Yamaha virago xv750 1981-1983

10 okt 2020
54
3
Hallo
Heb onlangs een virago aangeschaft ben er mee bezig geweest startmotor draait zwaar waar kan ik de juiste revisie set vinden ??

nu is er nog een probleem me hele blok is volgelopen met benzine met het proberen te starten .
Nu is dat mengsel afgetapt en zitten er nieuwe filters en olie in .
Maar waar komt dit probleem vandaan iemand een idee ?
 
Oké dankjewel dan vanavond even omgooien . een waar is die grotere o-ring voor die kan ik niet plaatsen . Want die valt wel mooi over het koppie van de mengsel schroef . Ik heb de mengsel schroeven helemaal ingedraaid tot die bij het kleine gaatje aan de andere kant helemaal vlak was met de rest en toen 1 3/4 open gedraaid
Het lijkt mij dat er iets niet klopt, of Mikuni moet helemaal anders wezen dan Keihin.

Draai de luchtschroef in tot je lichte weerstand voelt, dan zit ie tegen het O-ringetje.
Daarna draai je deze het aantal slagen uit volgens het werkplaatshandboek.

Daarna kun je het mengsel nog wat fijntunen als de motor eenmaal loopt.
 
Oké dankjewel dan vanavond even omgooien . een waar is die grotere o-ring voor die kan ik niet plaatsen . Want die valt wel mooi over het koppie van de mengsel schroef . Ik heb de mengsel schroeven helemaal ingedraaid tot die bij het kleine gaatje aan de andere kant helemaal vlak was met de rest en toen 1 3/4 open gedraaid
ik verwacht dat die dikkere o-ring voor het metalen tussenstuk is die beide carburateurs van benzine voorziet. In elke revisieset zit er eentje, de meesten reviseren beide carburateurs tegelijkertijd, je hebt nl. 2 van deze rubberen afdichtingsringen nodig.
 
Ik ken deze carburateurs niet maar normaal zit er ook een O-ringetje onder de aftapschroef van de vlotterbak.

Maar ik zie ook geen nieuwe pakking voor de vlotterbak, dus dat zal wel een ander setje zijn.
 
Links zijn de originele met seal er nog op bij eentje en rechts is de nieuwe met het rubbertje en ringetje
 

Bijlagen

  • 1E782907-7602-43D0-94D8-837548DB0DD6.jpeg
    1E782907-7602-43D0-94D8-837548DB0DD6.jpeg
    2 MB · Weergaven: 11
Hmmm, van Martell mag je er nog even over nadenken _O-
Niet te lang

Ik krijg hoofdpijn.


Oude ring en rubber uit t kanaal van mengselschroef halen.

Nieuwe mengselschroef.
Daarop veertje.
Dan metalen ring.
Dan o ring.
Blijft zo zitten.

Meralen ring en rubber o ring zijn ong even groot, moeten beide onderin het kanaal.

In kanaal zakken. Rustig aandraaien, geen kracht zetten. Aanslag is stop.
Dan twee omwentelingen terug draaien.
 
Ik denk dat ik het snap.
Het grote O-ringetje moet in dat sleufje aan de schroevendraaierkant.
Dit houd het stof een beetje tegen maar het is voornamelijk een borging tegen het verlopen van de schroef.

Maar dat is mooi kut jonge, dat de mengelschroef nu vast in het gat zit door dat stalen ringetje.
Ik zou Japparts/Roukema even bellen dat dat ringetje schijnbaar net iets te groot was, en dat je nu een zwaar probleem hebt.
 
Jaa zo zit die nu en het moet goed zijn zo.
nee nee gelukkig blokkeerde het ringetje het schroefdraad van het stiftje dus die ging er zowiezo niet in . Kon het hele spul er zo weer uithalen . Heb ook me benzine kranen gereviseerd en schoongemaakt dus kan bijna gaan starten
 
Ik herinner mij van 15 jaar geleden dat ik zo'n mengselschroef op de grond heb laten vallen.
Het puntje was krom dus daar moest een andere voor komen.
Maar volgens mijn was ik ook één stalen ringetje kwijt.
Dat ding bij de lokale ijzerboer gehaald maar die bleek buitenwerks ook net te groot. (En achteraf ook te dik, in vergelijking met de andere drie)
Ik heb nog geprobeerd om van de buitenkant wat af te slijpen maar dat mislukte natuurlijk.

Ik blijf er dus bij dat je loopt te kloten. Er moet gewoon een stalen ringetje met een O-ringetje voor de veer.
Hoe wil je nu in de buurt komen van de fabrieksinstelling?

Misschien kan het toevallig gewoon geen kwaad dat je 2 onderdelen weglaat, maar het kan ook funest zijn om ooit een goeie afstelling te krijgen.
Weet jij hoe nauw dat fijntunen komt? ( een klein beetje valse lucht en de regelschroef heeft helemaal geen functie meer)
Kijk maar naar dat spitse puntje aan de voorkant, het komt nauw.

(De basis bij werken aan carbs is je doet het goed, of je blijft er met je tengels vanaf. Alles moet perfect zijn, 100% zekerheid. 3 keer overnieuw controleren en meerdere bronnen raadplegen, als dat nodig is)
 
Laatst bewerkt:
Oeff ja dat is gekloot idd beter dan gelijk nieuwe bestellen .
Jaa het komt ook heel erg nauw allemaal maar ik heb het op de manieren van een exploded vieuw gedaan dat werkte niet .
Ik heb het op de manier gedaan zoals hier in de chat beschreven word dat werkt niet .
Ik heb het nu zoals het origineel gedaan en dat past tenminste die andere manieren passen niet eens ik kan de mengselschroef niet eens erin draaien . En als ik dan kijk hoe de mengselschroef origineel zit dan komt dit het meeste in de buurt met alles .
mij ga vanavond de tank en carbs en nieuwe inlaat spruitstukken erop zitten en de startmotor er weer in en dan kijken wat het hele spul doet
 
Oeff ja dat is gekloot idd beter dan gelijk nieuwe bestellen .
Jaa het komt ook heel erg nauw allemaal maar ik heb het op de manieren van een exploded vieuw gedaan dat werkte niet .
Ik heb het op de manier gedaan zoals hier in de chat beschreven word dat werkt niet .
Ik heb het nu zoals het origineel gedaan en dat past tenminste die andere manieren passen niet eens ik kan de mengselschroef niet eens erin draaien . En als ik dan kijk hoe de mengselschroef origineel zit dan komt dit het meeste in de buurt met alles .
mij ga vanavond de tank en carbs en nieuwe inlaat spruitstukken erop zitten en de startmotor er weer in en dan kijken wat het hele spul doet
Nja, volgens staar je je blind op de vorige eigenaar die dat stalen ringetje en O-ringetje op de grond heeft laten vallen.
Nja, dan maar zonder, maakt toch niet veel uit denk ik 🤷‍♂️

Dat is de grootste fout die je kunt maken. Nu doe jij hetzelfde.
Assuming is de Mother of all Fuckupps!
 
Ik heb die stalen ringetjes gewoon gratis bij de motordealer opgehaald.
Iets kleiner en dunner, was in één keer goed.

En als je toch bij de Yamahadealer bent vraag je gelijk hoe dat zaakje nu precies moet zitten.
En daarna koop je een sticker of een spuitbusje kettingvet.
 
Laatst bewerkt:
Maar ik heb een set gekocht voor me carburateurs alles past echt alles past . En dan kijk ik naar me andere mengselschroeven en die zitten ook met een seal in het bovenste randtje waarom zou dat niet goed gaan .
mij heb duizend filmpjes zitten kijken en het wijst er allemaal op dat het op 2 manieren kan . 1 ste manier is met o ring en stalen ringetje en manier 2 is met een dikkere ring in het randtje zoals het origineel . Bij een motor dealer weten ze het vaak ook niet dat is mijn probleem zeker met een motor van ruim 25 jaar oud .
 
Terug
Bovenaan Onderaan