Yamaha Virago XV1100

jgpeggeman

MF veteraan
Donateur
4 jun 2020
1.153
2.383
Kampen
Instagram
Begin vorig jaar een Yamaha Virago XV1100 ('93) gekocht. En omdat ik in de tussentijd er al flink wat aan aangepast heb, en in de toekomst er ook nog het nodige aan ga modificeren, leek het me wel leuk om daar een topic van te maken.
AM-JKLUEe2wekIQWZE97I527YVhCMbm8RTDcoxK2_saM-mgFTZCj58NjDzD5CVwxTt66VXQYmaKCqyxB8G12xF4i0t73NRhBI8RkDZrk8SOSD5LZ4oai6S6u8DKzE-nZbj-nhmwF17TlfzPy30Iy6HEvrlov1g=w1282-h961-no


Deze was op dat moment nog helemaal origineel. Deze machine om een aantal redenen gekocht. Als eerste omdat ik een cruiser wilde met een beetje pit ( dus geen xv535, honda vt600 oid), ten tweede omdat ik een Virago mooier (en aparter) vond dan bijvoorbeeld een Intruder of een Shadow, en ten derde omdat ik regelmatig met een passagier rijd (kinderen en verstandelijk beperkte zus).

Uiteindelijk in de loop van de tijd wel de nodige modificaties gedaan aan de Virago, om hem meer 'mijn' motor te maken. Als eerste modificatie heb ik de rare eindstukken van de uitlaat afgeslepen, en een ander stuur geplaatst (was niet zo'n fan van het standaard bullhorn stuur)
AM-JKLX8cxNQrhYm2ZVN5_FX58jFHEGsfN1s3jHdMoKHVarTb5n54uEKybHaDmyPhhRfVjqalDHwUuZH0wbAZEY7KBF427FJzGPcHCXG2bCHH30HxlgzeApOpSHLCeEMkNrhW5r61jRWO0tqY_-81DaQ54MXqw=w1282-h961-no


AM-JKLUJn3YQYypwB9WfbYqTPWlsqzvlqJ5duGrOT02m6xZwXWnJq349t6VsY7DHORnbyaY6HXzUX3_bdff05oRJ5tkyakeFfAnHxgeX8cH4qpgCoB-ys-l_e6R59McCo0uox6qb4xbUJgfckmPZ1LKRz-ZExw=w1282-h961-no


Tezamen met deze modificatie ook andere spiegels geplaatst (moest ook wel, want de standaard spiegels konden niet meer)

AM-JKLU1zdB4p0D0C1mJZQusN5dJcADdRwqXUcNNWIGASEGPl-5C9oSdTpNbvYiuFxX9DrmGCzefTtYZpNTha7aEjTFruFDx52uwhxuhSEapiu6audj1rJv8bxMB2AorOjalsDB7VoX9rBfHMXNeXFbIK83U2g=w1282-h961-no


Spiegels nog weer moeten aanpassen, omdat ze tegen mijn benen aan kwamen met het manoeuvreren
AM-JKLWUr8aLnYkatWJgKVcI2TIxrnLNWbUM6l1QX-6-eY-sh85To39jC5nQ_iHHhnLthOUrpH5u4r9yOBdrHsrCcVc9ZBwvH9eOkagHZWwACmkNVYStGpPXar19hZCwl7dJoxgFUVgWx85VTf7AfebBAOQvdA=w1282-h961-no


Ondertussen hadden we een Honda VT600 'geadopteerd', waar vooral de looks me erg aanspraken. Deze na een paar maanden weer verkocht (nadat we hem weer hadden opgeknapt), mede ook omdat het vermogen me wat tegen viel, en er niemand achterop mee kon

AM-JKLVvTpHvdSOR-Xr9aoaLduBIGPxjArV8catZfuOtRa8V8vcEpROII5TH_MZmkKGnM0nJaHEGCX2c895HqrqQlt8P0Rbkqfi3PF9Pv98oBzISFlrxCseSMwSmaXW8JUkV61BIKQ_agPpzYp392Xo145y24w=w1282-h961-no


AM-JKLVsC8tcS86nY4pbqodMiXcmlih556ozkcf4wFTEMvHrM79F5qTfwqkcI9ZkKjjB60gHHcAPhNz2Sw3lUWgy6-GE9fkCQO5lgFQEZuh64jbi3DMVJzmdmlWtm4v7XHsoCqhSLEDFfMUqd35jXv9eNLFYkw=w1282-h961-no


Omdat ik best veel onderweg was op de Virago, en een tanktas niet bepaald ideaal is op deze motor, een set tassen aangeschaft

AM-JKLWImrZsxEkHk3qLle2578GfNr3S98PXARqHFP5PosUy5LMej5RwHXxEJWd6yU6pOPbqdTRcM39O12kR4gjBGjwLRKbB7l2yQPTxuLHwcr9uxTKNodhY--Y949FNc8YxmMkVlH2-u72dalvy_woBJ67F3A=w1282-h961-no


Na nog wat andere kleine dingen zoals oa een toolrol, stond de Virago er op dit moment zo bij

AM-JKLWaxP4wnTZFlLmb28o2JGEteUce3Xn1fYlsyy3XdIwKlK6JCsu5W-kLH61A8CcpiQ-q9FNIkibdbmBxG4w_HlzUXfGY7HZae0jYY2eeVwV5U6Pr4vV23F8CyVZ9mthy81aqOHlahaRBYif-Z_tUaq0Pgg=w1282-h961-no


Na een ongelukje met de zadeltassen (iets verkeerd afgesteld, waardoor de uitlaat het nodig vond om een gat onderin de tas te branden), een set harde koffers besteld

AM-JKLUzP_1y0K8YnuyaOhu1Stbxa06PIHmWfGrU_8bsPO-gO7GNJqpFZ9qL7nSNGCILn-n3wo8TqQotcPb0-YrrT_XR-GN1mOBcxNwUiEp_FCi1kIkz02DUqWSHSdrzOL3u6l2Cfh7NBw80R-P1gh2B_zyFpw=w1282-h961-no


AM-JKLWW6XN2e83owgbwQCpJb4kBHpL6EOIzDmNxD-a3K2XAoxVjcAr3wMnUejVnYeUgBxuuCJkfrE61IWULyNBcGjbfTEMD0bEBuwxAcksdAAFeXhLj7E_tnvea_j8qpI7UCVN3jTyB7SmA6n95N6cLAZHrAg=w1282-h961-no


AM-JKLV29sxJr1tTao3YOWFahOnXcdvVas5x19JSrtJRgSJxWZqQhGj1FoXeNFbih8uEfKKdnI0UvvTB9_ysG_GOSexZZNyoqoJ3dzdsX_e7oRdXzitT29CUZBTcjsAff1s2SBLDCChbRX6zjVykKaIIcRllIQ=w1282-h961-no


AM-JKLW9WGXla4-1QsRyWxJ9ByfbdtnIHVxMGjp6CmeXbhFVHlpHO-V2MTBlrT_LOSM8Al-YZTt7cVb2kXL4zN8dqv9eFwrdfMChwJzpUbpkj-lvdOYszsSUvaOcI4HJPK4SZFN64TUAVN5cCikpFx0hR9h7Ow=w1282-h961-no


Koffers (en andere delen van de motor) voorzien van toffe 3D prints

AM-JKLUNvP07d7F9bOtp-McZZxAzPyqBlknMqzVsB-BxT0qPcGhG0bPctp0WkUpTNf-mXkx6Pjv8F6FNaG-jM1ljwO9ysIJbzusISVGL9amFuDXZ5dKqK3EuLslhCBpERxoXtwg89RaOlJIfOZJiYO5rj20Tfw=w1282-h961-no


AM-JKLVRyLMNIUTHmlAJhlcWJwfzZpQSh1Z6LHUqiJ9ndTqqa98qY3H_R90VRxdP3-nqZgEyKjI2Rgj3BneoiL4qsFCd1AdsH8KAGv96AjP6fKaiwTWAdFtK0TNT4D2lc68dfG9lBLj53cV05qAGQbUHmRBfFQ=w1282-h961-no


