Yamaha Virago XV1100

Ziet er top uit :)

Ik heb een soortgelijk iets ooit bij mijn yamaha gedaan, heb toen voor de afwerking slotbouten gebruikt ( ook die krijg je ram vast eventueel met wat lock tide)

Voorbeeld ( zijn er ook met volledig vlakke kop)
2CE85DCC-BD1D-487E-B8CC-13A4A8E254B0.jpeg
 
Ziet er top uit :)

Ik heb een soortgelijk iets ooit bij mijn yamaha gedaan, heb toen voor de afwerking slotbouten gebruikt ( ook die krijg je ram vast eventueel met wat lock tide)

Voorbeeld ( zijn er ook met volledig vlakke kop)
Bekijk bijlage 1779932
Dat is op zich een goede tip, echter heb ik de bestaande draadeinden gebruikt dienst in het spatbord zaten, waar het kluisje onder de sissibar oorspronkelijk op vast zat. En voor de bevestiging op het subframe heb ik bewust voor zelfborende (rvs) schroeven gebruikt, zodat ik niet door en door het frame hoefde (en dus ook geen onnodige moeten in het zicht)
 
Gisteren mijn nieuwe highway stepjes binnen gekregen. De linker was afgebroken door metaalmoeheid.

AL9nZEUMF6EcFzCiMoEXzOIVEurAk5sT5ahRRQuKegtVBq6-cKv_Xh0hhv5cOPsa0v8Io3Hm0A8VgQIuHfS8iCtgrS-S4HeGYlXTJn68xH39ZcIPQIZZ9o_4q3-NqI-FDy8s4Ark4ajMY3Q-xBTsy7JAvxnY3Q=w1292-h970-no


Het zijn tamelijk universele stepjes, welke ik nu enigszins anders heb gemonteerd, om te voorkomen dat ze weer afbreken door metaalmoeheid. Ik heb een dikke ring tussen de beugel en de bout in gezet, zodat er minder 'scheve' spanning op de bout komt. Doordat de beugel zo strak moet, komt de bout een beetje scheef onder spanning te staan, en dat word hiermee grotendeels opgelost.

Maar we kunnen nu weer lekker relaxed met de pootjes vooruit zitten als ik aan het rondtuffen ben (heb ik wel gemist hoor)
AL9nZEX9XLWcttvxE_WSAYPVittLQbRKS5ba2p3DhRxCD5wAmtvGZfEPhLl5iOpGN4R0po-0IocGyfSAPmXg89z1DRZt1VLqyQYm3RnJYPUX2jDS9Ie6S4DV33ykHKqDElw4EYR-kTQ2FgIv76rTXpEdf7XJMQ=w727-h969-no
 
Paar mooie plaatjes van de Virago:

AL9nZEWHt6uqkej8QMVrr_kE9DMbeKnZYb4RvSM_vWfiEy6PxhqSU5hcyEbalpNx8TWKRdMXV3sfSqUGrWOPchWsBXHvW9M_tuQcj8TkueMmfQc3FidkNJqwrHDnH7pDa2NKDQ3-2pNdhenjelDKvguoWSccfw=w1292-h970-no


AL9nZEXvswa4ibV7Hv5KxUD6u53dGXdubf2v-R2aIwIchyC8DtpYgJINYgLaWXqg0fiHNSKp-gVOBPS_mrzsu6dTapnnLZrA64JaCEkRS0Yyxo1y3I4Rb2jGx4wO2OfB3R0mV2H0qRlryrdNm9ccufEePZBUMA=w1292-h970-no


AL9nZEWjoABrYQklBmSOvDngfvUr10dLNTsRapct2auj_vo3t0YXP71ELI5-el58cOxlkfuCEXS7wzodERKbNrWaIe0v4YSZ0fi9BoAJXeS-BYb-ZdalmGQbaQaaWBHeC9Cj5gAM1sLpEM6CMAdr2gnHuqzYgw=w1292-h970-no


AL9nZEVE3FXg0z6sNTIfJQEhbO3X5VD6YebZzywAgKjd8zbyhBJw8BKgsp6ntAKIcz5XvsCXHEr0zp39Uy3s60mtBfeO96_bc2yIomj12PgOVtBmnmkasN4aNOWrjA2avxr6f3nfU1E4xmqys9ySZS2sE_l7xQ=w1292-h970-no


Virago van maatje van me:
AL9nZEXgtuLpaTj6oIF9k5YvSY48-PZnooiAPMafSf7mmd6fObrboEaKc0KKadPWyEy7rsQVQO1dFonmuSr-Lo26fOYfrFpynpFtYPqHBgGvVU8migFZp0EHVQnDF5Rb5Zsh4zsXkTJkcTLSX3kr5tF7-hL4eg=w1292-h970-no


En nog een mooi actie shot (van de actioncamera):
AL9nZEV5ioUBO01ZC0j8Vx_hjDJoolNL-k76OJAnzCs_PATWmfQfus4aUTq2UPI5D0M30vb1nnbb4--ZiIFhXJrw1ty3a8TSBHSNAliCCw5-h2IO9WDxyYWkukGfFaJuQFHodkSbClFga84brHSu7InkpIfvHQ=w1439-h809-no
 
Lekker hoor !
Het is dat mijn rug het niet aan kan, anders had ik wellicht ook wel zo'n lekkere cruiser in de garage erbij staan.
 
Het is dat mijn rug het niet aan kan, anders had ik wellicht ook wel zo'n lekkere cruiser in de garage erbij staan

Bij mij is er wat dat betreft iets bijzonders aan de hand. Ik heb een gevoelige rug, en ik heb nog wel eens last van 'spit'. En de enige plek waar ik geen pijn heb, is op het zadel van de Yamaha...
 
Afgelopen weekend een andere uitlaat gemonteerd op de Virago.

Beetje puzzelen om de oude uitlaat er af te krijgen:
AL9nZEXHlCvSV6ViBkpxKcmpmQJbqgbNnCQi1Chqe0UGQlooKR9RT-odjM1ie7xKEtEYmYuMcx5rR3Q1cqfJzcle9tQz_ECvG-RG3BW_QecXXTajhipUJWoqU5R2MD0_5l-DVltbzvOfR31VRIJ_lDcHun_mug=w1292-h970-no


Blijkt dat de klemring er via de bovenkant af moet in plaats van dat ik hem door het gat naar beneden moet zien te wurmen (wat me dus uiteraard niet lukte).
AL9nZEUQytitmCKomP6SxLmrLB-ZTw0cOf_3mAf_rODMQRENCrub8XlRHyXZPh9xSPtP8kh4Z-TMk_D86IkRMiiex5YkHaCsgNieQPsuDluvJ28rc8CsBxHOPRKpm4j-nHooWQ92HeOp5hSahSGPFYDZB4Plaw=w727-h969-no


Het achterste deel proefpassen
AL9nZEXOM_RecapWbDbzFVDZrMnEGlxyecjIUcf6If_XmOaf0R6La76sxCXXWK8vE3rRVxcz7_Flw_ZpzutJp_XatAh5ZhZjD7Xg9r8OSQBS2r4-vQ-kUSLslQiDzetM4OVP80MfAmNI7OUEeOvI6kM5mQaTJA=w1292-h970-no


Zoals je ziet was de uitlaat verre van fris. Dus werd het hoog tijd om eens met staalwol en citroen schuur spul aan de gang te gaan
AL9nZEWl_R-g4yLHxIWJQ6BZKozXTfn4PQRDhHdB8RVKOBGy53xjXu-UvTihvKcvWY1YkMdb9SHY6vjQU5aCn5ry9iRMr_l24vdgGgwWurlXy7iaRQ2kIF5xcbsz6WMTdOnxoFk1JOJmmzxfGzI8JBoY9Ww9sg=w1292-h970-no


Toch wel een dik gezicht van die slashcuts (owjah, de tankpad er ook maar weer eens opgezet)
AL9nZEVF1hao7Yt3wMt374RccIkwPT01SEATiuSMsOFSGAaIuXXusKME82Cmnk8z8pG5zi47Urecl7NF7xkwzzCR618pPIq7UO3CUlhYOHJUZKVRUWul_uvgmsFhWxFSF0-2nzSEXqFR1aabXwVN6SZe-qWd6w=w1292-h970-no


AL9nZEU2DoShi07bC-LbCLx5SqeHyYuy-skKgGhs4QqnDbNB_gMd-4tWlx2a_BGibKQPNSPjmMhao7ekO8_EVwModkccZZV5VWTiBv0xfhUXmz6Ah5SX6c0gSJouEzLxW7Uo_8OHBysp4919xJVfbZ2FUSszVg=w727-h969-no
 
Vandaag maar weer eens druk geweest met de motoren...

Eerst de VFR gewassen (plaatjes op aanvraag, het is een Virago topic hè)

Daarna eens gekeken of ik de Virago weer fatsoenlijk aan de gang kreeg. Accu gecheckt, en daar moest wel hoognodig wat water bij in (halve liter).
Daarna maar eens gestart om te kijken of die er wel zin in had.


Vervolgens mijn camera mount gemonteerd, zodat ik weer leuke filmpjes kan maken van het rijden...
AMWts8D9e5e2Oml1sMGVJR3o2aQfdldFjCwLw97YVwqMExSwJZeWmEcUODK7X7ThEw2TmMiPAVb2fhy6Ed0BePFVu85huiaer7XnAIGpe5AgnvctTawY1QL615OCwHG5Tw0Fo7-bttEydguxfAEGgiPZX42ecg=w1416-h1062-no


en natuurlijk om mijn narcistische ik een beetje te stimuleren, ook een selfie camera gemonteerd:

AMWts8DGRhmh-o2410MvgPEMQBVvy4OWsL4bNehkVr6jXxy09WeZTfNCyEpyGgszJFb0qWOpg0_cD3rPnrWsCL_v7U4fo0_4yPBD9br6Jaae001aVlkDguLZsw9AnOM_Yib51cQ5dxe6X53dxQwO07YhJ9Lecw=w797-h1062-no
 
Vandaag een set ape hangers gescoord via MP. 30cm hoog / 830cm breed.. Ik ben benieuwd hoe het gaat staan... Updates volgen
 
Vandaag het project ape hanger afgerond...

Vrijdagmiddag kwam er een leuk pakketje binnen:
AMWts8C_KcRF-ruyE8z6LcUPgdrR2-vkKuwBKc2PqaOZOv9JIu-yqYAFG94Sv2HLqdQ8M2IHSe7Lg1wwC1VcaZ3FGb3xyUjJp6dE5zkCAxLok1pbwj36Z4DLHLi02a9jXRXAW_KAfxwGvaED_NQoXv06h3stgQ=w844-h1125-no


Uiteraard na het uitpakken natuurlijk direct naar de garage gerend om te kijken hoe het mogelijk zou kunnen gaan staan:
AMWts8DeaGEiVQgdYK0q50wkVnIAMJaiif2b1Ft1g2jr155MwTVR3KRsETIjVrg2z40KF6r9JrAfGv1edrkH_oY2RmV3ve5wa9TiD-eKatXwP0zXXCkqjJSRp1I_af80YO9ua5JA5mtrYuyvaGMAcYhV7xlOsw=w844-h1125-no


Vervolgens maar eens begonnen met het 'oude' stuur loshalen, en de ape op de stuurklemmen zetten:

AMWts8CfKTeizOeHdKr4IJ4vYSup8Y714LnhyRuqL3aJSaCWqgcchpD6uDNT87BbO10-HQscgWtS0BcYopYbHycuttGwibVcyAjD9D-5as-h0j5mVhuwWxqJ2cb_uebNZbCYC0w10ZKiLcqDKLcQfIQwrYvB9A=w1326-h995-no


AMWts8C4TnCVt5rpM8j-Q0v7V_Bgbn7D-6AjbrCCrA5qfyp8S6njWv5bB3zNR3yAu_cpBXEV7HZv19vZ6uR4VgfUUZngXN6fWAnvn-Ahxl66H6bi5PowZHprdC1VmlXi1W7Cm8xmlyKBgWk8Vw0HtT6SkQbupg=w844-h1125-no


Even passen, om te kijken of die niet te hoog zou komen:
AMWts8Aa8N9829Tl5fPVlsDvosBnzoTui5yaWplKypRAZ-XDFoud5au96DwMbUyXL92kx4gfn6NKGbRv2wqcfBAjpao8H_3pPGgYN2jTiWgkHdWN0vxs02z8gWyUSbItCzpId8nYifEihtJGcD2K1dohcQi0dA=w844-h1125-no


Vervolgens begint het grote passen en meten... Om te beginnen maar eens bepalen hoe lang de remleiding moest gaan worden.
AMWts8CMe9qllpbKow3JcMml1fRZZ6rlVu6boDByzjjFPlvAlLR60Qpd_VM3hSWTHPjNaHZ0Kgage-HUXY08a6dY3oLrVcIXBiNKpPeAus5soTVTkOB3aLnkZvAWtBDlPYZJH5kIPNzHIIJpbyLuYRZ6KeluUw=w844-h1125-no


AMWts8DNJtqFcLNzJStghfPfvhBWTOTUES4rvbkss9d8flcmIlW336ZoHudqfmZRmK77cv5_IX2kAfcTR0BnYulHTWtATnNFNnpd9eYQMJqUM9iRvWoykxov8Kut5pu91DvtNpZQ6bmHqLevPxPzmHfFLdA8_Q=w844-h1125-no


Ook de andere kant moest nagemeten worden, want het leek er op dat de koppelingskabel ook te kort zou zijn (echter kon ik nog een hoop extra lengte creëren door de kabel anders te routeren)
AMWts8A5j0vbkkS85AiuR64TnuJEA2hPGBVWjv83CCNml52sUonVwdoOIgJtRiN_Qt-6OpWnBtTrAbJuVtZ0OxH-mYPCoENHnQzm0e6N8Ukh3ahRRqdj7db9obys9eXhLbPwda2QCdttidGRWr3BIMTT2EvGpg=w1326-h995-no


En weer verder met passen en meten, om te kijken hoe ik met alle overige kabels uit zou komen

AMWts8C_AK6NuHoLbnvQrv5exEYzJhe1lRmM-tEAot3REA4-ehvgeBQx7MLSwZ-yFNhywlaj2Plf7YnARyb_qP57Me16E3p0ArYOGFvw56vpUnpsTbyo-troe-1oPPSHQaQ-sg6M7apETltParnz9alFQYXGkA=w844-h1125-no


AMWts8B_kYmOMAXp4SfqnJFMkUORbhjgcvsdtYMhgb9CWjS7uyu9avDHmaqvOzWVc4EvE5mVAls6m7XCFWpgOO6LE_5_tadAOC6gs2rAo9hqjQuErGxyFRhCWqoJ4Jb_IDxSMMPemwHohgWTvEF59GHdK6AQEA=w1326-h995-no


Uiteraard moet ik ook kijken of ik er zelf ook nog steeds op pas...
AMWts8CfxVYKdEUSwQ-Ra9fG9oBen29Wr6RoE5okvXFmWZ0u21P8cwS4G_Dxp8EXnfOeGEgm64QZutj8G58GKervNTE83PdRR_GmZPiFXJ3oCLD4yuRo5tLiEZqTWJnXeIQr2HfiKNk6B1mIyHqQbQU9gXRoBg=w844-h1125-no


En dan op jacht naar een remleiding. Gelukkig bleek een motorzaak hier in de buurt ze gewoon op voorraad te hebben, en kon een kant en klare ophalen van 60 cm. Dat betekend wel dat de remleiding wat te lang is, maar liever iets te lang dan te kort.

AMWts8BcnI0RABSGAYfJIbX2B49kKfl2u8jARSFwGKCjDU9hRaiF9wfYmCDNxhVINUTOx6KGizZz6bwwnucQQpFkHmIhWEP98h2W9YskXYgyy8Jl_vT4Ukdl3jgA6zKAzgtv9EJxbP7Qva0vE5BQGuzsU4zQDA=w844-h1125-no


En dan begint het grote in elkaar zetten weer. Daar heb ik helaas geen foto's van, maar natuurlijk wel van het eindresultaat.
AMWts8DKVw-54nFSkjRjVL1tqx_Piqs8_VIYwGVybQiT3BBniDU3hu_acMg3zGg3Y0K70kaS0_4rYJyHRwLh-TKosC_Tb2k5Gv93h-esrbTjqGLPXuTAQyEGar9t0W6aHElSq31IPu1KlrDIBRen7amALw768Q=w1326-h995-no


Het chromewerk van het stuur ook weer een beetje opgeknapt, en het gereedsschaptasje weer gemonteerd

AMWts8DWvKdKi2TzAA1dYJcIxpAzvjlw859VwLmr4AKfZFCdMchViZ0iM53b04Vl8ez9g2MM0nbF33t7I6RYQjwQNn8Zl1kJWQyQM1Y6ELGmb-AvvEaVQMV2iU4xQBYxKvTJY9Mep3qo2wbM9T5a2RbSF_Z26g=w1326-h995-no


En het eindresultaat voor dit project is wat mij betreft geslaagd!

Klik hier om het eindresultaat te bekijken
 
Heel eerlijk, mijn smaak is het niet maar dat hoeft ook niet, het is jouw motor.
Leuk om te zien hoe je lekker bezig bent om jouw motor aan te passen aan jouw smaak, geniet ervan !!
 
Heel eerlijk, mijn smaak is het niet maar dat hoeft ook niet, het is jouw motor.
Leuk om te zien hoe je lekker bezig bent om jouw motor aan te passen aan jouw smaak, geniet ervan !!
Over smaak valt niet te twisten, en toch doen we het maar al te graag 🤣 sommigen houden van origineel, sommigen houden van alles verbouwen, en je hebt mafketels als mij die van beiden houd … (mijn VFR is nagenoeg stock, op het ruitje, de topkoffer en de handvatverwarming na)
 
Tip: remleiding opmeten gaat het best met een stuk massieve stroomdraad, van 2,5mm² ofzo. Die kun je mooi een beetje buigen zoals het moet gaan lopen. Uiteindelijk strak trekken en opmeten.
Is gemakkelijker dan je rolmaat zo vouwen.
 
Tip: remleiding opmeten gaat het best met een stuk massieve stroomdraad, van 2,5mm² ofzo. Die kun je mooi een beetje buigen zoals het moet gaan lopen. Uiteindelijk strak trekken en opmeten.
Is gemakkelijker dan je rolmaat zo vouwen.
Klopt… maar ik heb uiteindelijk gewoon een standaard lengte gekocht… met die rolmaat was puur om grof te bepalen hoeveel lengte ik nodig dacht te gaan hebben…
 
Vandaag maar weer eens verder gegaan met de Virago (jaja ik weet het, de vorige keer / vorige week zei ik dat het project was afgerond), en heb ik mijn 'oude' zijkoffers er weer op gemonteerd

Na eerst wat verschillende mock-ups gedaan te hebben, wist ik waar ik de koffers ongeveer wilde hebben:

AMWts8DAjP5xtLCayy33G8mFmWBC58mykobqzZDKThSMU0UGylgT8DOdZoJx6wjgtieVwpwnC7cYSi_4xSAGJlhjswQkMf4jUCSkISSzAjNHf9oiuSPKWIIsV2LCnOZubp2TyvzamkKZhKUS3YumDszIhqZ70g=w1282-h961-no


AMWts8Dwoy2unI7CJazAcaI2d4OTRD9TjHxNP1v2AD0CEJjSYONir_hGWk9iQC1KNIELg9lTCH8gaaNUr9j5AGQJhU97moX1_Lhrfuu9Uq2x2l7jnjKVzsG3qDyH4DbgbX5gzFVFituv8YiDk5RsVd4MBFl5Bg=w1282-h961-no


AMWts8DOmFeuqJWOMzJWz6Fn8HX79PV4bf9jznk5Q-X6aX5Ga2fSDQBlH3OmCe26Rig-077kvmACCbh98uefx6avGHK43SFZE2gNCCVVyGDxd8Oi2SEPqiBtEVYVfgoJmjlhfSngxvkiFLFVQyjsBGCOYYIPUg=w721-h961-no


AMWts8CGRLYefEMNmjMyDTMqL9xa6b2QpjcjznsivMxOzowymI517R7XL9d9t83794zUJhje5wAJqMrcFCuzcTBtTr3APN8qeQNI51MHyQguSt7fLmhx1ci6BuBX3s2fcqsDBmdhLfp3Xc-h3nXDZytu8xw1xw=w1282-h961-no


Vervolgens begonnen met het een en ander te demonteren om te bepalen waar en hoe ik ze vast zou gaan zetten

AMWts8B-n8wJORnnocx0fIvT2cJRmgzzMPiD997IRZT5VNBSDENi5OrMzNK4evUuLGgFx_jpEZ1SlmW8hewizWSU8y0nAILqkzJV6BBi0c4PuDNw8lrzzC7311FJhWCSW5rALj7NZ8w1KeiqATEAgPzRrHuHUg=w1282-h961-no


Gelukkig had ik de originele beugels van de koffers nog ergens rondslingeren, dus die moesten er maar op gaan komen (had ze de vorige keer bevestigd aan de tassenbeugels van Yamaha)

Verder demonteren en passen en uitmeten hoe de beugels en de koffer moet komen te zitten

AMWts8CPMHxZwim2Y3nu4wIYyEoVqzWp8EGrLWuF2M1mpcp3mnALHtnoovrCMi0stM9hDrasnfi3g6fux4CuC4sRPPSBfxFAMKacUqseqor7TM8O-z1jz8VuOKBWBcWbU8CGcK4hV4SnBNR4whIbh4MW6bNbRw=w1282-h961-no


AMWts8CvtBoYYfoO8dteHxZE9OcG9nyKFFHEtksZXKFpwCDHTMAiDHyx0lhmToPVJXR35ABW42dpsb2U36hD-dnO0cKF0Q5gQwLUEwPtZFYN5Id1yn8ntB6haos4ZeRH9r7qP8rBP3XLpuKYNV7Xiu3mTjQYNQ=w721-h961-no


AMWts8D3rT7CHJ2nqOgwt7-p-xFhAiJnziOdgMjXKhO8lB2K20Jk6Ma8CqrTDzrr9wp7JjmiS4U3CBBZxnCg4l3GGBJJt830FE-nSCLWwMto63vcwKZyHQqc_BVNRzjiioQInDCAYn0-GW8-k9uGAfGcNy77vA=w1282-h961-no


En toen ik de positie goed had bepaald, nieuwe gaten in de koffers gemaakt, en deze gespiegeld voor de andere zijde

AMWts8CxMF-D6aWwJ-NzOAgHZBEJImv2YTg3Cbf96hjrjC6gUCbxzvf2Kq6qmxaqDv-g_FWv8Dxw7NtHvu_4KfZZ8ozA3dQgMLrgOjtnX-tQHrC09nXG2OP0JMqd1RbJ8AVJfGVutNkbWy4J8V110G_0Hp6sQg=w721-h961-no


Tussendoor nog even het idee gekregen om de originele sissybar weer te monteren (maar dat gaan we niet doen)

AMWts8BKLiss0i4D1NWdsYOf3B_nTtDIryn3u_Gz1eqJOxScPaNn-kGFjyiXePXSmmQJ7TgExvMQ8eLfjhjl8xQjagS1C2TUvlvspdVrOsU4JWYm1tx6MdfREOFA2wGyj9SW1yhC6ze4Rx21zYfvkYTVZ_qABg=w721-h961-no


Even proefpassen of het een beetje goed staat en past, voordat alles weer definitief word vastgezet en terug word gemonteerd

AMWts8C9kcJ58ZVEVc_WXD3lCXhydFdf7LQNDWUB2sk7x22Ol_GwMmgvM7ZDbEfhp_uHYex1TNWuX6bzP0-3kYkqm8lweJT4uBpVfWehDXgU2M1-NNllVYKl2JGITn0PJrtLF8dY9ZUhjsrQBMoWBApga_XY-w=w1282-h961-no


AMWts8Cj7N_CP3SHXNbyjW8EAeGTkqCOsl8cMPvsXp4ZgSAOtaCi2D8ug6dms42b_qKJEYIXUkzV79S2jwmA-A4uGI5dn4gr4iVcMMRSWf1LaqxiZn5jRy1Mz7P_xBSs4-ojg3d1DFAQu-IdZ8UXF8OtiqKkTg=w1282-h961-no


En alles weer vast op zijn plekje!

