Yamaha virago xv750 1981-1983

10 okt 2020
54
3
Hallo
Heb onlangs een virago aangeschaft ben er mee bezig geweest startmotor draait zwaar waar kan ik de juiste revisie set vinden ??

nu is er nog een probleem me hele blok is volgelopen met benzine met het proberen te starten .
Nu is dat mengsel afgetapt en zitten er nieuwe filters en olie in .
Maar waar komt dit probleem vandaan iemand een idee ?
 
Er zaten bij mij ook geen o-ringetje en stalen ringetjes meer in de gaten alleen het veertje en stiftje en de seal bij het koppie van het stiftje
Naja, ik weet het niet omdat ik voor de rest geen verstand heb van dit model.

Martell heeft jarenlang een motorzaak gehad met voornamelijk customs, dus die vertrouw ik bijna onvoorwaardelijk alhoewel hij het ook wel eens mis heeft.

Jan Bros is een oude rot, die komt uit dit tijdperk, begin jaren 80.
Ik heb ook het idee dat die dingen voor het veertje moeten want de regelschroef met dat titje eraan is exact dezelfde als bij Keihin, en die heeft ook een stalen ringetje en een O-ringetje samen met de veer.
En de inkeping waar het dikke O-ringetje in past is gewoon een borging tegen het verlopen van het aantal slagen.

Maar, laat je voor de rest niet beïnvloeden door mij, this alleen maar mijn mening.
 
Naja, ik weet het niet omdat ik voor de rest geen verstand heb van dit model.

Martell heeft jarenlang een motorzaak gehad met voornamelijk customs, dus die vertrouw ik bijna onvoorwaardelijk alhoewel hij het ook wel eens mis heeft.

Jan Bros is een oude rot, die komt uit dit tijdperk, begin jaren 80.
Ik heb ook het idee dat die dingen voor het veertje moeten want de regelschroef met dat titje eraan is exact dezelfde als bij Keihin, en die heeft ook een stalen ringetje en een O-ringetje samen met de veer.
En de inkeping waar het dikke O-ringetje in past is gewoon een borging tegen het verlopen van het aantal slagen.

Maar, laat je voor de rest niet beïnvloeden door mij, this alleen maar mijn mening.
Ik twijfel nu ook ff...

Als ik t niet vergeet, kijk ik naar set xv920 carbs en het wphb.
 
Oke ik heb het nu zo een kijk hoe die loopt.
En anders kloppen die revisie setjes gewoon totaal niet .
want als ik het op de oring en stalen ringetje in het gat probeer krijg ik die mengsel schroeven er niet in . En als ik kijk naar de originele mengselschroeven zit er toch echt een seal in de uitsparing . Beide gaten waren ook leeg geen ringetjes niets aangetroffen .
Ik ga morgen nog is even kijken hoe of wat
 
kant luchtfilter is een luchtregelschroef. maakt niet uit of die lucht "lekt" of niet.
kant motorblok is een mengselregelschroef, daar wil je geen "lek" want lucht wordt gemakkelijker aangezogen dan benzine
Oke nu zit er aan bij zijde een o ring achter het stiftje en 1 3/4 slag open dit is het resultaat .
Hij loop alleen met de shoke er half op en een beetje kwakkelig vind ik . Maar misschien heb ik het fout en hoort die ongeveer zo te klinken
 

Bijlagen

  • IMG_4172.MP4
    7,5 MB
Even een voorbeeldje, niet dat je er echt wat aan hebt.

Dit is dus de mengselschroef van een Keihin carb, en die heeft geen luchtschroef en zit dus aan de blokkant.
Alleen het stalen ringetje is te groot want die hoort eventueel onder de gasnaald. Het O-ringetje bij de jouwe is dus hier een V-ringetje.

Er is dus geen groefje bij de schroefdraad kop aanwezig, voor een O-ring.

Dit is dus hoe het bij Keihin zit, bij jouw Mikuni is het nu anders, maar bij andere jaartallen kan het wel hetzelfde zijn.

20201114_125335.jpg
20201114_125355.jpg
 
Ja is verschillend zat net te kijken . Dus ik denk dat mijne goed zitten dus nu nog de motor verder afstellen dat die zonder shoke loopt .
Even kijken hoe of wat
 

Bijlagen

  • 9426F0AE-61BC-4549-9D33-DFF3E837A374.jpeg
    9426F0AE-61BC-4549-9D33-DFF3E837A374.jpeg
    2 MB · Weergaven: 2
Maar voor elke motor geld dat er stationair te veel lucht is of te weinig benzine.

-Gedeeltelijk verstopte stationaire sproeiers, of kanaaltjes. Ook die van de mengselschroeven.
-te weinig benzine of teveel zuurstof. Dat kan komen door valse lucht. Bij de inlaatrubbers, en/of bij de mengselschroeven.
- of de lucht en/of mengselschroeven staan uit het lood.
-of er is wat met de chokeplunjers, valse lucht.
-vlotterniveau staat te laag afgesteld.
 
Laatst bewerkt:
Sproeiers en kanaaltjes zijn nieuw carbs zijn schoon gemaakt en doorgeblazen .
Inlaat spruitstukken zijn nieuw . Benzine kraan membranen zijn ook nieuw.
dan word het nog ff zoeken ik denk de gaskleppen gelijk zetten .
men de mengselschroeven stellen
 
Je kunt daarna ook proberen het luchtfilter gedeeltelijk af te plakken.
1/5 deel afplakken, 1/4 deel afplakken, 1/3 deel afplakken.

Kijken of het beter word, en wanneer het weer slechter word.
Dan heb je een indicatie.

Het luchtfilter verwijderen betekend trouwens minder lucht, en minder benzine dat word meegezogen in de carbs.
 
Uhm ik denk dat ik met de gaskleppen gelijk zetten . De flotter hoogte meten en controleren .
(Carb is er dan toch af )
Vacuüm slagen vervangen die zaten ook wat los . En als de carbs eraf zijn kijken in de flotter kamer of er troep in zit zo ja ga ik de tank ook spoelen voor de rotzooi . Denk daar is beginnen dan kan het daar niet meer aan liggen
 
Terug
Bovenaan Onderaan