AM-JKLV7FNO41lkMSI_h6tonKHIIxNtdLf_yCwU6PAsbCQrCyst9-L3AQRwwsoyBCN8nOhH1IC9DwodKglgVh0J4c2xKbnJrhrNo8XtsoGAQGKq3Gu0mQPezuyuraAMsy1Tb5f3hgpCehBckB8zRuiAzBLX-5Q=w1282-h961-no


Van de winter nog een leuke permanente bijrijder er bij gekregen

AM-JKLXRnlrsG1uJMOtO_DNz-qhHvyj5EBj4RGqURlgHdL747HnPdcIkpiDM1Msrrbk-L-yjUedg4ORdmt1im0OHdWfXijgTBOSbWmERuZz0b84So5NGu3K4n32URZb-PdZLM9jqaBIWUANIO21OotqkAOY_TQ=w1282-h961-no


En een poging gedaan om het voorspatbord te wrappen

AM-JKLWJbySfFx1NtOyY0StliRl98SRMBfZlQzSS0bgxmE4S7xr49fgXnPB4jcw7Wb-nXh2ccRm8edCu952FhsUKFhAuTxtBPh9a524IDxFkXhzKtx2YXwU1b97lZh16xSoyIdipSyAp8h1kryZUIFBx2soz2w=w721-h961-no


En andere spiegeltjes gemonteerd

AM-JKLVFE1ZCLZcfqjhXEWlGTQa46dRrBWOo8qR6E0iQNJCJ4k6q2dbQ_4NEWtAF5-v0VbB9iu2bTa80t4MsS3VLR2qaJdPbrQJY4ITFPOUxm-CW1k4ja8d2pnCPA3jG729zSxoqB4sLT1xj3rg0Zls5Z6GbvQ=w1282-h961-no


De volgende stuurmodificatie, en tevens de eerste modificatie die ik niet meer ongedaan kan maken, is het vervangen van de handlebar risers door lagere die tevens verder naar voren staan (meer ruimte creëren). Maar om deze te kunnen plaatsen, heb ik de gaten in de kroonplaat ruimer moeten maken

AM-JKLWAtoXlSBUENNWCI5Njb9M5eibk33Yq1VS8NcEwU9YUgZwspjU344f_djxnqKexiebmaHCT9EfLX9_BEi6n2bBjNq-g8F6sKZFFuzoYKr8aC3Gu5qs3KvL7SZ5_-1okgue2qYGopqwA2YMIDTzqoDD-hw=w1282-h961-no


AM-JKLVTXeBZLMn6cJOP5b5VLDAo3iWgpRJzLJtDGmN6Kqqa5hMy3IJy4QBdkt-NlRKm4mTFD8qu5I71KhLC1pUWjtdoaPgAsRCyl_DvOIjJgkwY1DFHh-St4aEEfZb4laHYaYyaucn5eLS_Ewl5ERakcIEDlQ=w1282-h961-no


Ook nog ergens een leuke tankpad op de kop weten te tikken (dat vakje er op is zo mega handig voor kleine spulletjes)

AM-JKLUUmU1jnqr3OufRVXwKGTXfIMIHLsM-2FSwHhqdde_FbdRimSLN0fJhb2uqRrAk4r3Agu-qv0_pWe6HE8HcG6lNzKR-w13cnwx4lUbJLWfHtFc4n8oSNagKi-g6F2F9ogC3-zHjqwe7c-jeXzPw_eaFtQ=w1282-h961-no


Het werk ook eens tijd voor nieuwe handvatten

AM-JKLXxZVYDIJPdOQTI2ZG2en3GGPEiVEPnoBZ7Uy6x1HJq1UGB_IBpfRd-beL3Griy8SfFb5NY5NNcPoP6BuuYksglIgx-CM43CthMQzdLEd1NKWaCuYH_PqQy4KePxzuJXGpbuo-bXNYZESVJCevrKhOEsQ=w1282-h961-no


Intussen is het een best complete motor geworden zo

AM-JKLVpJUI3Cnr9Ht4CH73ktD8hCFRq0Mh5BZ5H0KHYPdWLtCDzJ0tgzmA568u0ovlr0NAdk3hYhyCm7xKiUUS7b1bCYy8F3P-Evuw8lOg-pAzxZdAwKnswSCAFA1d8ON8agAIxONy8QvZR509KVNSlGpi4Og=s961-no


De handvatten bevielen toch niet helemaal, dus heb ik ze bekleed met leer

AM-JKLWpYxbqVkN2woMriLhhYci136vnHWIO5GYlgOQE6qrt6nTKtpk2SpHzVXUAt7JC8m5J81LFRbfms_YozQZwHAiI8Jn7AgEjz-0iP8Zq1b5WE5RWRzmhGe4pyDcyfOJztofCgSxypUbVz636PqWmfyFuJA=w721-h961-no


AM-JKLVqT7y3hrXTeMd19tjXEHqfjZlRrWMUjSDxCCD7lIQKglGCOk8CxEFVPkp3ZwGiMbDGUCHS_P0w0IWy4OV9eNWKC-xEh8GJ5e805w1XCA_w-O0jJ_68BxYKMhIrAx3bVltU47cStFQGy4vvtRKEfMfpxw=w1282-h961-no


En omdat ik graag mijn ritjes mag filmen, een camera in de toolrol ingebouwd

AM-JKLXJ0ZEuFUgF7nfUNfzI2oto7wKKVqmLZcvSKwA-mvk47sGWniaDIHvOoZfOplSRyXDseC65vzvE5aY2YJnpO4dtVUaH_4DamygoF6udBXuWV0YdO7tUpmOg9fdXZ8JNJZx6LY-AlKpgwY-sOmpUbVn_7Q=w721-h961-no


AM-JKLVacmkRCO5Nnjl_cnTVBUGWLuKdQ0Y-XaBCKxa4HAim9F7EKXE9-5nwjEFanLB6uazTujTPB6BBYcB32Nlzhl4IlebFdbCe8_FtY2kF_mlyGVfNspH7EYsVxelic6_zdnoZZpJhlQKaJJsjN2qt2dpYtQ=w1282-h961-no


En omdat ik veel tijd besteed aan de motor (en het rijden, met oa mijn dochter), wilde ze graag haar spreekbeurt over de JamJamHa (ze weigert om gewoon Yamaha te zeggen) doen (pappa voelt zich best trots)

AM-JKLX_srsMjd3Q2u43lbkv-a1QnOVWNXNDFAI_a5kapkJ_WZ9i8hWfdPCGrzohZywAlgBfPYPgdf79RAJSDG_P7fQF3W726iog-YJ_yCFOn9G3TMrsqrB8_AqOYxPbITjwQGSU1BSpbPcPj_4iSJha6FnG3g=w1282-h961-no


Sinds ik de Virago heb, heb ik me altijd een beetje geërgerd aan de bronskleurige wielen, die ik niet echt mooi vond staan bij de motor. Die moesten dus een andere kleur gaan krijgen. Als eerste maar een set reserve wielen gescoord...

AM-JKLXUCP-fUbDSoLMqs_osOEJ5VBVCYQNw-BzyR1Ikw3CpYIelCAWh5USThW6fPtMaqWglxUeUO600c77YkxMMfG5Xg7hRqp9HERuegwxZMBs5C1RKvjFLnmc0W_tT62y7KahdinNIxm_yFwFX_p9qRhpaig=w1282-h961-no


...en deze voorzien van een mooi fris (zwart) kleurtje

AM-JKLVcqGxX_f2ZAGdvw3OcGdML3-OhNPFT03GuthghyRus9C6GEio1kVlLDfwRRE0ylfWf2pngPuQ6nono1CItAIz8O1899O3wKJnJ-y7Tsj7GBE8a0JdK7iHoX6anrApcsccVVOD4vKi_uDpx9GoWieRpyA=w1282-h961-no


AM-JKLUCkunHEwMP5N8IQBKffbUQf5ScTEbPZG9hN1_NACJW1Yd6R5KsW2Q_uWlKJiLSSnRyfTiPdUgLd7N8VGK2w1otK0Np4ay73Cq8pKQTZgwodwoTIpMob7jLSrFlvchQ4PfFmehAopNSCAOw5dxrymQVGw=w1282-h961-no


restultaat (ben begonnen met alleen het voorwiel, achterwiel komt op een later moment)

AM-JKLXWzG0iBvD6doXnRLShzrkg_MmCGS7CVRG52BkHabgmFO0eekRQOBrMnX28MHqDydpSC9tRgTxGvmwBCKjJgZT1KgNQfJO_tBy-P9DicEgOZRGDccxTu3DBUFEd45-XMzNeAEIGTzZWD9s-EWq72upIqA=w721-h961-no


En toen kwam het moment, dat de Virago het wat rustiger aan mocht gaan doen (10k km verder inmiddels na aanschaf, het hele jaar door), en hij een nieuw vriendinnetje kreeg

AM-JKLUqtbhLvuS8tAd4fZlVHbanWH_nuvF1KDBkAFXemco0djdZNY6S-X6ObkBBC7PD7MFT7tHSzEq1nbCVP5qSy8ppXk6WrF_r8VGdN0hK_5udX71u-nkdxqLF2xBnObUIKxYx88Uur3EyU0Pb0cUrVOlobg=w1282-h961-no


AM-JKLWB5maguYJxCyFBWM2VVNunNbVcObJlC7vKcAgVlHW2t6cARjaudm60eamuLLSLLXzPf2Fxw9re0hMw1CQwOZ8RjS0J4dQaePRO6roJ8KBd0b5HQ0zhZbWlKXSJYWjyIJfLCAvyYmRbYaQAgUMQa8u8Xw=w1282-h961-no


Ondertussen was de achterband ook hoognodig aan vernieuwing toe, en omdat het achterwiel er toch uit moest, gelijk de kans om het achterwiel ook zwart te maken

AM-JKLV9qwh6tl7BgSNRxM2wN0gEKEnkaagH7uRog8F7qZc2szeclxYw5gefsnP6GBZv0JdyL0DDSMaANpn6vvkTW1yxnYf4fiF9z0OQKuu5RCYPB32qprdyt0A1bKfvA20adpXGfnOhnRBX3YQg4dmkVty8iQ=w1282-h961-no


AM-JKLXHdqdVWHadw7c1mgmh2jMRooO8AwBksVhSZGzNbuvWqN67y4mXzo8j9XSjA6Sxa6pJ6nEP-mHvKGftIg5EGRWnZ1YK8BEyHe7NkiXaqROVweaF6OLgrVOBxCUVtSgeBf1GQWTKW_rHEEKRWUgWL2nSFg=w721-h961-no


mooi resultaat (al zeg ik het zelf)

AM-JKLVcLjcnRpyKJTDRRKH4hiFDvb23ZOK06lhy9CvfPewqa1T3Jb_UiHCezmpTIUoeqP2rzsy7a9UqDLQBsVA0jnFm88Wm3MzICf-_OOMyHXhYJTLHkgZbCjsvcAmXAlB_3rS5O6poyq4ojxtzXWa5DmSW-A=w1282-h961-no


En weer een tussentijds totaalplaatje:

AM-JKLUsquA5uVCn74MY0rldi0uP3RTlniwMkimt3OYfxIQhbabOAh5nSyCH8ri9afSbQq8EptUKUMk6gaPKCZigtfwLkeIPAimBlUig5qOrs3wbtVxXpmdCvqPlVgfrCdnhth5D5HUxbY6O2-bSkrZbcHiTZQ=w1706-h961-no


met een inmiddels leuke verzameling motoren

AM-JKLUCrT7ACBTnyL5U4tsN4JLc5Gg-jGcAWKkVKdXz68JdQ02whuLWnq2GC-7NRK-i8MKaZ3hKkVRPQCx0NG3UGkHwn-TbQ0UAiZ5GkC9aq-AR04tESmkUyZblfFj4H32ipLwSBS7f6lt_iz3BJmoKWK1a0g=w1282-h961-no


en omdat de liefde voor de Yamaha best diep zit, dit ook maar even laten vereeuwigen

AM-JKLXzL2Y8T54RELkLFKIXBKAklkcvbLW9gIRNwCi8m9sfEeB75ZAqqE4oSxEAI3CdCRnMeOVIqfqPtv6o7PCJLZHPL2tlI0xvpzQcQ0tVyU5nW7_6Dk5AvJ64LByx08IrUN3GRidwgUe4hKJUfhQFNxg9mA=w721-h961-no


Op dit moment is de Virago eigenlijk 'af'...

En van de belangrijkste doelen van de motor is nu ook overbodig geworden, het rijden met een passagier, en is overgenomen is door de VFR. Hierdoor kan ik nu een volgende fase (wens) laten ingaan aangaande de Virago... Over deze fase zal ik proberen regelmatig te posten in dit topic
 
De volgende fase voor de Virago, is het ombouwen naar bobber stijl. Maar om dit voor elkaar te krijgen, is het belangrijk om eerst te gaan passen en meten, en mockups te maken, zonder dat ik de daadwerkelijk onomkeerbare dingen ga doen (zoals de slijptol er in zetten)

Als eerste heb ik via MP een solo zadel gescoord voor weinig, om te kijken hoe dat staat:
AM-JKLUxRq0_q-I54EcylUBIzU2ggsK3leaFNY02Kuz04sAwubEuqQH-El02ga4KKvimZvAczASOJbm4ru20tRegRgCyXP8dRJbWlpSPc5qAQ0zpCUiV9ByUr9joG0plrgocHkV0EZU3dj33TPpZG0NChrxICw=w1282-h961-no

Dit zadel was door de vorige eigenaar al gemodificeerd, zodat deze op een Virago past. Wat er niet bij werd gezegd, dat deze passend was gemaakt voor een Virago, waar reeds het subframe van afgeslepen was.

Vervolgens begonnen met het demonteren van de koffers, sissybar en alle andere losse onderdelen van het subframe
AM-JKLXFSClJqkYK3S4hDD0zEc3CFipYAZagSykKfGjfuvTZvZMxVoMHwPqmNMqwwV2Up5KvB__mJFG1RYPYaorX9ckFMb_fc-p-ZX-KuEh9jvKY3bJZNnWSPB02Aq9IKmJjf-AJa_dsgtxl42uGMU6T3CVBAQ=w1282-h961-no


Vervolgens naar buiten gereden, om een beter beeld te krijgen van hoe het er uit zou kunnen komen te gaan zien

AM-JKLXFSClJqkYK3S4hDD0zEc3CFipYAZagSykKfGjfuvTZvZMxVoMHwPqmNMqwwV2Up5KvB__mJFG1RYPYaorX9ckFMb_fc-p-ZX-KuEh9jvKY3bJZNnWSPB02Aq9IKmJjf-AJa_dsgtxl42uGMU6T3CVBAQ=w1282-h961-no


AM-JKLV_I6D6KPvwWhQC-0Zd0ElfENo_Fc-ABt3Qrr4eMXihVVEdNQ2M90dxGMZf5tJyCOfcb-4GdLzWZacsH6rHXzJzTnrTdh2HFApb3psjvF37vtevUY4OwU8DUBhW39JDTOaUsADOaBsY29S8bDXEE031rg=w1282-h961-no


AM-JKLXTeGAXShLg9fj_q8En9pecfsVckbqi7uvYJvd_C0BgaxA_9AUVCUGv7L2OV943HDramC4UHphgXyIUHLELdeHALxoThmKKC7QQPGvDbUdtRCuJTbcDoKQplz4rY0TEf64lkAm04mB2tKb2aT8vONFczg=w541-h961-no


Vervolgens ook het spatbord maar in zijn geheel verwijderd, om een nog iets beter beeld te krijgen.

AM-JKLX1-m9hwjtPcFG0A53bh9CX79pUhT_S27LEEeFn8qimoqGIYmlA80f5LpLoOKcK6o-JjtnL3NQbpfXs-w_LxhhpUQ4VxRrbPOV-zzqjUQY721LMeL6VdWqKMv9LNjKelTf09ZrVffUx3UHsGI7MYWpjwQ=w1282-h961-no


AM-JKLWXW35eeHdMvDCDAJA5u-17lefuasaa-tcLoD71UGlkcy2wmkSqCiRzOVwV2jsJI58uX7zb4KqElpOo6sYH3jzrIvsMgiAffQMLRpuCEcQRg79gKJuV4jHT99uYcfKbG2noz8W43cdDEHkxYHp4yrbdfQ=w1282-h961-no


Voor het spatbord wil ik nog wat creatiefs verzinnen. Ik wil eigenlijk hetzelfde als wat ik met de Honda bobber (lees openingspost) had, en dat is een spatbord die aan de swingarm vast zit (vaste afstand naar de band), in plaats van aan het (sub) frame.

Het is natuurlijk ook heel erg verschrikkelijk enorm belangrijk, dat je weet hoe het er uit ziet, als je op de motor zit (en hoe je er op zit)

AM-JKLXYnSB8PAbigfKZcZkMK53O_rTaqv3-7zM7gw8gshOZgwpwvFYYBRCV5Y9_eDitnfcJr04FL8-PIGIpRKx4OYXU6GqDGyb5Owg4OZewzc8jNeJLKRBqEVyjqHgUWjvgJU_bOawG4ECS6qU0ZrPszOlrLw=w1282-h961-no


En natuurlijk beoordelen hoe het er uit ziet, als vrouwlief er op zit (een beetje mooi te wezen)

AM-JKLUJ_BnczMCy4kW5DvtFhFZWoYqeLNkMjJgEoNFpJf55mdYk-LqrX26K0ZDysfP33xWFshS7iwGSoQldZXXURQOhsCIk5c-2h7YGYClowgf-dxFYLSdtTtAtRR4rZFY1HwvqfpQSzDDPHNRTce5u7oA-hQ=w1282-h961-no


Tot nu toe heb ik nog steeds niks onomkeerbaars gedaan.

De eerste conclusie die ik uit het mockuppen heb kunnen trekken, is dat ik niet tevreden ben met het zadel... Ik ben van mening, dat een 'echt' bobberzadel beter gaat staan, en dat is ook de eerste aankoop die ik heb gedaan voor dit project (komt hopelijk vandaag binnen), en dan heb ik een volgend uitgangspunt om mee verder te werken. Het afslijpen van het subframe, wil ik zo lang mogelijk uitstellen, totdat ik zeker weet hoe het totaalplaatje moet gaan worden...

Word vervolgt...
 
Vandaag weer een stukje verder aan het puzzelen geweest...

Had een bobber zadeltje besteld...
AM-JKLUK9sDE4dDAawupvIq6Y3oVmL9fKr9ossLKHXhXOTU_E3t4pPQO1ZRDPlb7xX6B1FAD1IT4vkRVRzUjV53J4tplV4Ei1hXO_d3eZj6nmnJOcCAFaIcI7dzShKlZX6Srt6jJbGYGxFSk7eR5eOZYStOA4A=w1244-h933-no


... en die ook maar eens gemonteerd

AM-JKLVBD8EuypLV20NB0ohsPPvI_0grBU2Ef9e9pIIqZmAjQqUz-1djA0giRzJyU0WplyHtKRKk3pDs7YNzIfHXCYe36Nf9I8nSQvYCxkvoa3M-S3SkQoLPq8sNhdou4uhQnRp_d65m9DV7OxPLCzWV_PSUuw=w1244-h933-no


mwoah, word ik nog niet echt enthousiast van...

...andere veren onder het zadel proberen:
AM-JKLWGzHZtGTB5VQE5K-ZTnyPPU-h2Vt6VaqcgsgchB6W4s5fpDmnJRiVvbiGPuDfCLcR4LGgsj7FuJCEIvaN_4-WF5A8KUMzzKJhA58jCEyI5jsQdWH19JjqrRlVtTSy48orCANPWq-2PDNPM6gMNOAby7w=w1244-h933-no


AM-JKLXpMkOYdeEVqkC_fHr-QMHaNs8_aMeq89YOyZb10pr71mYD-tsoqbGZIqp5zvceGWKlqNN7BbUQL3_IuGh_U_X2Ck_9bjMMw9qsEalaY316pH0bRCQ5d9tcSEPCwEcssLcEVBjppo75Zg2loHKc7_dowg=w1244-h933-no


mwoah, is het ook nog niet echt... de ruimte tussen het frame en het zadel is me nog veel teveel

Veren maar eens wat lager gemonteerd

AM-JKLXurOaJTsroxoCj8x06maWfhuc76ER-IWCY8iB46qavf7eS7cJajZA1acuFEkJWpxZI5x4ZG6JV52hvcakoHWEu22qTqM3c29xP8wDARLPwEtajm4CWRDdv81E7tr_9CwXNMCJNhf7QpGcLFrVVTePH7A=w1244-h933-no


... dat begint er al meer op te lijken...

Na het zadel eens provisorisch vast te hebben gezet, even een proefrondje gedaan...

NEE > Dit gaat hem niet worden! Door de lage positie is elke vorm van comfort compleet verdwenen. En zadel hoger zetten (grotere veerweg) vind ik dan weer geen gezicht...

Dus toch maar weer terug naar het vorige zadel. Die stond in ieder geval een stuk beter, en is een heel stuk comfortabeler.

Zadel wat verder gemodificeerd, zodat hij beter op het frame past. Deze blijft er voorlopig even op (moet nog wel heel goed schoongemaakt worden), dus kan ik gaan bedenken hoe ik het zadel stevig ga monteren (horizontaal blijft ie in ieder geval goed zitten)

Vervolgens eens gaan denken wat ik verder met de achterkant wil. Voor de gein het originele spatbord er maar weer eens op gezet

AM-JKLUv3RP-5DnkcvcAP42sIl8ierCV-wD4MxOqMZGcXqWy19Zor2bhgMkmajPRphaDDCaesYw0zCPHY__s_iSLBpXZ-mENwp3Vth1IA4UAvsRLLjFedsnzIFhWFfyx_L19elR_sNx7uY5YFnFuHJmMM32TPw=w1244-h933-no


Hé, dat ziet er (naar mijn eigen bescheiden mening dan) helemaal nog niet zo gek uit...

Het grote achterlicht er maar eens afgehaald, en de veervoorspanning een stuk lager gezet (en de demping op zijn hoogst)

AM-JKLXJ35x1NMRJdxRHxsxrKTVt3dvgLNK3jdD0in5uEfKPWUXRl8NcCMvKdfnUdYSWYcF_mTyQTMvQtQePo_OqlDFz-hiT3oOrOgvQYEg0r1PvW-BMUmXobsVm-ujHRxvEaJMaN9xQxaBa7-G8AX47gvwPMg=w1244-h933-no


Moet nog wel wat gaan verzinnen voor de afwerking op de bovenkant.. maar het is in ieder geval een idee om eens verder op door te gaan

AM-JKLUagJkl92lxuW1KehllCRot4rM0Ab9BtjoTX1P4BuopNKL36eZSj-HL37yNil-KEdENBQa04yh5NlBaMbhi9dqoKG2hya__ANVqaTh1uKkc9XIEcNZoIvQ7hJRQ4jiG6vC9ryv-mbAGEdcc2SRlWLTbUQ=w1244-h933-no


misschien een paar beugels er op?

AM-JKLVgDxuRG_18J6kMpHcKSX-OxwfehGF6wEjc6xd_d5w620uJiMpX5CQBBgRbPcm2H39AEBJPiiLxYmoWHfpiNMoaVz7DyF1qa7CH4sKCJnLDKJMpNx-uLasQd8JCVV3sl3EvuTZsJ7JDuMhXhAPR1vJrZQ=w1244-h933-no


Eens kijken hoe wat subtielere achterlichten staan

AM-JKLUf4Zn1GnxmcQzWvtcW7qc1D65XBqgX6W7MXU7UdRnr76fJkXpunoYeKKRNkdEuUeYdlbO8sY-EPsDA5Xxuw649nWN6Bb9Xcf4PmJdhCvcPyDfWNIGOVrQC44nqvmfwtRsxdnIV5F6b8OfV20448uDM6w=w1244-h933-no


AM-JKLUemUYqx4BUR3-Dm81Od-W6mmsUzEMZBFDlKFjldgEH8is7D3fFlXINkJga5pGDsvokWJJwydk2N6h0lpNzDBAD7wY8ceMMg8X3fu1gbk9JffHVDWk5flbszP479NpBq18p7YMRjwnN1DBowLAVVaOOzQ=w1244-h933-no


En dan weer eens even proefzitten, om te kijken hoe het staat (voorkant van het spatbord zit hier nog niet vast aan het frame, dus hij word nog iets naar achteren gekanteld)

AM-JKLU9taAf7I0X27mRxBQ6_XfOLQSy7LXysBUOxHQ4ek5269--7WXIC_N5JTmxLSxfsenbv5FGHVeToN_4s9QDHRCTSK635H2Qev8_8-T9zpKWsILD9dYkfMTfCBDoVn4aqL86N8hU06TtoArQLXCMEWCHQA=w1244-h933-no


Helemaal niet gek zo dacht ik toch?

AM-JKLWikYn1ca2cdJaW10IZGT1gZTS5qsioDpsa-opiwkVQsUAzZy4EYaYXyDiV3GsQkXldh-3VUOFVwhVs-baRpE_FhRRwLTLB_G-Tw_yD1kjck6yMAziNOAhjC_AH2F_p339gRGgFC_gw0TfBu0SWtlVZFQ=w1244-h933-no


(zullen we er stiekem een bagger van maken in plaats van een bobber :P)

AM-JKLUQsiiunIPlk-Au6ymb4SjNyShn6c7I4XQeTPZKzhwUpvmSWkvtB7JvDPlm36N8yjUbMqa7XsCdsPfiOe597BoTTXpHIKLNJOw7KCA5MVDxVSyyjwcufUGMzK7da121zAMQTWWdBpzAjPZamX-EMTRPEg=w1244-h933-no


Tsja, er moeten ook knipperlichten op zitten, en warempel een paar bevestigingspunten gevonden

AM-JKLWLACIuIZkzJOIsHesbZNgqCNWv-Oh7WfCCNbnthowA1G3Mgm550rW6_dgpXr00FXu-mVvSj4r5oSMAGZiwlr4Bug1OTOtVTlSNlpkF4pMLNF6VyFi7aZjRhu7PtKJ0VzaeucQEuglYeB3ohM96-dmilA=w700-h933-no


AM-JKLWLVTRmJ4F_v70J5_0V1RlrTvdA_ZOQLwDmtUrd7NioVh6A43nkBSFJrysUjh22JAB-YZ1-TgQTJK2pNr_4pB-K_gjzEjnSVksjpLELwNsvWCVoYlvmyUjOTSW32eLaH7-pvHwdNIaKOYDkpd1txW9-mg=w1244-h933-no


Zit al met al toch best wel een mooie lijn in zo...

AM-JKLVZ2tTPfsrQfeDk8vXnO-rO5yltilGReLZHXYMIKf8gTccdIN9JJBVSENX8E2AvphN7ljbpq3-tAoi30lo_z2Xv0IUU4iDDNKr4G98OPaTSlk-baax_jKwkvEmJ6dL3kmgr-F_aOw3Lf-UB5nkb_nPmwA=w1244-h933-no


AM-JKLXG4uHD4mSVB0c0ssqxRX3B2T-2RfDHblBXnfBBethm83JHLFlkgde0lPT68g0r0MXcDoX9VnVSh7TQwMs6OlfD4JHpQxSRDxV5HNL6W4vKk7ATRbmSrxuD0ut_eMqmxJdvtAcX09zaGaPLOnGW9gbPxg=w1244-h933-no


Kentekenplaat ook maar eens gemonteerd, om te kijken hoe het in zijn totaal gaat staan

AM-JKLURvtvfTU0l1-tVMQG4yS8sCQdnVf5_zp5oPiKgGdwTyRZ0gumbff4lQghCCbzWreQFwEOuQkDZMkaO9nh7AMapPsQMCBVBjClBdOA7XZd4sw0cwEq80esvEp0Rm31zoYGZ6c9cD_3kl3ABwOB4PMH3nA=w700-h933-no


Zo al met al een productief namiddag / avondje gehad, met een hoop paswerk... Het leuke is dat ik tot dusverre nog steeds niks onherstelbaars gedaan heb, en ik de Virago weer helemaal terug kan brengen naar zijn originele staat (op de stuurverhogers na dan, zie openingspost)

Nu weer eens verder gaan denken en puzzelen, of ik van de bovenkant van het spatbord nog wat moois kan maken...
 
De voorste uitlaatbocht is dubbelwandig, dus als die zo blauw is, dan wordt deze veel te heet.
Zal komen door de wijzigingen aan de uitlaat.
 
`Leuk topic, ik ga even volgen !
Wat ik leuk vind is hoe je je zoektocht in beeld brengt, dus ook de tussenstappen waar je later toch weer op terugkomt.
Dat is voor mij ook het hele idee van zo'n topic... Zeker als je met zo'n project bezig bent, dan ben je vaak aan het zoeken en proberen, en dat vind ik wel erg leuk om te documenteren (en daar kunnen anderen mogelijk weer inspiratie uit halen)

De voorste uitlaatbocht is dubbelwandig, dus als die zo blauw is, dan wordt deze veel te heet.
Zal komen door de wijzigingen aan de uitlaat.

Dit komt niet door de wijzigingen aan de uitlaat, deze was namelijk al blauw voordat ik de motor in bezit kreeg. Sterker nog, in de tijd dat ik de motor heb is die minder blauw geworden (en ik betwijfel ten sterkste dat die bocht dubbelwandig is).

Hier een foto van de eerste rit dat ik de Virago heb (van de verkoper naar huis), en daar zie je dat de bocht al aardig blauw is:

AM-JKLUzZKwSDiykSNkWu-SrxQtRvOg-xGllrq7HkC3CdDf3m6y5U-XQMEbYFc-trAN8MsB4RLAXRuYWjxfPkMnBvp5CJSq2NFdstNCCSS_LT2mkeYAmHDlYHTQ0FRxz3OvtBLBPrpauR3mJHX78kSX65Qkbww=w1282-h961-no


en op een recente foto, zie je dat die een stuk minder blauw is:
AM-JKLV-5GJQiMDB-8-5f_7mG1Fmi63RrPsnNtm1z9V0ElrEpW0AjxKINO0AqYsIIVgWJj1SgTFztOEj-38BuxNe9nSi1sJDxWVkD0xGit7ZchsyEgDi_AXeCAGbJEyBOcjm1OdTBOi2xGO6PSeXc4eL7jZu6w=w1282-h961-no
 
Ik heb metaalpoets liggen, en heb de laatste tijd een beetje verzaakt om te poetsen... Maar tijdens de verbouwing kan ik mooi overal bij om weer eens grondig schoon te maken en te poetsen
 
Vanavond weer verder aan het prutsen geweest... Ik wilde de verlichting weer in orde maken.

Echter kwam ik tot de bijzondere ontdekking, dat de lampjes wel erg fel brandden, en dat er maar twee draden uit de lampjes kwamen
Oorzaak was snel gevonden:

AM-JKLWAQKmCOth0K6P9eSpOg-nbioXG7uBvccHF6XFWSOEBDj10UHlL87VhAs7Vjl220zKxLLm4uRNODb5stIHiTjYNbpW0TLBOZDB2yYVmQ_vr6do0gelz9KtI0FuqXXZf2W3mhHx9Vmh2KKTFWn6lyvIxDQ=w700-h933-no


De vorige eigenaar van de lampjes (had een boel zut overgenomen van een sloper Virago bobbert), had bedacht dat de kleurcodes niet overeen kwamen, en de massadraad afgeknipt, en de plus en min op de remlicht / normaal licht aangesloten

Dus moest ik maar in de weer met de soldeerbout, om er weer wat aan te zetten. Gelijk besloten om er stekkers aan te zetten, zodat ik de originele kabel weer kon gebuiken

AM-JKLUnIgYXdo-m8OOtct27V-Z2_U4MQaw3sEOSPIhuoIcctfZZezG-3GrzsI2sDOHH62jEaDrZu8Du69YJsUCZfWyyg6jFUhJcK5F2bCjIoc29H5jYbG8IqoHwEYE62FTiGMxkAhh4ANAyrTUamBzsvVU9Pw=w700-h933-no


AM-JKLWn3EA9XJeU1F1UFCJ6dpzC74V3WDA7o1LFSqkhLrlZCE6wPs9BywkZDy0nDYrzGPaSMp_nA1-wbBw2xHgFBsg2k0iUgH7l-cJSRB0ARsUf6wPqMARdTLJ7n9bHxU-7Z9_6nUlEU_OLGtkn01JqtJ9Zrw=w1244-h933-no


AM-JKLXVSi-hxsByxW-45T_hjUTxTGZ91TnmdLgEb9ewY4WHX5QC9KjtMgih7opyRbvJZ50J6IbaHMBv4FP1YQOqlos6NE_wF2Ro9NExS64BDS9X779aOLr0qLFw7u9pkBiNKUZ3oUAby-tFfnBUUowtF1JjHQ=w1244-h933-no


En ja warempel, mijn geknutsel heeft effect gehad... Lampjes branden 'normaal', en als je de rem gebruikt, gaat ie ook nog eens feller branden

AM-JKLWAlg4HP9p5-0PbpmapQK5SLrZP0muPmnYkA1YhMHL2v6L9YWwRt-7ga2I27lCp6CISrpifG59g_8L45s-LBZe2sHW0zENO0UDuhmEhiUVbYvkgNWCCv5q1rFJGwmjhjDlXFyDlTPHNCpjQjh1zUOf3OA=w1244-h933-no


AM-JKLUB9Qc5ShKNVx-7oyoIAnAJS42MH4MhnK-rgzgXU7uZfggnG_gX71UxVnV1QD2L7UyUdNCLVzvOZa3HrS4XjJNmGckt3noI5hd5v5q4wTPD574RlhLEof8afgVmQYIA6CVA-h-pVIFnkZkq7LRr43EJew=w1244-h933-no


Vervolgens de boel goed aftapen...

AM-JKLU7F2AhjnjDnbfPo2ogjVP8gatja3tua4-Ssvkc_LwIjGRmZBPQUPGgCrdmIGvVGJZlTTyB0-CoDri6ev96oMmWOfy7_aivakVgsuTWjHPc6l0hRaKiJeKqorfkvzInhh9mdrfYY54aBOHo-y9qmoLiQg=w1244-h933-no


En monteren op het achterspatbord (wel erg cool dat ik de originele bevestigingspunten weer kan gebruiken)

AM-JKLULZemer_QZGZ3hhqOGH0WtjXEjYVbU8Uj5BM82t2rucxNncBfe5nG_7BETb5h0oer_slliRR8C0UOUVyjS7BIly_ZSq96GaSKNGE22Ey4nS5MbA3ClWrz2h6TAFDDx0yrYbo41Fuoazts_sssZ2kVsBQ=w1244-h933-no


Vervolgens de kentekenplaat er weer op fröbelen, zodat we weer enigszins legaal de weg op mogen

AM-JKLXYmwRP6XG-0f--N0PhT8e2TXPK6Fog6hcJIRyYUpNSFpeaP1cOiM8auJGc8HPItYk1IJ3o8DL_9Zx6Jt1TJwIQpAtfjytd5uivqQ0KYmg8zMGlMxGSCEoZIIe8_5Z7Mu0XhGQvj4BddMScJPyNERvSzA=w1244-h933-no


En als kers op de taart even een toolrol er op gezet:

AM-JKLXjViSw88YaN8S20ln2PWlAJEKt0vji7sTaIjGfBGOBcPNlgq1esNC6VdDrlPyizTVcR-bO3tSYn474YxolBaxTlPqTIfmdeTUxH0USrStJChOlaSESzQjQdhg4Qy6cnEO410D8e1mFGhlz7Qr1FRECUg=w1244-h933-no


En als laatste het zadeltje een beetje schoon gemaakt, om te zien of daar nog wat aan te redden valt

AM-JKLXcmX3CWxWoO2oT39rFvRqillXz8cPsjLOgIm4L2uUBMsH3-CFTv6A4H15uxatot5aGMIeR7pgf8D_sPSYL_94zVUFBuWlj1fUZqU3OoqcftiMJAk9L2iaHwcyN6N6j9f3O6rggZhIzMCf25yYilgZOJQ=w1244-h933-no


Nu maar eens gaan verzinnen, wat ik met de bovenkant van het spatbord ga doen...
AM-JKLVhuw2cINUkMcRHLHVSeLYmbf7nHipsmTVoQMHVnxTruRgsD114fuJVxS_AmsWIeASRn372mA7rrk6Q1fJKYD8G5w-fl9hcbH2sgjVdSLlqn9nkOX6oGcdDaBVlZalx3qaqrhV0H8nY6oCNZ0sEXpS79g=w1244-h933-no


Tot dusverre heb ik nog steeds niks onherstelbaars gedaan, en stiekem is het ook wel een uitdaging om dat zo te houden... Maar dat maakt de uitdaging niet makkelijker... Als er ideeën zijn, dan hoor ik dat graag
 
Soms kan je dingen ook beter in de stijl van die periode laten.
Ja dat is dus echt smaak, ik vind juist de mix retro en modern helemaal geweldig ( zo clean mogelijk afgewerkt ( met strakke led lichten etc) maar toch nog de stoere old school chopper look.

Echt een leuk project, leuk geschreven en lekker veel plaatjes :)
 
Leuk project , veel plaatjes houden wij wel van 😇
Persoonlijk zou ik iets kleiner model knipperlichten monteren
Er gaan als goed is nog een hoop meer plaatjes volgen

Soms kan je dingen ook beter in de stijl van die periode laten.

Qua knipperlichten ben ik er nog niet helemaal uit. Deze zijn de originele (die ik er een tijd niet op had, ivm de zijkoffers), en deze had ik dus nog liggen... Ze zijn periode correct, en aan de voorkant heb ik dezelfde zitten, dus het is wel weer een geheel.
Ja dat is dus echt smaak, ik vind juist de mix retro en modern helemaal geweldig ( zo clean mogelijk afgewerkt ( met strakke led lichten etc) maar toch nog de stoere old school chopper look.

Echt een leuk project, leuk geschreven en lekker veel plaatjes :)

Het is voor mezelf ook een leuk en uitdagend project. Ook omdat ik het leuk vind om het idee in mijn achterhoofd te houden, dat ik hem nog weer terug kan bouwen naar origineel. Ook al zal dat waarschijnlijk nooit gebeuren.

Om daar verder op in te haken, gisteren eens aan het brainstormen geweest, over het achterspatbord.

Sprak een neefje van me, die een hoop met klein plaatwerk doet (maakt modelbouwschepen van messing), en hij had nog een plaat aluminium liggen... En hij wil me wel helpen met het afdekken van het spatbord

AM-JKLW3zNN8OCNx_zFHLqO8EaNcOUwl8oWnhviuSWqHYc2L2m7NNMMsKrRwh6I-sdKfod6qz4doQ0cOVujSreWxrD3rjndY30NgJ_PgaB1nr3tTwXgllFVd_TCpkVVBfoVa61XN-yfcJgKRCedRgCZJpKKttA=w721-h961-no


AM-JKLUMSdXVME90t-Lm-1Is1ir7Hu1VXtrr-jSOKliEYvtCdA_ZwZZtf_HsL70pQ2PeHmU1ZvppHM38yzD2y2pZrhv6nq4iDSnpC8ibrQKfhp2qP-3zgFWx7uJOSANURrYN0V2ZvQVoIcGPsRzl2f2iiyLWNg=w1282-h961-no


Het idee is dat ik de originele beugel waar het spatbord aan hangt, word weggehaald (gaat er toch de slijptol in :p), en dan het spatbord gemonteerd word aan de aluminium plaat. Hierdoor komt het spatbord ook iets lager te hangen (en dat is ook weer wenselijk, want lager = beter toch?)

AM-JKLXxv0hfu2h9siU5ewL_3KSRIi1Mxe_eQFmMewr-0D282VeD6g7qqbmuBcMxS8LTbVYKrMf1w4Y8Zs-OMoGJrQig_M38CSB2P3-rmWTmxQbwe4VNYAacbcTM8gxMC346b7SSw_MR4QQsnHoPdEwwoQ4jzA=w1282-h961-no


De plaat word vastgebout (of eventueel geschroefd) aan het subframe, en word zwart gespoten. Bovenop de plaat komen dan twee (sier) beugels

AM-JKLXxdl31C8EEUZctVo7f5ookbFlqh45276nbmr2vXZdQhVV_D8l9iFHC1ffontIuwXdGGIufYlp_RvqTpv10o206ehiXhJHsPFZg4cLDYVJFyWeRNbsJUUseLB3Xr4lCjWYY30MggBda7N_p2xQ74HphRg=w1282-h961-no


Daarnaast word aan de zadelzijde de plaat gezet, zodat het gat achterin het zadel ook word afgedekt
 
Houd er rekening mee dat je met een kort en smaller achterspatbord je bij een nat wegdek zeiknat van het "buis" water wordt wat door de wervelingen achter je over je heen krijgt. Dus geen regen, toch zeiknat en onder de bagger.
 
Houd er rekening mee dat je met een kort en smaller achterspatbord je bij een nat wegdek zeiknat van het "buis" water wordt wat door de wervelingen achter je over je heen krijgt. Dus geen regen, toch zeiknat en onder de bagger.
Daar ben ik inderdaad mee bekend, heb eerder een bobber gehad met een custom spatbord.

Maar er komt op dit project (voorlopig) geen ander spatbord op. Ik houd het originele spatbord. Maar omdat de bovenkant niet al te fraai is, komt er over het spatbord, tussen het subframe, een plaatje. Dit plaatje zorgt er voor dat het aan de bovenkant ook netjes ia afgewerkt, en dat ik de bekabeling er onderdoor kan leiden
 
Vanavond weer wat stappen gemaakt met de Virago...

Eerst maar eens begonnen met de bevestiging van het zadel. Er was door de vorige eigenaar van het zadel al een bout aan vast gemaakt, dus hoefde ik er alleen maar voor te zorgen, dat deze bout ook ergens aan vast komt te zitten

AM-JKLVCqpPoAxrPixSRQLhFcZWgZVvxUAAxkX8s9sOHHbLdLrx-Gs_Mm9WsZmJRpOo4WsB17fsVGnxSfg7NWiXjHCWtMXf8xS14cc9-DpkQqOhfFWLGMYkOfYf8-iRSQP04KJwW4KXgsN74QbegjVHJtlASXw=w1244-h933-no


Deze komt dus nu door het spatbord heen vast te zitten

Vervolgens de aluminium plaat gezet (voor het gedeelte tegen het zadel aan), om vervolgens op maat te buigen voor het frame

AM-JKLVcxyvvYReh9h1K7FXHi9uw01gzi_NCaZJdyhOWZ1Uk1_K8Ti-X-gt-CJbuidGAQX8RRVMi24i-qvmxVllgmrsPtwtvhAdqKTva8aWEmZDBJr2LvxAS8l_6GPlVlSRJMHtR2zXUtQw-GkTjA4tsAvH63A=w1244-h933-no


Maar voordat ik de plaat goed kan zetten en buigen, moest er nu dan toch het onvermijdelijke gebeuren, en dat is het afslijpen van de bevestiging van het spatbord. Deze zat erg in de weg, en voor de bevestiging van het spatbord, heb ik wat anders bedacht

AM-JKLVflUY76m-02HtmLWI13p1xj000sDWhy9WMnXNraBGaXY7FZpX8XCLOH_My9yt6tEV0L_ooZD-NW7NzZIlnLudfAcBmlBM3R-PFGt9GtxyXTQuNvhAtXWANVhCGoAxsFX_UaydA6r_7vnGeGaVfcgzvdQ=w1244-h933-no


Nu ik ruimte heb gemaakt, kan ik verder met het zetten en buigen van de afdekplaat

AM-JKLWlVfBcr4EUNFUFjr3CkU8WolXmM1njp4PJobZbLNpB7GTLcH1PDrsImwYpct8eyBt4olIXlJpU-wQE6KPzeSFt6lxcCkTJsQkg2GTFEZSV_WrAzaF0x50diH95miRAeVySu5HmbBfcLUzzxHSU9Iv4rw=w1244-h933-no


AM-JKLUr6K7DIlrfPe4f0-nOQWsGjqH7xabtsL8hK8UIQ-X1Op02G2HcMajwOPyMb-RnuZ7p8gm44pDF4Brlh6ulzo2KmOtQ0hZz-wGtzQ5JDeCfdJDk-iZN5Mb8XjcAV0uhComaFOXkngE0hkMCxKYgyehU9g=w1244-h933-no


De plaat met zelfborende schroeven vastgezet op het subframe, en het resultaat mag er (in mijn bescheiden mening) zijn

AM-JKLXhtXKWwmKk44u2y9d1F3F5kpGrbBll4TY7dqzzzPMoRgIX_U0-ZDaPwzPDbnsHi8Sw26zqzRyhKGH7egse3X8u18LLDzfUuoMfhDXy1xcW_flV8cHFe39e6tFJiQDGm1tkTFdR0ZRSTnbDae_87IfL5Q=w1244-h933-no


AM-JKLWfPmtP00DQueDHgZZ7CntmqTxkPAqop9XKdKEw2ayXwqOSAIvBqbFp3YjGyfuJKMbnsWGo35y_g1yxHmhXxsXdDxei-i_6yjj0vaYU_XY-JXf9SqK88Pe7OGSbkFkaR4qMbQU2K3WftPQl-MUJrmNpCw=w1244-h933-no


AM-JKLUKwSif0WkTCn5YTCwLvjPNuPR3oMo4SuLAv535i-1Iyn18RmASMZ_BCzq-Qh07WSwSu-DpzfaE2HJqNrQVk3T1CExgJCZiZSQuIkfPr_rBSihNGUALoBy-4LZ_Nk2AOO3KiXWTH0DXqhHMjAoQbxhOTA=w700-h933-no


AM-JKLWghMuVjSTLi_k8TpqSPCR57_1AhncPPverQ7wHMLWOoT25X176CIHfWI9cKgeo4A2BiDJCoHP0zjpQon-i5Dr7eYcV8AlOiAdH2kzXwDz00XpO_SMk6Y_fhr7tocXVuPhCzMLzECSbmBBxJPr5ixiWIw=w1244-h933-no


De volgende stap is het aftekenen van de ronding van het zadel, en voor de achterkant (let niet op de niet-ronde gaten, het uitmeten was niet 100% gelukt)

AM-JKLU3rQKAHkdUcj6Zw95HNckNe_OfLL0lYw2kD2_dSxAK5FBPZUtGYnfJO9PY5hHjjF3jUko2pjGKBhtXjz0F9EMao-LzCFaV63I9DKzvFyZRrG3Cr_j4A1eaD9bK6tHiLfmHEWGqTItx5fHc0fGZ7W79RQ=w700-h933-no


AM-JKLWkikZckkbjU-00dxBjHSQmSb3pa80MlT3JoJ0onXRxWp17SDARWzJ5IUw3DzJWy1vtcCrdX5arvcuaYRCFl4kNDVPWlGYgCNjUGZmHDKCPTIwhkW8tcLgfu3BO4dsGN_rjrAnDXUgF4iNERmiBYVFi1Q=w700-h933-no


En hier het voorlopig resultaat

AM-JKLUTGeIo1xFGiO0_XZLvZwJBCRj17kMxD3sVHnvzQCIIEU-lsZYnTKsEc-RF_MOwG2GJEbe65F9LbjTiLIEyEjXAXAdKuSbBRHOlDnOzsI6r-U4mYNpCN3ZF8DQpO4do8Eg68oWyZ1yQmu80HWEkh_Sylw=w700-h933-no


En weer gemonteerd. Zoals je ziet, gebruik ik de bestaande tapeinden op het spatbord (waar 'vroeger' een bakje op was bevestigd) om het spatbord aan op te hangen.

AM-JKLXX9DN7QaV1TWZkCcLswp1R9-BlYG6E6hjKuVTmxzVykakTWNMiugDxMIagz2JPkESGzb0NjMvRfi2Wo_uSAaxgLQGuF_PLGcbrBqEk2O8JY4s_1LV1BXYm_axBhDDdBucPdy4NQyQWIF-_vBMwYU77nQ=w700-h933-no


AM-JKLXtA4g3uoW58GCEYfcKAxVOcahh_cFleNZc7yM17rmU4Zco92UlwqfC8bAwwoHlgY4OCz563UvRQBGh1bUkYH213UvUfhki1fSdW5tEIVbZI6LFwULHztHCFFvONer8lOdS-x_VKF9GL3i5Ko-AeLJwAg=w1244-h933-no


Nu kunnen de beugels er ook op gemonteerd worden

AM-JKLXVHklUJl84I-vspNF6AnS6BumMDa3akW0MHEtguF2K2EfX2FDI7wc8Ivkmg8FygzkAIB0dwnFs_UyIY9F_e3FOjGs4_-Bp1ZZ2hHyBsAp2sj12LnZJwrwgojKHE7yiKO2oqFXfamNcyBIjJyw_T0TDJw=w1244-h933-no


Met als eindresultaat voor vandaag, een motor die weer aardig compleet is

AM-JKLVYYxf0sqMyahiPNFAY9mNk8hWq0DiNDP24-iM1vc_R8sVLGCI54AlDpPBR7xVN5RbME1MEM3dw9sIlXeBFQivBBX9pX7nlsgw8T-pIFElMOfU6O171lmFmDDysgs6tNFgM04e7QjJFKM2ePWJZyROHWg=w1244-h933-no


De volgende stap word het demonteren van de afdekplaat, en deze (waarschijnlijk inclusief de beugels) zwart spuiten.
 
Gisteren weer een paar stappen gemaakt met de achterzijde van de Virago.

Als eerste de afdekplaat weer demonteren, en deze in de grondverf gezet

AM-JKLW64FWakSL9pVUmuNMQp3uav2Atz1tBW02rtCZDBZSDNeNWlfXHvfFYALNrwunPuTPxvqPQKjDGg86yIYFriPQHHjx2O1aHke97FxmKMx4ZZz1mN0I3k6gP7pAjFCNgJ5CsmrmKr81q2MbGa6e3lbdnMg=w721-h961-no


Aansluitend voorzien van zijdeglans zwarte verf. Ik heb er voor gekozen om de beugels ook zwart te maken, zodat het iets meer één geheel is, en omdat de beugels niet heel fris meer waren

AM-JKLUPTQ1LLlo485KkTMhQmp9brHAqdr2ePv1W1zT8OhscXz_hH_q7NBg-BZmuGjgzDn2xtfIOPQ3ZpSJRkyge3V_2docof08Bmr9y04Tprq6Lc3-vc_6BnskwZFREsOJK40VIezUTZnWMEHth11-pq9QWtw=w721-h961-no


AM-JKLV4-dM2vSZ0-yR_J6pZcYEl08lX8kmQ13X_hjO2Gly1XY5K71iedOPA-2WTUSkFRurxBlDudFJTbD_FzndmMkOf_KDiYLxsDcD9CmFnDQd_Y5EmCJKYJy58ZZnOCC2OOeDXgDdFxP7gISNJVUnGsN0Z5g=w1282-h961-no


En nadat het droog was, weer terug gemonteerd. Tevens voorzien van verse (rvs) schroefjes en moertjes. Bij de bevestiging aan het spatbord, heb ik er voor gekozen om carrosserieringen toe te passen, om dat de gaten groter moesten dan de draadeinden omdat deze schuin op het spatbord staan.

AM-JKLV6vYNynXnXABhHNqRfSessddUGryLaKY9XSy1dqyMzwLhPP2kIlcjQgyyX86No4_F4rjqJV17SHWAtJq78vrF8rqLB0F2MDHgU7xzL7WZQnTV1_8PNOeGiEsOfW_c1MC8Unq6DHYeNAyQtxo269SIunA=w721-h961-no


Na het goed aandraaien van de schroeven, volgt de plaat beter de vorm van het subframe, met dit als resultaat

AM-JKLVNKu8ryOncyh58sFofk9fHNxeE6Pz8JKuo7E2GgOZVPcRECqNf1b6zvPhDGxAa_zhSgRB6m--fOBlgBX36osCI9_HDUPJ1iYpCCxToJp98eNtmh-sMgFs09HFWNpWXt8U8v4BRa35X4RixierY0AZuZw=w1282-h961-no


Zelf ben ik ook erg blij met de aansluiting naar het zadel, het zorgt er voor dat het wat meer één geheel is, en dat het gat achterin het zadel mooi is afgedekt. En daarbij kan ik het zadel nog steeds demonteren, zonder de plaat te demonteren

Als laatste heb ik de toolrol aan de achterkant weer terug geplaatst. Ik vind dat persoonlijk wel een leuke toevoeging, en het ding heeft inmiddels emotionele waarde om dat die bij een goede vriend vandaan komt (dankzij deze toolrol - via MP - hebben we elkaar leren kennen, en dankzij de gezamenlijke passie voor motoren (en Virago in het bijzonder) zijn we goed bevriend geraakt

AM-JKLW9Yx1iPaKb8U3U5kWECuYm_wd4OUwWnYamLS-SZmiQuQ70_PdWKv-DK1Wf12qNAXBpRmu_xvlG99NeoFl52pFyYMkRW0FkuiXSDU3jsbPS6gu6-ctOdI7nzsy6SB8Jm_B_bJCI6HUgk3zbwrGWjzTVow=w1282-h961-no


AM-JKLXpkZDJATeWM9D_lZTegPrphRWrElbtAzmvNTXwN7KfA9Bwpi0phLOY1bWFLB4AJdXpw6Yz-9TcABCKxJ9Q6jIjLlN4hXzUKKlx0yBxPD-ula9GMMBR9OxUvbsqiMKWB9g9TxBK2SLgtfMWdZLm_snRhA=w1282-h961-no


AM-JKLUr6TL_-VYwJeuF77Ej5LIGS86xgLk0DKDrTOtyV4WZbhBCL9wFTr4DglGax6aOAxnuOLcwKD_gG76CggOGa43Dg6wNah9FJdE3AUlMJJixm2XhahSiyt-UOhSSnLzgnbC5PZRvakCepgCi6vY9FjIavQ=w1282-h961-no


AL met al ben ik zeer tevreden met het resultaat tot dusverre. Het enige puntje van twijfel voor mij is, of ik de schroeven en moeren bovenop de plaat nog in de kleur moet spuiten of niet. Voor nu laat ik het nog even zo (het is makkelijker om ze zwart te maken, dan om de verf er weer af te halen ;) )
 
De volgende stap is de boel weer eens een beetje opfrissen... Het chroomwerk kan wel weer eens een poetsbeurt gebruiken, en het lakwerk wel weer eens een laagje wax. Ik kan nu ook weer wat beter bij bepaalde delen, omdat er geen koffer meer op zitten...

Gisteren al wel een beetje provisorisch wat schoongemaakt (zoals de tank en de achterveren)
 
Vanavond maar eens een proefrit gemaakt, en alles lijkt te werken en goed te zitten. Nog wel halverwege ineens bedacht dat ik de busjes voor de bevestiging van het originele achterlicht er niet uit had gehaald (stalen busje in een rubber). Maar die bleken er alle drie nog in te zitten, met de nadruk op NOG. Ze er maar gauw uit gepakt, zodat ik ze niet zou verliezen onderweg (worden dan een soort van projectielen)

nog even een plaatje bij het praatje:

AM-JKLUbyo4he5qGpYglJ02KbICWaD_0N6oUMYnNkZCM2PlwE8KJIEEUOTXDS9VD1sm0ZIip6M56i3pWHt7DqyjqfPkcRmXAGlTX9nY_lJA_pXxtWVxlboeBN_GRK0Piwg8Fiqm6c8YN-tX83ASaB2TEjHTk9Q=w1244-h933-no
 
Terug
Bovenaan Onderaan