AMWts8COJW-WjifD1wIz6ZxIVxAruOmKqDcsRTqZFRjgiX15jJCxXTUk8_jKPjHTLBBTpnrD0PZHmvCqBt88t7rL3jFMh9zkZyf3ke0bnRO8QZqK2-0JJyHr4iTpmR6T_V9HXwMqbJwoQjoKE4QJ8K__bT5lHg=w1282-h961-no


AMWts8BbcKgiNd1kch19HvoxgYDWiWcrTwJOKnje7mzNwq2Djf0iW2B7x1j9cYZf8hKly5TqCzhTnG2ZpC1DtP23iyR9FsywYco6tyVUjCUtFsM_bODfCuYp0uSAEuowOnmdiDWR2i4kwP9nAaeiu6hfmd13SA=w721-h961-no


Nog even een mooi plekje gevonden voor de toolrol (daar zit mijn slot in, rammelt zo als je die in de koffers doet)

AMWts8AingcfpQ9U-KNKhoaEKdegH_sjgY4NZ2zco331BFWWFqxmzsSIjskDFaRDaCimGXjHp4eSYEJZ3Uuu4o7KpjU8VcLVP_zSg9ONIY8XOmsY24MrXa24vMX7Qm-gtuBL1YkZjsodVkRe5UDi7jIsQbeKOw=w1282-h961-no


En het eindresultaat mag er zijn (in mijn eigen bescheiden mening dan)


 
Tsja, en dan denk je dat je voorlopig even klaar bent met het modificeren van de Virago...

En dan ga je eens lekker naar de motorbeurs om wat rond te snuffelen, en dan koop je per ongeluk een alleraardigst klokje (want dat stond eerlijk gezegd nog wel op de verlanglijst, om de grote mickey mouse klokken ooit eens te verwijderen, en de kroonplaat wat 'leger' te maken)

enfin, een klokje gekocht:
AMWts8AZrg--fjBi2qaZuWMG8-f4p-Rq55_Hl-z6dl4IwAnk98niEtSnUJymelWuTgf2T_8LIKfIPZ-abPAGdDJDuLd1RBQvERBdJ25ZTQF_dYEcMb1PezojaMwJlygpe3tS9Y2eEv33Zy1xO-yMBc7A2K2Ocw=w673-h1195-no


en dan gebeurd er het onvermijdelijke... je wilt dan toch ook wel eens kijken hoe en waar je het klokje dan tzt gaat monteren... en voor dat je het weet, heb je alles al los liggen:
AMWts8BfEBuzRH_F_fR-jNXBrzg7OpFZw5Ym6Itjm4VoL2-FUHbdpgH1K_uUMU3v8Q3dyfqD75LgwiPNGEqLU2jeWr9MlXLogV4xs6_-kKe1LbhxESl47Q9c1KxP7x185kcTQa-Dwzv25mH1VqreeaFQIJaUxg=w897-h1195-no


AMWts8CORcFMNOBuB7D2sZcjTLOW6a9Oicsy6yUHKevOGDIbuP1VdOLNRgloXW0m-lmCdhcD6o7j-UIEyjsEWBqWE37HsibOXl_AolsDtk92hLZHVBiBx08fBcz5REwA13x4SGogdadCjx7rvRqbcQ7MyPgqIg=w897-h1195-no


Maar met de klokken (en de lampjes / zekering unit die onder de klokken zit) er af, kun je wel een beter beeld krijgen van hoe het beruchte klokje zou gaan staan...

AMWts8CM9ErJqb-d8ErKIOvJ-5pShaHRVsDT_NNI5s43F0gG7EPZsA512CxjQJhsipbOsGxipKbhDofQp_4RbRR0Wr_MGJ06ozao600hEQzIkZw5WbylLHtKerdcO_tSw-VPowK90K-oOp1m-AGspQ9RcbN_yQ=w897-h1195-no


Nou jah... nu we toch al zo ver zijn met het mock-uppen, laten we dan ook maar gelijk doorpakken, en eens gaan kijken wat er allemaal moet gebeuren om het (toch wel heel erg gave en schattige) klokje te gaan aansluiten. Dus de zekering / lampjes unit maar eens verder uit elkaar gehaald:
AMWts8AE1wQuNO9USwlhfCdKrI70tZsnyWKcx51WE3Nth7NozjnUDv-T4mCkNDCBAUlkNWviK53eDnYcd3RbFBDlE8qqr_WdtHI4ootbPaybRB8z4354t6jmeLLZrqa9DuV1Ciq9cbGtLQfePFO7RJD7l4Wttg=w897-h1195-no


En dan onderzoeken wat je minimaal nodig hebt, om weer een werkende motor te krijgen, waar het hoognodige van functioneert (zoals starten, en verlichting)

AMWts8AHgE3T3Q-_wn3AlogoTT3d7JtWyrAAShuN2hUaoXFOYBoMsm41m3uATUkic9t97VdeIaLvS_dLRdeTMXRmI8-Ro1lGlzz__U9Cod7QNyF0nprDP-WEotuAgn_IPk5c76j7vmK8yB4B6CzNIXTNXgS8ww=w897-h1195-no


Dat bleek uiteindelijk 'nog wel mee te vallen'. In principe hoef ik maar twee zekeringen weer echt te gebruiken. En met deze kennis kunnen we verder met het maken van plannen, en het zoeken naar een mooie locatie voor het (had ik al eerder gezegd dat het een mooi en schattig klokje is?) klokje!

