuw klokje binnen gekregen vanuit china, die (als het goed is) wel de juiste snelheid aangeeft (k1.4 ipv k1.0). Wanneer ik zin en tijd heb, dan moet deze er ook maar eens een keer op gemonteerd worden.

Verder nog wat tijd gespendeerd om het chromewerk maar weer eens te poetsen.

AJFCJaWbE4dYY5xsqTFcSjSxIvPNOCodElfs30TkynweKJCds9ClGhvbG-7Yc_a0Jk5v7CezsscMcRm0QF0cCVQXc2QJhZmTHNwMygs-8P39EKQRjfZhV8G1PAzbIW6XU2Jr9x4x_yGhq3zMduuqqz1amY-J_w=w1772-h1329-s-no


Ik heb toch besloten dat er weer een passagierszadeltje op gaat komen. Ik neig naar een 'simpele' pillion pad. Grote afstanden zal ik toch niet rijden met een passagier, maar ik vind het toch wel leuk om zo af en toe de Virago te pakken als een van mijn kinderen een rondje wil doen, in plaats van dat ik nu dan verplicht ben om de VFR te pakken. Waarschijnlijk zal ik er dan ook weer een sissy bar op gaan monteren... Enfin, de motor is nooit 'af' 8)7
 
Tsja... en dan slaat de vloek weer toe. Schijnbaar mag er maar één motor tegelijkertijd feilloos functioneren bij mij...

Ik wilde gisteren even de Virago pakken om een stukje te toeren, en hij weigerde om te starten... Na wat onderzoek heb ik eerst maar eens de brandstoffilter vernieuwd, want die zag er niet fris meer uit (maar bleek niet zo slecht te zijn als het er uit zag). Maar daarna wilde die nog niet starten. Elke keer de bougies kletsnat, terwijl ze wel een goede vonk geven. Ik heb dit al eerder gehad, en uiteindelijk pas aan de gang gekregen met de motor gekoppeld aan een auto accu. Zo ook deze keer, wilde hij pas starten na flink doorstarten aan de auto accu. Daarna een testrit, en vooral bij stevig gas geven loopt ie niet lekker. Bokken en ploffen etc... Mijn sterke vermoeden is dat er wat met de brandstof toevoer niet lekker is...

Mijn eerstvolgende actie word het schoonmaken / vervangen van de brandstofleidingen, de brandstofpomp eens goed nakijken, en eventueel de carbs er af, om die ook eens te laten reinigen. Het schijnt een bekende kwaal van Virago's te zijn die relatief weinig kilometers hebben (die van mij staat ook 'nog' maar op de 30k km)

Er is namelijk nog een ander vreemd issue aan de hand, en dat is dat hij alleen maar op de reserve tank wil rijden. Wanneer ik hem op 'normaal' zet, dan begint na een klein tijdje ook te bokken en te sputteren. En gauw ik hem weer op de reserve zet (gaat elektronisch), dan houd het ineens op (tot gisteren iig). Nadat ik het gisteren heb uitgezocht, zag ik dat de brandstofpomp altijd vanuit de reserve tank zuigt, en de hoofdtank de reserve tank vult. Dus wat de uiteindelijke reden is, weet ik nog niet, het zou een elektronische storing kunnen wezen. Het zou misschien te maken kunnen hebben, dat ik mijn fuel lampje niet meer in gebruik heb...

Enfin, we gaan het zien, eerst de boel maar eens goed schoonmaken, en dan kijken we wel weer verder
 
Na steeds verdere problemen met bokken en puffen, toch maar verder gaan zoeken. Het blijkt uiteindelijk dat er verkeerde bougies in hebben gezeten. (Zie ook het topic onder techniek). Het was dus geen brandstof probleem zoals ik eerder vermoede…

de Virago start zoals hij nog nooit gestart heeft…




verder heb ik ook het brandstofschakelaar probleem verder onderzocht, en het lijkt er heel sterk op, dat de aanzuig in de reserve tank niet fris meer is. Ik denk dat ik die maar eens een keer heel goed ga schoonmaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan