Yamaha virago xv750 1981-1983

10 okt 2020
54
3
Hallo
Heb onlangs een virago aangeschaft ben er mee bezig geweest startmotor draait zwaar waar kan ik de juiste revisie set vinden ??

nu is er nog een probleem me hele blok is volgelopen met benzine met het proberen te starten .
Nu is dat mengsel afgetapt en zitten er nieuwe filters en olie in .
Maar waar komt dit probleem vandaan iemand een idee ?
 
Hallo
Heb onlangs een virago aangeschaft ben er mee bezig geweest startmotor draait zwaar waar kan ik de juiste revisie set vinden ??

nu is er nog een probleem me hele blok is volgelopen met benzine met het proberen te starten .
Nu is dat mengsel afgetapt en zitten er nieuwe filters en olie in .
Maar waar komt dit probleem vandaan iemand een idee ?
Het probleem zit in de vlotternaalden in de vlotterbakken.
Dat word meerdere revisiesetjes.

En niet onbelangrijk, je laat de benzinekraan losstaan. Of je draait hem wel dicht, maar dat ding lekt door. > ook dan een revisiesetje, of een nieuwe kraan.
 
Voor een Virago geen idee eigenlijk.
Ik heb ooit een benzinekraanrevisiesetje gekocht voor een Honda. Maar dat was geen succes, mede omdat de kraan met popnagels in elkaar zat. Een tijdje later maar een nieuwe gekocht.

Vlotternaalden en zittingen heb ik nooit vervangen maar waarschijnlijk zou ik ze bij Motoronderdelen Roukama!, De meest complete motorfiets onderdelen winkel van Nederland, dagelijks open! weghalen.
Ik lees daar nooit geen slechte verhalen over.

Revisiesetje voor de benzinekraan zal denk ik wat moeilijker worden. Die heeft japparts lang niet altijd.
In de UK zit wel een mooi bedrijf dat het vast en zeker heeft. Ik weet alleen zo gauw de naam niet meer.
 
Top dankjewel voor de informatie en hulp.
de vlotternaalden en zittingen en pakkingen voor de carbs komen wel deze kant op .
Alleen nog dan de reparatiesetjes voor de benzinekraan bekijken welke de juiste zijn .
 
Top dankjewel voor de informatie en hulp.
de vlotternaalden en zittingen en pakkingen voor de carbs komen wel deze kant op .
Alleen nog dan de reparatiesetjes voor de benzinekraan bekijken welke de juiste zijn .
Het is verstandig om eerst even dat benzinekraantje los te halen, voordat je wat besteld.
Het komt soms voor dat er allemaal groeven zitten in het aluminium draaigedeelte, en dan heeft reviseren geen nut.

Maar alla, je zou kunnen gokken. Ik zag gisteren trouwens dat japparts dit revisiesetje ook heeft inderdaad :t mazzelpik.
 
Top dankjewel voor de informatie en hulp.
de vlotternaalden en zittingen en pakkingen voor de carbs komen wel deze kant op .
Alleen nog dan de reparatiesetjes voor de benzinekraan bekijken welke de juiste zijn .
Japparts en Roukema is hetzelfde bedrijf. Zij kunnen ook originele onderdelen leveren. Stuur ze een mail met het onderdeel nr (raadpleeg cmsnl.com hiervoor) en je kunt ze meebestellen.
 
Alleen het is soms een beetje ingewikkeld de nummers komen niet altijd overeen
Even denken hoe dat ook al weer komt....

Nummers zijn veranderd omdat het onderdeel later aangepast is. De kleinste verandering in maatvoering, materiaal of kleur betekend een hernieuwd partnummer.

Óf je bedoeld dat je 2 partnummers ziet?
De ene is OEM (origineel van de fabrikant), de ander is het eigen specifieke partnummer van de verkopende partij, dus CMSnl. >Dat betekend dat de onderdelen exact hetzelfde zijn.
 
Dankjewel voor je reactie ik ga morgen even neuzen hoe het precies zit en welke nummers wat zijn .
Heb japparts wel gemailt over een revisieset voor de startmotor kreeg ook direct een mailtje terug dus een fijn bedrijf .
Heb de flotternaalden besteld dus dan ga ik eerst maar is het benzine probleem oplossen . Is kijken of ik de motor aan het draaien krijg .
 
Nu alleen nog een revisieset bestellen voor de startmotor .
en de keering die de as van het schakelpedaal dicht houd .
Sorry ik weet nog niet helemaal goed hoe je alles noemt .
Wat is de oorzaak dat de startmotor zwaar draait? Hoe hoog staat het oliepeil? Als die goed is, wordt het dan beter als je de bougies eruit hebt gedraaid?

Keerring uitgaande as
 
Ik denk dat het oliepeil veels te hoog heeft gestaan omdat de carburateurs door zijn blijven lopen dus dat probleem oplossen en dan startmotor er gewoon weer in . Heb vandaag de carbs eraf gehaald en los gehaald wat ik daar aantrof was ook niet veel soeps dus setjes besteld om hem helemaal te reviseren ook voor de benzine kranen .
alleen een schroefje eruit gedraait ik denk de luchtschroef zit een veertje achter en het is een klein stiftje ? Nu weet ik niet meer hoeveel slagen die open hoort te staan dat is wel jammer heb jij een idee ?
 
Beide kanten . Als je de carbs op de kop hebt dan heb je je flotter bak waar je op kijkt . En dan bij elke carb zit een klein stukje erboven en gat met een schroefje erin als je die eruit draait is het een soort stiftje met een veertje en een soort klein ringetje
 
Dit is hem
 

Bijlagen

  • ED3CA552-73D0-4370-B3E3-F948B9D0FB10.jpeg
    ED3CA552-73D0-4370-B3E3-F948B9D0FB10.jpeg
    145,4 KB · Weergaven: 7
Terug
Bovenaan Onderaan