AMWts8COdQWEebwezY6zsBoirj-SKMDr6MFxSkmD2z0eRo6VgytQLB6YNbOua4-4lzAKDpC2p_lfN9IOlBw9_z73CwoP0orHB_gNGbsIRRGj82WrrG9qQO5r9zbEn7ian9A2nXhRuYi8MbJzWdM57SD6GSw_yg=w897-h1195-no


Ziet er toch wel fraai uit zo van de voorkant... Maar als je dan de andere kant bekijkt, moet er toch nog wel het nodige gebeuren:
AMWts8Cr6NZIFZABpy0KeX4YABZ4dvrz3roDImmYlgFD8kt-oRwW-qP8jSqvs3L6Ghk8mswkBS49-bb5VY1CVNlkIRDgZMuNPQmlcEtVO8IceqX9qd--n3IAZxu2AXtkdP43etyLFURAVSrT-_CgcMVDXYBtbw=w897-h1195-no


Wat moet er dan zoal nogal gebeuren:
- Andere koplamp scoren (want de oude zit hopeloos in de weg, en inmiddels een mooi lampje gescoord)
- Beugels voor de koplamp bestellen, met van die oren er aan (beugels zijn besteld, en nu vol ongeduld afwachten tot ze binnen zijn)
- Nieuwe knipperlichten regelen (zijn toevallig gistermiddag bezorgd, dus daar kunnen we ook mee verder)
- Klokkie wat beter positioneren (want de tellerkabel zit nu toch wel een beetje in de weg, en hij is niet heel goed leesbaar zo)
- Kabelboom verder uitpluizen, en aanpassen
- Schema vanuit de WPH goed uitpluizen, en goed testen
- Benodigde zekeringen een plekje geven
- Stekkerverbinding realiseren voor de lampjes in het nieuwe klokje
- Bekabeling wegwerken

Een poging wagen of ik niet de oude koplamp kan gebruiken, maar dat gaat hem niet worden, zit hopeloos in de weg, en is eigenlijk ook aan de kleine kant om alles in weg te werken
AMWts8DtcKKwllGrDJmuz68eBWxDHlRneAVpGkcEGq1MOijx4sTAuBnC28_TFTGTq-u7GU1F7mg3dqpR100VmSj_UAlBur471-MFofzgIqjU5b4gx43IYqwWZfncVHBjb2CFXoxx3DEs7CizWol8HciTunVr2g=w897-h1195-no


Dus maar eens op pad gegaan voor wat boodschapjes, en teruggekomen met wat steekzekering houders, wat isolatie tape, wat ijzerwaren en een geschikte koplamp
AMWts8BomEZsMqcURuIWNleKmO9IQJbiXcsjvDWKlYX3VqjjZzMdce4YslsaMQnYtMhX1U50YQrCqkReJeHVQCortz8Qlz4efGqjXbVrXNw6LM_fEbw_GRGBOZ9jtYbHtEXBgG6_eioAEb3CSNUUPCs0uVUOZg=w897-h1195-no


Ondertussen zijn de nieuwe knippers ook aangekomen vanuit het verre oosten. De chrome/oranje komen aan de voorkant (ter vervanging van de standaard flaporen die yamaha destijds monteerde), en de zwart rode zouden aan de achterkant komen wat niet meer doorgaat (inmiddels de koffers weer terug gemonteerd, waar knipperlichten zitten ingebouwd)
AMWts8Bsv8e-YG9pKDfJTREiKgcqikimu5sB8EeoAPwcEzbBFbV3ffOyuAQvGrmEMtU0t8HLthHX7vAQ5qMfljd9OKgXl5aLMh4L3oQjlzTBn1hoRGueN9p6lcM91c3PCFFW5AoRfwOGrn61qm9D3f2M86Oy3Q=w673-h1195-no


Het ziet er wel een beetje kaal en eng uit zo... zonder koplamp en tellers en dergelijke... De point-of-no-return komt steeds dichterbij, dat ik met een kniptang aan de slag moet..
AMWts8CVvPIZbprK_v6nUi1ONWlUUXRUcb8_ahCUob05XX1fDduqN5qkjz1eUzAGT5RowUHylcoZiH6jiZNtxeLSfvL5PfUjqDzoPkv6fCsNCy1FtlY6DcX4B7ZwW5BbJJbyFZYrdLrtPonIWePx3OLKqgtn3g=w897-h1195-no


En dan komt het moment van de waarheid... Nog even gauw een plaatje, van hoe het ook al weer was:
AMWts8AC89NrbZSUftM2ISllnpWtX70iKM8X7IVD6dbv5DdgK8hdhCqDZ8vKV8v6nXDHGJeKunSXlw2ZEXEPDiuxLyPaOcJ7Jc378M85m39MCUEreksHRdCXDr639acwtakwPEwjAOmd744K4zHv9HN3-iVR4Q=w1146-h860-no


Ja.... daar is het moment dan.... het beruchte point-of-no-return...
AMWts8ACtxdFgZ4ONIQjOcZ_JB2dZSPafREizW2vhFsjLZ83mFvvNFJJ2VY9vUY1hmjyyEcAuorQc0vycW3_nudy9Bp4b5TkCq4rB1UOT0EJCNgsdVhhwQKB2YQLr8svAU82ZcLcXjiEG3P4uKyxxCHfNNEsDw=w1146-h860-no


AMWts8AydIHC0u4CrN9XTFJ0D0DwCbNhMasmkdSrdaKdlrPJG-jS3uROIglD1hL4UkfSC-6l1OiIVyzTqxKjVxswAQ-czph5t4d3DViD5dkXGDX1uO7AAYZN6Cpo8tq9pDO_lBAjWIUSpBk6rtjX-ew0t6_drw=w673-h1195-no


... met behulp van het WPH de benodigde kabels verbonden, en braaf voorzien van krimpkousen en zo... (best wel een beetje trots op, ik heb altijd vol bewondering naar anderen gekeken dat ze aan het knippen en solderen waren in een kabelboom...)
AMWts8AxwyDiXeblKziYZGbfJmbQs4l8HQTqkqDjINKQI2VFbbCg0WMTmWAdLtnfJ1Plt52aRDcPfZbakisDRz1P5NMOd5mlDY34SPURzrYjAyzN9PyjY_vYZ-64OYNyQEqeRKYCzHJTJmh3HDKVTwZ8ulHW2Q=w897-h1195-no


En vervolgens netjes alles in de isolatie tape, zodat het allemaal er erg professioneel uit ziet (en voor wie? alleen voor mezelf... het is niet dat ik de motor voor iemand anders aan het verbouwen ben)
AMWts8D0MWWvQ4l5t1yCbSLA0iNS2LVcQji6pFlp29JvNL9TgyvTJ_HUvKZhVubImMSatP6NkCwSbCj07dxGKStHVMl-JXo_dcue9arMoDiJnLBRHR7Pj_8bhaPMKC4QfBM8qjDhbuOg6p52BrNZjF2qKPpbZA=w897-h1195-no


En dan komt het moment van de waarheid... werkt alles nog zoals ik het bedacht en uitgevoerd heb?

Grootlicht, neutraal en de achtergrond verlichting (geschakeld) werken naar behoren:
AMWts8A-D1zw6pCj_7kYaxD1bv8MrVED9f_i8VOdaOy2FFMBjWNvfjnJq1gbNxsHnyXejI_6Nrnpl3VYTx3hcMpW3sXOSlwByhfOtJJfIkJoQMO1WTE1brbGwRwnM4CgNZY3R0U91mNdKDfyxl_WrsMZi8aFaw=w897-h1195-no


Olie lampje lijkt ook te werken, maar dat is wat lastiger te testen. Knipperlicht indicator is komen te vervallen. Origineel zijn het twee lampjes (links en rechts), en het klokje voorziet maar in één lampje. Ik heb geprobeerd met alle technische kennis die ik hierin heb, om dat werkend te krijgen, maar helaas zijn het gesloten circuits, en door beide kanten op één lampje aan te sluiten, gaan keurig alle vier de knipperlichten branden, en dat is niet de bedoeling. Er zal vast wel een of ander electrotechinsche oplossing zijn om dit te fiksen, maar zo ver reikt mijn kennis dus niet, en ga ik gewoon leren leven zonder knipperindicator (gelukkig heb ik al de ziekelijke neiging om onder het rijden zeer regelmatig op de 'knippercancel' knop te drukken)

Volgende uitdaging is het goed positioneren van de het klokje (ja, ik weet het, het is echt een mooi en schattig klokje). Voor het mooie moest de bevestigingsbeugel een beetje bijgebogen worden... En je raad het al, blijkt die beugel gietijzer of zo te zijn, en buigen deed die niet... wel met zeer veel enthousiasme in meerdere stukken desintegreren...

Maar gelukkig heb ik her en der nog wel wat spulletjes liggen, en kon ik een beugeltje fabriceren...
AMWts8DXEelf090dOtCUe4XAFXK8TIzJG9Oz0TcY63rPRmg-dudxkhYFJ9jiuOGch7RyGciH6sd5ManbzbNalLB0V4mp-eJNQ05tyLQ87LKOXeHKsjUXcG849TvVo4WEJjFqHuJbrMmsiEy9Wi99w0cfz7j_kA=w1146-h860-no


Positie nog een beetje aangepast, zodat het klokje wat minder 'zweeft'...
AMWts8BpBV9FZHPUpqX9PfooT3nOxsdj2Ths2j1mykYI9n3wDZ-px8gy-yryuI_FBTicWq4MJotF9XhoBgrJNJGlpyToLwY5bRqncrXhrMh3-nxbjj_228vN_AqRoDpR6CkHyqlgUrFS5abRk8HjelA3nIlhQA=w1146-h860-no


Nu is het vol spanning wachten op de beugels met oren, zodat ik de koplamp kan monteren, en de kabels kan gaan wegwerken.

Nog even voor het idee, zo zag het er eerst uit:
AMWts8B_kYmOMAXp4SfqnJFMkUORbhjgcvsdtYMhgb9CWjS7uyu9avDHmaqvOzWVc4EvE5mVAls6m7XCFWpgOO6LE_5_tadAOC6gs2rAo9hqjQuErGxyFRhCWqoJ4Jb_IDxSMMPemwHohgWTvEF59GHdK6AQEA=w1146-h860-no
 
Terug
Bovenaan Onderaan